Od djetinjstva sam voljela vodu - rijeke i potoke, jezerca i bare.



Photobucket
rega, rega - kvak!

Žabac na Rusalkinu dlanu ... i na YouTube
frog in my hand



Prošlog mi je ljeta moj susjed rekao:
Tvoj vrt je nekako drugačiji od drugih vrtova,
kao da ima dušu
.

Zamislila sam se i odgovorila:
Da, ima. Moju.

Ako moj vrt ima moju dušu, tada je jezerce
"duša moje duše".
I zaista, moj vrt i vrtna jezerca više su mi od hobija -
to je moja oaza, moje utočište, moj "komadić raja".


dva za jedan: Perin i Đurin blog


Ignis, Vila zaštitnica jezeraca i kuma bloga


Još jedna vila što lebdi nad jezercima.
Erato, muza poezije.
Drugo joj ime -
vitae

Vitae: Ruži iz dravskih vrtova

Opojni miris i blagost
vrtu i srcu i dlanu
pružaju latice njene
iz sjene..

To nije običan cvijet;
bjelinom on zadivljuje,
a rumenim rubom
opire se svijetu grubom
nesklonom ljepoti...

Il' trnom
što mekši je od sna...
tko zna?

Al' noću,
kad padne mrak,
obuzima je neki čudan strah!

Ne kloni tad,
ne strahuj,
glavice malena, snena...
satensku tvoju ljepotu
prekrit će noću dravska pjena;
ne trebaš trna
dok snivaš
nimfe i vile
u svojim dvorima
od zelene svile
...


Sretne li Rusalke.
Obje je vile darivaju, obje nad njezinim jezercima bdiju.





Rupe na vrtnoj tarabi


koki
armin
finding myself
kora
misko
bubilo
majstoricasmora
zmajka

katrida
aquaria
djevojčica lutalica -pinky
horsy
horsey
daniela
lucija9
redakcija jučerašnjih novina
playera
atlantida
irida
Tixi
šareni pajaci
maslina oliva
necutako
minerva- bitter sweet symphony
prudence
panova frula
1977godina
agnie
iskra
Fanny7
LudaMarta
brunhilda
maslackica
cordelia
borgman
MadDog
melodius
Dida
gogoo
sjedokosi
lazy daysleeper
drano, Sićušna plava iskra
slatko grko
Grof V., Vladimir Ordanić
viola
maslackica
borut i vesna
njofra 1
guedes
ledena
slatko grko
kike
mimi
bijeli koralj
vrapčić
decembar2001
sillvanus, stolisnik
plavi zvončići
nihonkichigai
miris dunje
laughing granny
kolegica mica
ježev blog
dinaja
odmor za umorna srca
istina o životu
mendula
sewen2
dream_maker
bespelj
gustirna
morska zvijezda
sagittariusclassic
dordora
greentea
boccacio
perdido
cvjetići
poezija duše
kenguur
fizikalac

Neću ni ja više nikoga upisivati u linkove.
Misko je u pravu, taman zavoliš nekog ...
... a on(a) ode.
A, ja, kakva sam, nisam u stanju izbrisati ni pokojnike iz direktorija mobitela, a kamoli ove koji odoše s bloga.

Ipak, nikad ne reci - nikad
.

santea

greeneyes

vierziger

walkingcloud
tip koji sjedi
bez šavova
zrakoplov



Rusalkina začarana jezerca ... i svijet oko njih

26.12.2008., petak

sisters ...

Photobucket
sisters


(preporučam slušati za vrijeme čitanja priče)

Sestrice, kratka priča

Mogu li dva ljudska bića biti sličnija, mogu li biti različitija ...
... od dviju sestara?


Ja sam vozila kroz snijeg do Ogulina, a ona je drijemala. A kad smo stigle, mama je ugrijala jastuk i rekla: Mila Silvijice, lezi, ugrij se ...

Slavica je natočila kavu i poslužila kolače, slušajući svoju prijateljicu Ninu koja joj je svratila u čestitanje Božića. Tema je opet bila - Ninina starija sestra Silvija. Slavica je tu priču znala napamet, no ipak je pažljivo slušala Ninu.

