umorno_oko

< studeni, 2012 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Komentari On/Off

Opis bloga
Kako se osjeća četrdesetgodišnjak kao otac po prvi put?
A tokon svih ovih godin zabiluženo ča se događa oko mene ...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Linkovi ...
Blog.hr
HR vatrogasni portal
Gajnc novi mašogradski portal
Kaštelanski portal
Mašogadur

free web counter


Ovamo volin povirit ...
Eleonora Bego
Nenad Bego
Gogoo
Gustirna
Brod u boci
Ciovka
Informatičar staroga kova

Photobucket


... da ne zamirite, i ja san, davno, obaša cilu županiju, i šire, sa mlaznicon u ruci i brentačon na kostima, ma koliko mi šutjeli o tome ...
E, i zaboravija san napisat, član sam DVD "Mladost" čin san uspija nagovorit mater da mi se potpiše na pristupnicu, od 1977. godine.

Moji E-mailovi:
E-mail

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Arhiva ... po godinan
Srpanj 2004
Siječanj 2005
Siječanj 2006
Siječanj 2007
Siječanj 2008
Siječanj 2009
Siječanj 2010
Siječanj 2011
Siječanj 2012
Siječanj 2013
Siječanj 2014
Veljača 2015

30.11.2012., petak

Nikad nije kasno za dobar film

Bogu fala, nagleda san se filmov. Fala mome pokojnome papi, ča je radija u kinu pa san se od ranoga ditinjstva jema prilike srest sa filmon, rolan za primotavanje, onin velikin kašetan u kojima je bija film. Sticajen okolnosti, ili prston sudbine kako je reka oni u filmu, i sam san niko vrime radija u kinu, minjajuć kuma @pechinu dokle je bija u vojsci. Kojoj vojsci? Pa onoj ... sve se to odigravalo u doba šteriki ... 1985.
Ako san se išta naučija, kad je u pitanju film, onda je to da za neke filmove razumit triba posidit. I uvatit ono ča mi utjepšno rečemo najboje godine.
Kubrickovu prvu i jedinu pravu Odiseju gleda san ka mulac, oduševljen specijalnin efektima, i jebalo me se živo za one majmune sa početka filma i zašto je HAL govorija i učinija ono ča je govorija i učinija. Kad san ti isti film gleda nazad par godin, bilo mi je ka da ga gledan prvi put. Sad znan zašto se HAL zove tako, jer se ludi Kubrick i onda velikome IBM-u naruga.
Kad san prvi put gleda The Wall ... sramota me je bila priznat da veliki dil filma nisan razumija. Sićan se dobro da je Zubac reka da bi svakome pri filma tribalo podilit dva šita da razumi film. Gleda san ga devedeseti godin prvi put kako triba ... i dandanas je na počasnome mistu moje kolekcije.
Top Gun ... jedan od obožavani filmov moje generacije, uspija san pogledat tek iz četvrtoga puta, kad se kum @pechina vratija iz armije, pa kad ga je on dava a ja gušta među malobrojnima u kinu na šezdesetiosmoj reprizi.
Bijeg u pobjedu , film koji samo Amerikanci moredu snimit, o ekipi savezničkih zarobljenika koji su igrali sa njemačkin stražarima veliki balun, nisan zapantija po Staloneu ka golmanu, ili po ekipi odlični ondašnji fužbališti koja je glumila savezničke igrače, od Bobbyja Moorea, priko Pelea do Ardillesa ... nego po tome ča san prvi i zadnji put u mojoj kinooperaterskoj karijeri uspija pomišat role ... prva pa druga, pa četvrta ... to nisan primjetija, ali kad san poslin četvrte stavija treću ... onda je nasta cirkus.
Moga bi ovako unedogled. za svaki lonac u ovi moji deboto pedeset godin bi naša pokrilo od kojega filma. A koliko i tek jema ča nisan uspijaa pogledat ... ali ne vridi plakat za prolivenin mlikon cerek
Zašto sve ovo pišen? Puno puti me se neki film ono baš posebno dojmija ... Avatar , recimo, o njemu san i pisa na blogu
Ovi put me je umelo više od STOTINU filmov. Ali ono baš čista konšerva, koncentrat, autora iz klase „nikad čuja“ ... ča me i ne čudi obziron da sad svak ko zna zavrtit ploču sebe zove Autoron glazbe ... i to nisan falija napisat ono sa velin slovon.
Dunkve ... stalno škivajen ... prizajen, mea culpa! veliki san obožavatelj znanstvene fantastike. Reka san van ča san vidija u mome prvome gledanju „Odiseje“ ... The Last Starfighter mi je dugo bija jedan od dražih filmova. Ne radi neke posebne umjetničke vridnosti, nego radi teme. Da ne rečen izvedbe. U tome je filmu prvi put računalno generiran živi lik, a ne neka svemirska krstarica. A zaplet filma počinje sa video-igron. ne igricon, kako je danas stručnjaci zovedu headbang
Govorimo o 1984. godini ... i jednome dvadesetgodišnjaku zaluđenome tehnikom. u doba kad su vrhunci nama dostupne tehnologije bili prvi primjerci programabilni digitroni, da ne rečen kalkulatori, ka ča je bija moj Texas Instrumets TI-59

