propovijedi

31.12.2015., četvrtak

DRUGA NEDJELJA PO BOŽIĆU god. C




N 3 II NEDJELJA PO BOŽIĆU, Ime Isusovo
P 4 Anđela, Emanuel
U 5 Radoslav
S 6 BOGOJAVLJENJE, SV. TRI KRALJA, Milan, Gašpar
Č 7 Rajmund, Lucijan
P 8 Severin, Teofil
S 9 Julijan, Živko
N 10 KRŠTENJE ISUSOVO, Agaton, Dobroslav

Čitanja:

1. čitanje: Sir 24, 1-2. 8-12
Psalam: 147 12-13. 14-15. 19-20
2. čitanje: Ef 1, 3-6. 15-18
Evanđelje: Iv 1, 1-18


Nekako smo u sredini božićevanja. Pred nama je još starodrevni blagdan Bogojavljenje i blagdan Krštenja Gospodinova; stoga bismo mogli postaviti pitanje: Što meni kao vjerniku znače ovi blagdani? To pitanje je naglašeno samom biblijskom porukom koju smo upravo slušali. U njoj je sažeto cjelokupno otajstvo Božića koje je sadržano u najvećoj otkupiteljskoj tajni Kristova utjelovljenja, a to je naše pobožanstvenje.
Tajnu Kristova otkupljenja skloni smo tumačiti previše jednostrano. On, Isus, Sin Božji došao je na svijet da nas svojom žrtvom pomiri s Ocem i da nas otkupi iz ropstva grijeha; ali sve se to ipak previše shvaća kolektivno i u nekoj prenaglašenoj horizontali. Kao da je Krist jedina vertikala koja se spušta u horizontalu – Crkvu. Tako je i spasenje prenaglašeno kolektivni čin u kojemu pojedinačna odgovornost igra malu ili nikakvu ulogu, pa je naglašeno opredjeljenje a ne posvećenje.
Zdrav katolički nauk vidi u Kristovom utjelovljenju poziv na pobožanstvenje. 'Djeca se Božja zovemo i jesmo', a da bismo to doista bili potrebna nam je vertikala ili pobožnost, koja se ostvaruje kad živimo po Božju, onako kako On hoće.
To krhko Otajstvo u 'podrtoj štalici' (kako pjeva naša božićna pjesma) ili u krhkom kruhu sv. Euharistije dana nam je da joj se približimo i da u noj upoznamo mudrost Božju.
Današnje prvo čitanje iz tzv. mudrosne literature Staroga zavjeta shvaća mudrost Božju ne samo kao Božji atribut, nego kao neki zasebni entitet u kojemu su sv. pisci Novoga zavjeta prepoznali Krista Mudrost Božju (Hagia Sofia).
Ta se Mudrost Božja utjelovila kao Božja Riječ, što nam svečano objavljuje u svojem poznatom proslovu Ivan apostol ili kako ga još zovu teolog ili bogoslovac.
Bog nije 'Osamljenik' svemira, nego Ljubav koja se daje spoznati po razumnim bićima i kadra je proizvesti vrhunce radosti kod onih koji za njom teže.
On ne ostaje u sebi nego se daruje kao to lijepo izriče II Vat. Koncil u svojem dokumentu ( DV2): ''U svojoj dobroti i mudrosti odlučio je Bog objaviti sebe i saopćiti otajstvo svoje volje po kojoj ljudi po Kristu, Riječi koja tijelo postade, u Duhu Svetom imaju pristup k Ocu i postaju zajedničari božanske naravi. I tako tom objavom nevidljivi Bog u bujici svoje ljubavi zapodijeva razgovor s ljudima kao prijateljima i s njima druguje da ih pozove u zajedništvo sa sobom i da ih u nj' prigrli.''
Mudrost se Božja utjelovila i u našem narodu prije trinaest stoljeća, kako to rado s ponosom ističemo. Ponašamo li se mi kao oni koji su tu Mudrost upoznali i prihvatili ili je i moje božićevanje ostalo uglavnom na stereotipnim običajima kojima se razbija monotonija ovog pomalo depresivnog godišnjeg doba?
Sažetak današnjih liturgijskih čitanja bila bi objava Božje Mudrosti – Sin Božji, zaodjeven u svjetlo. To svijetlo je nama putokaz i cilj.
Putokaz je mudrost koja se sastoji u prihvaćanju i življenju po evanđelju, a cilj je samo Svjetlo – Krist naš Gospodin.

Molitva vjernika

Izrecimo svoje molitve i prošnje Bogu Ocu da nam u svojoj dobroti podari mudro srce kako bismo ga bolje upoznali i postali njegova svojina.

1. Za svetu Crkvu katoličku; da procvjeta darovima utjelovljene Mudrosti Božje – Molimo te.
2. Za papu, biskupe, svećenike i sav narod Božji; da se u nama očituje Mudrost Božja. – Molimo te.
3. Za kršćanske obitelji; da ''udome'' Boga utjelovljenoga, na svoju sreću i blagoslov. – Molimo te.
4. Za našu župsku zajednicu; da spremno traži Božju blizinu. – Molimo te.
5. Za one koji su u nevoljama; da im Novorođeni bude pomoć i utjeha. – Molimo te.
6. Za one koje muče duševne i tjelesne boli; da ih Riječ Božja ojača. – Molimo te.
7. Za pokojne: da uđu u Kraljevstvo nebesko. – Molimo te.

Ponizno molimo Gospodine, neka svaka naša molitva i prošnja bude uslišana po Sinu tvome Isusu Kristu, koji s tobom živi i kraljuje u vijeke vjekova. Amen.


23.12.2015., srijeda

SVETA OBITELJ god. C





N 27 SV. OBITELJ, sv. Ivan ap. i ev. Janko
P 28 Nevina dječica
U 29 Thoma Becket, David
S 30 Eugen, Trpimir
Č 31 Silvestar papa, Stara Godina
P 1 SV. MARIJA BOGORODICA, Nova Godina
S 2 Bazilij Veliki, Grgur Nazijanski
N 3 II NEDJELJA PO BOŽIĆU, Ime Isusovo

1. čitanje: Sir 3, 2-6, 12-14
Pripjevni psalam: 128, 1-2, 3, 4-5
2. čitanje: Kol 3, 12-21
Evanđelje: lk 2, 41-52