Oduvijek je bilo tako ... nastavila je Nina.
Silvijicu boli pupica, nogica, glavica, ručica, pa ne može pomesti pred kućom ... Silvijica me nagovori da se popnemo i dohvatimo čokoladu iz kredenca, pa mene zateknu na stolcu, s čokoladom u ruci ...
Silvijica uvijek veli da, da ... a onda uradi po svome ... a ja sam 'ona mala od koje nikad ništa' ...

Znaš li, Slavice, otkad me nije nazvala? Bit će sutra dva tjedna, taman od kako sam se s puta vratila ... E, ovaj puta ću baš čekati, da vidim kad će se sjetiti da me nazove
...

Slavica i Nina bile su prijateljice godinama. Ostarit ćemo, pomislila je Slavica, a Nina će još uvijek pominjati kako ju je sestra nagovorila da pojedu čokoladu koju je njihova mama Reza čuvala za božićne kolače, kao da se to dogodilo jučer. Neni Rezika je mrtva već šest godina, kuću u Ogulinu prodale su davno, a Nina još uvijek pominje taj jastuk ...
Nazovi je, nemoj čekati ... rekla je Nini ... pa tko ti je od bliskih ostao, osim Silvije. I ja se ponekad naljutim na Janu, ponekad pomislim kako sam ja ta koja voli više, koja zove češće ... no što bismo bez sestara, s kime bismo se prisjećale djetinjstva i onih kojih više nema ...

Photobucket

U isto vrijeme, tri ulice dalje, Ela i Anja, kćeri Slavičine mlađe sestre Jane, dogovarale su se o proslavi Nove godine. Anja je svratila k Eli, svojoj nedavno udatoj starijoj sestri.

Mogli bismo učetvoro, Ti i tvoj mužić, ja i Petar ... predložila je mlađa, Anja. Prvo u onaj kafić, kao lani, pa onda u kružni obilazak, da se vidimo sa starim društvom iz srednje, svi će se za blagdane vratiti iz Zagreba, na domaće jasle ... ha ha ha...

Ivan i ja smo nešto razgovarali da možda za doček ostanemo kod kuće, ove godine ...rekla je Ela.
A ti, zaljubljena, jedva dočekala, narugala joj se Anja. Ti i tvoj mužić, k'o dva golupčića u toplom gnijezdu pod treperavim zvjezdicama ... ha ha ha ...
Odvolje vam, a Petar i ja odosmo u život.
Još samo da ga nagovorim da se i on dotjera, kupila sam gala haljinicu i cipelice s vrtoglavim potpeticama, a Petar bi opet, znaš ga, izišao u tim svojim vječnim trapericama, majici i patikama ...


Photobucket

Dakako da neću izdržati, opet ću ja prva nazvati ... nastavila je Nina ... ukoliko ona ne nazove mene i, kao i obično, 'naruči' koje kolače da ispečem i donesem ...
Ove godine ideš k sestri za Novu? upitala je Ninu Slavica.
Idem, ukoliko ne zapadne snijeg, odgovorila je Nina. Jer 'gospođa' je prepustila volan onom Svom, a on je nepokretan k'o gljiva. Vozi samo po onoj njihovoj selendri, pa onda meni pametuje o vožnji, kad im dođem u goste, meni koja sam autom prošla cijelu Europu ...

Nina je nedavno prekinula dvogodišnju vezu, trenutno je bila sama i novogodišnji doček kod sestre bio je logičan izbor.
Zna li Silvija da ti i Marko više niste zajedno? upitala je Slavica Ninu.
Zna, rekla sam joj, odgovorila je Nina. A ona i 'njezin' kao da su to jedva dočekali, nikad nisu voljeli Marka. Doduše, Silvija je ovoga puta bila u pravu, Marko se pokazao kao pravi gad. Prevrtati mi po stvarima, izvući Antina pisma, napraviti mi takvu scenu, zbog nekoga s kime sam prekinula godinama ranije ...

