TYCHE

utorak, 03.04.2007.

Što sve ženi padne na pamet čitati surfajući po internetu

I jesam li se trebala dohvatiti čitanja Biblije u ovaj Veliki Tjedan...

Image Hosted by ImageShack.us

Kako je lagodno bit zena u danasnje vrijeme. Nikad se nisam zbog tog potuzila i bas se dobro osjecam kad s vremena na vrijeme prebrojim sve kromosome, popravim make-up, provjerim je li sve na svom mjestu i utegnem bretele, zatvorim pecnicu u kojoj se gotovanski kupljen u trgovini napekava rucak za Gazdu, ukljucim ves masinu i nakon sat vremena sobnog bicikla pracaknem pod vreli tus, pa poslije fini mirisavi losion za tijelo. Davno iza mene su oni dani kad sam rintala 10-12 sati dnevno, racunalo mi se pusilo a kava hladila, sanjala brojeve i grafikone - sad uzivam u nekoj vrsti godisnjeg odmora. I inace - generalno- kao sto je opcepoznato mi zene vise ne mlatimo prakljacom na obali potoka on the daily basis pa nam preostaje ponesto vremena za slobodne aktivnosti i pisanje bloga. I imamo pravo glasa, pa mozemo odlucivati o sudbini nacije i drugim vaznim stvarima kad dode vrijeme izbora. I presutno nam se priznaje kojesta pa drustvo s pravom drzi da bismo trebale biti i vise nego zadovoljne. Ne moramo na primjer svaki dan utuci ribestinu ili kokos za rucak i ocerupati je golim rukama; ne moramo isceprkati krumpirice iz zemlje nego ih lakomisleno kupimo u trgovini, ne moramo sivati odjecu dugo u noc; stovise, ne moramo ni vuci vodu s potoka. Ne moramo imati sedam umiljate djecice i od tog sedam sinova ako nam je zivot mio. I mozemo se kupati u magarecem mlijeku da bismo bile lijepe i pozeljne.
Zapravo sam jako sretna sto zivim u dobu u kojem zivim - da mi se omaklo roditi parsto godina ranije, ne bih se dobro provela zbog svoje pogane jezičine- to je jasno ko dan - vjerovatno bi mi prvo isti stavili na panj i odcaparili ga, a potom ako me to ne dovede pameti i pokornosti onda bi me malko potpalili za primjer ostalim divljim primjercima moje vrste.

Necu sad lamentirati o pravima zena i feminizmu, samo cu vam podastrijeti malo stiva za razbibrigu.

Topic - PANICAN STRAH od ZENE koji se prostire uzduz i poprijeko kroz cijelu ljudsku civiliziranu povijest do te mjere da ga se dade iscitati u najznacajnijem dokumentu koji je ljudska kulturna svijest iznjedrila i koristila kao manual, inspiraciju, opravdanje, zakonik, pocetak i kraj svake rasprave o bozanskom i ljudskom, zivotu i svijetu uopce - BIblije.

I nikad ne zaboravite - dobri Bog zasigurno nije imao na umu sve te gluposti, i prava je steta sto se ne spusti malo na Zemlju da malo izbistri taj mutez - sve sto je u Bibliji zapisano stvoreno je ljudskom "pamecu", i pored dobrih stvari koje su napisane ima stvarno kojekakve krame i budalastina, ali znali su huncuti koji su je pisali, a i oni koji su je kasnije koristili da Baja odozgo nema vremena sici ponovno medu nas i napraviti ispravak krivog navoda - ima On gore pametnija posla...

Ili je to mozda ONA ?????

Image Hosted by ImageShack.us

Ali idemo dalje, malo produhovljenja, citajte do kraja i ne dajte se obeshrabriti naughty: sto je post opsiran - vrijedi svakog napora !

Knjiga Sirahova
"Mudre izreke"

Žene
I svaka opačina, samo ne opačina ženina! Volim više živjeti s lavom i sa zmajem nego živjeti sa ženom opakom. Pakost ženi nagrđuje lik i mrači joj lice kao u medvjeda.
Malena je svaka zloća prema zloći ženskoj: neka je snađe kob grešnička!
Ne daj se zavesti ljepotom ženskom i ne žudi za ženom.
Od žene je grijeh počeo i zbog nje svi umiremo.
Ne daj vodi pukotine niti zloj ženi slobode jezika. Ako ne čini kao što joj pokažeš, otpusti je od sebe.
Nepodesan je jaram žena opaka, i svladati nju isto je kao uhvatiti štipavca. Žena pijana zaziva srdžbu golemu, jer sramota je njezina neizbrisiva. Ženina je bludnost u njezinu drsku pogledu i poznaje se po njezinim trepavicama. Pod oštrim nadzorom drži kćer drzovitu, da ne zlorabi prvu priliku. Budno pazi na oko bestidno, da se ne začudiš kad se o tebe ogriješi. Kao žedan putnik, ona otvara usta i pije svaku vodu na koju naiđe i spušta se pred svakim kolcem i svakoj strijeli otvara tulac.
Velik je jad, sramota i ruglo kad žena uzdržava muža svog. Žena prima svakog muža, premda je jedna djevojka od druge bolja.

Knjiga Sirahova 42
***
9.Kci je ocu potajna mora, briga za nju spavati mu ne da: u mladosti, strah da se nece udati, a kad se uda, da je muž ne zamrzi;
10. dok je djevica, da je tko ne zavede i da ne zatrudni u kuci ocevoj, a u kuci muževljoj da se ne razbludi, i kad je vec žena, da ne bude nerotkinja.
11. Ako ti je kci neposlušna, dobro je pazi da ne nacini od tebe ruglo neprijateljima tvojim, pricu gradsku i predmet svacijeg klevetanja i da te ne obešcasti u ocima sviju.
12. Ne zaustavljaj pogleda ni pred cijom ljepotom i ne sjedaj sa ženama.
13. Jer iz odijela izlazi moljac, a od žena ženska zloca
14. Bolja je zloca muška nego dobrota ženska; od žene potjece sramota i ruglo.