Kada se kaže kako bi Sveta obitelj trebala biti uzor našim obiteljima, onda to zvuči nekako nestvarno. Prva pomisao; Isus, sin Božji, Marija majka Božja, sv. Josip samozatajni hranitelj Isusov… Kako bi se naše obitelji mogle uspoređivati s nekim tko toliko odskače od obične naše današnje, moderne obitelji u kojoj nitko za nikoga nema vremena? Gdje su svi rastrgani poslom, školom, naglim tempom života…. Pa ipak niti Sveta obitelj nije baš živjela nekim smirenim, idiličnim životom, kako to znamo vidjeti na tzv. svetim slikama, gdje Marija prede, a Josip kao drvodjelja blanja drvo dok mu mali Isus pomaže. Tu su i golubice koje šeću dvorištem, pa i sami anđeli se ponekad laćaju posla. Takva bajkovita kič predodžba o životu Svete obitelji daleko je od onoga što su oni doista proživljavali.
Bijeg u Egipat, pa onda sve što se s Isusom događalo i što ih je zbunjivalo, kao današnji događaj, kada su Isusa našli u Hramu i kada im je rekao: ''Zašto ste me tražili? Niste li znali da mi je biti u onome što je Oca mojega?'' (Lk 2, 49-50) Marija će na koncu svoga Sina pratiti na strašnom putu njegove muke i vidjeti najjezovitiju smrt nevino osuđenog djeteta.
Ako svetu obitelj ne možemo doslovno slijediti u njezinoj svetosti, ona je tu i zbog milosti koju molimo kako bi naše obitelji bile sretne i blagoslovljene.
Kakva je to sretna i blagoslovljena obitelj ne treba puno objašnjavati. Istina, danas je toliko materijalizam zahvatio ljude da mnogi stvarno misle da je uvjet za sretnu obitelj bogatstvo. Međutim, gotovo svakodnevno smo svjedoci da su upravo imućne obitelji najčešće izložene raznim krizama i da upravo među imućnim obiteljima najčešće dolazi do rastave, dok su im djeca problematična. Što kaže otac osmero djece? Koja je njegova najveća sreća? Pa najsretniji je kada se vrati kući i kada ga dočeka osmero zdrave dječice i kada ga zagrle i okupe se oko njega. Možda je netko gledao film ''Mrs. Doubtfire''? Neobičan i zanimljiv film. Roditelji imaju troje prekrasne dječice, ali mušičavi roditelji ne slažu se baš najbolje pa se rastaju. Djeca su dodijeljena majci, a otac je strašno nesretan jer voli svoju djecu. Međutim, prezaposlena majka traži dadilju za djecu, a otac iskoristi priliku, našminka se, stavi periku i obuče kao žena i zaposli se kao dadilja samo da bi bio sa svojom djecom. Kasnije se to ipak otkrije, nastane halabuka, ali se sve smiri kada majka konačno shvati koliko njezin bivši suprug voli svoju djecu, pa odluče ponovno učiti kako zajedno živjeti.
A kako treba zajedno živjeti u obitelji čuli smo od starozavjetnog mudraca Siraha. On nam posreduje prastaru mudrost o skladnom braku, koja kroz silna stoljeća nije izgubila na svježini i suvremenosti: ''Tko časti oca svojeg, dugo će živjeti; i sluša Gospodina tko čini radost majci svojoj.'' (Sir 3, 6). Jednako tako nas sv. Pavao u današnjoj poslanici Kološanima uči kakva treba biti skladna kršćanska obitelj. Istina, muževi rado čuju kad Pavao kaže: ''Žene, pokoravajte se muževima'', ali isto tako rado prečuju kada Pavao kaže: '' Muževi, ljubite žene kao što je Krist ljubio Crkvu..''
Ne bježe djeca iz one obitelji gdje se roditelji poštuju, a prema djeci iskazuju odgovornu ljubav. Ili će se ipak teže odlučiti za bijeg iz obitelji u kojoj ima prave obiteljske topline, sklada i mira, nego iz onih obitelji gdje vladaju svađe, agresivnost alkoholizam, ljubomora, emotivna nezrelost roditelja….
Rad i red, dvije su čarobne riječi koje na čudesno djelotvoran način odgajaju djecu.

Međusobnu ljubav i sklad podržava Božji blagoslov u onim obiteljima u kojima nema psovke, pijanstva; u kojima je red i marljivost natopljena molitvom, a iznad svega nedjeljna i blagdanska Euharistija – hrana mira, zajedništva i milosti Božje. Amen.

Molitva vjernika

Pomolimo se Ocu nebeskomu koji nam po primjeru sv. Obitelji daruje uzor života i svetosti.

1. Daj, Gospodine, da svoju svetu Crkvu doživljujemo kao veliku obitelj u kojoj se međusobno poštujemo i cijenimo kao prava braća i sestre, - Molimo te.
2. Posebno molimo za sv. oca, biskupe i svećenike, kako bi u Crkvi promicali zajedništvo vjernika, kao i zajedničku skrb za obitelji, - Molimo te.
3. Danas molimo za sve obitelji svijeta, da budu rasadnici iz kojih će izaći novi naraštaji, zdravi i spremni izgrađivati bolji i plemenitiji svijet, - Molimo te.
4. Umnoži, Gospodine, mir, ljubav i zajedništvo u obiteljima, - Molimo te.
5. Daj da donositelji zakona o obitelji budu vođeni istinskom željom da pomognu kako bi u svakoj obitelji djeca imala topli dom i kako bi obitelji bile što brojnije, - Molimo te.
6. Vodi naše mlade da razmišljaju o osnivanju skladnih obitelji na kršćanskim načelima, - Molimo te.
7. Našu ti pokojnu braću i sestre preporučamo da ih primiš u zajedništvo nebeske obitelji, - Molimo te.

Dobri Oče, svojom neizmjernom ljubavlju bdiješ nad nama. Prati nas svojom milošću i pomaži nam u kušnjama ovog života te nam udijeli obilje dara Duha Svetoga, kako bismo ti u slozi i ljubavi pobožno služili, koji živiš i kraljuješ, Bog, po sve vijeke vjekova. Amen.



SVETI STJEPAN PRVOMUČENIK




Na nebu Crkve poput zvijezda sjaju imena mučenika, a među njima najsjajnija je zvijezda sv. Stjepana prvomučenika.
Bio je jedan od sedam đakona izabranih u počecima Crkve. (Dj 6,5). Njegovo ime Stjepan – Stefanos, aramejski Kelil (kelila = kruna) naglašava njegovu uzvišenu žrtvu. Prvookorunjeni krunom mučenika postavljen je u kalendar odmah nakon Božića. Time mu je iskazana posebna čast. Mlad, gorljiv navjestitelj Kristova evanđelja umire najokrutnijom smrću – kamenovanjem. Dok je umirao zavapio je: '' Vidim otvoreno nebo i Sina čovječjega s desne strane Božje'', što je još više razjarilo fanatizirane egzekutore. 'A lice mu bijaše poput anđela' izvješćuju Djela apostolska.
U kršćanskoj ikonografiji prikazuje se kao mladić odjeven u đakonsku dalmatiku s palmom u ruci, što označava mučeništvo i kamenom u ruci – simbolom mučeništva.