Meni se Marko činio idealnim izborom, kazala je Slavica Nini. Udovac, iste profesije, oboje slobodni ... mogli ste zajedno putovati, dočekati starost zajedno ... Nisam ni slutila da je tako ljubomoran ...
To nije ljubomora, to je patologija ... rekla je Nina jetko. Bio je ljubomoran i na moje prijateljice, čak i na moju sestru ... A sestrica mi je, naravno, rekla - znala sam ... a dragi šogor je dodao - bolje ti je samoj ...
Oni, dakako, uvijek znaju što je za mene bolje ...


Bolje je biti sam nego u lošoj vezi, rekla je Slavica. No, koliko te znam, nećeš dugo ostati sama, kandidati već oblijeću ...
Ne znam ... Nina će na to ... ovoga sam se puta opekla gore no ikad ranije ...

Photobucket

Ideš do tete? upitala je Anja majku kad se vratila kući.
Idem ... ako neće brijeg Muhamedu, onda će Muhamed brijegu. odgovorila joj je mati.
Znaš ti tetu, zabije se pred računalo, pa zaboravi na čitav svijet. Pametnije bi joj bilo da prošeta, do nas je deset minuta. Trebala bi više misliti o svojem zdravlju ...

Ha ha ha
... nasmijala se Anja. Ideš u inspekciju kod sestrice ...
Kad smo kod sestrica, kako tvoja sestrica? Jesi li joj odvezla onaj lonac sarme? upita Jana svoju kćer Anju.
Jesam, odnijela i uručila. A moja sestrica, tvoja je draga kćerkica Ela je dobro ... dobro zatelebana u svog dragog Ivana bez mane ... našalila se Anja.
Zahvaljuje ti za sarmu i kaže da će oboje doći za Novu, na prasetinu i kolače ... Pitala je treba li ona nešto prirediti ...
Ne treba ništa, ja ću ... kazala je Jana kćeri.
I, kad ćete se vas dvije već jednom prestati koškati, niste više dječurlija ...

Photobucket

Ne smiješ tako misliti ... rekla je Slavica Nini ... jer, budeš li mislila na 'opekotine', ostat ćeš sama ...
Tko mi priča, bila si sama sve te godine, a sad si odjednom puna 'mudrosti', otkad si sretno zaljubljena ... nasmijala se Nina. Nego, hoće li Tvoj doći za doček? upitala je Slavicu, pomalo zlobno.

Netko mi je na vratima, oprosti ... kazala je Slavica.

O, Nina ti je u gostima, rekla je Slavičina sestra Jana, ulazeći u sobu. Nismo se vidjele sto godina, više ne znam jesmo li na 'ti' ili na 'vi' ...našalila se pozdravljajući se s Ninom.

Dok je Slavica kuhala još jednu kavu, Jana i Nina nastaviše s razgovorom.
Gdje ćete za doček? upitala je Jana.
Gdje ću za doček ... nisam više s Markom, ne znam je l' ti Slavica rekla ... Idem k sestri, a u povratku ću na manin grob, u Ogulin ...
I tvojoj je mami, šest godina, zar ne, Nina? Umrla je iste godine kad i naša mama ...
Šest godina, uzdahnula je Nina ... a kao da je bilo lani. Nego, gdje ćete ti i Luka dočekati Novu?
Cure će se nekamo van, a Luka i ja ćemo ove godine ostati kod kuće. Nagovaram i Slavicu da dođe k nama, no ona je riješila samovati
... reče tiho Jana.
Okrenem načas leđa, a one me već ogovaraju, nasmijala se Slavica, donoseći šalicu i džezvu sa svježe skuhanom kavom. Ah, te mlađe sestre, prava su napast ...
Jedino su starije sestre gore ... odgovoriše uglas Jana i Nina.

