travel freak
tikal, gvatemala - Travel Freak - Blog.hr

To travel is to live.
Hans Christian Andersen

The World is a book, and those who do not travel read only a page.
St. Augustine

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.
Mark Twain

Travel is more than the seeing of sights; it is a change that goes on, deep and permanent, in the ideas of living.
Miriam Beard

Don't tell me how educated you are, tell me how much you have traveled.
Mohammed

The journey is my home.
Muriel Rukeyser

I haven't been everywhere, but it's on my list.
Susan Sontag

15.06.2006. četvrtak

tikal, gvatemala

Jedini razlog zasto je zanimljivo posjetiti Flores je cinjenica da se nalazi 60-tak km udaljen od Tikala i da je Tikal odavde lako posjetiti. Za 5 eura kupis povratnu kartu za minibus koju onda tokom cijelog dana mozes koristiti. Minibusevi idu svakih sat vremena, pa sam mozes odluciti koliko tamo zelis ostati.

Tikal je jedan od najznacajnijih starih gradova Maja. Nakon sto sam odlucila posjetiti Meksiko (upravo zato sto sam zeljela vidjeti rusevine starih civilizacija), otkrila sam da se u Gvatemali nalaze jedne od najpoznatijih rusevina. Upravo zbog ovoga sam i odlucila otici i do Gvatemale. Maje su zivjele na podrucju danasnjeg juznog Meksika, Gvatemale, Hondurasa, Belizea i El Salvadora. U svim ovim zemljama jos uvijek se mogu naci bezbrojni ostaci njihove civilizacije, cesto skriveni u dzungli i potpuno ili djelomicno pokriveni bujnom vegetacijom. Tako se i u dzunglama Gvatemale kriju mnogi drevni gradovi Maja, a od njih je najznacajniji Tikal.

Nakon sto smo se nesto duze od sat vremena vozili u minibusu i pritom zgazili jednog psa (ovo je vec drugi put da je nase prijevozno sredstvo zgazilo psa, sto nije cudno jer je psima ovdje najdrazi hobi lijepo lezati nasred ceste ili se eventualno baciti pred jurece auto), stigli smo na ulaz u park. Ocekivali smo odmah blizu ulaza vidjeti neke gradevine, ali to ovdje nije bio slucaj. Hodali smo puteljkom kroz sumu, zapravo dzunglu okruzenom visokim isprepletenim stablima i stalno sam ocekivala da mi neka bestija skoci pred noge. Bart me je stalno pitao vidim li ista i moj je odgovor svaki put bio 'ne'. Nisam vidjela nista osim ogromnog zida stabala u svim smjerovima prema kojima sam gledala. Nakon sto smo vec prilicno dugo hodali, Bart je iznenada povikao da nesto vidi. Kad sam bolje pogledala, vidjela sam i ja obrise jedne gradevine kroz stabla. Tek kad smo se jos priblizili, vidjela sam koliko je piramida zapravo bila visoka.

Templo I.

Photobucket - Video and Image Hosting

Templo II. S lijeve strane mozete vidjeti skale putem kojih smo se popeli.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bio je to Templo 1 (Hram 1), visok 44 metra i jedan od 6 hramova koji se ovdje nalaze. Osim njih, ima jos mnogo drugih gradevina u piramidastom i drugim oblicima. Hramovi su najbolje ocuvani, a oni su upravo i najzanimljiviji. Templo I se skupa s Templo II nalazi na tzv. Velikom trgu i ovaj dio Tikala je potpuno rasciscen od dzungle. Moguce je popeti se na Templo II putem drvenih skala postavljenim sa strane piramide odakle ti se pruza pogled na Veliki trg. Popeli smo se i na Templo IV, najvisi od svih hramova (64,6 m) odakle mozes vidjeti da se na sve strane pruza dzungla, a tu i tamo ugledas vrh jednog hrama. U meduvremenu sam postala pravi specijalist u penjanju na piramide!

Templo IV, najvisi od svih hramova. Okruzen je skelama jer je u dosta rusevnom stanju, ali ga sad trenutno pokusavaju renovirati.

Photobucket - Video and Image Hosting

Skale do vrha Templo IV.