Molitva vjernika

Bogu Otcu koji nam je rođenjem svoga Sina darovao nadu spasenja, zbog koje su toliki mučenici dragovoljno dali svoj život; uputimo svoje molitve:

1. Crkvu svoju, Gospodine, učini spasiteljicom svijeta, da bude svjetlo u tami. - Molimo te.
2. Papu našeg Benedikta, biskupe i svećenike obdari radošću dok naviještaju utjelovljenog Sina tvoga. - Molimo te.
3. Iskaži svoju blizinu, Bože, svima koji trpe oskudicu kao što si to učinio rođenjem malog Božića. - Molimo te.
4. Ispuni domove svojim mirom i čovjekoljubljem po cijelom svijetu. - Molimo te.
5. Po zagovoru sv. Stjepana prvomučenika ojačaj našu vjeru u Presveto trojstvo; - Molimo te.
6. Po zagovoru sv. Stjepana prvomučenika utvrdi nas u pravoj vjeri da uzmognemo ljubiti i naše neprijatelje. - Molimo te.
7. Uvedi naše pokojne u zajedništvo svetih i blaženih. - Molimo te.

Svemogući Bože ti si rođenjem svoga Sina obnovio u nama ono što je grijeh razorio. Vodi nas svojim Duhom da rastemo u svetosti i pomažemo u preobrazbi ovog svijeta na dobro, po Kristu Gospodinu našem.



BLAGDAN ROĐENJA KRISTOVA - BOŽIĆ


Župna crkva sv. Katarine u Zagorskim Selima



1. Čitanje: Iz 52, 7-10
Psalam: 98, 1. 2-3b. 3cd-4. 5-6
2. Čitanje: Heb 1, 1-6
Evanđelje: Iv 1, 1-18

Kada bi danas na Božić pogasili sve ove sijalice koje trepere, kada bi maknuli, sav ovaj nakit, jaslice, borove, kada bi umjesto božićnog ručka na stol stavili neko najjednostavnije jelo; pitam vas što bi od Božića ostalo među nama?
Što je zapravo Božić? Zar je on zaista samo ovo nabrojeno? Ili još možda tek neki osjećaj koji je preostao iz djetinjstva, ali s kojim ne znamo što bi?
Ako stvarno vjerujemo da se Bog utjelovio, da je Sin Božji, druga Božanska osoba uzeo ljudsko tijelo i postao čovjekom, onda bez gore nabrojenog dekora ne bismo trebali osjetiti prazninu ako ga ne bi bilo.
Nije tome tako davno, kada je u nekim zemljama istočne Europe Crkva bila progonjena jednako kao u prvim kršćanskim vremenima. Još uvijek u nekim zemljama, kao u Kini npr. Crkva živi u skrovitosti – svojevrsnom podzemlju. Oni koji su preživjeli komunističke logore, ta strašna mučilišta ljudi, svjedoče kako su upravo tamo, u najdubljoj skrovitosti proživljavali otajstvo Božića kao nikada prije niti kasnije. Božić je za njih bio u punom smislu ono što i jest – utjelovljenje Sina Božjega u srcu vjernika. Njihovi su ih mučitelji na današnji dan na poseban način izvrgavali raznim mukama i poniženju, ali oni su s toliko unutarnje snage sve to podnosili, jer njima je otajstvo Božića bilo toliko blisko i razumljivo, a snaga vjere toliko jaka da su ih tjelesne patnje, dapače, jačale.
Božić je blagdan čovjekovog dostojanstva, jer poruka Božića jest da se Bog utjelovio zbog nas ljudi. Isusovo utjelovljenje poziv je čovjeku da u Sinu Božjem gleda svoga uzvišenog brata, ''koji nam je u svemu jednak osim u grijehu''. Stoga je Božić poziv da uzdignemo svoje glave i spoznamo da je Bog među nama kako bi obnovio dostojanstvo naše pale naravi. Ljudska je narav pala tada kada je čovjek prestao misliti na Boga. To se trajno ponavlja kroz povijest, tako da posljedice bezbožnosti možemo vidjeti na svakom koraku. Čovjek bez Boga nije niti čovjek niti životinja, on je jednostavno rob svojih bolesnih utvara koje ga preplavljuju, zarobljuju i ubijaju. Kako je tužno promatrati tisuće i tisuće mladih ljudi, koji još nisu pravo počeli niti živjeti kako odustaju od života, kako se odaju narkoticima, ljenčarenju koje ih vodi u besciljnost, a ova često direktno u smrt.

Kad dođe proljeće vidimo ptice kako radosno pjevaju, kako grade svoja gnijezda. Vjeverice i ostala živa bića skakuću i raduju se životu, samo čovjek, za kojega se više ne kaže; najuzvišenije stvorenje Božje, nego najsavršeniji proizvod evolucije; dakle taj čovjek više ne zna što je radost života. Njegova radost je ''šprica'', narkotici, pljačka, razularen život, bez smisla, s jedinim ciljem uživati dok se da i može, a onda smrt. Smrt je sve što ostaje na kraju bolesnom čovjeku bez Boga, stoga su sve glasniji zahtjevi za pravom na eutanaziju ili bezbolnu smrt.
Čovječe, želiš li biti sretan, sjeti se da si stvoren na sliku Božju, koja je doduše iskrivljena grijehom, ali je Kristovim utjelovljenjem ponovno uspostavljena. Stoga u utjelovljenju Sina Božjega trebamo gledati njegovu pruženu ruku milosti kojom nas želi izvući iz zagrljaja smrti. One smrti koju je neprijatelj čovječanstva đavao premazao zamamljivim bojama užitka da bi zaslijepljenima, koji ne poznaju Boga bila što primamljivija.
Istina, da će mnogi reći kako vjeruju u Boga, ali na žalost to nije Bog koji je po Isusu došao među nas da nas spasi nego neko božanstvo koje bi tobože, kao neka natprirodna sila trebalo priskočiti u pomoć kada nam zatreba. Izraze takve jadne vjere možemo vidjeti na nogometnim igralištima kada se nogometaši križaju kako bi postigli gol. Izraze takve vjere možemo vidjeti u vješanju krunica i svetih sličica i kipića u automobilima, koji bi nas tobože trebali zaštititi od nesreće, premda ti isti vozači psuju Boga i svetinje vjere. To je magija, praznovjerje, kao što je svojevrsno praznovjerje kada mislimo da smo unošenjem bora, nakita i štalica unijeli u svoju kuću Božić. Ili, kada jednim posjetom svoje župne crkve za Božić mislimo da smo kršćani.
Božić je vjera u Sina Božjega koji se rodio da nam pomogne kako bismo obnovili svoje ljudsko dostojanstvo i kako bismo u pravom smislu te riječi bili najuzvišenija stvorenja Božja na ovom svijetu. I ne samo to. Vjernik trajno živi u duhu vjere i 'hodi putom Gospodnjim. Tek tada i ti ukrasi i svjetla i štalice i borovi… zadobivaju svoj smisao u pravoj vjeri. Amen.