Knjiga Sirahova, 9
***
2. Ne prepuštaj se posve ženi, da ona potpuno ne zavlada tobom.
3. Ne približuj se bludnici, da ne padneš u zamke njezine.
4. Ne druži se s pjevacicom, da te ne smete umijecem svojim.
5. Ne upiri pogled u djevicu, da ne bi bio kažnjen zajedno s njom.
6. Ne daj bludnici svoje duše, da ne izgubiš imetak svoj.
7. Ne obziri se po gradskim ulicama i ne skitaj se pustim zakucima.
8. Odvrati pogled svoj od ljupke žene i ne gledaj tuđu ljepotu. Mnoge vec zavede ženina ljepota, koja želju raspaljuje kao vatru.
9. Ne sjedaj nikad s udatom ženom i zajedno s njom ne pij vina, da ti srce ne podlegne njezinim dražima i da u strasti svojoj ne srneš u propast.

***
Nakon što je stvorio muškarca (na svoju sliku i priliku), i udahnuo mu dušu, Bog prvo izbjegava stvoriti ženu, nego stvara životinje i daje Adamu da vidi koja bi mu mogla poslužiti kao "pomoć" (hebrejski 'ezer', znači partnerica, supruga):

"Nije dobro da čovjek bude sam: načinit ću mu pomoć kao što je on." (19) Tada Jahve, Bog, načini od zemlje sve životinje u polju i sve ptice u zraku i predvede ih čovjeku da vidi kako će koju nazvati, pa kako koje stvorenje čovjek prozove, da mu tako bude ime."

Nakon što je Adam imenovao milijune životinja u jednom danu - nije našao sebi partnericu između svih njih (!), Bog ga uspava i istrgne mu rebro.

No čovjeku se ne nađe pomoć kao što je on. (21) Tada Jahve, Bog, pusti tvrd san na čovjeka te on zaspa, pa mu izvadi jedno rebro, a mjesto zatvori mesom. (22) Od rebra što ga je uzeo čovjeku napravi Jahve, Bog, ženu pa je dovede čovjeku.

Iz ovoga vidimo da je žena stvorena, ne kao čovjek, da slobodno šeta rajskim vrtom i imenuje životinje, nego upravo radi muškarca, da mu bude na pomoć. Čovjek onda imenuje ženu, kao i sve druge životinje prije nje:

" Od rebra što ga je uzeo čovjeku napravi Jahve, Bog, ženu pa je dovede čovjeku. (23) Nato čovjek reče: "Gle, evo kosti od mojih kostiju, mesa od mesa mojega! Ženom neka se zove, od čovjeka kad je uzeta! "
Knjiga postanka 2, 20

I tako započinje priča koju je mogao izmisliti samo najgori ženomrzac. Žena se stvara poslije životinja od dijela muškog tijela koji se može baciti (donje rebro je jedno od rijetkih kostiju koje ponovno izraste). Što je s dušom koju je Bog udahnuo muškarcu? Je li žena po Bibliji bez duše? Ne kaže se izravno, ali se s njom svakako tako postupa.

Novi Zavjet

" Ali htio bih da znate: svakomu je mužu glava Krist, glava ženi muž, a glava Kristu Bog. "

Podložni budite jedni drugima u strahu Kristovu! Žene svojim muževima kao Gospodinu! Jer muž je glava žene kao i Krist Glava Crkve - On, Spasitelj Tijela. Pa kao što se Crkva podlaže Kristu, tako i žene muževima u svemu!
(Efežanima 5,21).

Kao u svim Crkvama svetih, žene na Sastancima neka šute. (34) Nije im dopušteno govoriti, nego neka budu podložne, kako i Zakon govori. (35) Žele li što saznati, neka kod kuće pitaju svoje muževe jer ružno je da žena govori na Sastanku.
1 Korinćanima 14,34-35

" (6) Ako se žena ne pokriva, neka se šiša; ako li je pak ružno ženi šišati se ili brijati, neka se pokrije.
(7) A muž ne mora pokrivati glave, ta slika je i slava Božja; a žena je slava muževa. Jer nije muž od žene, nego žena od muža. (9) I nije stvoren muž radi žene, nego žena radi muža."
1 Korinćanima 11

Ako niste znali što znači mit iz Postanka, to je bilo objašnjenje. Muškarac je slika i slava Božja, a žena je samo muškarčeva slava, stvorena da bi bila za njega a ne on radi nje, mora iz sramote pokrivati svoju glavu. Žena je ispod muškarca, koliko je muškarac ispod Gospodina Isusa-Boga, tj. neizmjerno je niža !

Bračna pravila za žene

" Dobro je čovjeku ne dotaći ženu. Ipak, zbog bludnosti , neka svaki ima svoju ženu i svaka neka ima svoga muža.
1 Timotej 7

Neoženjenima pak i udovicama velim: dobro im je ako ostanu kao i ja. (9) Ako li se ne mogu uzdržati, neka se žene, udaju. Jer bolje je ženiti se negoli izgarati. (10) A oženjenima zapovijedam, ne ja, nego Gospodin: žena neka se od muža ne rastavlja - (11) ako se ipak rastavi, neka ostane neudana ili neka se s mužem pomiri - i muž neka ne otpušta žene.

Tako, tko se oženi svojom djevicom, dobro čini, a tko se ne oženi, bolje čini. (39) Žena je vezana dokle živi muž njezin. Umre li muž, slobodna je: neka se uda za koga hoće, samo u Gospodinu. (40) Bit će ipak blaženija ostane li onako, po mojem savjetu. A mislim da i ja imam Duha Božjega.

" Žena neka u miru prima pouku sa svom podložnošću. (12) Poučavati pak ženi ne dopuštam, ni vladati nad mužem, nego - neka bude na miru. (13) Jer prvi je oblikovan Adam, onda Eva; (14) i Adam nije zaveden, a žena je, zavedena, učinila prekršaj. (15) A spasit će se rađanjem djece ako ustraje u vjeri, ljubavi i posvećivanju, s razborom."
1 Timotej 2,12-15

A spasit će se rađanjem djece:

U knjizi Postanka:
" A ženi reče: "Trudnoći tvojoj muke ću umnožit, u mukama djecu ćeš rađati. Žudnja će te mužu tjerati, a on će gospodariti nad tobom."