Photobucket

... ili njegov ondašnji smrtni tržišni neprijatelj Hewlett Packard HP-41C

Photobucket

... ili u najbolju ruku neki Spectrum ili Commodore. U ta doba san jema Atari 800 XL, čisto ta se malo distanciran od vječnoga Spectrum/Commodore kontreštavanja. Samo bi poentira da su obadva škovace jer je moj bolji. E pa na TOME kompjuteru je postojala igra Last Starfighter koja se spominje u filmu, a za one dvi škovace nije nikad izašla. Ako ne virujete meni, pitajte Damira Karačiča Charilija thumbup

Photobucket

Valjda san van objasnija moje stanje svijesti glede SF-a, filma i eksplozivne kombinacije kad se to sve pomiša. Vratimio se na oni STO filmov. Zvuči ka prosječna kućna videoteka, ali nemojte se pripast. Momci ... jer virujen da ovo čovik moji godin ne more napravit, ni fizički ni psihički ... ponavljan, momci su dali sebi truda, izmišali su, izmontirali šest minuti čistoga SF koncentrata, uz ništa manje dobru zvučnu podlogu koja to sve prati.


Science Fiction: A Supercut (Glitch Mob remix "Monday")

Gledan, ka opčinjen, skinen ovo na moj komp, pa gledan priko mediaplayera na TV i slušan priko staromodne kombinacije Tehnicsova pojačala i Energy zvučnika. I poželin da mogu malo odvrnit za potpuni doživljaj ...
Zbrajan filmove koje san već gleda, neke otkrivan iz drugoga kantuna ... neki mi ovako na iskidano gledanje izgledaju još bolje ... a neke, evo sramin se i stidin se, nisan bija gleda. Još!
E, tu smo, kad san očistija sve slojeve velike SF filmske kapule, dolazimo do pravoga razloga zašto san se ovako raspisa u ovu sitnu uru, dokle kapi kiše lupadu po ponistri a teška južina svira u glavi.
Još su mi friško prid očima one Anonymous priče koje su lešinarski mediji svih boja, okusa i mirisa, žedni senzacije, brižno raspirivali misecima. Na kraju, ka i puno toga, ispala balada o mišu i brdu. Ili nas želidu uvjerit da je to tako.
Gleda san 1984 ... davno. zato san, fala ti Bože, friško pročita knjigu. E, pa ovi V for Vendetta pari ka „1984“ na steroidima ... ili je sad modfernije reč na ekstaziju?
Radnja je smištena u imaginarnu blisku budućnost. Da li imaginarnu? Nikad nisan bija pobornik teorija zavjere, ali nakon ovoga filma više ne znan ča bi mislija.



Toliko me je film puka da san se uvatija pisat prije nego san ga odgleda do kraja. Odma čin su malu ostrigli pri glavi i bacili uz pržun. Virujte mi na rič, da mi je malo koji film ka „V for Vendetta“ da mislit i prije vengo je završija.
Ne onako zajebantski „Meaning of life“ ka Leteći cirkus Monty Pythona, nego zaozbilj. Vrlo zanimljivo gledanje autora na uloge vlasti, pogotovo represivnog aparata, vjere, medija i običnoga čovika. Pogotovo njiovo međusobno prožimanje. I davanje nekin starin simbolima, ka ča je crvena ruža vulgaris sasvin zanimljivo značenje.
Koja je razlika revolucionara i teroriste? Samo u točki gledišta ...