Molitva vjernika

Na blagdan rođenja našeg Gospodina uputimo molitve nebeskom Ocu za Crkvu i cijeli svijet:

1. Za tvoju svetu Crkvu da radost spasenja koje nam je došlo po utjelovljenju Krista Isusa radosno propovijeda po cijelom svijetu, - Molimo te.
2. Za kršćane; da budu vedri i zauzeti svjedoci tvoje utjelovljene Riječi, - Molimo te.
3. Za sve koji su na vlasti da se zalažu za pravedan mir i socijalnu pravednost, - Molimo te.
4. Za nas okupljene; da budemo uz nevoljne, osamljene, žalosne i sve one koji su potrebni naše pomoći, - Molimo te.
5. Za mlade, da ih oduševi novorođeni Spasitelj, kako bi ga slijedili i svoj život gradili na njegovom božanskom nauku, - Molimo te.
6. Za one koji trpe razne nevolje, da im ublažiš patnju, - Molimo te.
7. Za naše pokojne; da po tvome milosrđu zadobiju mjesto u vječnoj radosti, - Molimo te.

Nebeski Oče, usliši naše molitve koje smo ti uputili po tvome novorođenom Sinu Isusu Kristu koji s tobom živi i kraljuje Bog, po sve vijeke vjekova. Amen.



MISA POLNOĆKA god. C


Vlč. Milan Juranić: Božićne jaslice (paper mache)



1. Čitanje: Iz 9, 1-3, 5-6
Psalam: 96, 1-2a. 2b-3. 11-12. 13
2. Čitanje: Tit 2, 11-14
Evanđelje: Lk 2, 1-14

Rođenje Isusa, Sina Božjega obavijeno je tajnom do te mjere da nam nije poznata niti prava godina rođenja, niti datum rođenja kao i mnoge druge okolnosti vezane uz njegov rođendan.
Međutim, upravo to je velika prednost i kao da je to predviđeno Božjim planom, kako bi sve najdublje poruke koje je genij čovječanstva tisućljećima čuvao u svojoj škrinji kolektivnog pamćenja poslužile svojom simbolikom tumačiti jedinstven i neponovljiv čin Bogoutjelovljenja.
Predstavnik Starog zavjeta, prorok Izaija u prvom čitanju zapljusnuo nas je u svom pjesničkom zanosu navještajem svjetla: ''Narod koji je u tami hodio svjetlost vidje veliku onima što mrkli kraj smrti obitavahu svjetlost jarka osvanu; …''(Iz 9,1). Svjetlost i tama temeljni su simboli kako biblijske, tako i opće religiozne poruke koja je svojstvena svim religijama svijeta, od zore čovječanstva do danas. Tako Krist postaje ''Mlado Sunce s visine'', a njegov pojavak kozmički događaj koji razgoni tamu zla. Taj utjelovljeni Bog ''knez je mira''. Mladi kralj nastupa kao veliki Osloboditelj. On svojom porukom 'lomi jaram ropstva, batinu goničevu'. On je Otkupitelj, jer nas oslobađa jarma grijeha. Nismo više pred Bogom robovi koji drhte od straha, nego sinovi i kćeri Božji kojima je dan program; stvarati novi svijet u kojemu bi trebalo biti mjesta za svakog čovjeka. Tu se odmah možemo zapitati: jesmo li možda upravo mi kočničari u ostvarivanju svijeta kakvog je obznanio ''savjetnik čudesni'', ''Bog silni'', ''Knez mira''?
U poslanici, koju smo slušali dva puta se spominje riječ ''epifanija – bogoobjavljenje. Bog se objavio da bi nas nazvao u današnjem evanđelju ''miljenicima Božjim''.
Tko može biti miljenik Božji? Svaki Bogotražitelj. I vi ste večeras miljenici Božji, Bogotražitelji i čestitari Kristovi.
Današnje Lukino evanđelje prepjevala je hrvatska vjernička duša u svojim prekrasnim pjesmama; pa pođimo redom:
Pjesma ''Oj Betleme, grade slavni'' vodi nas na Betlehemske poljane, a pjesma ''Čista ga Djeva rodila i svojim mlijekom pojila'', predstavlja nam Isusovu majku Mariju. Na anđelovu blagovijest: ''Evo javljam vam veliku radost…za sav narod!'' Odgovara vatromet naših pjesama: ''Veselje ti navješćujem'', ''Radujte se narodi'', ''Svim na zemlji mir veselje''…, a onda nas te iste pjesme uvode u štalicu: ''Vidi Božje otajstvo – u podrtoj štalici.''
Sin Božji se nije utjelovio i rodio u štali da bi izazvao našu samilost nego da nas pozove na temeljnu čovječnost, kako ne bi bili ''čovjek čovjeku vuk'' nego jedni drugima Krist sa svom njegovom porukom humanosti ili ljudskosti. Kako bismo jedni drugima pomagali nositi križ života. Kako bismo bili solidarni sa svima koji trpe. Tako Kristovo utjelovljenje za nas poprima svoj smisao.

A sada nešto za naše najmanje, koji možda i nisu u potpunosti mogli slijediti ovo razmišljanje, a toliko se raduju Isusu koji je večeras njima najsličniji.
Ima jedna priča koja pripovijeda kako je dragi Bog poslao anđela da u Betlehemu pripremi sve za Isusovo rođenje. Anđeo se vrlo ozbiljno prihvatio svoga posla.
Kad je odabrao čete anđela koje će Isusu pjevati i svijetliti iznad Betlehema i kad je provjerio kako mudraci napreduju na svom putu, te izbrojio pastire koje će anđeli povesti do štalice, pošao je tražiti predstavnike životinja koje bi se poklonile Isusu. Okupio je sve životinje onoga kraja i kad im je rekao što se traži, prvi se javio Lav. ''Ja sam kralj životinja i red je da ja budem kraj nebeskog kralja.'' Ali anđeo odgovori: ''Ne, ti si nasilan i grub, ne možeš biti uz Isusa.'' Onda se brzo javila lisica: ''Ja sam najpametnija od svih životinja.'' ''Jesi, ali si i lukava i voliš varati, - ne možeš biti uz Isusa. Onda se javio paun: ''Ima li netko ljepši i dostojniji da bude uz nebeskog kralja osim mene?'' ''Ne ti ne dolaziš u obzir jer si umišljen i ohol.'' Onda anđeo ugleda tamo na kraju te šarene grupe vola i magarca kako pasu travu pa ih upita: ''Biste li vi htjeli biti uz nebeskog kralja?'' ''Mi?'' Odgovori vol. ''Pa mi ti ne znamo ništa drugo nego raditi, a i nismo baš pametni, zato nas često tuku, a i kad netko od ljudi želi nekoga uvrijediti onda kaže; glup si ko' vol ili mu veli da je magarac.'' 'E, baš vi ste prikladni da budete uz Isusa, jer on je došao zbog onih koji trpe, a i ponizni ste, ne pravite se važni. Vi ćete biti kraj Isusa.'' Odgovori anđeo.
Dok su išli prema Betlehemskoj špilji upita magarac vola: ''A što ćemo mi raditi u toj špilji?'' A vol odgovori: ''Vidiš da je hladna noć i malom Isusu će sigurno biti hladno, mi bismo ga mogli grijati svojim disanjem.'' Tako su i učinili, a kada su otišli i anđeli i pastiri i kad je Josip prije spavanja pokrio Mariju i malog Isusa svojim ogrtačem, odjednom je mali Isus pogledao magarca i vola i nasmiješio im se, a oni su se osjetili tako sretni i blaženi jer su prvi puta doživjeli nagradu za svoj trud i to smiješkom samog Sina Božjega. Amen.