To je sudbina koju su pisci Biblije namijenili ženama, uz opis zašto to treba tako biti. Smrt, grijeh i patnje prouzročila je žena, pa su sve žene zato krive! Nije li to nepravedno, budući da je Bog Adamu zabranio jesti sa tog stabla, a ne Evi! Bog je uz to, tobože, namjerno umnožio bolove ženama kod rađanja za kaznu, a žene se uspoređuju s kujama koje se tjeraju, i daju se muškarcima kao ropkinje da nad njima gospodare.

U nastavku Biblijskih priča, opisuje se kako se očevima rađaju sinovi, spomena nije vrijedna - NITI JEDNA KĆER - .
" Čovjek pozna svoju ženu Evu, a ona zače i rodi Kajina i Abela"
" Kajin pozna svoju ženu te ona zače i rodi Henoka; Henoku se rodio Irad, a od Irada potekao Mehujael . .itd. . . .itd . . . .."
" Adam pozna svoju ženu te ona rodi sina i nadjenu mu ime Šet.... "

......Šemovi sinovi: Elam, Ašur, Arpakšad, Lud i Aram. Aramovi sinovi: Us, Hul, Geter i Mešek. (18) Arpakšadu se rodi Šelah, Šelahu se rodi Eber. (19) Eberu se rodiše dva sina: jednom bješe ime Peleg, jer se za njegova doba razdijelila zemlja. Njegovu je bratu bilo ime Joktan. (20) Od Joktana se rodiše Almodad, Šelef, Hasarmavet, Jerah, (21) Hadoram, Uzal, Dikla, (22) Obal, Abimael, Šeba, (23) Ofir, Havila i Jobab. Svi su to sinovi Joktanovi....

I tako sve do potopa. Nigdje spomena da se rodila kćer ! Ne znamo ime Nojine žene, kao niti žena njegovih sinova, koji jedini nisu podavljeni u potopu, radi svoje pravednosti, valjda. Ali geneologija njegovih sinova je precizno navedena.

Dakle imamo Glupsona koji rodi Tupsona, a Tupson rodi Mamlaza. Gdje su spomenute njihove požrtvovne majke i radine žene? Koja drskost i bezobraština u beskrajnom nizanju imena muškaraca koji tobože RAĐAJU muškarce. Taj prezir i bahatost prema ženama je proglašen "Božanski nadahnutim tekstom". WHATEVER !!!!!!!!!!

Daleko nakon potopa se spominje prva kćer Dina, koja se rodila nakon 6 sinova.
" #34 Dina, kći koju je Lea rodila Jakovu, iziđe da posjeti neke žene onoga kraja. (2) Opazi je Hivijac Šekem, sin Hamora, poglavice kraja, pa je pograbi i na silu s njom leže. "

Slijedi NEMILA
" I ona opet zače i rodi kćer. I reče mu Jahve: "Nadjeni joj ime Nemila, jer mi odsad neće biti mila kuća Izraelova "

Ukupno u Starom i Novom Zavjetu poimence su nabrojana rođenja DVIJE kćeri: Dine i Nemile. Nabrajanje tipa: "...rodi mu se sin po imenu "taj i taj", a njemu sin po imenu "taj i taj" postoji na stotine i stotine. Ako se spominju kćeri, to je tipa: "...te mu se rodilo još sinova i kćeri." Ako se spominje žena po imenu, budite sigurni da se obično radi o prostitutki, nerotkinji (kojoj Bog naknadno otvori utrobu), stranoj špijunki (Dalila), bludnici-izdajici svoga naroda (Rahaba), ubojici proroka Ivana Krstitelja (Saloma), silovanoj, ubijenoj, osramoćenoj, raspuštenoj itd.
Isusova majka Marija bitna je jedino što rađa muškoga sina, muškomu Bogu, a začela je po Duhu Svetomu, koji je, valjda, također muškarac.

Čak i prema Mariji, majci koja je imala roditi Božjega Sina, prema biblijskoj priči postupa se grubo i surovo. Naime piše:

A rođenje Isusa Krista zbilo se ovako. Njegova majka Marija, zaručena s Josipom, prije nego se sastadoše, nađe se trudna po Duhu Svetom. (19) A Josip, muž njezin, pravedan, ne htjede je izvrgnuti sramoti, nego naumi da je potajice napusti.

Dakle, Marijina trudnoća je već bila jasno vidljiva, a ona nije znala odakle. Kada to vidi Josip, on odluči napustiti je, što bi u ono vrijeme za Mariju značilo osudu na smrt kamenovanjem! On - pravednik - ne htjede je izvrgnuti sramoti. Zar je trebao glasno svima govoriti da je bludno grijesila pa da je odmah kamenuju? U kakvoj je smrtnoj stravi ta žena živjela tijekom trudnoće, nadajući se da će ju Josip možda ipak uzeti za ženu i sprati s nje "sramotu" ? Tek kada Josip odlučuje prepustiti ju njezinoj zloj sudbini, pojavljuje se Anđeo koji im sve objašnjava. Gdje je bio do tada? Zar su oboje morali biti izloženi tim užasnim moralnim dilemama? Zar u krscanskoj i plemenitoj viziji autora Biblije milosrdni Bog nije mogao poštedjeti Blaženu Bogorodicu života u stravi nekoliko mjeseci trudnoće i poslati anđela prije? Reći Josipu da uzme Mariju za ženu, jer će im se poslije roditi Sin. Kakav je to bolesni smisao za humor?

DVOSTRUKO NEČISTA

Jahve reče Mojsiju: 'Kad koja žena zatrudni i rodi muško čedo, neka je nečista sedam dana, kako je nečista u vrijeme svoga mjesečnog pranja. (3) Osmoga dana neka se dijete obreže. (4) A ona neka ostane još trideset i tri dana da se očisti od svoje krvi; ne smije dirati ništa posvećeno niti dolaziti u Svetište dok se ne navrši vrijeme njezina čišćenja. (5) Ako rodi žensko čedo, neka je nečista dva tjedna, kao za svoga mjesečnog pranja, i neka ostane još šezdeset i šest dana da se očisti od svoje krvi. "

Žena je po piscima i tumacima Biblije za Boga DVOSTRUKO NEČISTA kada rodi djevojčicu !
Apologeti pokušavaju preokrenuti smisao, pa proturaju kako se radi o "majčinom oporavku, higijeni i tome slično." Međutim, radi se o prezirnom naglašavanju nekakve spiritualne nečistoće, kojom žena može "uprljati svetost muškarca" ako je dotakne u to vrijeme. Veličanstveni dar rađanja, koji posjeduju žene, i mjesečni ciklus povezan s tom tajnom nastanka novog bića, Biblija proglašava periodom "nečistoće" kojega se žene moraju stidjeti i kriti se od drugih ljudi, da ih ne bi onečistile.