Photobucket

Sad mi je bar pinku jasnije zašto su Anonymous-i uzeli ovu masku za svoj simbol.
Uf ... teški li besid za toplu jesensku kišnu noć. Dvanajsti misec kuca na vrata a ja još deboto nisan klimu upalija.
Kapci su teški, priroda zove, vuče u postelju. Laka van i ugodna noć!
Zdravi i veseli bili! mah mah mah
- 01:09 - Komentari (1) - Isprintaj - #

27.11.2012., utorak

Salata od juda i ŽUTInice

Kad mi je Vinka na treningu rekla da je iduće judo natjecanje u maloj dvorani na Gripe, tri san puta provjerija je li to ona mala dvorana u sklopu one velike na Gripan, ili ONA, jedna i jedina, Jugoplastikina dvorana.
Moje nade su se pokazale točnima. Posli puno godin san se veselija odlasku u hram EU košarke, u matičnu dvoranu kluba koji je i službeno proglašen najbojin klubon dvadesetoga stolića.
Mirakuli se događaju, tako i to da mi krenemo i prispijemo na vrime. Kad rečen MI, onda ovi put stvarno mislin na cilu tročlanu postavu familije Garbin. Zakonita je, fala na pitanju, opet nezaposlena. tehnički, na slobodnin je danima do kraja miseca, ali jon je šefica jasno i glasno rekla, priko telefona, da more do kraja nedilje doć skupit radnu knjižicu, jerbo neće produžit ugovor.
Nije svako zlo ni za zlo, bar moremo ovako prošetat svi skupa.
Proradile su stare navike, sićanja na utakmice ... pa san se, po starome dobrome običaju, parkira izad zgrade od „Eurokrema“. Oni malo stariji znadu di je to, a mlađi ni ne znaju ča je „Eurokrem“ pa se neću njanci trudit objasnit. Najboje je to da moreš u par minuti doć do dvorane, i ča je najvažnije, uvik bi bilo mista, i kad bi bija najveći derbi domaće ili euro lige, pa di neće sad cerek
Zakonitoj je proradija crv sumnje da će sad jemat puno odit do dvorane, ali san odlučno uklonija svaku sumnju uz glasno „Samo ajdete za menon!“
Naravno, sitija san se one stare, onda još zemljane staze, sa južne strane Higijenskoga zavoda. Malo je reč da san osta zapanjen. I iznenađen, pozitivno, ofkors, sa uređenjen ciloga zida sjeverno od igrališta za balote.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Srića da san se sitija zabilužit i ovu ritku nedilju da su mi nji dvi skupa ...

Photobucket

Staza ka staza, još je ona ista, i kamenje ča je na njoj se izlizalo od navijački hordi koje su tot znale prolazit, za ne obalazit cile Gripe. Fala na pitanju, nije ni betonirana ni asfaltirana ...
Ne da smo uranili, nego smo i pretjerali. Zli jezici bi rekli da se organizacija baš i nije proslavila. Dunkve, bilo je vrimena za guštat još malo na suncu isprid dvorane ...

Photobucket

... iako to po garderobi natjecatelja možda nije vidljivo iz prve, ali virujte mi na rič da mi u ta doba dana, nedilja u 10:30, uopće nije bilo zima, dapače thumbup
Evo, da ne mislite da san jedini roditelj ča je bija u kratke rukave ...

Photobucket

Uz već spomenute hvalospjeve organizaciji, primistili smo se unutra. Moran se pofalit da san prvi put na Gripe sidija u svečanu ložu ...
Sjećanja sama naviru ... sićan se da smo sidili mi, ekipa iz Mašograda, poviše ovega koša na jednome od bezbroj derbija sa Cibosima. Pok. Didović je, grintav radi odluke suca koji je, gle čuda, potiza za nji, potega bananon Acu Muškića, i promašija ga je za cencu.