Molitva vjernika

Bogu Ocu koji nam je rođenjem svoga Sina darovao spasiteljsku ljubav, uputimo svoje molitve:

1. Crkvu svoju, Gospodine, učini spasiteljicom svijeta, da bude svjetlo u tami, - Molimo te.
2. Papu našega Benedikta, biskupe i svećenike obdari radošću dok naviještaju utjelovljenog Sina tvoga, - Molimo te.
3. Iskaži svoju blizinu, Bože, svima koji trpe oskudicu kao što si to učinio rođenjem malog Božića, - Molimo te.
4. Ispuni domove svojim mirom i čovjekoljubljem po cijelom svijetu, - Molimo te.
5. Daj svakom djetetu mogućnost da odraste u okruženju toplog doma, nježnosti i prihvaćanja, - Molimo te.
6. Nas i našu zajednicu potakni da se zalažemo za ostvarenje plemenitih međuljudskih odnosa, te da budemo darežljivi prema onima koji oskudijevaju, - Molimo te.
7. Uvedi naše pokojne u zajedništvo svetih i blaženih, - Molimo te.

Svemogući Bože ti si rođenjem svoga Sina obnovio u nama ono što je grijeh razorio. Vodi nas svojim Duhom da rastemo u svetosti i pomažemo u preobrazbi ovog svijeta na dobro, po Kristu Gospodinu našem.


17.12.2015., četvrtak

ČETVRTA NEDJELJA DOŠAŠĆA ILI ADVENTA g. C




N 20 ČETVRTA NEDJELJA DOŠAŠĆA ILI ADVENTA
P 21 Petar Kanizijski
U 22 Honorat, Časlav
S 23 Viktorija
Č 24 Badnjak, Adam i Eva
P 25 ROĐENJE ISUSOVO – BOŽIĆ
S 26 Sv. Stjepan prvomučenik, Krunoslav

N 27 Sv. Obitelj, sv. Ivan ap. i ev., Janko

1. Čitanje: Mih 5, 1-4a
Psalam: 80, 2ac i 3b, 15-16, 18-19
2. Čitanje: Heb 10, 5-10
Evanđelje: Lk 1, 39-45


Pripreme za Božićne blagdane u punom su jeku. Sve više se govori o konzumerizmu kao nečem što je nespojivo s Božićem. Međutim, trgovci, ali i kupci ne mare za to. Običaji darivanja, ukrašavanja, stvaranja neke iluzije da je sve lijepo, dobro, čarobno, zapravo je starije od Božića i Božić je tek povod. U ovo tmurno i hladno vrijeme kada su najdulje noći, a najkraći dani i kada je sklonost depresivnim stanjima kod ljudi daleko veća nego li za ljetnih sunčanih dana kada život pulsira oko nas, mi stvaramo iluziju svjetla paleći bezbroj žaruljica. Jednako tako stvaramo iluziju topline grijući svoje stanove iz kojih se šire mirisi raznih mirodija i borovih iglica. Sve to skupa jednim imenom zovemo Božićno raspoloženje u koje se dobro uklapaju Božićne pjesme, koje imaju čarobnu moć prenijeti nas u djetinjstvo, kada smo Božić, kao i sve ostalo, doživljavali daleko intenzivnije i s puno više djetinjeg zanosa. To bi mogli nazvati Božićna idila. Pa ipak, barem mi praktični vjernici, znamo da je to doduše lijepo, ali da je to ipak samo jedna iluzija koju smo si sami stvorili. Koliko god je danas Crkva sve glasnija u osudi takvog Božića nekako se dobiva dojam da niti mi, osim osude postojećeg nismo spremni prodrijeti dublje u Božićno otajstvo. Upravo ta riječ otajstvo ili tajna ključna je riječ za duhovnu avanturu pravog Božića. Ostavimo kritike i zaboravimo sve okolnosti u kojima se događa takozvano Božićno slavlje. U starim okolnostima pokušajmo otkriti novost Božića i njegovu poruku. Stoga zaboravimo djetinjasto sažalijevanje malog 'Isuseka' koji se rodio u štalici i svu tu idilu i pastoralu i postavimo si ozbiljno pitanje, pitanje o kojemu bi trebala ovisiti vjera svakog od nas. Što je Bogu trebalo da se utjelovi i da se pojavi u jednoj štali?
Svojim utjelovljenjem Bog nam sigurno nije htio razotkriti svoju bit, - tko je on. Jer to ionako ne bismo razumjeli. On nam je prije svega na taj način ukazao na tajnu života, koja se ne mjeri našim mjerilima i nije identična našim predodžbama. Štala naglavačke okreće naše ljestvice vrijednosti i nikako nije povod za sažalijevanje, nego prije poziv na otajstvo ili tajnu mudrosti, po kojoj je blato sve to naše prenemaganje, svi ti naši društveni statusi i ljestvice, konvencije, jer Bog je svojim utjelovljenjem u sam fokus stavio golog čovjeka. Pod golim se misli lišenog svega i imetka i časti i vlasti. On svojim utjelovljenjem poručuje da je ovo njegov svijet. Svijet kojega je on stvorio, kao nešto nevjerojatno lijepo, plemenito i savršeno i da je to mjesto također za takvog čovjeka. Stoga štala s malenim djetetom Isusom nije objekt niti sažalijevanja, niti toliko klanjanja, jer da je to Bog htio da mu se samo klanjamo rodio bi se kao kralj, nego, to Otajstvo života, koje nas danas kao možda nikada u povijesti poziva da prihvatimo život kao najveće otajstvo jer u njemu je sam Bog. To malo dijete u štali krhki je život koji je Bogu sva milina. Stoga riječ pobožan, koja zapravo znači živjeti po Božjem planu, ujedno znači otkrivati tajne života, kako bismo došli do samog njegovog izvora, a to je on sam utjelovljeni Bog.
O tom i takvom životu svjedoče nam danas dvije žene. Marija majka Isusova i njezina rođakinja Elizabeta. Njihovo otajstvo života su njihova nerođena djeca. Elizabeta u proročkom zanosu govori Mariji: 'Blagoslovljen plod utrobe tvoje.' Njezina radost uzrokom je da je i u njezinoj utrobi zaigralo čedo. Kakva uzvišena jednostavnost! Te dvije jednostavne žene koje je povijest stavila u samu osovinu zbivanja govore o svojim ženskim radostima kao najvišem stupnju koje netko može doseći.
Današnja četvrta nedjelja adventa oduvijek je bila u znaku Marije. Kao što smo na početku ovog našeg razmišljanja rekli, u starim okolnostima pokušajmo otkriti novost Božića. Stoga molimo Mariju da nam ona bude vodilja kroz otajstvo Božića i da nam pomogne da shvatimo bit tog prekrasnog i toliko krhkog otajstva Života u kojemu je sva Božja milina i da osjetimo što to znači, radost, toplina, svjetlo, koje nije tek nešto što smo si sami napravili kao Božićni ''štimung'', nego je plod milosti utjelovljenog Sina Božjega. Amen.