Photobucket - Video and Image Hosting

Tikal je poseban zbog svojih gradevina, ali i zbog svog smjestaja usred dunzgle. Svaki put moras hodati kroz dzunglu i dobro se namuciti i naznojiti okruzen rojevima komaraca prije nego budes nagraden pogledom na jedan od hramova. To Tikalu daje neku misterioznost. Hodas i hodas i nemas pojma sto te iza slijedeceg ugla ceka i to je upravo ono sto otkrivanje Tikala cini jako uzbudljivim.

Evo jedna zanimljivost. Ovo je tipican oltar Maja koji smo vec na mnogo mjesta vidjeli. Oni su ovakve oltare koristili kao zrtvenike. Majama je bilo potpuno normalno prinositi ljudske zrtve, a najznacajnije im je bilo izvaditi njihovo srce. Ovakvi oltari cesto imaju udubljenje za bolje otjecanje krvi.

Photobucket - Video and Image Hosting

Za vrijeme naseg posjeta Tikala imali smo dosta problema s kisom. Bili smo navikli da kisa u Gvatemali pocne padati tek popodne, ali ovdje je iznenada pocela vec u 11 sati. Bili smo uzasno razoracani i cak smo mislili vratiti se u Flores i slijedeci dan ponovo pokusati. Srecom da to nismo napravili, jer je slijedeci dan kisa padala gotovo cijeli dan pocevsi od 7 ujutro. Usprkos svemu, Tikal smo uspjeli u potpunosti vidjeti, jer kisa nije padala bez prestanka. Padala bi recimo 1 sat, a onda bi 1 sat bilo suho i tako je to islo cijeli dan. Vrucina je ovdje, usprkos kisi, bila nesnosna. Sve vrvi komarcima, u zivotu ih nisam vidjela toliko na jednom mjestu. Buduci da sam ja njihova omiljena meta (ako u rasponu 10 km ima samo jedan komarac, cak i tada ce on mene uspjeti naci i izgristi), slijedeci dan sam bila pokrivena njihovim ugrizima. Vec u Palenque-u sam imala problem s komarcima, ali to nije bilo nista u usporedbi s Tikalom. A cak sam koristila i sredstvo protiv komaraca i stalno se mazala, ali to mi nije puno pomoglo. Nadu oni ono jedno mjesto koje nisi dobro namazao ili te bodu cak i kroz odjecu. Izgrizli su me cak i po celu. I tako, od tog dana cijelo tijelo me svrbi da je to gotovo neizdrzivo. Ponekad nocu ne mogu dobro spavati zbog svog tog svraba.

Pogled s Templo IV: dzungla i vrhovi piramida.

Photobucket - Video and Image Hosting


16:27 Komentari (3) - Isprintaj - #


<< Arhiva >>

< lipanj, 2006 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

opis bloga
Blog o svemu sto se dogada u mom zivotu, a pogotovo o putovanjima.



tko sam ja?
Ja sam Nina, u srpnju sam napunila 31 godinu i stjecajem okolnosti zivim u Nizozemskoj. Zivim zajedno s mojim zivotnim suputnikom koji se zove Bart i pretpostavljam da svatko, zahvaljujuci njegovom imenu, moze pogoditi da se radi o jednom Nizozemcu. Zivimo u Rotterdamu u kuci koju vec godinama preuredujemo, s polovicnim uspjehom.

Radim kao reintegracijski konzulent. S obzirom da takvo sto ne postoji u Hrvatskoj, objasnit cu o cemu se radi. Moji klijenti su ljudi koji su zbog svakojakih problema vec godinama nezaposleni. Ja im sredujem volonterske poslove s ciljem da se oni ponovo naviknu na radni ritam, steknu malo radnog iskustva i malo se aktiviraju u potrazi za pravim poslom.
Diplomirala sam na Ekonomskom faksu u Splitu, a sad studiram nesto kao socijalno pravo u Rotterdamu. U rujnu mi pocinje druga godina.

Najveci hobi mi je putovati, a osim toga volim alternativnu mjuzu, ici na koncerte i rock festivale, uciti strane jezike, druziti se s ljudima iz cijelog svijeta, more, knjige, dobre filmove, itd, itd.