Photobucket

Još dalje, još prije, u istoj ovoj dvorani .... tijekon moje kratke i burne karijere košarkaša ondašnjega sučuraškoga „Partizana“, trener nan je bija Pope. Ne Marin Pivač, nego njegov sin. Igramo kontra ondašnji juniori Jugoplastike, generacija Sobina, Burića ... gubimo cca pedeset razlike, tri i po gledaoca u dvorani, a naš trener Pope skače sa klupe, gestikulira, viče ... deboto bacija pinu na usta.
Došla je jedna od čistačica povirit ko to galami i kad ga je vidila, samo je rekla „Vidi Lečića!“ i išla za svojin poslon ...
Molajmo mi sad košarku, ovod smo radi juda. Trener Joke in je da zadnje upute i posla dicu da se zagrijajedu ...

Photobucket

... a kako je potrajalo malo dokle su došli na red, dicu je više štufalo trčat okolo, pa su malo ubili oko ...

Photobucket

... ili su samo seli na tatami odmorit ...

Photobucket

Niki su i ožednili dokle su došli na red za natjecanje ...

Photobucket

Kad gledan ovako dugo zagrijavanje, opet me puklo na košarku ... sićan se jedne juniorske utakmice doma, u Mašogradu, vodija nas je pok. Mate Bonacin, posla je Buiša na zagrijavanje i zaboravija na njega. Kad ga se sitija, gleda di je, a ono Buiš sidi na radijatoru. Da se zagrije!
Mi smo, ka prateća ekipa, jednin okon gledali ča nan činidu dica, a drugin okon borbe koje su bile prije naši. Oštrome oku mama i tata navijači nije moga promaknit ovi mali dalji rođak Jackiea Chena, ča je ovome cilomen natjecanju dalo i mali međunarodni štih thumbup

Photobucket

Ne triba ni spominjat da je mali Chen u svojoj kategoriji sve potaraca. Genetika je đavlija stvar cerek
Napokon ... došli su i naši na red. I kako je bilo?
A promjenjivo oblačno ... sa štiton, na njemu, a bogami i brez njega ... evo van za povirit samo ovu kratku borbu ...



... jednoga maloga ča mu je mater ovod punila koš. I opet, ka i kod onoga maloga od angriza (riže, za sjevernjake), ka i sto jedan put do sad, pokazalo se da ne moreš kontra genetike!
Roko je donija medalju doma, moja Vinka nije, ali će sigurno drugi put bit bolje. Najbitnije je da smo se svi mi, i dica i roditelji, u ovo nediljno jutro dobro proveli.
Zdravi i veseli bili! mah mah mah
- 22:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

22.11.2012., četvrtak

Vatrogasni pogled s visine

Nađirava san se, fala Bogu, ove dane po Kaštiliman i po Splitu. headbang mad headbang burninmad Iz subjektivnih i objektivnih razloga, a bilo bi bolje da nisan, makar ovu šetemanu. namcor Par dan GO san nastoja ča plodonosnije iskoristit, da mogu na miru plandovat priko vikenda. Tako me je danas posal odveja do naše VZ SDŽ oliti za laike Vatrogasne zajednice županije Splitsko-Dalmatinske. Reka bi Žuti, oli još bolje Striže da jemaš ogladnit dokle in naslov izgovoriš. Vrime više nikakvo nego lipo, teta Olesija je skuvala lipu tursku kafu, i kad san obavija papirologiju, krenija da gren nazad, ma me je na parkiralištu dočeka zanimljiv prizor.
JVP grada Splita je odlučila ovi dan bez vitra i, kako se kasnije pokazalo, brez kiše i čak sa malo sunca, iskoristit tako da vozni park malo protegne gume, makar sammo po dvorištu o postrojbe. Da ne zabeštiman, vrime je od godine kad baš i ne prakticiraju osnovnu djelatnost, pa jemadu malo prostora da moredu odanit, polizat rane iz požarne sezone i polako se spremat za iduću.
Uvik me je fascinira ovi veliki auto sa pokretnon rukon, ča more vatrogasca dignit u korpu visoko gori, da na neboderu more po potribi i kroz ponistru ulist.

Photobucket

Lipo se čovik pripade kad vidi kako rastiže ono svoje ticalo, ka velika bogomoljka kad stivaje one svoje pipke, nakon ča je rutala kad je muža obidvala ...

