...šok za sistem...

srijeda, 24.12.2008.

..."Zapisi starog šajzera" - utisci sa promocije knjige...

...U subotu, 20.12. 2008 god. održana je promocija knjige "Zapisi starog šajzera" autora Maksa Markovića u prostorijama knjižnice "Bogdan Ogrizović"...

Photobucket

...i tu završava svaka ukočena konvencionalnost vezana uz uobičajna društvena događanja te vrste. Prije nego što nastavim pisati o događanjima na toj promociji, moram napomenuti da mi je Maks frend i da nemam nikakvu namjeru biti hladno, izvjestiteljski objektivan, naprotiv...:)

...Dakle, u prekrasno sunčano popodne, na Cvijetnom placu, u samom srcu Zagreba, u Maksovom kvartu, okupilo se nas pedesetak, prijatelja, poznanika, znatiželjnika, na promociji Maksovog prvijenca u literalnim vodama. Nakon što smo ispred knjižnice, okupani škrtim zimskim suncem, poročno popušili "zadnju" cigaretu usput promatrajući okolo što se sve novoga "nosi" na "đetsetu", uđosmo u uredni, konvencionalni prostor knjižare Bogdan Ogrizović..:)

Photobucket

...Nekonvencionalan, kako i priliči eminentnom purgerskom "jebivetru", Maks nas je dočekao sjedeći sam za povećim stolom, okružen sa tri prazne stolice. Zavalio sam se u stolicu i užasnut, žalosno pomislio kako mu nitko od njegovih "velikih prijatelja" glumaca, filmskih faca i inih nije došao. No, na sveopće iznenađenje, Maks je srećom, imao sasvim drugi plan. Prvo je na arku papira napisao velikim slovima "eminencija" i zalijepio papir na praznu stolicu do sebe. Zatim je isto učinio i sa ostale dvije prazne stolice, stavivši na njih natpise "politička faca" i "glumac", tj. čovjek koji je trebao čitati izabrane tekstove iz knjige...:)

Photobucket

...U stilu vrhunskog "stand up" komičara, uz salve pljeska i smijeha, vražji Maks je odigrao role svakog neprisutnog "uglednika", uključujući i dvije varijante "eminencije", starog, ozbiljnog literalnog kritičara te mladog, neafirmiranog mladca koji pretendira da to postane. Osobno sam se najviše oduševio ulogom političke face nakon čitanja dnevnopolitički diskutabilno podobne pričice "Viva Che!"...:)))

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

...Maks, hvala ti, na nadahnutom, oduševljavajućem popodnevnom događaju koji je toliko odudarao od svih onih sterilnih, pomalo licemjernih promocija kojima sam do sada nazočio. Zahvaljujem i Jasni, samozatajnoj PR agentici koja je snažno negirala svoje zasluge za ovaj nadahnuti performans ali svi znamo da to baš i nije tako. Ispalo je sjajno, nešto što se dugo pamti..:)

...Glede same knjižice, između četiri priče, pročitao si moj "favorit", čiju poruku baš i ne mogu svi ispravno shvatiti, ali oni, znani i neznani, oni kojih još ima, kao i onih kojih više nema, do čijeg mišljenja ti je stalo, zasigurno hoće..:)


Ratnik i Anđeo

Tog prohladnog dana, sjedio je Ratnik u zaklonu od stijena i razmišljao o predugim kišama, prehladnom vjetru i suncu koje nikako da se pojavi. Iz misli ga prenu tihi koraci, jedva čujni od kuckanja kišnih kapi po klonulom lišću. Na ulazu u zaklon pojavi se bosonoga lijepa mlada žena, sva u bijelom.
"Tko si ti?" upita je Ratnik.
"Anđeo." odgovori žena.
"Mislio sam da su anđeli muški, ili barem muškog lika!" u čudu će Ratnik.
"Anđelima spol nije bitan. Mi nismo kao ljudi. Eto, ja sam žena!" nasmiješi se Anđeo.
"Dobro, a kojim dobrom si došla k meni po ovoj kiši i hladnoći?"
"Zato jer su ti misli mučne i tuga ti je u srcu!"
"Nije tako bez razloga, anđele moj, nije bez razloga!"
"Sve je s razlogom Ratniče! I tvoje misli i tvoja tuga. Ali, razvedri se. Tvoji su razlozi ništavni."
"Kako to misliš ništavni??"
"Eto, navedi mi jedan koji je vrijedan tvoje tuge..."
"Borio sam se. Pobijedio sam.... i ostao sam bez ičega."
"I drugi su!"
"Da, ali ne svi. Oni koji su bili najgrlatiji, ostali su uz topla ognjišta i oteli sve dok smo mi krvarili!"
"Oni nemaju miran san!"
"Anđele, na prazan želudac se ne spava mirno! Nema meni sna! Dijete mi je bolesno, a za liječnika nemam novaca. Žena i ja smo gladni, a niti kuće, niti zemlje više nemam."
"Ja ti nemogu dati ni novaca, ni zemlje, ni kuću, a i dijete ti nemogu izliječiti, ali dat ću ti utjehu."
"Znam da je zla misao, ali da li će Hulja ostati bez imetka, kuće, zemlje i da li će se njegovo dijete razboljeti i umrijeti?"
"Ne, neće. Hulja će imati još više a dijete će mu jednog dana postati kralj!"
"Hoću li imati još djece i hoće li bar ona imati lijep život?"
"Ne. Djece ćeš još imati, ali život će im biti muka i tlaka, a unuci će ti biti robovi Huljinih potomaka."
"Pa dobro, gdje je tu utjeha?"
"Ti i svi tvoji, mukom ćete doći u Raj!" nasmiješi se Anđeo i otprhne s naletom vjetra.

Te je noći Ratnik, uz titravo svjetlo svijeće prodao dušu Vragu.


Maks Marković


***fotke by Pike_TS***

Svim posjetiteljima ovog bloga, znanim i neznanim, od sveg srca želim ovo ispod, papirnato, u Novoj 2009.!


- 01:22 - Komentari (73) - Isprintaj - #