Nova knjiga u izdanju Hrvatske uzdaniceZavičaj trpke realnostiJanja Mikulić: Ana Trepavičarka; priče za mladež i odrasle, Naslovnica: Josip Tirić; Izdanja Hrvatske uzdanice, knjiga 12., Hrvatska uzdanica, Uskoplje 2005.Istovremeno s knjigom priča za mlađu djecu, Magdalena popravlja svijet Janje Mikulić, isti izdavač, Hrvatska uzdanica, objavila je i «knjigu priča za mladež i odrasle» Ana Trepavičarka, iste autorice. Riječ je o knjizi u kojoj je okupljeno ukupno devetnaest priča u kojima autorica iznosi slike idiličnog odrastanja u Uskoplju, pa će mnogi čitatelji u njima pronaći i odsjaje vlastitog djetinjstva. Ponovo izuzetno dopadljiva oprema knjige djelo je Josipa Tirića, koji je uradio naslovnicu, te tvrtke Graforad iz Zenice, koja potpisuje design i sam tisak. Ovom, te već spomenutom knjigom Magdalena popravlja svijet napravljen je značajan kvalitativni pomak u vizualnom oblikovanju knjiga u izdanju Hrvatske uzdanice, pa će, između ostaloga, i zbog toga (a dakako, i zbog cijene ekvivalentne cijeni dviju kutija cigareta) i ova knjiga biti prihvatljiva većem broju čitatelja. Na zadnjoj strani korica, kao preporuka za ovu knjigu, donijeti su izvodi iz izdavačkih recenzija, a jednu od njih potpisuje poznati hrvatski novinar Milan Jajčinović. Njegov tekst prenosimo u cijelosti: Priče u ovoj «kutiji slova» Janje Mikulić sigurno ne pripadaju trendovskoj prozi. U njima nema postmodernističkih prenemaganja, gdje je sve uglavnom neobvezno, gdje je sve jednako vrijedno, odnosno nevrijedno, gdje jedno-te-isto može biti ovakvo i onakvo, pa ujedno i dobro i loše, istinito i lažno.U njezinim pričama život nije ni igra ni prenemaganje. Priče u ovoj knjizi nije napisala maštarija sklona veličanju «žestoka života» nego sam život. Utoliko te priče i jesu životne. Unatoč tome što odišu oporošću, turobnošću pa i tagikom u tim pričama ne gasne nada. U njima život jednako traje, čak i kada izgara. Tu čak ni smrt nije odlazak u metafizičku prazninu, nego tek slutnja vječnosti. U pričama Janje Mikulić, trajno obilježenima njezinim sjećanjem na djetinjstvo bosanskog zavičaja, i vjera u vječno i u Vječnog također ima svoj zavičaj. Bog je tu trajno prisutan, na svakodnevni šopovski način. Slike idiličnog bosanskog odrastanja, gdje se bezbrižna djetinja lica ogledaju u bistrini gorskih potoka, a na večer uz ognjište slušaju djedove priče, ovdje nisu samo nostalgična sjećanja nego i trajni žal za izgubljenim zavičajem. Tegobnost i sumornost nekih velegradskih slika još više potenciraju taj kontrapunkt zavičajne idile i velegradske realnosti. Svi koji se pojavljuju u ta dva autoričina života, a koji su u njezinoj knjizi postali pričom, nisu modernistički instant – likovi nego ljudi koji žive život unatoč svoj njegovoj tegobnosti. Utoliko i njihove sudbine, pretvorene u ovu zbirku priča, jesu naša trpka realnost. Zasluga je Janje Mikulić što nas je upozorila da u današnjem hedonističkom svijetu postoje i oni koji trpe, da su oni tu, da ih viđamo, srećemo..., samo što trpljenje najčešće i ne prepoznajemo, što smo postali «ravnodušni prema plaču». Naš bi ravnodušni svijet sasvim sigurno mogao bez trpkih priča Janje Mikulić. Mogao bi – ali bi bio siromašniji. |
| < | kolovoz, 2005 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | ||||
Prvi post na uskoplje blog.hr napisan je 21. listopada 2004. godine u 22.25 sati





Puljić:Komšića nije izabrao narod
-Svi hrvatski aduti
-Zločini nad Hrvatima sustavno prikrivani