Photobucket

Već san se kvaku na vrata uvatija, ma mi vrag nije da mira naughty
Kako bi reka moj kum da ja svakoga đavla znan okolo, tako san pita prvoga ča ga poznajen da je li mogu i ja učinit đir u onu korpu gori. Naravno, stiga je odgovor ... i da san se tija sakrit, prođirat inkognito, nisan moga, jerbo san bija fotografiran odma na mobitel, i to od ovega barbe ča ništo kažije doli ...

Photobucket

Polako se je ona velika ruka digla skroz u uspravni položaj, a sa menon je u korpi bija Ante Sablić, stari fotografski lisac, koji mi je u par besid objasnija ča mi je za činit i kako se triba držat kad slikajen odozgara. Ako ne ništa, sad znan da ni Šimi Strikomanu nije lako kad ga dižedu ovaaaaaaako visoko. Šteta ča onda, kad san bija gori, nije bilo malo više sunca, ali ni ovo nije bilo za bacit.
Skoro sve su aute izašle malo protegnit gume, bilo i je na jednu ...

Photobucket

... i na drugu stranu dvorišta ....

Photobucket

.... a nikima se ka ono nije dalo izać vanka, ili su to odradili prije, pa sad činidu mali pižolot ...

Photobucket

Ajme ča paridu sitni ovako odozgara. Evo, baš jednoga ovakovoga ...

Photobucket

Jeman na stolu, u kancelariji ... a virujte mi na rič da nije jedini, i da bi se od ovi ča i jeman mogla sastavit lipa stolna interventna postrojba. Jedan pogled doli ...

Photobucket

... čisto da ne zaboravin na kojon san visini, a onda opet malo pogled naokolo, ovako, s visoka, vidin cili poligon za vježbanje članova postrojbe ...

Photobucket

... a u drugome kantunu dvorišta ovu časnu starinu, veterana nebrojeni intervencija širon Dalmacije, brusilican i švajcaparatima polako pritvaraju u jarpu sekundarne sirovine.

Photobucket

Pokoj mu duši, jer i aute, pogotovo vatrogasne, jemadu bar bokunić. Duše naravno ... i to puno više nego niki ljudi.
Moje vrime gori se lagano bližilo kraju, pa san, vođen sigurnon rukon tehničara ...

Photobucket

... pomalo krenija prema majčici zemlji. Nakon mekoga ateriranja, žurnin san se korakon uputija prema mojoj snježnobiloj Kobili Suzi (TM)

Photobucket

Koja me je vjerno čekala, sakrivena izad ovi veliki crveni vatrogasni mrcina. Pune duše, oka i kartice na fotoaparatu, lagano san odjezdija, ajde, ne baš u zalazak sunca, ali iša san na zapad cerek
Bogatiji za još jedno vatrogasno-fotografsko iskustvo. Naravno, Šime Strikoman je, ipak, one and only, ali zato san, makar na kratko, osjetija kako je odozgara slikavat. Niti znan ka on, a bome niman ni opremu ka on, ali gušti su gušti, a kakove su slike, prosudite sami thumbup.
Zdravi i veseli bili! mah mah mah

Update 23. 11. 07:55

Od kad san meknija ovi post, pa i sad dok ovo pišen, facebook.com i blog.hr su, kako mi se pari, u karbi, jer ne da mi ne dozvoljava meknit poveznicu sa bloga na fejs, nego mi ne kažije ni svbe one stare poveznice, pa onda i komentare, koje san meknija okad san otvorija profil na Fejsu. Čin napišeš magićna slova "blog.hr" bilo u postu, bilo u komentaru, omar te škarta. Grrrrrrr! headbang
Na upit uredništvu bloga dobija san samo odgovor da se strpihn, da rade na rješavanju problema. .....
- 23:27 - Komentari (3) - Isprintaj - #

