Projekt mosta Pašman - kopno već 50 godina stoji u ladicama http://www.zadarskilist.hr/clanci/09122016/projekt-mosta-pasman---kopno-vec-50-godina-stoji-u-ladicama Zašto Pašman nema most koji ga povezuje s kopnom, zašto inicijativa o gradnji mosta već 50 godina skuplja prašinu u županijskim službama, zašto je projekt tunela potisnuo u drugi plan inicijativu gradnje mosta, što bi stanovnici Ugljana i Pašmana dobili gradnjom mosta... Ta i mnoga druga pitanja vezana uz inicijativu povezivanja Pašmana s kopnom bit će tema sastanka u vijećnici Općine Pašman u subotu, 10. prosinca u 14 sati, na koji svoje sumještane i stanovnike susjednog Ugljana pozivaju načelnik općine Andro Magić i inicijator okupljanja Boris Travica, mještanin Mrljana, gdje je nedavno osvanuo grafit-putokaz „MOST! --> 500 m". - Iako je grafit u nekima pobudio nadu da se projekt gradnje mosta Pašman - kopno pomaknuo s mrtve točke, o čemu stanovnici godinama sanjaju, u zbilji je to bio ironični pokušaj podizanja svijesti o problemu. Nepoznati je aktivist svojim djelom probao ukazati na sve godine čekanja gradnje veze s kopnom pa tako i na poteškoće koje proizlaze iz života na otocima, i to upravo na lokaciji gdje bi se hipotetski most nalazio, objašnjava Travica, te navodi kako je mnogo razloga zašto je stvaranje čvrste veze između Pašmana i Ugljana s kopnom nužno. Prema njegovim riječima, cjelina Ugljan - Pašman kilometarski je jednaka udaljenosti, primjerice, Privlake i Pakoštana, ali za razliku od te relacije, gdje ima više od 20 benzinskih postaja, dva otoka dijele samo jednu crpku. Slična je situacija i s trgovačkim centrima i supermarketima, a uza sve to, ističe Travica, stanovnici su ograničeni po pitanju zaposlenja ili školovanja na kopnu. Načelnik Magić drži da bi od čvrste veze Pašman - kopno koristi imali i stanovnici Dugog otoka i Iža, ali i mnogi građani na kopnu koji putuju na zadarske otoke te i od njih traži podršku. - Pozivamo stoga Pašmance, Ugljance i naše prijatelje s kopna da dođu u subotu na sastanak u općinsku vijećnicu i podrže ovu inicijativu. Želim naglasiti da je projekt Pašman - kopno star 50 godina, da je ušao u sve županijske prostorne planove, ali unatoč tome, nikad mu se nije ozbiljno pristupilo. Od 2013. godine bio sam na barem 20 sastanaka u vezi mosta u raznim ministarstvima, upravama, na Građevinskom fakultetu u Zagrebu, ali bez konkretnog rješenja. Umjesto toga, podržava se ideja tunela, protiv koje nemamo ništa, ali smatramo da je i skuplja i nerealnija od gradnje mosta Pašman - kopno, tvrdi Magić i pita hoće li i ta priča trajati 50 godina i tko će zapravo i kada dočekati tunel. Marić jamči izgradnju mosta kopno - otok Pašman http://www.zadarskilist.hr/clanci/30012013/vratiti-zadru-i-zadarskoj-zupaniji-industrijsku-i-poljoprivrednu-proizvodnju Prezentirajući program SHZ-Solidarnost, Miljenko Marić je iznio nekoliko jamstva koja će ostvariti u svom mandatu. Promet bi se riješio izgradnjom dviju prometnica kroz grad Zadar po osovini Istok - Zapad u četverotračnom profilu cijele trase: Zagrebačka - Benka Benkovića - Stadionska - Stjepana Radića - Petra Skoka - Marina Getaldića, a i konačno bi se premjestila željezničke pruge iz naselja Bibinje, dijela Sukošana i Zadra. Zajedno sa susjednim općinama izgradio bi se most kopno - otok Pašman. Lučki promet Luke Zadar osigurao bi se na godišnje 2.000.000 tona. |
< | prosinac, 2016 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |