C:W. Leadbeater : Čovjek vidljiv i nevidljiv , 8. dio
6. PRVI IZLJEVI
Prvi pokret ka formiranju sistema dolazi upravo od tog trećeg aspekta . Prije tog pokreta , u postojanju je
samo atomsko stanje materije na svakoj od razina prirode . Ni jedna od skupina ili kombinacija , koje
čine niže podrazine svake razine , još nije oblikovana . Ali u to more djevičanske materije ( prave djevice Marije )
uljeva se duh sveti , davalac života ili oživotvoritelj , kako se on naziva u nicejskoj vjeri , a djelovanjem njegove
veličanstvene vitalnosti , jedinice materije pobuđuju se ka novim moćima i mogućnostima privlačenja i odbijanja
i tako nastaju niže podrazine svake razine , postajući tom silaskom sve većom i tamnijom , da bi se pokazalo
kako se božanski duh tijekom spuštanja sve više umata u materiju , sve dok ga mnogi uopće nisu u stanju
prepoznati kao božanskog . Ali živa energija je ipak tu , čak i kada je najstrože ograničena u svojim najnižim
oblicima .
U tako oživljenu materiju spušta se Drugi veliki izljev Božanskog života . Prema tome , druga osoba iz Trojstva
ne uzima oblik samo od "djevičanske" ili neproduktivne materije , koja je već prožeta i pulsira životom Treće
osobe , tako da ga i život i materija okružuju kao odijeća , te je prema tome On uistinu " Utjelovljen od Duha
svetoga i Djevice Marije ", što predstavlja pravo tumačenje odlomka iz Krščanske vjere
Vrlo polagano i postupno ova se nezadrživa poplava sljeva na dolje kroz razne razine i carstva , provodeći u
svakom od njih neko vremensko razdoblje , koje je jednako trajanju cijele inkarnacije Planetarnog lanca , a to
je razdoblje koje bi , mjereno našim mjerilima , obuhvatilo mnoge milijune godina . Ova je poplava simbolizirana
na prošloj slici crtom koja polazi od drugog kruga i spušta se lijevom stranom krivulje , postupno tamneći ,
približavajući se svom nadiru . . Nakon prolaska kroz tu točku započinje svoj uzlazni luk i diže se kroz fizičku,
astralnu i nižu mentalnu razinu , sve dok se ne sretne s trećim velikim izljevom , koji je prikazan crtom koja
polazi od najvišeg kruga i tvori desnu stranu velike ovalne krivulje . O tom susretu više ćemo reći kasnije , a za
sada obratimo pozornost na silazni luk . Da bismo ovo bolje razumjeli , pogledajmo sliku :
Iako ovaj dijagram izgleda sasvim drugačiji od prijašnje slike , različito obojen stupac s ljeve strane identičan
je silaznoj krivulji sa ljeve strane na prošloj slici , a sv piramidalne figure koje čine preostali dio diagrama ,
pokazuju početni dio uzlazne krivulje na desnoj strani prošle slike , prikazane u različitim fazama svog rasta .
Primjetit ćemo , da se u različitim fazama svog silaska ona naziva posebnim imenima . Kao cijelina , ona se
često naziva MONADIČKOM ESENCOM , posebno kada je obavijena samo najvišom ( najsuptilnijom ) materijom
različitih razina , ali kada na svom silasku oživljuje materiju višeg dijela mentalne razine , poznata je pod imenom
PRVO ELEMENTARNO CARSTVO . Nakon provođenja čitavog jednog lančanog razdoblja u toj evoluciji , taj
se val spušta donje ili rupa razine , te tu tijekom još jednog lančanog razdoblja oživljava DRUGO ELEMENTARNO
CARSTVO . Sljedeći eon provodi na astralnoj razini . U obje je faze usko povezan sa čovjekom , budući da u
velikoj mjeri ulazi u sustav njegovih raznih tijela , te utječe na njegove misli i djela .Ovo je međutim , izvan našeg
predmeta a zbog potpunijeg opisa ovog djelovanja " elementala želja" i " mentalnog elementala " na čovjeka ,
moram uputiti čitaoce na druga teozofska djela . Jedno poglavlje o elementalu želja može se naći u knjizi
The other side of death ( Druga strana smrti )
Kada ovaj Veliki životni val božanske energije dospije do najniže točke svog predodređenog puta , on uranja u
materiju , a u ovom razdoblju i određeno vrijeme nakon što je započeo svoj uzlazni put , on ispunjava energijom
ili oživljava mineralno carstvo onog lanca na kojemu se nalazi u tom trenutku . Na tom stupnju ga ponekad
nazivaju " Mineralnom monadom" kao što je i u kasnijim fazama njegove evolucije nazvan " Biljnom monadom"
i " Životinjskom monadom " . Ali ovi nas nazivi donekle pogrešno upućuju , jer reklo bi se da ono impliciraju kako
jedna velika Monada oživljava čitavo carstvo .
Čak i kada prvi put susrećemo ovu monadičku esencu , u prvom od elementarnih carstva , ona već nije jedna monada
nego mnoge - ne jedna Velika Životna Struja , nego više paralelnih struja , svaka sa svojim vlastitim karakteristikama .
Čitav taj sistem sve više teži ka diferencijaciji i ove struje sve se više i više djele , spuštajući se iz carstva u carstvo .
Moguće je da prije ove evolucije postoji jedna točka , u kojoj ovaj Veliki izljev možemo smatrati homogenim , iako
ga ni jedan čovjek nije vidio u tom stanju , a na završetku Prve Velike faze evolucije , ta se esenca konačno podjeli
u individualnosti, gdje svaki čovjek predstavlja zasebnu dušu , iako još nerazvijenu .
Na svim točkama između ova dva ekstrema to se stanje održava negdje na sredini , uvijek postoji određena podjela
, ali još uvijek nije dovedena do točke individualizacije . Nesmijemo zaboraviti da se cijelo vrijeme bavimo
evolucijim nadahnjujuće sile , odnosno života , a ne vanjskog oblika , a ta nadahnjujuća , životopisna energija
evoluira posredstvom kvaliteta stečenih u fizičkoj inkarnaciji .
U , biljnom carstvu naprimjer ,nemamo po jednu dušu za svaku biljku , već jednu grupnu dušu za ogroman broj
biljaka - u nekim slučajevima možda i za čitavu vrstu . U životinjskom carstvu ova je podjela napredovala mnogo dalje
te iako kod nižih oblika insekta još uvijek može vrijediti da jedna duša obuhvaća mnoge milione tijela , u slučaju
viših životinja relativno mali broj fizičkih oblika predstavlja izraz Grupne duše .
|