Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tuni

Marketing

Motor - Ispušni sustav


Za lakše disanje motora potreban nam je pravilno podešen ispušni sustav. Kod tuninga vezanog za povećanje snage i okretnog momenta vrijedi pravilo da što više hladnog zraka uđe u motor, te brzo i izađe. Dobar ispušni sustav nam omogućuje brzo rješavanje ispušnih plinova. Kod sustava za ispuh razlikujemo nekoliko komponenti: grana, katalizator, rezonator i zadnji lonac.
Za ispušnu granu je najbolje da bude od inoxa, i to takva da su cijevima spojeni cilindri koji rade u istom taktu (grana kod 4-cilindričnog motora je spojena u 4-2-1).

Katalizator služi čišćenju potrošenih ispušnih plinova iz motora da bi bili ekološki prihvatljiviji. Postoji puno rasprava da li skidanje katalizatora s novih motora znači i više snage, jer su današnji katalizatori znatno protočniji. Rezonator, smješten uzduž ispušne cijevi, služi da smanji vibracije i zvukove koji dolaze iz motora. Ispušna cijev bez rezonatora može poboljšati protok zraka (povećanje snage), ali će zvuk biti znatno jači.

Zadnji sportski lonci mijenjaju zvuk motoru i izgled zadnjeg dijela vozila, te je pravilnim odabirom promjera i veličine cijevi moguće pridonijeti i povećanju snage i okretnog momenta, bar u malim pomacima. Prevelikim promjerom cijevi dobivamo na zvuku, ali sasvim sigurno se gube performanse.


Post je objavljen 27.05.2005. u 03:11 sati.