Molitva vjernika

Zahvalni Ocu nebeskom, koji nam je poslao svoga Sina, rođenog od Marije, koji nam bijaše u svemu jednak osim u grijehu; recimo svoje molitve.

1. Neka tvoja Crkva bude vjerna blagovjesnica Radosne vijesti, - Molimo te.
2. Daruj svojim mirom, Gospodine, sve narode svijeta i potakni ih na međusobnu ljubav i solidarnost, - Molimo te.
3. Oslobodi, dobri Bože, ljude ovoga svijeta svakog ropstva, duhovnog i tjelesnog i podaj im puninu života, - Molimo te.
4. Daj da budemo, poput Marije u službi istinskog života koji smo primili na otajstven način po tvome Sinu, - Molimo te.
5. Ojačaj našu vjeru, da poput Marije imamo puno povjerenje u Božje planove, - Molimo te.
6. Mladost našu ispuni optimizmom ta teže za plemenitim ciljevima u životu, – Molimo te
7. Svojim svjetlom obasjaj našu pokojnu braću i sestre da se pridruže zajednici svetih, - Molimo te.

Svemogući Bože, ti si nam po svojoj božanskoj ljubavi darovao svoga Sina Isusa Krista da nas otme tami grijeha i uvede u svjetlo tvoje Božanske milosti, daj da ti služimo u radosti i zahvaljivanju. To molimo po Kristu Gospodinu našem. Amen.

11.12.2015., petak

TREĆA NEDJELJA DOŠAŠĆA ILI ADVENTA god. C



N 13 III NEDJELJA DOŠAŠĆA ILI ADVENTA, sv. Lucija
P 14 Sv. Ivan od Križa
U 15 Bl. Drinske mučenice
S 16 Albin, Adela
Č 17 Lazar, Izak
P 18 Gracijan, Bosiljko
S 19 Urban, Vladimir
N 20 IV DOŠAŠĆA ILI ADVENTA, Eugen

Čitanja:
1.Čitanje: Sef 3, 14-18a
Pripjevni psalam: Iz 12, 2-3. 4bcd. 5-6.
2.Čitanje: Fil 4, 4-7
Evanđelje: Lk 3, 10-18

Današnja se treća nedjelja došašća od davnine zove ''Dominica gaudete – nedjelja radujte se' 'i to po tipičnoj današnjoj Pavlovoj poslanici u kojoj nas Pavao poziva: ''Braćo! Radujte se u Gospodinu uvijek! Ponavljam: radujte se! (Fil 4, ,4)''. Tiha radost je temeljno ozračje adventa.
U prvom čitanju grad Jeruzalem zove se Kći Sionska, dok se u Novom zavjetu pod tim misli na Crkvu. Pa bi pravilno tumačenje današnje riječi Božje bilo: ''Raduj se Crkvo Božja!'' Razlog radosti je Božja prisutnost među nama. Bog je u Crkvi utjelovljen na sakramentalan način. Božić je samo proslava tog utjelovljenja. Kada u adventu čujemo poziv: ''Gospodin je blizu!'' To znači da je on tu među nama. Utjelovljen u Presvetom oltarskom sakramentu, zatim, u sakramentu ljubavi koja posebno dolazi do izražaja prema bližnjima i to onima koji su pogođeni križem siromaštva, osamljenosti, bolesti, nerazumijevanja. Opečaćeni svojim slabostima pod kojima su pokleknuli tako da i mnogi vjernici od njih okreću glavu. Današnja nedjelja caritasa poziva nas da u njima prepoznamo Krista koji trpi i da im tako prilazimo.
Evanđelje ponovno stavlja pred nas lik Ivana Krstitelja, 'naj većeg koji je rođen od žene', kako za njega svjedoči sam Krist, a opet tako poniznog. ''Ja nisam dostojan odriješiti mu remenje na obući '' (Lk 3, 16), kaže za sebe. Što znači da se smatra manjim od roba koji su izuvali svoje gospodare.
Kao nekada na rijeci Jordanu, tako i danas glasom Božje riječi, Ivan i nas poziva na obraćenje, promjenu života, jer Krist je tu, među nama. Kada se govori o obraćenju uvijek postoje i nesporazumi: A što je s našom prošlošću? Brišu li se naši grijesi i naša grješna prošlost? Problem nastaje jer neki Boga shvaćaju ponajprije kao suca, a ne kao Oca. ''Ako je tako, onda ću i dalje griješiti, a Bog kao dobri Otac će mi oprostiti'', kaže neodgovorni vjernik. To je znak da nije obraćena osoba. Obraćenik istinski Boga prihvaća za svoga nebeskog Oca i žali ako ga je povrijedio, bilo njega direktno ili grijehom braću ljude.
I još nešto uz današnju nedjelju caritasa;
Crkva ne može pomoći svima koji su potrebni pomoći, jer to je zadaća države i socijalnih ustanova. Crkva je tu da problem senzibilizira, potiče, ali i da pokaže pravi odnos prema našoj braći i sestrama koji su siromašni, bolesni, osamljeni, prezreni…..Nije dovoljna samo materijalna pomoć siromahe treba istinski prihvatiti kao osobe vrijedne poštovanja. Jer oni time nipošto nisu degradirani na društvenoj ljestvici ako su siromašni. Tko tako promatra svoga bližnjeg taj je na neki način i sam sebe isključio iz ljudske zajednice u kojoj riječ čovjek treba reći sve, kako u onom humanom, tako i u duhovnom pogledu.
I. S. Turgenjev pripovijeda: ''Išao sam ulicom i zaustavi me star, oronuo prosjak. Upaljene suzne oči, pomodrjele usne, prljavi dronjci….. O kako je siromaštvo ružno oglodalo ovo nesretno biće! On mi je pružao svoju crvenu, otečenu, prljavu ruku…. Stenjao je, vapio za pomoć.
Stao sam prekapati po svojim džepovima…. Nisam imao ni novčanika, ni sata, čak ni džepnog rupčića….. Ništa nisam ponio sa sobom.
A prosjak je neprestano čekao…. I njegova se pružena ruka pomalo tresla i trzala.
Sav zbunjen, ne znajući što da učinim, ja snažno stisnuh tu prljavu, drhtavu ruku …'Ne ljuti se brate! Nemam ništa kod sebe, brate!'
Prosjak upre u me svoje upaljene oči; njegove se modre usne nasmiješiše, pa i on meni steže moje ozeble prste.
'Što ćeš, brate', progunđa, 'i na tom ti hvala! I to je milostinja, brate!'
I ja osjetih da sam i ja dobio milostinju od svojega brata.»

