|
Istražujući stranicu koju piše stanoviti Clemens, došao sam do poprilično uvjerljivih podataka o opasnostima nekih od aktivnosti i sportova. Podaci su izraženi u koliko sati bavljenja određenom aktivnošću se statistički pojavljuje 1 smrtni događaj te je iz toga izračunata vjerojatnost tog 1 smrtnog slučaja za sljedećih 1000 sati te iste aktivnosti. *Prvi, referentni podatak je uzet za prijevoz komercijalnom avijacijom: Krajnje sigurno (referenca u daljnjim usporedbama) Komercijalna avijacija: 1 smrt u 10 milijuna sati (1.141 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.01 % 1 x (referentna vrijednost)* Generalno sigurno (2-9 x opasnije od komercijalne avijacije) Vožnja auta: 1 smrt u 2.3 milijuna sati (262 godine) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.04 % 4 x opasnije od komercijalnih avijacije Skijanje (resort): 1 smrt u 1.4 milijuna sati (160 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.07 % 7 x opasnije od komercijalne avijacije Biciklizam: 1 smrt u 1.3 milijuna sati (148 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.08 % 8 x opasnije od komercijalne avijacije Djelomično opasno (10-50 x opasnije od komercijalne avijacije) Skijanje (backcountry): 1 smrt u 600.000 sati (68 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.17 % 17 x opasnije od komercijalne avijacije Trčanje maratona: 1 smrt u 600.000 sati (68 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.17 % 17 x opasnije od komercijalne avijacije Plivanje na otvorenim vodama: 1 smrt u 320.000 sati (36 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.31 % 31 x opasnije od komercijalne avijacije Konjički sportovi: 1 smrt u 200.000 sati (23 godine) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.5 % 50 x opasnije od komercijalne avijacije Opasne aktivnosti (100-1000 x opasnije od komercijalne avijacije) Ronjenje s bocama: 1 smrt u 120.000 sati (14 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 0.8 % 83 x opasnije od komercijalne avijacije Motociklizam: 1 smrt u 100.000 sati (11 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 1.0 % 100 x opasnije od komercijalne avijacije Opća avijacija: 1 smrt u 64.000 sati (7 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 1.6 % 156 x opasnije o komercijalne avijacije Zračno jedriličarstvo: 1 smrt u 50.000 sati (6 godina) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 2 % 200 x opasnije od komercijalne avijacije Zmajarenje: 1 smrt u 40.000 sati (5 godina) mogućnosti smrti u sljedećih 1000 sati: 2.5 % 250 x opasnije od komercijalne avijacije Paragliding: 1 smrt u 35.000 sati (4 godine) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 2.9 % 286 x opasnije od komercijalne avijacije Spust mountain bikeom (downhill) 1 smrt u 35.000 sati (4 godine) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 2.9 % 286 x opasnije od komercijalne avijacije Padobranstvo: 1 smrt u 18.000 sati (2 godine) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 5.6 % 556 x opasnije od komercijalne avijacije Vrlo opasne aktivnosti (više od 1000 x opasnije od komercijalne avijacije) Sportsko penjanje (alpinizam): 1 smrt u 8.000 sati (11 mjeseci) mogućnost smrt u sljedećih 1000 sati: 12 % 1250 x opasnije od komercijalne avijacije Formula 1: 1 smrt u 5.000 sati (7 mjeseci) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 20 % 2000 x opasnije od komercijalne avijacije Osvajanje Mt.Everesta (zadnja etapa): 1 smrt na 2.500 sati (4 mjeseca) mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: 40 % 4000 x opasnije od komercijalne avijacije Nerazumno opasne aktivnosti (više od 100.000 x opasnije od komercijalne avijacije) Base Jumping: 1 smrt u 21 sat mogućnost smrti u sljedećih 1000 sati: > 99 % 480.000 x opasnije od komercijalne avijacije Praktične usporedbe: Bicikl je 2x opasniji od auta. Maraton je (zbog srčanog udara) 2x opasniji od biciklizma i 4x od auta. Jahanje je više od 12x opasnije od vožnje auta. Motor je 2x opasniji od konja i 25x opasniji od vožnje auta. Zračno jedriličarstvo je 2x opasnije od motociklizma, 50x od auta. Padobranstvo je 2x opasnije od zračnog jedriličarstva, 4x od motora, 100x od auta. Formula 1 je 3-4x opasnija od padobranstva, 20x opasnija od motora, 300x od auta. MtEverest je 2x opasniji od Formule 1, 40x od motora, 600x od auta. Oznake: opasnost, letenja’, letenje, ronjenje, ronjenja, smrt, vjerojatnost |
Post nije o pobuni posade. ![]() Prvi naputak starog morskog vuka, mog pokojnjeg dida Stipana, nek mu Bog da pokoj vječni danas nam je imendan.... prvi njegov naputak i stalni upit prije odlaska na vodu: Jesi uzeja nož? (još ćemo u dijalektu) Nož i gajba su bili glavni. Prvo da se vratimo živi, drugo jer smo uvik dobro lovili. I veslo. Koje se doma drži da se "izvitri" u barki. Pokojnji did je sa svojim kompanjonima sredinom prošlog stoljeća (kako je to davno bilo, bar zvući tako, ko srednji vijek) mrižali su na riki (Neretva), p noći. U trupama. ...noću. Nema jednog od njih. Izaša nakon 5 minuta, govorio je tako did. Bili su izgubili mrižu na dnu i onda su vukli malo sidro na konopu, za traženje mriže. I ovaj bio sveza to sidro za nogu. A Neretva teče, ne stoji. Dalje ne triba objašnjavat. A noć je. Uglavnom da skretim, pričalo se i još se priča da kad je ovoga isteglo vanka i automatski na dno (vektorska sila) da mu je Gospa rekla da ima nož u džepu, tumperin (džepni preklopni nož). U istinitost ukazanja ne ulazim, ali ovaj se spasio nožem. Stalna referenca u didovom savjetu "Jesi uzeja nož?". Nije to samo informativno pitanje nego više savjet. Ma ne ni savjet jer se savjet daje onome tko ga traži. ne nameće se. Ali kad je glava u pitanju ne čeka se da ovaj pita, već upozoriš. Ovo je upozorenje. Životno. Jesi uzeja nož? Da pitaš "šta će mi nož?" e onda bi uslijedila ova priča iz ovog posta a kad se ova priča jednom ispriča nema je potrebe ponavljati. Oznake: noć, kaić, brod, ribolov, opasnost |
| < | studeni, 2025 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |

Molitve: 