Tuning auto

27.05.2005., petak

Motor - Ispušni sustav


Za lakše disanje motora potreban nam je pravilno podešen ispušni sustav. Kod tuninga vezanog za povećanje snage i okretnog momenta vrijedi pravilo da što više hladnog zraka uđe u motor, te brzo i izađe. Dobar ispušni sustav nam omogućuje brzo rješavanje ispušnih plinova. Kod sustava za ispuh razlikujemo nekoliko komponenti: grana, katalizator, rezonator i zadnji lonac.
Za ispušnu granu je najbolje da bude od inoxa, i to takva da su cijevima spojeni cilindri koji rade u istom taktu (grana kod 4-cilindričnog motora je spojena u 4-2-1).

Katalizator služi čišćenju potrošenih ispušnih plinova iz motora da bi bili ekološki prihvatljiviji. Postoji puno rasprava da li skidanje katalizatora s novih motora znači i više snage, jer su današnji katalizatori znatno protočniji. Rezonator, smješten uzduž ispušne cijevi, služi da smanji vibracije i zvukove koji dolaze iz motora. Ispušna cijev bez rezonatora može poboljšati protok zraka (povećanje snage), ali će zvuk biti znatno jači.

Zadnji sportski lonci mijenjaju zvuk motoru i izgled zadnjeg dijela vozila, te je pravilnim odabirom promjera i veličine cijevi moguće pridonijeti i povećanju snage i okretnog momenta, bar u malim pomacima. Prevelikim promjerom cijevi dobivamo na zvuku, ali sasvim sigurno se gube performanse.

- 03:11 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

  svibanj, 2005 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Copyright © 2005.-2006. by sale

Opis bloga

administrator bloga

tuning na web-u

frendovi (reklame)