DOP - ing

ponedjeljak, 24.11.2014.

Društvena odgovornost poduzeća

Što je društvena odgovornost?


Želimo li definirati pojam društvene odgovornosti primjećujemo da različiti autori pojam
društvene odgovornosti definiraju na različite načine. Europska komisija društvenu
odgovornost poduzeća definira kao "koncept prema kojem poduzeće na dobrovoljnom
principu integrira brigu o društvenim pitanjima i zaštiti okoliša u svoje poslovne
aktivnosti i odnose s dionicima (vlasnicima, dioničarima, zaposlenicima, potrošačima,
dobavljačima, vladom, medijima i širom javnošću)".




Pojam i praksa društvene odgovornosti poduzeća odnose se na cjelokupni raspon djelovanja
poduzeća i na sve odnose koje poduzeće pri tom uspostavlja. Polazište ove tvrdnje leži u
činjenici da poduzeće preuzima punu odgovornost za svoje aktivnosti koje nadilaze sferu
isključivo ekonomskih interesa. Dakle, što neko poduzeće proizvodi, kako pri tome utječe na
okoliš, kako zapošljava, osposobljava i utječe na razvoj vlastitih ljudi, kako ulaže u društvenu
zajednicu i poštuje ljudska i radna prava, kako kupuje i prodaje na tržištu - sve to zajedno
određuje ukupan utjecaj tog poduzeća na društvo. Bit društvene odgovornosti sastoji se u
održavanju dobrih odnosa, ne samo s potrošačima, već sa svima zainteresiranima za
poslovanje poduzeća.

Starbucks - Primjer fair trade poslovanja





Mnogi od nas su čuli za Starbucks, ali mali broj ljudi je upoznato sa Starbucksovim društvenim
poslovanjem.
Starbucks je jedna od rijetkih kompanije koja je uvela kontrolu dobavljača s ciljem da
dokaže da je svaki dio njihovog proizvoda napravljen u skladu sa vrijednostima odgovornog
poslovanja koje kompanija propagira. Svrha ove inicijative kao i cijele ideje društveno
odgovornog ponašanja u dobavljačkom lancu je razvoj lokalnih zajednica koje ovise o
njihovom poslovanju. Mnogi smatraju da je ovo najozbiljniji pristup razvoju lokalnih zajednica,
jer direktno podiže ekološke i druge standarde poduzeća koje djeluju u toj zajednici, osiguravaju
zaposlenje i smanjuju stupanj siromaštva u zajednici, smanjuju zagađenje okoliša u toj zajednici
(ako se radi o politici kakvu provodi Toyota) te pozitivno utječu na odnos prema zaposlenicima
u zajednici (kad se radi o politikama ne iskorištavanja djece, poštivanja radnih zakona i sl.).

Starbucks je devedesetih godina prošlog stoljeća pokrenuo veliku lavinu svojom akcijom društveno
odgovornog ponašanja prema svojim dobavljačima kave. Tržište koje je bilo poznato po raznim
lobijima, igrama s cijenom nauštrb proizvođača te sirovine ostalo je iznenađeno njihovom hrabrošću
da svojim dobavljačima obećaju unaprijed cijenu po kilogramu bez obzira hoće li cijena te sirovine
na burzi biti duplo niža i bez obzira na mogućnost da još više uštede na sirovini. Starbuks je zato
znao iskoristiti ovu ideju i promovirati je na pravilan način potrošačima i široj javnosti te osigurati
lojalnost potrošača i povećati prodaju čak i pri višim cijenama od konkurenata.




































24.11.2014. u 22:36 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  studeni, 2014 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (2)

Opis bloga


" It's not just about being better. It's about being different. You need to give people a reason to choose your business."

Linkovi


Loading