Molitva vjernika

Bogu Ocu, koji nas je po svome Sinu pohodio milošću i spasenjem, uputimo svoje molitve.

1. Za Crkvu, da neumorno naviješta Radosnu vijest spasenja za sve ljude, - Molimo te.
2. Za papu, biskupe svećenike i sav narod Božji da se radujemo dolasku Sina Božjega po svetim sakramentima Ispovijedi i Euharistije, - Molimo te.
3. Za sve odgovorne na vlasti da se zauzimaju za siromašne, obespravljene i one koji si sami ne mogu pomoći, - Molimo te.
4. Za sve ljude svijeta, da imaju razumijevanja za one koji su siromašni, bolesni; koji su Bog zna iz kojih razloga prestali brinuti o sebi, da im pomognu, - Molimo te.
5. Za nas ovdje okupljene, da rastemo u spoznaji zajedništva i međusobnog pomaganja, bodrenja, tješenja, kako bismo bili što sličniji onim svetim kršćanima, koji su cijeli svoj život posvetili bližnjima, - Molimo te.
6. Za mlade kršćane, da daju sve od sebe kako bi u životu uspjeli kao dobri i plemeniti ljudi, - Molimo te.
7. Za našu pokojnu braću i sestre, da ih obraduješ darom milosti gledanja svjetlosti vječne, - Molimo te.

Primi, molimo, Gospodine, molitve svoje Crkve, oslobodi nas od svega što nam priječi da živimo život tvoje djece i daruj nam svoje svjetlo i radost, po Kristu Gospodinu našem.


07.12.2015., ponedjeljak

BEZGRJEŠNO ZAČEĆE BDM




Radujem se u Gospodinu,
radujem, duša moja kliče u
Bogu mojemu, jer me odjenu
haljinom spasenja, zaogrnu
me plaštem pravednosti
kao nevjestu, urešenu nakitom.
(Iz 61, 10)

Nama, izabranicima Božjim dan je ovaj uzvišeni blagdan Blažene Djevice Marije na duhovnu radost.
Sveti Pavao u Paslanici Efežanima blagoslivlje Boga koji nas u Kristu izabra 'prije postanka svijeta' da budemo sveti i bez mane pred njim…
Nesmotreni roditelji ponekad u nevezanom razgovoru 'otkriju' svome djetetu kako se rodilo slučajno jer nije bilo u planu. Još ako se to 'otkriće'' dogodi u osjetljivoj dobi odrastanja, nastaje trauma za cijeli život. Dakle, nisam bio u planu – neželjen! Tu spoznaju i tu unutarnju ranu ne mogu isprati nikakva naknadna uvjeravanja poput; pa mi te volimo, odmah smo te zavoljeli…
Povodom dvije stote obljetnice rođenja Charlesa Darwina, puno se govorilo o tzv. darvinizmu, odnosno evoluciji koja tumači porijeklo životinjskih vrsta. Pa ako znamo da je teorija evolucije bila svojevrsna biblija ideološkog ateizma gotovo dvije stotine godina i premda sama teorija evolucije nije i ne mora biti u suprotnosti s Božjim stvaralačkim planom, ipak, obuzme nas jeza na pomisao; zar smo mi samo nešto inteligentnije životinje koje u svemu dijele sudbinu svojih srodnika? Ako je tako, onda su u pravu filozofi, poput Arthura Schopenhauera ili pjesnici poput G.G. Bayrona, koji su zastupali metafizički pesimizam i filozofski negativizam, proklinjući svijest kojom tek spoznajemo našu bijedu i tragični usud o čemu govori i prvi pisani spomenik – Gilgameš ep.
Suvremeni svjetonazor građen na novim znanstvenim spoznajama daje nam daleko pozitivniju sliku svijeta i otvara vrata nade kako vjera, ta vječna pratilja čovjeka ima svoje opravdanje i nije velika fatalna zabluda niti bijeg od stvarnosti iz straha, nego put prema stvaralačkoj svjetlosti koju zovemo Bog.
Tako smo u Božjem planu prije postanka i to neizmjerljivo ljepši i uzvišeniji nego si to samo možemo i zamisliti.
Crkvena tradicija, koja je iznjedrila naš današnji blagdan Bezgrješnog Začeća, a kojoj je dogma, proglašena 8. XII 1854. g. od pape Pija IX. tek kruna; ta tradicija posegnula je u bogatu riznicu biblijske predaje kako bi sam blagdan zasjao u najljepšem sjaju duboke poruke na kojoj je utemeljeno naše spasenje.
Ono što su sveti oci prvih stoljeća dobro znali i prakticirali, a što bi mi suvremenim govorom mogli nazvati opća umreženost Objave za sva vremena, to nam danas pomalo i stidljivo otkriva suvremena znanost na svim područjima u odnosima svega postojećeg.
Tako nam biblijski izvještaji, poput božanske simfonije posvješćuju Božji zahvat u našu povijest, pavlovskim govorom rečeno; prije postanka svijeta. Marija bi izuzeta tragičnih posljedica jedne iskonske drame, a koja nikada nije dovršena, jer sinovi ljudski ''sa stabla spoznaje dobra i zla'' još uvijek ubiru krive plodove, posljedice čega su to tragičnije što je moć izbora veća, a sredstva jača i učinkovitija.
Nova Eva, 'žena obučena u sunce, mjesec pod njezinim nogama, a na glavi joj vijenac od dvanaest zvijezda', to je Bezgriješno Začeće, koja porodi Sina i pobježe u pustinju pred zmijom, zmajem plamene boje koji želi proždrijeti Dijete…
Ako nam je taj arhaičan govor prebajkovit, onda umjesto da tražimo plamenog zmaja u nekoj špilji ili gorskom procijepu možemo ga potražiti u njegovim velebnim hramovima svjetske moći u kojima se bezdušno kroje sudbine milijuna nezaštićenih ljudi širom svijeta. U tim se centrima nudi i 'zaštita', oblik suvremenog ropstva. Tu sve prolazi samo ne Bog i njegova Crkva i to ona Crkva u kojoj se časti žena obučena u sunce, sunce Božje milosti – Marija.
Stoga ju puk ne zaziva uzaludno svojom zaštitnicom i odvjetnicom, jer ona je Zlu satrla glavu rodivši Spasitelja Gospodina našega u kojemu nam je spas i zaštita pred lažnim bogovima ovoga svijeta koji opslužuju Zvijer novoga doba. Amen.

