C.W. Leadbeater - Astralna razina 15. dio
UMJETNI STANOVNICI
Ovi čine najveći razred astralnih bića i istodobno su najvažniji za čovjeka . Njegovi su vlastiti stvorovi s
njim spojeni najužim karmičkim vezama i na njega djeluju izravno i neprekidno . Oni tvore jednu , stalno
novonastajuću i enormnu količinu poluinteligentnih bića , koja su među sobom toliko različita , kao i
ljudske misli i praktički se nemogu svrstati razrede . Jedina podjela koja može biti korisna je ona koja
razlikuje one umjetne elementarne forme koje najveći dio ljudi nesvjesno prouzrokuje , od onih koje stvaraju
mazi s određenom namjerom .U treći razred možemo svrstati vrlo mali broj umjetno oblikovanih bića koja
uopće nisu nikakve elementarne forme .
1) Nesvjesno načinjene elementarne forme
Već je spomenuto da je elementarna esencija , koja nas sa svih strana okružuje u svim svojim bezbrojnim
vrstama , poglavito osjetljiva na utjecaj ljudskih misli . Istaknuto je , da čak i jedna slučajna , površna misao
uzrokuje nastanak oblaka izvanredno brzo krećućih i brzo nestajućih formi ; još moramo pokazati , kako
se oblikuje njezino djelovanje kada ljudski um stvori jednu određenu , promišljenu misao ili želju .
Postignuto djelovanje vrlo je upadljivo. Misao prisvaja gipku esenciju i trenutačno je oblikuje u živo biće
odgovarajućeg oblika koje se , jednom stvoreno, više nenalazi po vlašću svog stvoritelja , već živi svojim
životom , čija dužina stoji u omjeru s intenzitetom misli ili želje koja ga je dovela u život . Ono traje ,
doista točno toliko dugo , koliko god ga misaona snaga drži zajedno . Većina misli je tako površna i
neodlučna , da od njih stvorene elementarne forme imaju životni vjek od tek nekoliko minuta ili sati
Nasuprot tomu , misao koja se često ponavlja, ili neka ozbiljna želja, oblikovat će formu čiji život može
trajati i mnogo dana .
Budući da se misli običnih ljudi najvećim djelom odnose na njih same , tako oblici koje rade , plutaju
stalno oko njih i imaju sklonost poticati ih na ponavljanje te misli koju nose u sebi , budući da takva
ponavljanja , umjesto da stvaraju nove oblike , pojačavaju stare i daju im dodatni životni vjek .
Čovjek koji intenzivno ponavlja neku želju , oblikuje astralnog pratitelja koji se neprestano iznova
hrani istom misli i može ga pratiti godinama te stjecati sve više i više snage i utjecaja nad njim .
Lako se može uvidjeti da u slučaju zle želje, djelovanje na njegov moral i karakter može biti izuzetno
štetno .
Još istaknutije djelovanje , za dobro , kao i za zlo ; imaju naše misli koje su usmjerene prema drugima
jer u tom slučaju forme ne lebde oko onog koji ih je proizveo, već oko objekta naših misli . Prijateljska
misao o nekome , ili ozbiljna želja za njegovo dobro , oblikuju prijateljski elementarni oblik, koji odmah
žuri prema njemu . Ako je želja određena kao npr. da ozdravi od neke bolesti , tada je elementarni
oblik snaga koja je stalno oko njega , snaga koja pospješuje njegovo ozdravljenje , odnosno štiti ga od
svih utjecaja koji bi mogli ozdravljenje ugroziti . Pritom se čini kao da primjenjuje veliku inteligenciju
i sposobnost prilagođavanja , iako je to zapravo samo snaga koja djeluje po liniji najmanjeg otpora ,
jer cijelo vrjeme djeluje u jednom smjeru i koristi se svakim kanalom kojega može naći ; isto kao što
voda u bazenu, između tuceta zatvorenih cjevi, nalazi jednu koja je otvorena i njome istječe .
Ako se želja neodređeno odnosi na njegovo opće dobro, elementerna esencija sa svojom čudesnom plastičnom
prirodom odgovarat će točno i na tu manje određenu misao, a stvorena forma usmjeruje svoju snagu u bilo
koju akciju koja se nudi sa svrhom dobrobiti za čovjeka . U svim slučajevima ,količina takve snage koju je
sposobna ispoljiti i dužina njena života , isključivo ovisi o jakosti početne želje ili misli od koje je nastala
; ako se slične dobre želje ili prijateljske misli šalju u istom pravcu ,ona može na taj način biti, da tako kažemo
hranjena i ojačavana, koa što i njezin životni vjek može biti produžen .
Pritom se nameće , da su te forme , kao i većina drugih bića, prožete intenzivnom željom produljenja svog
života i djeluju natrag na svog stvoritelja, stalno ga podstičući na obnavljanje osjećaja koji su te oblike
dozvali u život . Na sličan način utječe i na druge s kojima dolazi u dodir iako im "konverzacija" s njima
nije tako savršena . Sve što je rečeno o učinku dobrih želja i prijateljskih misli odnosi se i na suprotni smjer
na zle želje i zlobne misli . Razmislimo li koliko samo zavisti , zlobe,mržnje i grubosti postoji u svjetu .
Bit će razumljivo , stoga da se među umjetnim elementarnim oblicima mogu vidjeti mnoga strašna stvorenja.
Čovjek čije su misli i želje zlobne , okrutne ,bludne , sebične , vodi sa sobom svugdje kamo se kreće svoju
zaraznu atmosferu nastanjenu užasnim bićima koje je sam napravio svojim prijateljima . Na taj način ne
nalazi se samo on u vlastitom , žalosno lošem stanju , već predstavlja opasnost onečišćenja za ljude oko sebe
on izvrgava sve koji na svoju nesreću dolaze s njim u dodir , riziku moralne zaraze pod utjecajem njegovih
odvratnosti s kojima voli biti okružen .
Osjećaj zavisti ili ljubomorne mržnje prema drugome odašilje zlu elementarnu formu koja lebdi oko njega
i traži slabu točku putem koje na njega može djelovati ; ako je taj osjećaj trajan , takvo jedno stvorenje bit
će neprekidno hranjeno i osposobljeno produžiti svoje nepoželjno djelovanje tjekom dugog vremena .
Ipak , nemože proizvesti učinak na osobi protiv koje je usmjeren , ako ona sama nema neku slabost koja
bi joj dozvolila pristup i djelovnje i koja bi joj služila kao uporište . Svi takvi utjecaji odbijaju se odmah od
aure čovjeka čistih misli i plemenitog života , budući da ne nalaze ništa za što bi se mogli uhvatiti i u tom
slučaju djeluju u skladu s jednim zanimljivim zakonom , povratno u svoj svojoj snazi na njihovog početnog
stvoritelja; u njemu , možemo pretpostaviti, nalaze vrlo prikladan krug djelovanja i tako se karma njegovih
zlih želja ispoljuje odmah, baš pomoću samoga bića kojega je on dozvao u život .
|