21.11.2012., srijeda

Duša & Tilo

Stvarno je bija turbulentna ova šetemana .... od petka pa skroz naovamo, evo sad je četvrtak uvečer. Počelo je sa već opivanin petkon ujutro i pravomoćnon oslobađajućon presudon našin generalima, Markaču i Gotovini. Takvu provalu emocija nisan doživija odavna, i osobno, i oko sebe .... ovi naš svit ka da se zaboravija veselit. Rekli bi zli jezici i Žalosne Sove da i nima baš puno razloga za veselje thumbup party
Inšoma dela šoma, Mladen i Ante su partili doma, a naši istočni susidi ka da su našli koju crvotočinu (eng. wormhole) ... ka da i je ko kenija nogon nazad u 1991. godinu, opet su počeli pivat pisme ka oni ča i je na „Neretvi“ vodija Orson Welles, opet su se počele tražit rime salate sa Hrvatima ... opet se po iljaditi put pokazala ona starinska „'beš pravnu državu, ako nije po mome“ ... Nemo cum diabolo iocaturi impune! (lat. niko se sa vragom ne igra nekažnjeno!)
Neka nji namo, naš svit, pun crnila i gorčine, jedva je dočeka bar malu priliku da se more proveselit. Nakratko smo svi zaboravili sve naše tekuće probleme i dali smo sebi oduška.
Dan pauze, olitiga Dan između san proveja u Metropoli svi Hrvati, povirit malo do Velesajma i Tehničkoga muzeja, a onda kad san se vratija ... drugi val emocija. Dan sjećanja ... Vukovar, Škabrnja ... Gaudii comes maeror namcor (lat. nakon radosti, tuga)
Život se, posli ovi euforični trenutaka, polako vraća u grubu svakodnevnicu. Gotovina je uspija malo i do kuće skoknit ... dočekalo ga je jednu dvadeset puti više svita vengo ča inače jema duš u Pakoštane. Valovi euforije se polako stišavaju ...
Na presudu dr. Ive niko nije bacila ... pogotovo kad je ekipa skužila da je tek prvostupanjska, a još je bilo friško iskustvo iz Haaga koliko se prvo i drugostupanjska presuda more razlikovat. cerek
Pune, nahranjene duše, punoga srca, triba se vratit svakodnevnin poslovima, jer osin duše, triba i tilo naranit njami njami
Danas gren Lucijinin puten, i vidin oko stare masline puno dice. Asti, oli su se ono uvatili brat? Koja slika ... mali pridškolci beredu maslinu staru malo mlađu nego oni kupus ča ga je Dioklecijan bija sadija okolo svoje vikendice!
A jesan buzdo, uvik sa sobon u auti jeman aparat, ali ovi put san ga, ka za dišpet, ostavija doma. Brzo nazad, i dokle san ja učinija krug, vazeja fotoaparat i vratija se nazad, dice više nije bilo headbang
Ma svejedno, maslina je sama za sebe uvik zahvalan motiv, a pogotovo kad san ekipu uvatija ovako, na djelu, kako je beredu ...

Photobucket

... članovi društva „Bijaći“, djelatnici Muzeja grada Kaštela i predstavnici Instituta za jadranske kulture. A bome su in malo došli dat ruke i vridni djelatnici Vlastitog pogona ...

Photobucket

... jerbo nije baš maslina ni sitna da se more sa tleja brat, a ne bi se baš puno nji okladilo na čvrstoću granja ... dunkve, malo pomalo, sa svi stran, napunija se ovi veliki babarin sa plodoviman masline ča je još pok. papa Ivan Pavao II blagoslovija kad je bija 1998. u Kaštilima.

Photobucket

Vridne ruke su to brzo očistile i pripremile za obradu ovoga deboto svetoga ulja, ča će se punit u male, specijalno dizajnirane botiljice od njanci dva deca.

Photobucket

Još malo pa je i ova berba gotova, ko zna koja po redu u životu ovoga nijemoga svidoka, koji je na ovome mistu još prije nego su se Tuga i Buga i ostala ekipa rodili, a ne da su došli u ove kraje okle već jesu došli cerek Ako Bog da, obrali je i činili uje i dogodine ...
Zdravi i veseli bili! mah mah mah
- 23:37 - Komentari (3) - Isprintaj - #

18.11.2012., nedjelja

Dan između

Dugo san se primišlja, a i jema san, fala Bogu vrimena, u vlaku. Onome „brzome“, ča je krenija iz Metropole u subotu, 23:20, a ariva u Split u nediju, cik zore, osan i kvarat.
Krenija san šesnajsti studenoga, valjda jedini dan u novijoj rvackoj povisti kad smo se svi mi, stoka sitnoga zuba, veselili više nego kad su se Ćirini Vatreni vratili iz Francuske 1998. sa onin komadićima brončane late ... Riva je gorila, bengalke su se užižale leva-leva, vapor je na ulasku u luku potrošija sve rezerve komprimiranoga zraka na sirenu, čovik se je malo zanija za doć bliže Rivi ...