MOLITVA VJERNIKA

Obradovani blagdanom Bezgrješnog začeća BDM iznosimo ti Oče nebeski svoje smjerne molitve,

1. Sva si lijepa o Djevo Marijo i grijeha Istočnoga nema na tebi. Zagovaraj nas trajno kod svoga Sina. – Molimo te.
2. Dvanaest zvijezda krasi tvoj nebeski lik. Budi zvijezda naših nadanja. – Molimo te.
3. Mač žalosti probode tvoje majčinsko srce. Budi nam pomoćnica u našim nevoljama, - Molimo te.
4. Posudo duhovna u čijem krilu odnjegovan je sam Krist naš Gospodin. Daj nam duha poniznosti da se priklonimo Riječi tvoga Sina. – Molimo te.
5. Vrata nebeska, kroz koja je na ovaj svijet došao Spasitelj. Daj da budi vrata spasenja našoj pokojnoj braći i sestrama. – Molimo te.

Primi Gospodine ove naše smjerne molitve koje ti prinosimo po zagovoru BDM. To molimo po Kristu Gospodinu našem. Amen.




04.12.2015., petak

DRUGA NEDJELJA DOŠAŠĆA ILI ADVENTA g. C



N 6 2. NEDJELJA ADVENTA ILI DOŠAŠĆA, sv. Nikola
P 7 Ambroz (zaštitnik pčelara)
U 8 Bezgriješno začeće BDM
S 9 Valerija, Zdravko
Č 10 Gospa Loretska
P 11 Domaz, Damir
S 12 BDM Guadalupsaka
N 13 3. NEDJELJA ADVENTA ILI DOŠAŠĆA

Prvo čitanje: Bar 5, 1-9
Psalam 126, 1-2ab. 2cd-3. 4-5. 6
Drugo čitanje: Fil 1, 4-6. 8-11
Evanđelje: Lk 3, 1-6


Crkvena godina C obilježena je Lukinim evanđeljem. U tom evanđelju susrećemo 'Lukinog' Isusa. Drugim riječima, Susrećemo Isusa kako ga je vidio i doživio Luka. Luka, mlad liječnik i poznavatelj grčke kulture prikazuje Isusa kao ideal utjelovljenog ljudskog savršenstva o kojemu je snatrila grčka duša: ''kalokagatija'' – ljepota i dobrota. Za Luku je Isus u prvom redu Gospodin – Kyrios, koji ljude zanosi plemenitošću, ljepotom, milinom, otmjenošću poruke i sjajem nastupa kroz koji probija njegova Božanstvenost.
U današnjem Lukinom evanđelju, koje se snažno oslanja na proroka Baruha, u prvi plan izbija proročki lik Ivana Krstitelja. Ivan Krstitelj je ''duša'' adventa. On je taj koji poziva jezikom proroka na obraćenje: ''Glas viče u pustinji: Pripravite put Gospodinu, poravnajte mu staze! Svaka dolina neka se ispuni, svaka gora i brežuljak neka se slegne! Što je krivudavo neka se izravna, a hrapavi putovi neka se izglade! I svako će tijelo vidjeti spasenje Božje. (Lk 3 4-6). Ivan priprema Isusov dolazak. Možemo se pitati; je li to bio sam onaj povijesni Kristov dolazak ili je tu uključen i dan ''D''? Dan konačnog Kristovog dolaska? Povijesni Kristov dolazak sigurno. Jer Luka nabraja imena vladara i silnika onog vremena. Velika imena malih ljudi kako netko reče. Danas je to čitanje upućeno nama kao priprava kako za konačnicu, tako i za Kristov dolazak koji se permanentno događa. Jer Krist stalno dolazi. On dolazi nevezano za blagdane, koji doduše mogu biti prigoda da se taj dolazak ostvari. Iskrena vjernička duša čezne za Kristovim dolascima. Još više, zaljubljenici u Kristovo nebesko svjetlo žele biti trajno s njime povezani. ''Kupati se u tom svjetlu''. Stoga je simbolika Ivana Krstitelja kad govori da se svaka dolina ispuni i svaka uzvisina ili gora slegne, primjenjiva na naše obraćenje. Obraćenje je povezano sa sakramentom pomirenja kojemu u adventu pristupamo. Da ispunimo svoju duhovnu prazninu, ne mi nego Gospodin po svojoj milosti. Jednako tako da se uzvisina ili brdo naše oholosti slegne. Ne našom vlastitom snagom, nego opet milošću i pomoću Kristovom. Tada dan ''D'' ne samo da neće biti nešto čega se treba bojati, nego nešto što ne će biti presudno u životu vjernika koji s Kristom želi putovati i dovršiti svoj životni put.
Sljedeća nedjelja je nedjelja karitasa. Nemojmo samo odmahnuti rukom i reći kako ni mi nismo imućni. Osjetiti pogled očajnika, vidjeti ruku ispruženu može samo vjernik koji iskreno vjeruje da nas u tom pogledu gleda Krist i da su njegove ruke ispružene za one najpotrebnije. I to Krist Gospodin – Kyrios kakvoga nam posreduje Luka evanđelista Isusove dobrote i blaženstva.
Ove godine na blagdan Bezgriješnog začeća BDM-e 8. prosinca započinje Sveta godina Milosrđa, Božjeg, dakako. Tom prilikom biti će i u Rimu, a i u mjesnim crkvama različitih aktivnosti koje će se odvijati prema određenom planu.
Ono, pak, što je najbitnije u svemu tome trebalo bi se dogoditi na dvije razine:
1. Na osobnoj razini preko molitve i razmišljanja (meditacije) potrebno je posvijestiti i osjetiti dar Božjeg milosrđa prema nama. Što uostalom nije ništa novo, tek je prilika da se intenzivnije podsjetimo na to.
2. Potruditi se i učiniti da drugi osjete našu ljubav i milosrđe. U tom smislu dobro je pročitati Razgovor pape Franje za tjednik "Credere", službeno glasilo Jubileja milosrđa. http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=175142


Molitva vjernika
će
Ocu nebeskom uputimo svoje molitve i prošnje.

1. Za Crkvu da bude luka spasenja svima koji traže Krista i njegovo kraljevstvo, - Molimo te.
2. Za papu, biskupe, svećenike i sav Božji narod da budemo glasnici radosne nade ovom vremenu, - Molimo te.
3. Za odgovorne na vlasti da se zauzimaju za obespravljene i siromašne, - Molimo te.
4. Za sve ljude da odbace sve što je nedostojno ljudskog dostojanstva, te da teže prema plemenitom i uzvišenom životu, - Molimo te.
5. Za našu zajednicu, da tako živimo kako bismo pripravljali put Kristovu dolasku, - Molimo te.
6. Za naše mlade da ne izgube nadu u bolji svijet i polet kako bi to ostvarili, - Molimo te.
7. Za naše pokojne, da im oprostiš sve grijehe i uvedeš u svoje kraljevstvo svjetlosti i mira, - Molimo te.

Svemogući Bože, ti znaš da bez tvoje pomoći ne možemo učiniti ništa. Molimo te, okrijepi nas snagom tvoga Duha da se dobrim djelima pripravimo za dolazak tvoga Sina Isusa Krista Gospodina našega. Amen.


<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.