smotani007@gmail.com


Uranova pikula
oprostit ćeš mi
sam sebi neću
ne plaši se
molim te
nemoj me se plašiti


Pahuljica
U visine k tebi, do zvijezda ću ići
k ostavljenima dolje anđeo će sići
Zajedno ćemo dragi vinut se do zvijezda
za voljene svijat neka nova gnijezda



















smotani

utorak, 16.04.2013.

poluprivatno...Budimpešta :)

Nakon jedne od najneobičnijih i najbržih vožnji ulaz u grad u 4 i više traka odavao je ulaz u Mađarsku Metropolu.

Kiša je cijelim putem pokušavala utjecati na raspoloženje koje me obuzelo.....ali, nije.... nije joj uspijevalo. Dozvolio sam tek ponekim jačim kapima da speru onaj grč, neizvjesnost, napetost, nervozu, dok sam ostalima nastojao izglancati ono što sam nekoliko dana tako uredno slagao, pripremao u sebi...

Prva neizvjesnost putovanja bila je osoba s kojom sam trebao proći taj kraći put... iako, kažu, upoznao sam ju prije dvije godine ja ju, kopajući po svojoj memoriji, nisam uspio „pronaći“.... no, čim je u ranim satima zastala ispred kuče, sa velikim osmijehom izašla iz auta.....jednim glasnim pokličem „helou kiki“ probudila susjede, pokrenula je i kotačiće zvane..“prepoznavanje“... yes

Rekao sam već, najneobičnija i najbrža vožnja... uživao sam u sigurnosti njezinih pokreta, povremenim pojašnjenjima kuda prolazimo ( bolje rečeno, letimo ) ali i u nadasve opuštajućem razgovoru kojim je htjela razbiti grč koji se nekako čudno nadvio nad moje lice.... prvo sam pomislio da je zadužena za „pripremu“ razgovoru koji je trebao uslijediti odmah po mom dolasku..... no, vrlo brzo, uvidio sam iskrenost svake geste i neku nit koja se nježno obavila u tim razgovorima. O poslu nije bilo niti riječi... doduše, shvatio sam da nešto zna ali ne i što..jer, vrlo vješto, razgovor je prebacila na moj oporavak, proteklo vrijeme i općenite teme. U jednom sam se trenutku nešto zamislio.... ne znam koliko sam dugo tako „lutao“ prostranstvima Mađarske, tek viđenom djeliću Balatona.... osjetio sam njezin dodir na ramenu i nešto tiši „Kiki, are you OK? You scared?“ nasmijao sam se... ma ne, sve je super, sve je OK..to zamišljeno lice samo je odraz puno, puno lijepih misli...... sretan

Radost susreta s nekim kolegicama i kolegama bila je iskrena.... s obje strane.... strah se po malo uvlačio u kosti ali u atmosferi u kojoj sam se zatekao nije bilo vremena za „bojati se“....
Ubrzo, okupili smo se svi...... za oko dva sata već sam sa frendovom sestrom „jurio“ ka Budimu..... razgovor je bio iza mene ... želio sam se predati ovome gradu o kojem sam toliko čitao, čuo.... vrijeme je... upoznati ga....

Sam dolazak na Gornji grad – stari Budim, kao da je izazivao neko strahopoštovanje.... uspon cestom, susret s autobusima i savršene manevarske sposobnosti moje nove frendice kao da su me polako uvele u srednji vijek....

200

prva, imponzatna slika koju sam ugledao, bila je Ribarska tvrđava sa kipom sv. Ištvana koji je prostor do tvrđave iskoristio za okupljanje starih križara, sokolara i njihovih vjernih pratitelja...


400

400

400



Matijaševa crkva, na samom trgu, sagrađena između 13 i 15 stoljeća, nosi ime po kralju Matijašu Korvinu koji ju je značajno proširio. Turci su crkvu pretvorili u džamiju, koja je gotovo potpuno uništenja prilikom oslobođenja. Franjevci su je obnovili i doživjela je još šteta ali uvijek je niknula obnovljena u duhu vremena.... Crkva se i danas, iznutra, obnavlja tako da sam, prolazeći njome, pokušao uvidjeti njezinu impozantnost, pokušao pratiti što mi je draga Sis govorila.... no, priznajem, zbog mirisa laka, prašine koji su normalna pojava u ovim radovima, malo mi je bilo teško pa nisam uspio sve upiti do detalja kojih, siguran sam, u svim tim predmetima ispisala je povijest uz lijepe ali i tužne trenutke.....

400

400

400

400


Šetnjom sam doista upoznao i dio Mađarske povijesti...... srećom, imao sam osobu koja je o povijesti Mađarske ali i samog Budima znala puno...... i nastojao sam neke stvari i popamtiti.....no, nisam baš siguran da sam uspio...no, slike, one će zauvijek ostati... pogled koji u trenucima oduzima dah....

400

kao i pogled na crkvu sv.Magdalene koja je bila namijenjena za molitvu Mađarskim kršćanima - Matijaševa crkva bila je „rezervirana“ za njemačko stanovništvo a doživjela istu sudbinu i bila je pretvorena u džamiju. I ovu su crkvu obnovili Franjevci, dodali zvonik. Na žalost, nakon II sv. rata od crkve su ostala ulazna vrata i zvonik

200

200
U labirint Budimske tvrđave, kao i muzeje nisam išao zbog kratkoće vremena, ali..... ostalo je to kao i puno drugoga, ne viđenoga, na popisu za neke druge susrete u budućnosti....

Krenuli smo na drugu stranu... prema Predsjedničkoj rezidenciji....Palači Sandor pred kojom je upravo stizao uvaženi gost.....