Photobucket

Završetak višegodišnje mučke epizode horora pod nazivom „Generali u Haagu“ je okončan sa hepiendon. Makar sa naše točke gledišta, naravno ne i za one ča volu slagat rime sa salaton i Hrvatima, ali, kako je davno pisalo na transparentu na košarkaškoj utakmici „POP 84“ i „Partizana“ 1997. u Pesaru: „NEKA PATU“. Eto tako!
Partija san oko desetak uri navečer, feraton, put Purger Vakufa. Sa namjeron da pogledan taj, navodno, revitalizirani INFO, da povirin Interliber, peškariju o' libri, i deboto usput u „Tehničkome muzeju“ postav izložbe zaljubljenika u maketarstvo „Oluja u minijaturi“. Radilo se, makar po najavama, o izložbi maketa, diorama, sastavljenih i kompletno ručnih radova, sa tematikom iz najslavnijih dana bliže HR povijesti.
Ranon zoron, u šest i po, „brzi“ vlak nas je na Glavnome kolodvoru ispljunija iz svoje utrobe. A di ću ujutro najranije, nego popit ča teplo u najbliži kafić. Krasan je bija klimatski šok, odma po izlasku. Bugnila me je u prsi, dušnik i doti jednu plućnu alveolu ubitačna kombinacija cca 98% vlage u zraku, koji je, osin ča je jema nisku jednoznamenkastu fibru, bija obogaćen svin onin velegradskin miomirisima ča i od gušta zovemo „smog“.
Nakon oporavka od prebrze vožne iz tužne južne metropole, i popivenog čaja vulgaris koji je košta ka viski u prosječnome kafiću u nas, dočeka san 9:00 i probudija prijatelja pa smo se zaputili skupa u Tehnički muzej, obać izložbu. Umeja san ga, nije ni on zna ... bija cili sritan kad smo tamo došli. Toliko o marketingu organizatora, naravno. A tamo, ni pet ni šesat nego sedan ... šalin se, glavon i bradon orga nizator izložbe, taman je očekiva neke ekskurzije da in bude ka vodič po eksponatima, pa smo jemali stručno i kompetentno vodstvo kroz sve eksponate.
A bilo je, virujte mi, baš svega ... od prikaza uniformi, opreme i znakovlja Hrvatske Vojske iz Domovinskog rata pa do teške artiljerije.

Photobucket Photobucket Photobucket

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Photobucket Photobucket Photobucket

Naravno, ovo u zadnjemu redu nisu bile makete, nego PRAVI komadi, a najviše me se dojmija ovi traktor, pomoću domišljatosti i inžinjerskoga talenrta domaćega čovika pritvoren u "wannabee“ oklopno vozilo, koje čak, po mome skromnome mišljenju, i nakon dvadesetak godin plijeni svojim posebnin dizajnom.

Photobucket

I ovi mali brdski top me je sitija na davne partizanske filmove, kad su žene snigon ladili cijevi da moredu više pucat, a Sergej Bondarčuk svako malo mava rukon, vika „pali“ i špedija kišu olova na četnike priko Neretve.

Photobucket

Odma na zidu, prije ulaska u glavnu salu, a povr onega maloga brdskoga topa, kočoperi se kompozicija znakovlja gardijskih brigada iz Domovinskog rata ... nagovještavajuć ča nas čeka unutra.

Photobucket

A unutra ... Alibabina pečina. Svega ... od stari, klimavi dvokrilaca koji su se opremljeni prerađenin GPS uređajima i bojlerima punjenima ekslozivon pritvorili u ubojite noćne bombardere ...

Photobucket

... priko mali oli malo veći leteći zvrkov, na brzinu pripiturani maskirnin bojan ili njanci to ...