1 Samuel 18,25-27 Jedna od najgnjusnijih seksističkih priča ikada napisanih. Šaul prodaje svoju kćer Davidu. Ali on nije htio novac, neeeeeeeeee to bi bilo previše normalno. On je zatražio 100 kožica s penisa ubijenih Filistejaca. David mu je isporučio 200 'obrezaka'.

Momci su čisti - nisu se dotakli žena

" A svećenik odgovori Davidu: "Nemam pri ruci običnoga kruha nego samo svetoga kruha; ali samo ako su se tvoji momci uzdržali od žena." (6) David odgovori svećeniku ovako: "Sasvim pouzdano! Žene su nam bile uskraćene, kao uvijek kad izlazimo na vojni pohod, i tijela su u momaka čista. "
1 Samuel 21,4-5

Romantika, tjelesna ljubav i razdvajanje, na biblijski način

"Ako koji ČOVJEK UZME ženu i UĐE k njoj, ali je potom zamrzi, pripiše joj ružnoće i ozloglasi je govoreći: 'Oženih se njome, ali kad joj priđoh, ne nađoh u nje znakova djevičanstva' - neka tada djevojčin otac i majka uzmu dokaz djevojčina djevičanstva te ga iznesu pred gradske starješine na vrata.

Roditelji moraju čuvati krvavu plahtu prve bračne noći kao dokaz da je žena ušla u brak kao djevica. Ako je nemaju, muž može poslati svoju suprugu na kamenovanje. Ako krvavom plahtom "dokažu" da je bila nevina, klevetnički muž samo plaća kaznu 100 srebrnika ženinom ocu, a ženu (koju je želio predati bijesnoj rulji da je kamenuje kao kurvu) MORA zadržati.

Potom neka progovori starješinama djevojčin otac: 'Ovome sam čovjeku dao svoju kćer za ženu, ali mu je omrzla. (17) Stoga joj pripisuje svašta ružno i tvrdi: nisam u tvoje kćeri našao znakove djevičanstva. Ali evo djevičanskih znakova moje kćeri!' I neka razastru plahtu pred gradskim starješinama. (18) Neka tada starješine onoga grada uzmu muža pa ga kazne; (19) neka ga, zato što je pronio ružan glas o jednoj izraelskoj djevici, udare globom od stotinu srebrnika pa ih dadnu ocu mlade žene. I neka mu ona i dalje bude ženom da je ne može pustiti dok je živ. (20)
Ali ako optužba - da se na mladoj ženi nije našlo djevičanstvo - bude istinita, (21) neka djevojku izvedu na kućna vrata njezina oca pa neka je ljudi njezina grada kamenjem zasiplju dok ne umre, jer je počinila besramnost u Izraelu odajući se bludu u očevu domu. Tako ćeš iskorijeniti zlo iz svoje sredine. "
Ponovljeni zakon 22,13

Uočite da se ženu tretira kao nijemu mumiju bez ikakvog prava. Muž je povrijedio čast ženina oca - tvrdeći da je nevinost izgubila dok ju je njezin otac čuvao - pa njemu mora platiti kaznu za klevetu.

Knjiga o Esteri

Biblijski apologeti vole ubrajati Knjigu o Esteri (jedan od tri biblijska spisa koji je naslovljen po ženi: Estera, Judita i Ruta), kao dokaz da se žene ravnopravno tretiraju s muškarcima. Da vidimo po čemu je Estera zaslužila takvu posebnu čast?

Kralj Ahasver napravi veliku gozbu i opije se. Zatim, kada su već svi bili mrtvi pijani, naredi svojoj kraljici Vašti da "pokaže svoju ljepotu" njemu i pijanim gostima. 1,7-11
Vašti odbija plesati (gola?) pred pijancima. Kralj saziva mudrace i oni ga "mudro" savjetuju, a njihove "mudre" riječi su zabilježene u Bibliji, svim muževima na znanje i ravnanje:

"Kraljica je Vašti skrivila ne samo kralju nego i svim poglavarima i svem narodu koji prebiva u svim pokrajinama kralja Ahasvera. Jer će za držanje kraljičino doznati sve žene pa će prezirati svoje muževe govoreći: 'Kralj je Ahasver naredio da dovedu preda nj kraljicu Vašti, ali ona ne htjede doći.' ...pa će biti prkosa i prezira u izobilju.
...kralj neka preda kraljevsku čast drugoj ženi, boljoj od nje!

Kad se ta naredba koju će kralj učiniti pročuje po svem kraljevstvu, koje je zaista veliko, sve će žene iskazivati poštovanje svojim muževima, od najvišega pa do najnižega." Riječ se svidje i kralju i njegovim knezovima. Stoga on učini kako mu je savjetovao (mudrac) Memukan. Uputi pisma u sve kraljevske pokrajine, svakoj pokrajini pismom kojim se ona služila, a svakom narodu njegovim jezikom, da svaki muž bude gospodar u svojoj kući.

Rekoše tada momci što služahu kralja: "Neka se potraže za kralja mlade djevojke, djevice lijepa izgleda.
Svaka je djevojka morala ući kralju kad je na nju, prema uredbi za žene, došao red, to jest nakon dvanaest mjeseci.
Tako dovedoše i Esteru u kraljevu palaču, pod nadzor Hegeja, čuvara žena.

Ona bi ulazila uvečer, a ujutro bi se vraćala u drugi harem, pod nadzorom Šaašgaza, kraljeva eunuha, čuvara priležnica.

