svilska

subota, 26.03.2005.

kad zatvorim ovu kuću

Kad zatvorim ovu kuću
Čistu
Bijelu
Ostavim je

Smjelu kao Galipolje
Napustim je unatraške

Kad provjetrim kroz prozore
Sve duhove zalutale

Ljubavnike, diletante
Poslovnike, folirante
Male ljude, markirante
Pjesnike i ulizice
Sitne duše, Minhausene
Guildensterne, Rosencrantze
Dobermane i pudlice

Kad od dima bordelskoga
Skinem plijesni plemenite

Tuđe stvari ko Ikare
Bacim letom kroz prozore

Spalim
Sperem
Zaboravim

Skrpam
Spojim
I nastavim

Sa dv'je noge ću na stolu
Usred zemlje Ničijezemske

Pisat pisma, igrati se
Kruh i vino, nahranit se
Stalno stajat, pomicat se
Mislit
Šutjet
Ne brinut se.
- 22:42 - Komentari (6) - Isprintaj - #

nedjelja, 20.03.2005.

sandalovina








Ne ljubite pjesnike

Oni žive u labirintima radi labirinata
Njihove riječi su miris sandalovine
Razmiljen vašom dnevnom sobom
Umjerenih krajeva
Uvijek nepripadan

Uvedite ih u vaš stan i zalijepit će vam se za strop
Obaviti vam tijelo rukama koje nikad nisu njihove
Raznest ćete ih na potplatima cipela po novom tepihu
Uvući će vam se pod jastuke
I pustiti korijenje

Da ih drugi dan ne bude
Jer su odlučili da ne pripadaju
I jer su odlučili ispočetka
I jer oni i nisu.

Ne ljubite pjesnike

Kao što se ne ljubi
Kockare, lažove i lopove
Kao što se ne hoda
U suprotnim smjerovima
I kao šte se ne vjeruje
Da su stvari postojane.

Kada ih pročitate, zaboravite ih
Isto će oni učiniti i vama






- 15:00 - Komentari (11) - Isprintaj - #

utorak, 15.03.2005.

ovo je blog posvećen



svim Hoch budaletinama:))

da li život na visokoj nozi isključuje kokošje?
- 18:08 - Komentari (9) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 14.03.2005.

dišpeta pol kile

«...Međupostojanje je prema pravilima Velikih Igara zahtijevalo doslikavanje nastavka...»

Slediti se. Zaboraviti. Ukočiti u slici negdje u nigdjeprostoru između leta i pada.


Učiniti to sebi na prvi pogled može djelovati komplicirano. Ali, nije. To je najjednostavnija i najkukavičkija stvar koju sebi netko može napraviti. Čista, koncentrirana inercija. Refleks, impuls i potpuno nerazumno djelovanje. Nešto do čega bi mogao dovesti čitav sklop okolnosti koji bi cijelo vrijeme vodio prema tome. Pažljiviji čitači znakova, pa čak i prosječni obožavatelji Ubojstava u Midsummeru lako bi mogli zaključiti da bi razvoj stvari mogao biti upravo takav.

Mirna se svojski potrudila ne činiti ništa i tako se pustiti da potone, ma koliko ona glumatala da je baš suprotno i da nije tako i da se to sve desilo spletom nesretnih okolnosti koje nisu imali niti veze niti razloga niti uzroka u njoj. I da je svijet okrutan i opak, pun nerazumijevanja za krhke Mirnice, pun kufer samosažaljenja, puna kanta patetike, puna šaka jada.

E, ali... zajeb.

Preračunala se, upravo onako kako joj je uvijek i išlo, ovaj put čak i bez «deus ex machina» metode spašavanja integriteta vlastite priče, prije da je u sebi otkrila, onakva sleđena i krajnje senilna, nešto poput stroja koji radi sam, pokreće se vlastitom energijom i nikad ne staje.

Taj perpetuum mobile ovaj put nije bio samo stilska figura, i odjednom se Mirna, onakva ukočena, na rubu znanstvenog experimeta, počela vrpoljiti, gristi čahure, migoljiti, oživljavati.

Bilo joj je dosadno. Bilo joj je uz to i dosta. Stajati takav nikakav u nekom mentalnom vakuumu i masturbirati po vlastitom ničemu nije neka perspektiva taman da si i mrtav.

I tako je Mirna otkrila novu igračku. Za prvi dojam sitnu i gotovo beznačajnu, ali starim ratnicima protiv samog sebe poznato kao vrlo moćno oružje suptilnih kvaliteta oživljavanja postmortem karaktera.

Dobri stari inat. Dišpet. Prkos. Kako hoćete. Svi ga znaju, ako imaju bar malo života u sebi.

Proradio je taj crvić u Mirni, i što ga je više primjećivala kako vrda po labirintima njene patetike, to je on postajao jači i samouvjereniji.

Prvo je poželjela isplaziti jezik svim likovima iz vlastite priče. Učinila je to i nije se desila nikakva eksplozija niti smak svijeta. Svi su i dalje ostali tamo.

Zatim se počela pomalo igrati.

Proučavala je prvo kako reagiraju na riječi, a onda je polako prešla i na ono što bi se moglo nazvati «djela». To ju je poprilično zagrijalo, i pomalo je počela zaboravljati i na zaboravljanje i na stajanje na mjestu, shvatila da je da su ljudi manipulativni i pokretni, da se njima može upravljati, voditi ih, navoditi, zavoditi i izvoditi. Da reagiraju na ubode i maženja, toplo i hladno, prilaze, odlaze, ostaju, ostavljaju, a da neki čak i vole. Ljudi su joj postali strašno zanimljivi.

Mirna je učila interakciju.

Više joj nije bilo samo do igre, stvar ju je ozbiljno počela zanimati. Doduše, uvijek sa distance, ali, u inat samoj sebi onakvoj bezvoljnoj, počela je na svaku reakciju koju je dobivala davati inat svima i svemu drugome.

Priča joj se ponovo učinila zanimljiva, skoro pa da je čak imala i smisla.


- 01:47 - Komentari (5) - Isprintaj - #

pismo-vrata

Napisala sam ti dugo pismo
Od jedne rečenice od tri riječi
Subjekt, predikat sve bez skupa

Tek toliko
Da kažem da su labirinti naporni
Da je perfekt svršeno vrijeme
I da još znam govoriti

Ono dolje nacrtano
To su ona velika vrata
Poznata, teška i smeđa

Takva sam imala jednom
Kad sam bila mala
I još jednom puno kasnije
Kad sam bila mala

Uglavnom su otvorena
Vodila
A zatvorena
Štitila

Opet mjesečarim
Kucam na njih
I ne sjećam se.

- 00:54 - Komentari (7) - Isprintaj - #

nedjelja, 06.03.2005.

o vagonima

dogodilo se
(a slutila sam već dugo):
više te ne osjećam

ne osluškujem kako dišeš
ne umećem svoja mala stopala
u kalupe tvojih tragova
ne prepoznajem tvoje rame
kao zaklon pred svim ostalima
(između svih ostalih)

ustala sam ujutro
golo tijelo umotala
u plahte što sam tada
prostirala na dva kreveta

smiješno, ali
u usputnom odrazu
izgledale su kao krila

sva vrata su zatvorena

i ne znam kako se to zbilo,
možda je ključanica bila prevelika
no u sobi su ostale samo važne stvari

u nevjerici dvaput provjerih:
nema te među njima

(kažu: na uzbrdicama ponekad vlakovi otkače vagone što nose previše tereta, ne da bi mogli poletjeti, nego samo zato da idu naprijed)

- 18:51 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>