uskoplje

12.11.2004., petak

Uljez

Surfajući jučer po internetu zastao sam na stranici DHKHB, odnosno časopisa Osvit (broj 1-2, Mostar, 2000.). U tom broju je, naime, objavljena antologija suvremenog hrvatskog pjesništva Bosne i Hercegovine Z. Kordića, pa me je zanimalo je li u toj antologiji zastupljen koji pjesnik iz Uskoplja. Bio sam jako iznenađen kada sam, pored Franje Jezidžića i Antuna Lučića, pronašao jednog, meni, moram priznati, nepoznatog Uskopljanina. Riječ je o Franji Brkiću, za kojeg se u bilješkama kaže da je rođen u Voljicama (!?) kod Uskoplja 1937..
Od prijatelja sam, potom, posudio Leksikon hrvatskih književnika Bosne i Hercegovine od najstarijih vremena do danas
Mirka Marjanovića (Matica hrvatska, Sarajevo 2001.) i doista među književnicima rođenim u skopaljskoj dolini (Zdenko Antunović, Ivan Bandulavić, Nevenka Budimir, Stjepan Džalto, Franjo Jezidžić, Josip Kolak, Antun Lučić, Janja Mikulić, Josip Mlakić, Ivica Pavlović, Nada Plejić, Miroslav Radić, Tomislav Šarić, Hrvoje Pero Šenda i Ivo Tvrtković) naišao sam i na Franju Brkića. Za njega i u ovom Leksikonu piše da je rođen 1937. u Voljicu kod Uskoplja.
Dakako, dalje sam kopao po knjigama i pronašao antologiju Veselka Koromana Hrvatsko pjesništvo Bosne i Hercegovine (to je ona u kojoj je napravljen presedan, te su po prvi put iz jedne antologije hrvatskog pjesništva izostavljeni hrvatski pjesnici islamske vjeroispovjesti). I u njoj se spominje Franjo Brkić, ali se je Koroman, za razliku od Marjanovića i Kordića, potrudio pronaći točne podatke, pa je za Brkića naveo da je doista rođen 1937. godine, ali u Vodicama kod Ljubuškog.
Kakvi podaci, rekli bi zlobnici, takva i antologija i takav leksikon.

- 08:00 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2004 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Opis bloga

Linkovi

Lektira