I tako je Estera pobijedila u natjecanju u SEKSU s drugim djevicama i postala pokorna i poslušna nova kraljica - u još jednoj 'poučnoj' biblijskoj pričici. Međutim, povjesničari ne poznaju niti priznaju postojanje nikakve židovske princeze na dvoru perzijskog kralja Xerxesa I, kao niti njegove žene Vašti, niti biblijske podjele na 127 provincija, iako postoje obimni zapisi o tom carstvu.

Najveći biblijski prorok Izajia o ženama:
Bezvlađe u Jeruzalemu
"Deran tlači narod moj i žene njime vladaju."
Prigovor ženama
I reče Jahve: "Što se to ohole kćeri sionske te ispružena vrata hode, okolo okom namiguju, koracima sitnim koracaju, grivnama na nozi zveckaju? Oćelavit će Gospod tjeme kćeri sionskih, obnažit će Jahve golotinju njihovu." U onaj će dan Gospod strgnuti sve čime se ona ponosi: ukosnice i mjesečiće, naušnice, narukvice i koprene, poveze, lančiće, pojaseve, bočice s miomirisima i privjese, prstenje i nosne prstenove, skupocjene haljine i plašteve, prijevjese i torbice, zrcala i košuljice, povezače i rupce. Mjesto miomirisa, smrad; mjesto pojasa, konopac; mjesto kovrča, tjeme obrijano; mjesto gizdave halje, kostrijet; mjesto ljepote, žig.

Jeruzalemske udovice
Muževi tvoji od mača će pasti, junaci tvoji u kreševu. Vrata će tvoja kukat' i tugovati, na zemlji ćeš sjedit' napuštena. Sedam će se žena jagmiti za jednoga čovjeka - u dan onaj: "Svoj ćemo kruh jesti," reći će, "i u halje se svoje oblačiti, daj nam samo da tvoje nosimo ime, skini sa nas svu sramotu našu."
Izaija 3,12-25

PJESMA O VRSNOJ ŽENI
Izreke 31,10

Teolozi često kontriraju tvrdnju da je žena ponižena u Bibliji, navodeći sljedeće stihove "pohvale radinoj ženi":

Tko će naći ženu vrsnu?
- Pribavlja vunu i lan i vješto radi rukama marnim.
- Ona je kao lađa trgovačka: izdaleka donosi kruh svoj.
- Još za noći ona ustaje, hrani svoje ukućane i određuje posao sluškinjama svojim.
- Opazi li polje, kupi ga; plodom svojih ruku sadi vinograd.
- Opasuje snagom bedra svoja i živo miče rukama.
- Vidi kako joj posao napreduje: noću joj se ne gasi svjetiljka.
- Rukama se maša preslice i prstima drži vreteno.
- Sama sebi šije pokrivače, odijeva se lanom i purpurom.
- Platno tka i prodaje ga i pojase daje trgovcu.

Ali nikada ne navode zadnji stih, koji spominje što "radi" za to vrijeme njezin suprug:
Muž joj je slavan na Vratima, gdje SJEDI sa starješinama zemaljskim.

Pozitivni ženski likovi?
Bibliolatri vole navoditi neke biblijske žene, koje su navodno primjeri ravnopravnosti žena i muškaraca:
Hanna - služavka; htjela je biti trudna. Miriam ispada da nije ništa prorokovala, samo je udarila u svoj bubanj i pjevala; a Bog Jahve ju zarazio neizlječivom i sramotnom leprom radi logičke kritike Mojsija
Debora bijaše sutkinja, ali nije se ničime isticala. Nije bila nikakav vojskovođa, samo je jednom vojskovođi dala savjet. Esterina uloga je nalikovala junakinji kakve sapunice, radije nego vođe svog naroda. Naomi nije prodavala samo nekretnine, već i Rutu. Nepoznata žena je ubila klinom kroz glavu generala u bijegu, ali nije odlučila o ishodu bitke kao npr. Samson sa svojom čeljusti od magarca.
Eva je unijela grijeh radi kojega svi umiremo, pa nam je Isus morao otvoriti vrata u Raj (samo ako ga priznamo) Marija je tek poslušna utroba za rođenje Isusa.
I to je to.

Poligamija + mnoštvo ljubavnica
U Bibliji se spominju razni "slavni sveti muškarci" koji imaju mnoštvo ljubavnica i supruga, kao da je to najnormalnija stvar na svijetu. Nigdje se to ne osuđuje. Solomon npr. ima 800 žena i 300 ljubavnica - prilježnica. Možemo samo zamisliti kakva je kvaliteta emocionalnog-društvenog-seksualnog života žena u takvim brakovima. Kao što se opisuje u Knjizi Postanka (21,10), ljubavnica se može otpustiti kada više nije potrebna, a kada supruga dosadi, nabavi se još jedna ili otjera stara. Abraham je imao dvije ljubavnice (konkubine); Gideon: barem 1; David: mnogo; Nahor: 1; Jakob: 1; Elifaz: 1; Gideon: 1; Kaleb: 2; Manaše: 1; Saul: 1; David: barem 10; Rehoboam: 60; Solomon: 300; neidentificiran Levit: 1; Belšazar: više od jedne.

Spaljivanje djevojaka
" Ako se kći kojeg svećenika oskvrne podavši se javnom bludništvu, ona oca svoga skvrne, pa se mora na vatri spaliti."
Levitski zakoni 21,9
"Tvoja nevjesta Tamara odala se bludništvu; čak je u bludničenju i začela." "Izvedite je", naredi Juda, "pa neka se spali!"
Post. 38,24
Kćer kao žrtva paljenica za uspješan ratni pohod
"I Jiftah se zavjetova Jahvi: Ako mi predaš u ruke Amonce, tko prvi iziđe na vrata moje kuće u susret meni kada se budem vraćao kao pobjednik iz boja s Amoncima bit će Jahvin i njega ću prinijeti kao paljenicu."
Knjiga o sucima 11,39
I tako je Jiftahu izašla u susret kćer i on ju je spalio na žrtveniku, a bog ga nagrađuje tako što postaje slavan sudac u Izraelu. Ne dopuštaj da vračarica živi!
Knjiga Izlaska 22,17

Biblijska pravila za silovanje
A.) Silovanje djevice
" Ako čovjek naiđe na mladu djevicu koja nije zaručena te je pograbi i s njom legne, pa budu uhvaćeni na djelu, (29) tada čovjek koji je s njom ležao neka djevojčinu ocu dade pedeset srebrnika. A budući da ju je oskvrnuo, neka je uzme za ženu da je ne može pustiti dok je živ. "
Ponovljeni zakon (22,22-28)

Kakva je to pravda - siluj ako ti se djevica svidi, pa ju otkupi i oženi.

