skolioza

nedjelja, 31.01.2010.

oke ekipa: pisala mi je Katarina imala pitanja u vezi sa (1) vađenjem šarafa i šipki i (2) trudnoćom, (3) post-operativnim tegobama pa nas zanimaju vaša iskustva/mišljenja:

evo Ad (1):

meni je nekako od početka Kovač govorio da se šarafi vade,nikad mi nije rekao da će oni ostati trajno..znam da je to sve već sraslo i najbolje je što manje prčkati po tome jer to je ipak kičma. Dr.Kovač je meni rekao da je to rutinska op. vađenje šarafa,sa magnetom ako se dobro sjećam..najveći mi je bed što sam genetski nasljedila artritis od mame,ankilozantni spondilitis,okoštavanje kosti...u slučajevima kad uznapreduje(što kod mene još nije slučaj a i nemora) kičma postane kao štap bambusa..kosti okoštaju..tog me frka,da nebude problema sa šarafima.

Svaki pregled kod Kovača vezano za implatate završi s tim da se oni mogu odstraniti u svako doba. Šturo. Već sam se s Ankicom bila sve dogovorila za vađenje prije 2 god i još čekam. Ništa od toga...Planiram trudnoću,tako da sam u dilemi,dali je pametno vaditi šarafe i koji su rizici s njima i bez... ne samo u trudnoći nego i općenito?

Ad (2)
A trudnoća,to je posebna panika koja me lovi, zbog nedaj bože nekih komplikacija a po mom saznanju epiduralna ne dolazi u obzir..pa ono zlu netrebalo šta je najpametnije ako ortoped ne preporući carski,otić u privatnu kliniku radi psihičkog mira i sigurnosti..

Vezano za trudnoću, informacija sa tvog bloga je da nemožemo primiti epiduralnu a KOvač nedaje preporuku za carski...trebam više informacija vezano za rizike u trudnoći i porodu. Što da radim,neznam i već sam luda....Pomagaj...

Ad (3)
Operirala sam kralježnicu 2003.god.,skolioza,operirana prednji pristup,8 šarafa.Dr.Kovač. naravno imam sve klasične tegobe,nekad me kuk desni toliko boli da po 2 tjedna šepam. nekad me žiga kroz ruke, ko da me svaki živac boli...klasika ha...

Vezano za tegobe koje imam(šepanje radi kukova,živci u rukama.),one nisu konstantne, to dolazi na mahove i traje po dva tjedna, dal je povezano sa vremenom ili fizičkim naporom neznam al kad me primi...uffff...brufeni,gelovi itd...
Čitala sam na tvom blogu za yogu? Koliko smo ju u mogućnosti izvoditi zbog šarafa,ja bi trebala pod hitno početi s nekim treninzima za jačanje kompletnih mišića a pogotovo kralježnice..


Što vi mislite?
Koliko je meni poznato, šarafi i šipke se vade jedino kad dođe do komplikacija. Znam za jedan slučaj gdje je cura 3 godine nakon operacije dobila nekakvu upalu zbog šipki i onda su vadili. Također sam čula da je ta operacija vađenja šipki nešto kompliciranija - zato se u principu preporuča da sve ostane onako kako je.

Ono što je mene začudilo su tvoje tegobe - šepanje, bolovi. Kod mene to nije toliko izraženo. Općenito mislim da se bolje osjećam sad u svom tijelu nego prije operacije, iako sam tu i tamo još uvijek svjesna da nisam skroz ravna. ALi nemam problema s bolovima, žiganjem ili šepanjem. Što se tiče yoge, meni je JAKO JAKO puno pomogla, puno više od svih fizioterapija na kojima sam bila. Otprilike jedan sat yoge je meni ekvivalent 6 mjeseci fizioterapije - toliko se bolje osjećam. I ako ju radiš redovito onda dobiješ nekako bolji odnos prema svom tijelu, više si ga svjesna. Nemam pojma. Evo ja ti npr idem samo jednom u tjednu na yogu - i to na neku za početnike, i to mi je sasvim dosta. A kad se samo sjetim glupih vježbi koje su me tjerali da radim svaki dan na fizioterapiji - to je gubljenje vremena - barem je meni bilo. Šteta svih tih ljudi koji su išli se obučavati za fizioterapeute i žive od toga.

Sljedeće pitanje koje imam za tebe je - zašto želiš vaditi šipke i šarafe? Oni su srasli s okolnim tkivom - okoštali su, preko njih imaš razne stanice, kapilare - ja si to uvijek zamislim kao brod koji je bio dugo pod morem- prilagodio se okolini. Zato bi bilo komplicirano to vaditi. A vađenje za tebe neće imati nikakvu razliku osim što ćeš se napatiti na operaciji. Nećeš biti ravnija niti fleksibilnija - možda koji gram lakša i to je sve.

Što se tiče trudnoće - imam informaciju jedne ženske koja se operirala prije i sad je trudna. Pričala je s Kovačem, on kaže da porod ovisi o procjeni ginekologa. Znači - u principu skolioza ne bi trebala stvarati neku preveliku komplikaciju pri porodu. Ne znam kako je s nošenjem trbuha :), ali izgleda da ekipa općenito nije imala nekih većih tegoba. Barem ne oni koji su se meni javili.

Sretno sa svim!! Što vi ostali mislite? Pišite o svojim iskustvima!
puno vas pozdravlja Ivana

- 10:26 - Komentari (1) - Isprintaj - #