da je paskoje miličeveć namjerno tako projektirao,
posvjedočuju mnogi detalji, a očito svjedočanstvo ili pečat je onaj isklesani
ornament na sredini unutrašnjeg pročelja (anđeli, vijenac, sunce, bog),
odnosno, zadnje riječi 'IPSE DEUS' ili središte tzv.
"točnog podneva". prema pejakoviću sunce je
u 'sponzi' "osnovno pravilo nepravilnosti, što se vidi po položaju
ulaza koji je određen simetralom zasjenjenog i osunčanog dvorišta ...".
svoju teoriju o nazočnosti sunca na srednjevjekovnim građevinama,
njegovu simboliku i naboj solarnih činjenica i ovdje ponovno dokazuje
(slično kao što je ukazao na te elemente na ninskoj crkvici 'sv. križ').
ali zbog visine sljemena krova u sponzi se
samo jedan dan u godini,
samo jednog podneva sunčana zraka koja polegne na sljeme krova,
refleksijom probije nad sam vijenac ispod onog 'IHS' .
to je na 3. veljače, na dan svetog vlaha.
/http://img388.imageshack.us/img388/4593/image000detkn2.jpg/
zato pejaković drži da je uz dosljednu primjenu
'božanske proporcije', približno jednaku važnost projektant
dao (nije je zanemario u projektu) i faktoru "vremena"
vodeći strogo računa o "godišnjim visinama sunca
i njegova prolaza s različitim kutom kroz mjesni meridijan".
|