uskoplje

04.11.2010., četvrtak

Svjedočenje u korist Dautovića

Na suđenju za zločine počinjene nad bugojanskim Hrvatima, svjedoci Obrane govorili su o pomoći koju im je tokom zarobljavanja pružio četvrtooptuženi Senad Dautović, a u tom kontekstu koristilo se ponovo i ime našeg grada:


Ivica Pavlović, svjedok Obrane Senada Dautovića i nekadašnji pripadnik Hrvatskog vijeća obrane (HVO), ispričao je kako je 1993. godine, zajedno sa još 16 pripadnika jedinice, zarobljen dok je čuvao stražu u Bugojnu, te odveden u pritvorsku jedinicu Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) u ovom gradu, gdje je ostao 13 dana.
“Nitko nas za te dvije sedmice nije maltretirao. Bili smo zatvoreni u podrumima koji jesu bili pretijesni jer su svaki dan stizali novi zatvorenici. Ali da nas je neko maltretirao – to ne mogu da kažem!”,
rekao je Pavlović.
Svjedok je dodao da je tokom zarobljeništva bio lošeg zdravstvenog stanja, te da mu je optuženi Senad Dautović pomogao da izađe iz pritvora.
“Senadova i moja porodica su kućni prijatelji. Poznajem ga još od prije rata. Tažio sam da razgovaram s njim, objasnio mu da sam loše i da imam problema sa čirom. Nakon tog razgovora odmah sam pušten kući”,
kazao je svjedok.
Senad Dautović je sa Nisvetom Gasalom, Musajbom Kukavicom i Enesom Handžićem optužen za zatvaranje hrvatskih civila u više objekata u Bugojnu, gdje su boravili u nehumanim uslovima, mučeni i ubijani.
Kako se navodi u optužnici, Dautović je bio zapovjednik Objedinjene komande Armije BiH (ABiH) u Bugojnu i načelnik Stanice javne bezbjednosti (SJB), Gasal je bio upravnik logora na stadionu “Iskra”, Kukavica zapovjednik obezbjeđenja logora, a Handžić pomoćnik zapovjednika za sigurnost 307. brigade ABiH.
Na ovom ročištu iskaz je dao i Senad Fuka, kojem je u srpnju 1993. godine, tokom sukoba između ABiH i HVO-a u Bugojnu, ubijen otac.
“Ja to nisam vidio, ali svi su mi rekli da mi je oca ubio naš susjed Jozo Križanac. On je bio pripadnik HVO-a i nakon sukoba je zarobljen. Molio sam Dautovića da me pusti da ga samo pitam zašto mi je ubio oca, međutim on mi to nikada nije dozvolio. Znam da je sve te zarobljenike čuvao i da su oni kasnije razmijenjeni”,
ispričao je svjedok.
Njegovu priču potvrdio je, svjedočeći u korist Obrane Dautovića, i Milan Brečić, nekadašnji pripadnik HVO-a, koji je kazao da je četvrtooptuženi zarobljenike “spasio od vojnika ABiH”, te nije dozvolio da im se bilo šta loše desi.
“Ne znam koju funkciju je Dautović imao, ali znam da je bio glavni za našu razmjenu. Tokom ulaska u UNPROFOR-ov transporter kojim smo prebačeni do Uskoplja, neki pripadnici ABiH pokušali su doći do nas. Mislim da nas je spasio samo Dautović, jer vojnicima nije dozvolio da nam se približe. On je zaslužan za našu sigurnu razmjenu”,
kazao je Brečić.
Naredno ročište zakazano je za 17. studeni 2010. godine, kada će Obrana Dautovića ispitati još dva svjedoka.

- 08:30 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Opis bloga

Linkovi

Lektira