B.) Silovanje udate u muževoj kući
" Ako se koji čovjek zateče gdje leži sa ženom udatom za drugoga, neka oboje - i čovjek koji je ležao sa ženom i sama žena - budu smaknuti."

C.) Silovanje zaručene negdje u gradu
" Ako mladu djevicu zaručenu za nekoga u gradu sretne drugi čovjek i s njom legne, (24) oboje ih dovedite vratima toga grada pa ih kamenjem zasipljite dok ne umru: djevojku što nije zvala u pomoć u gradu, a čovjeka što je oskvrnuo ženu bližnjega svoga. "
Pnz 22,23

Zato što se nije čulo njeno zapomaganje, treba je ubiti kamenovanjem. Ako joj je silovatelj stavio nož pod grlo da ne viče, također je treba ubiti. Silovatelj se kažnjava ne zato što je nanio zlo ženi, već što je oštetio ponos muškarcu, njezinom zaručniku. Ako ga uhvate, naravno. Ali kako će ga uhvatiti i kazniti za taj čin? Ako žrtva silovanja to prizna, ili otkrije počinitelja, bit će kamenovana (jer nitko nije čuo njezino zapomaganje).

D.) Silovanje zaručene u polju
" Ako čovjek u polju naiđe na zaručenu djevojku i silom legne s njom, onda neka se pogubi samo taj što je s njom legao; On ju je zatekao u polju; i premda je zaručena djevojka zapomagala, nije bilo nikoga da joj priskoči u pomoć. "

Kao da gornja pravila nisu bila dovoljno podla, pod naslovom:

Ćudoredni zakoni

u Svetom Pismu čitamo i ovo:

"Ako tko zavede djevojku koja nije zaručena i s njom legne, neka za nju dadne ženidbenu procjenu i uzme je za ženu. Ako njezin otac odbije da mu je dadne, zavodnik mora odmjeriti srebra u vrijednosti ženidbene procjene za djevojku.

Knjiga brojeva 30,3-16
Svaki zavjet ili zakletva žene ne vrijede ako ih ne dozvoli ili ne poništi prvo njen otac, a onda muž.

"Kada tko uzme ženu i s njome postupi kao muž, a potom na njoj otkrije što ružno te ona više ne nalazi milosti u njegovim očima i on joj napiše otpusno pismo, uruči joj ga i potjera je iz svoje kuće, a ona izađe iz njegove kuće, ode i pođe za drugoga pa omrzne i tome drugomu te joj i on napiše otpusno pismo, uruči joj ga i otjera je iz svoje kuće - ili pak umre taj koji ju je drugi uzeo - tada je, pošto se tako oskvrnula, ne može opet uzeti za ženu onaj prvi muž koji je bijaše otpustio. "

Postupak sa zarobljenicima
Kad odeš u rat na svoje neprijatelje pa ih Jahve, Bog tvoj, preda u ruke tvoje te ih zarobiš, ako među zarobljenicima opaziš lijepu ženu i u nju se zagledaš, možeš je uzeti za ženu. Dovedi je svojoj kući pa neka obrije glavu, obreže nokte i odbaci haljine u kojima je zarobljena. Neka provede mjesec dana u tvome domu oplakujući svoga oca i svoju majku. Poslije toga možeš joj pristupiti kao muž i neka ti postane ženom. Ako ti poslije ne bi bila po volji, pusti je kuda joj drago. Za novac je ne smiješ prodati niti s njom postupiti kao s ropkinjom jer ti je bila žena.

Kako sramotno postupanje sa ženama čije obitelji su zarobljene ili stradale u ratu. Nema pravila o tome što učiniti sa ženinom djecom ili bližnjima (čemu taj nevažni detalj), ali precizno se navodi da se mora ošišati, skinuti dogola, a kasnije se smije silovati. Ako mu nakon toga nije po volji, vojnik je može otjerati "kud god joj drago". Jedina biblijska milost izražena je time da je ne smije prodati za novac u robove, kao kakav odbačeni predmet, jer je zadovoljio svoju pohotu na njoj, pa to ne bi bilo u redu.
Kako apologeti tumače ovaj odlomak?
- "šišanje se obavlja zbog zdravstvenih razloga,
- pravilo se odnosi na obostrano zaljubljeni par mladih koji želi stupiti u sveti brak,
- skidanje do gola je ustvari preteča odijevanja sirote žene u nove haljine nakon relaksirajuće kupke,
- dozvoljen je rastanak, ako ne odgovaraju jedno drugome,
- izražava se bezgranična sloboda kretanja svih žena,
- zadnje pravilo je očiti signal da Biblija želi ukinuti ropstvo."
Tako otprilike izgledaju ljigava apologetska prenemaganja u pokušaju da se nešto što je očito odvratno, prikaže kao vrhunska pravednost i mudrost.

Žene
" (12) Ne zaustavljaj pogleda ni pred čijom ljepotom i ne sjedaj sa ženama. (13) Jer iz odijela izlazi moljac, a od žena ženska zloća. (14) Bolja je zloća muška nego dobrota ženska; od žene potječe sramota i ruglo. "
Knjiga Sirahova 41,14

Deseta Božja zapovjed:
" Ne poželi kuće bližnjega svoga! Ne poželi žene bližnjega svoga; ni sluge njegova, ni sluškinje njegove, ni vola njegova, ni magarca njegova, niti išta što je bližnjega tvoga ! "
Žena je očito dio muškarčeva posjeda, uz volove, magarce i robove. Naravno, pravilo vrijedi ako je ispunjena Zapovjed br. 1: 'Vjeruj samo u Jahvu'. Ako ne, radi se o mrskim POGANIMA ==>> UBIJ IH, OKRADI, SILUJ IM ŽENE, OTMI IM MAGARCE I ROBOVE ...