400

Prema Kraljevskoj palači, Mađarskoj nacionalnoj galeriji, Matijaševoj fontani

400

400

200

Kroz Lavlja vrata došli smo do Povijesnog muzeja

400

400

A potom sa stražnje (mislim zapadne) strane Palače do Kipa princu Eugenu Savojskom


400

Pa preko Ornamentalnog ulaza i habsburških stuba opet do Predsjedničke rezidencije i ptice Turul koja obilježava tisućitu obljetnicu mađarskog osnivanja ali i mitološke ptice koja čuva palaču

400

400

Iako sam već, po malo, bio umoran, krenuli smo, nakon Gornjeg grada na Citadelu do spomenika oslobođenju.

200

Kako se vrijeme malo mijenjalo, a bome je i mene snaga po malo napuštala, skratili smo obilazak tog dijela i spustili se do crkve u stijeni na padinama brda Gellert podno Citadele.

400

400

400

Opijen crkvom ali i saznanjima o, ne tako dugoj ali burnoj, povijesti iste, spustili smo se u grad na jedno piće i kratki predah. Sis je imala neke obveze i ostavila me u gradu.... a ja, nakon kraćeg odmora uputio sam se ulicom Vaci uživajuć u pješačkoj zoni i malim dućanima ....

400

400

proučavajući kartu vidio sam da je središnja Tržnica negdje ispred mene... uputio sam se i ubrzo ugledao prekrasnu građevinu koja je prema podacima, obnovljena 1999 i u kojoj je smještena središnja tržnica....
Ne moram govoriti kako su me mirisi ali i pogled opili...ali, odolio sam..... nut

400

400

400

Prvi dan je bio pri kraju......još je samo frenda trebalo dobro navesti di sam se utaborio i dočekat ga...... počinak je bio nešto što me je posebno „ubilo“...ali doslovno.... zaspao sam ko mala beba sa lijepim mislima, snovima....... i iščekivanjem slijedećeg dana koji je po planu.... trebao biti posvećen isključivo gradu......... yes




- 20:44 - Komentari (27) - Isprintaj - #

< travanj, 2013 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

O blogu
Kada sam se prestao okretati
Koraci su postali laki...
Nisam prestao misliti...
Niti želim zaboraviti....
Samo.... želim živjeti....





Neka niko ne dira u naš mali dio svemira....

svemir,svemir

 photo kava2.jpg



kavu/e molim:)


Counter
Vas je bilo...













Od drage Mirjam...
Kada Vas neko podari svojim strpljivo prikupljanim raznim dijelovima jedne cjeline, kada u njemu probudite želju da umjesto u svom domu ovdje ostavi svoj trag začinjen tim predivnim snažnim mislima ali i nečim iskreno toplim, ljudskim, prijateljskim... kada Vam uz taj komentar još doda „... prisjetih se i potražih nešto....što sam spremala za post........i nisam stigla.... a, evo, neka je tu.....kod dragog odmotanoga smote.....našega Kikija.....;-)“- tada Vam je srce, ma koliko „bolesno“ veliko da primi svu tu prijateljsku ljubav....a opet... tako malo i neiskusno da istom snagom to širi dalje... tada, možda postajem „nemoćan“ ali...postajem i odlučan..... slijedit ću draga Mirjam, i ne samo ove, tvoje predivne misli, citate koje tako brižno prikupljaš i podsjećaš nas na njih – kao i na ovaj na koji sam gotovo zaboravio a kojeg iskreno želim živjeti, biti dio tog predivnog zapisa.....

Otvoren si za sreću svoje obitelji, za sreću svojih znanaca i prijatelja. Oni trebaju tebe, tvoju dobrotu, tvoj osmijeh, tvoje srce. Ako si sebičnjak i misliš jedino na sebe, zapravo si suvišan i samo na teret drugima, a možda i sebi samomu. Nemoguće je da sebičnjak bude sretan.
/Phil Bosmans/
/hvala Mirjam/



Khevenhiller
(mojoj majci)

Nigdar ni tak bilo
da ni nekak bilo.
pak ni vezda ne bu
da nam nekak ne bu.

Kajti: kak bi bilo da ne bi nekak bilo,
kaj je bilo, a je ne, kaj neje nikak bilo.

Tak i vezda bude da nekak ne bude,
kakti biti bude bilo da bi biti bilo.

Ar nigdar ni bilo da ni nišće bilo,
pak nigdar ni ne bu da niščega ne bu.

kak je tak je, tak je navek bilo,
kak bu tak bu, a bu vre nekak kak bu!

Kajti nemre biti i nemre se zgoditi,
da kmet ne bi trebal na tlaku hoditi.

Nigdar još ni bilo, pak nigdar nemre biti,
da kmet neje moral na vojščinu iti.

Kajgod kadgod bilo, opet je tak bilo,
kak je bilo, tak je i tak bude bilo.

Kak je navek bilo, navek tak mora biti,
da muž mora iti festunge graditi,

bedeme kopati i morta nositi,
z repom podvinutim kakti kusa biti.

Kmet nezna zakaj tak baš mora biti
da su kmeti gladni, a tabornjiki siti.

Ar nigdar ni tak bilo da ni nam tak bilo,
pak nigdar ni ne bu da kmet gladen ne bu,

kajti nigdar ne bu na zemlji ni na nebu,
pri koncu pak Turčin potukel nas se bu.

A kmetu je se jeno jel krepa totu, tam
il v katedrale v Zagrebu,

gde drugog spomenka na grebu mu ne bu
neg pesji brabonjek na bogečkem grebu.

( Miroslav Krleža )






..... i... meni.....