Photobucket

Photobucket

... pa sve do pravi zviri, leteći beštija, koje su vođeni znalačkin rukan domaći piloti, radili i ono ča njiovin konstruktorima ni pod djelovanjen bunike ne bi padalo napamet, ka ča bi bilo djelovanje MIGova u visini krošnji drveća, pa su hrabrošću i snalažljivošću nadoknađivali već onda višak godina i manjak kvantiteta leteće tehnike ...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Naravno, zračnoj komponenti su dobro „dodavale ruke“ i kopnene oklopnjače, bilo da su još ruske ili američke provenijencije, ča su još na Hitlera itale granate ...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

... bilo da su mirno, ka u slučaju Varaždinskoga korpusa, ili na druge načine, u svin drugin slučajevima, "naslijeđene" od bivše Armije koja se tako volila puvat statusom „treće armije na svetu“ ... ili su možda nabavljene Kikaševim tržišnim putevima

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Naravno, bilo je to još i sva sila manjih vozila, bilo lakših oklopnjaka, iz arsenala policije ...

Photobucket

... bilo onih plodova ingeniozne domaće pamati i snalažljivosti pod malo politički korektnijom parolom „snađi se, gospodine!“

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ka cukar na kraju, ipak smo mi pomorska zemlja ...

Photobucket

Photobucket

A svon ton tehnikon je upravija čovik, naš čovik, koji je, godinan su nas tako učili, bija „pičkin dim“ i „nesposoban“ ... jer samo „srbin rado ide u vojnike“. Ni prvi ni zadnji mit kojega je, silinom domoljublja i krajnje nužde, razbija Domovinski rat. Ko ne viruje, neka samo prošeta Trpinjskon ceston thumbup

Photobucket

Photobucket

Samo da spomenen dvojicu, jednog poznanika i jednog mog dobrog prijatelja ... prvi je napravija torpedo na daljinsko upravljanje, koji je potopija oni njiovu kašetu isprid Milne, užežin napada na Split, a drugome je kod Petrinje srušilo bespilotnu letjelicu, čija je upravljačka elektronika bila letva majka (eng. motherboard) od PC XT-a, sa par dodatnih kartica, i dva zrna Vegete, da ne rečen domaće pameti.

Nakon toga, odma na izlazu iz „Tehničkoga muzeja“, upala mi je u oči ova kašeta, pa san zamolija prijatelja da je slika. Nisan lipija okolo Torcidina naljepnice, ka jedna moja kolegica, samo san se slika ...

Photobucket

Nakon tega san se zaletija do Velesajma, povirit izložbu INFO Reload i Izložbu starih računala. Razočarenje, a ča ću van govorit! Stara računala, ajde de, ali to san već vidija kod nas, na FESB-u, pače i donira san svoga Ti-59 sa full opremon ... a tzv. INFO se sveja na par štandova malih softverskih firmi i dva i po zastupnika iz treće lige. Znan da je kriza, ali ipak namcor

Zato je INTERLIBER opravda posjetu. Tri paviljona, gužva ka u priči, knjige se prodaju ka salata ... doduše, nisan puno pazarija ... ko je ono krizu spomenija ... samo par sitnica, za Vinku, naravno ... a moga san mirne duše stuć parsto kun i ništa ne bi bilo bezveze headbang
Počele su me već lagano i noge junaačke podsjećat da je vrime da malo sidnen i odmorin. Zub vrimena ipak čini svoje puknucu
Taman da ću se uputit vanka, brez da san fotoaparat izvadija, ali ovo san mora slikat. Točnije, zamolit jednu zgodnu šinjorinu da nas slika ... svugdi našega svita jema cerek

Photobucket

Lagano smo napustili Velesajam, pa san se skupa sa rodicon i njezinima uputija malo okripit tilo, u pizzeriji & spagheteriji „Kapuciner“, taman vis-a-vis ove građevine, koja je još u skelan i nikako da se završi i zasjaji u punome sjaju ...

Photobucket

Nakon popodnevnog odmora, uvečer san se naša sa još nekin dragin ljudima, popija jedan raddler u Caffe Godot i lagano odjezdija prema jugu, istin onin „brzin“ vlakon kojin san i doša.

I ča me je dočekalo? Dvi tužne godišnjice ... jedna, državna, malo drugovačija nego sve dosadašnje, Dan sjećanja na Vukovar. hrvatska

I ona domaća, ča se tiče samo nas iz Mašograda, i možda još malo svita okolo, po dijasporan ... Godina dan da nas ne napustija naš Vjekić.

Zdravi bili! mah hrvatska mah
- 17:36 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.