Vrijednost žene po Levitskom zakonu
50,30
#27 " Jahve reče Mojsiju: ... neka ti je mjerilo: muškarca od 20 do 60 godina starosti procijeni 50 šekela u srebru, a žensku procijeni 30 šekela.
20,10
A za dob od pet do dvadeset godina neka tvoja procjena bude: za muškarca 20 šekela, a za žensku 10 šekela.
5,3
Je li dob od jednoga mjeseca do pet godina, neka ti je procjena: za muško pet šekela u srebru, a procjena za žensko tri šekela u srebru.
15,10
Bude li u starosti od šezdeset godina ili više, neka ti je procjena: za muškarca petnaest šekela, a za žensku deset šekela.

Knjiga Brojeva - popis stanovništva. Je li popis uzimao u obzir i žene?
(15) "Popiši Levijevce po njihovim porodicama i rodovima; popiši sve muškarce od jednoga mjeseca i više."

Nasljeđuju samo muškarci, a žene SAMO ako nema nikakvog muškog roda. Tako je pravedni Jahve naredio Mojsiju !
" Kad koji čovjek umre a ne imadne sina, prenesite njegovu baštinu na njegovu kćer. Ne imadne li ni kćeri, predajte baštinu njegovoj braći (sestrama ništa). Ako ne imadne ni braće, njegovu baštinu podajte braći njegova oca. Ako mu otac ne imadne braće, baštinu njegovu podajte najbližem rođaku njegova roda."

Samo muškarac može pokrenuti i dobiti razvod, i istjerati ženu iz SVOJE kuće.
Djevica koju netko siluje, mora se udati za njega. Ako izgubi djevičanstvo prije braka, osuđuje se na kamenovanje na smrt. (o muškarcu i njegovom djevičanstvu nigdje niti spomena) . Ženinu zakletvu može poništiti otac, ili muž. Udovicom se može (a ne mora) oženiti brat njenog umrlog supruga. Ženu se ne pita.

Propovjednik 7,26
Otkrih da ima nešto gorče od smrti - žena, ona je zamka, srce joj je mreža, a ruke okovi; tko je Bogu drag, izmiče joj, a grešnik je njezin sužanj.

Čuvajte se tih stranih, svadljivih, bijesnih, ljutih, preljubničkih, ogavnih žena. Pr.2,16-18, 5,3-5; 6,24-26; 7,5-27; 21,19; 22,14; 23,27-28; 25,24; 27,15; 30,20; 30,23

"Zlatan je kolut na rilu svinjskom: žena lijepa, a bez razuma." Pr.11:22

Image Hosted by ImageShack.us

Izlazak
21,7 " KAD ČOVJEK PRODA SVOJU KĆER ZA ROPKINJU, neka se ona ne oslobađa kao i muški robovi."

Kćer kao nagrada za ratni pohod
Tada reče Kaleb: "Tko pokori i zauzme Kirjat Sefer, dat ću mu svoju kćer Aksu za ženu." (13) Zauze ga Otniel, sin Kenaza, mlađeg brata Kalebova, i Kaleb mu dade svoju kćer Aksu za ženu. (14) Kad je prišla mužu, on je nagovori da u svoga oca ište polje.

Mirijam i lepra
Mirijam i Aaron (Mojsijeva sestra i brat) kritiziraju Mojsija, jer je oženio strankinju (crnkinju), a ne Židovku, pa je time prekršio Zakon. Ali Svemogući Bog za kaznu zarazi Mirijam s užasnom leprom. Uočite da je kažnjena samo Mirijam, a ne i Aron, iako su oboje kritizirali Mojsija. Bog naprosto ne voli žene, zar ne?

Tužaljke
".... tako Jeruzalem postade među njima strašilo. "
U originalu ne stoji "strašilo" nego "žena u menstruaciji" - biblijski prevoditelji (cenzura) na djelu.

Što Novi Zavjet, tj. Isusovi učenici - sada svećenici - propisuje udovicama ?

Udovice poštuj - one koje su zaista udovice.

Zar ima udovica koje, iako im je umro ili poginuo suprug, nisu "prave udovice"? Kakve su to PRAVE UDOVICE?

A ona koja je zaista udovica, posve sama, pouzdaje se u Boga, odana prošnjama i molitvama noć i dan;

Posve same, mole dan i noć i pouzdaju se u Boga. Ali ako provode "lagodan život" - ŽIVE SU VEĆ MRTVE.

" ...ona, naprotiv, koja provodi lagodan život, živa je već umrla. "

Svećenici kao da imaju nekakav POPIS vjernika na koji ne smiju ući udovice mlađe od 60 godina !

U popis neka se unosi udovica ne mlađa od šezdeset godina, jednog muža žena, koja ima svjedočanstvo dobrih djela: da je djecu odgojila, da je bila gostoljubiva, da je svetima noge prala, da je nevoljnima pomagala, da se svakom dobru djelu posvećivala.

Zašto se mlade žene, kojima je suprug umro ili poginuo, ne smiju primati u vjersku zajednicu??? Evo objašnjenja:

Mlađe pak udovice odbijaj jer kad ih požuda odvrati od Krista, hoće se udati , pa zasluže osudu što su pogazile prvotnu vjernost. A uz to se, obilazeći po kućama, nauče biti besposlene, i ne samo besposlene, nego i brbljave i nametljive, govoreći što ne bi smjele. Hoću dakle da se mlađe udaju, djecu rađaju, da budu kućevne te ne daju protivniku nikakva povoda za pogrđivanje. Jer već su neke zastranile za Sotonom.

Na najsvetije blagdane, bog Jahve poziva samo muškarce.
Blagdani
"Triput na godinu održavaj u moju čast svetkovinu... Triput na godinu neka svi tvoji muški stupe pred Gospodara Jahvu.
Izlazak 23,17
Triput na godinu neka se svi muškarci pojave pred Gospodinom Jahvom, Bogom Izraelovim. (24) Jer ću protjerati narode ispred tebe i proširiti tvoje međe te nitko neće hlepiti za tvojom zemljom kad triput u godini budeš uzlazio da se pokažeš pred Jahvom, Bogom svojim.
Izlazak 34,23
Suci
Kada je na vojnika žena bacila veliki kamen, on zatraži da ga dokrajči muškarac, kako se ne bi pričalo da ga je ubila žena. Uzalud mu je trud. Njegova "sramota" je zapisana u Bibliji, pa je s njom upoznat cijeli svijet.

" U onaj će dan Egipćani postati kao žene, drhtat će i strepiti od zamaha ruke Jahve nad Vojskama kojom će zamahnuti na njih. " - NEŠ TI UVREDE !!!

"Spolna nečistoća žene"
Nečisti su i predmeti koje dotakne žena u menstruaciji. A muškarci koji ju dotaknu su nečisti, kao i krevet na koji bi takvi muškarci legli kasnije.
"Kad žena imadne krvarenje, izljev krvi iz svoga tijela, neka ostane u svojoj nečistoći sedam dana; tko se god nje dotakne neka je nečist do večeri. Na što god bi legla za svoje nečistoće neka je nečisto; na što god sjedne neka je nečisto. Tko se dotakne njezine posteljine neka opere svoju odjeću, u vodi se okupa i do večeri ostane nečistim. Tko god dotakne bilo koji predmet na kojemu je ona sjedila neka svoju odjeću opere, u vodi se okupa i nečist ostane do večeri. A ako bi se dotakao čega što je bilo na njezinoj postelji ili na predmetu na kojem je ona sjedila, neka je nečist do večeri. Ako koji čovjek s njom legne, njezina nečistoća za nj prianja, pa neka je nečist sedam dana. Svaka postelja na koju on legne neka je nečista. Ako žena imadne krvarenje dulje vremena izvan svoga mjesečnog pranja, ili ako se njezino mjesečno pranje produžuje, neka se smatra nečistom sve vrijeme krvarenja kao da su dani njezina mjesečnog pranja. Svaka postelja na koju legne za sve vrijeme svoga krvarenja bit će joj kao i postelja za njezina mjesečnog pranja. I svaki predmet na koji sjedne neka postane nečistim kao što bi bio nečist u vrijeme njezina mjesečnog pranja. A svatko tko ih se dotakne neka je nečist; neka opere svoju odjeću, okupa se u vodi i ostane nečistim do večeri. Ako ozdravi od svog krvarenja, neka namiri sedam dana, a poslije toga neka je čista."
Levitski zakoni 15,19-30

Inace, samo muško prvorođenče se posvećuje Gospodinu u Hramu! Djevojčice nisu toga vrijedne, i Bog bi se valjda uvrijedio. Uzgred: kako je proslo s Isusom, oni Ga prikazuju u hramu u Jeruzalemu, pred nosom Heroda koji Ga je tobože namjeravao ubiti.

Još par naputaka:
- "Tako i vi, žene, pokoravajte se svojim muževima: ako su neki od njih možda neposlušni Riječi, da i bez riječi budu pridobiveni življenjem vas žena, (2) pošto promotre vaše bogoljubno i čisto življenje."
- Kaže joj Isus: "Ne zadržavaj se sa mnom jer još ne uziđoh Ocu". Marija (Magdalena) nije smjela biti u društvu s Isusom, jer bi ga "okaljala", pa mu spriječila povratak na Nebo (?).
- "Tako su se doista i nekoć svete žene, zaufane u Boga, resile: pokoravale su se muževima. (6) Sara se tako pokori Abrahamu te ga nazva gospodarom."
1. Petrova 3,2-6

Žene - zaključak
Kako u Novom tako i u Starom Zavjetu, ženama je određen položaj ne različit od robinja ili kućnih sluškinja. Status im je krajnje ponižavajući . Malo je biblijskih žena koje imaju ikakvu značajniju ulogu, a još manje pozitivnu. Evu se, na primjer, tereti da zbog nje svi moramo umirati i za prokletstvo Istočnog grijeha (1 Tim. 2,12-14) zbog kojega ćemo svi u vječni Pakao, ako ne prihvatimo Krista. Sara (Abrahamova žena) se bez imalo grižnje savjesti prodaje za prostitutku, Rutu kupuje Boaz za ženu itd.

Koliki je morao biti strah od žena da ih se stoljećima tako tretiralo i odgajalo neuke i doslovno u ropstvu? Prestrašno je sto je nekima tako jos i danas. Prestrašno je što naše društvo još nije u stanju na odgovarajući način nositi se s problemom položaja žene. Ispada da što same izborimo - tako nam je, uz malo sreće da se nismo rodile u Albaniji, Afganistanu ili u Africi.

Nego da se u ovo preduskrsno vrijeme vratimo biblijskom ugođaju.

Evo još par izreka nekih kršćanskih svetaca-ženomrzaca:
Sveti Ivan Damaskijac: "Žena je kćer laži, stražar pakla, neprijatelj mira; kroz nju je Adam izgubio raj".
Sveti Ciprijan: "Žena je instrument koji đavao koristi da bi se dokopao naših duša".
Sveti Ante: "Žena je vrelo ruke đavolove, njen glas je šištanje zmijurine".
Sveti Grgur Veliki: "Žena ima otrov zmije otrovnice, pakost aždaje".
Sveti Augustin Hippo (354 do 430 n.e.). "U čemu je razlika ako se radi o supruzi ili majci ? I dalje se radi o Evi zavodnici od koje se moramo čuvati u svakoj ženi......Ne vidim u čemu bi žena bila od koristi za muškarca, ako se izuzme njena funkcija rađanja djece."
Sveti Alban (4. st.) "Naći poštenu ženu je kao naći jednu jegulju u vreći od 500 zmija otrovnica. A ako rukom tražite po vreći i nađete jegulju, znajte da je držite za mokar i sklizak rep."
Martin Luther (1483 do 1546): "Ako se one umore [žene] ili čak umru, nije važno. Neka umru kod porađanja, zato su i ovdje."

Je li vam sad jasnije zasto se odmah bolje osjecam ???

Image Hosted by ImageShack.us

- 08:17 - Komentari (32) - Isprintaj - #