Kako je tvoja sestra Silvija, još uvijek je pati ona njena alergija? upita Ninu Jana.
Nemarna je, ne drži se terapije, a onda meni kuka kako se guši ... Nju oduvijek nešto boli, rukica, nogica, pupica ...
I Jani je bila poznata ta priča pa se slatko nasmijala. Mamine maze, ti prvijenci ... rekla je, čekajući da Nina spomene 'famozni jastuk'.

Uvijek su forsirali Silviju, ona je bila željena kćer, a ja sam bila posljednja promašena šansa za sina ... reče Nina.
Ma, dajte, curke, prestanite ... na to će Slavica. Ta 'spika' o forsiranju prvijenaca je već i vrapcima poznata ... hihihihi ...
I vrabice prvo nahrane onog ptića koji se prvi iz jajeta izvalio, nasmije se Jana a onda se okrene Nini:

Sjećam se, k'o danas, bile smo djevojčice, mama nam je sašila iste haljinice ... Slavica je izgledala kao lutka u toj haljini na ružice, plavooka bucka, kovrče, mašna u kosi ...
A ja sam bila mršavica, tanka k'o grančica, ravne kose. Njoj su puštali pletenice, a mene su šišali na kratko ... i svaka mi je mašna spuznula čim bi je mama svezala ...
...

Da, da ... poznata priča. I Silvija je bila lutkica, a ja harambaša ... jedva je dočekala Nina.

Photobucket

Ej, Ela, zaboravila sam te pitati, posudiš mi svoju vjenčanu ogrlicu, za doček?
Baš bi mi išla uz haljinu, a ti ćeš ionako ostati kod kuće
... upitala je Anja, čim je, vrativši se kući, podigla telefonsku slušalicu.
Naravno, svrati po nju, kad krenete na doček, odgovorila je Ela. I, daj mi malo mamu, nešto je trebam.
Nema je, otperjala je do tete ... i pitala je je l' vam se svidjela sarma.
Uto se vrata otvoriše i u predsoblje uđe Elina i Anjina mati Jana.
Ej, pričekaj Ela, mama se upravo vratila ... rekla je Anja, pružajući slušalicu majci:
Treba te tvoja najdraža Elica, niste se dugo čule ... ha ha ha ... ...

Photobucket

Odoh i ja, reče Nina Slavici. Nazvat ću Silviju, da vidim koje kolače da ispečem i ponesem, kladim se da će spomenuti barem pet vrsti ...
Sjedi još malo, nećemo se više vidjeti u ovoj godini, nagovarala ju je Slavica.
A što si ti riješila, hoćeš li dočekati Novu s Janom i Lukom, ako Tvoj ne bude mogao doći ... ili će ove godine biti 'white Christmas, blue New Year', ha ha ha ? opet je ispitivala Nina.
Blue, blue ... Christmas and New Year, nasmiješila se Slavica.
Ha ha ha ... zato će se telefonske žice opet užariti od ponoćnog gugutanja, rugala se Nina.
Nego, kako se tvoji slažu s Tvojim?
Izišli smo nedavno učetvoro, Jana i Luka, Stanislav i ja ... ...odgovorila je Slavica.
Čak su se i 'potikali', On i Jana ... a znaš kako je bila skeptična, s obzirom na njegove godine ... i ostalo ... A sad veli da je baš simpatičan
...
16-est godina razlike, nije baš malo, rekla je Nina. No, nitko mu ne bi dao te godine, skijanje ga drži u formi ... a i ti si ga podmladila, priznaj kakvu si čaroliju koristila ... ha ha ha

Photobucket

Kad je ispratila Ninu, Slavica je taman spustila šalice od kave u sudoper, kad je telefon zazvonio.

Nemoj ništa pripremati, doći ćemo Luka i ja k tebi, na Silvestrovo, poslijepodne ... rekla je Jana. Priroške će biti vruće, a donijet ću ti i francuske salate. Prvoga ćeš ručati kod nas, pošto zajedno odgledamo novogodišnji koncert ...

Sjećaš li se, mama nikada nije propuštala taj bečki novogodišnji koncert
...


New Year Concert, Wiena: Blue Danube waltz




P. S.

Priču poklanjam svojoj mlađoj sestrici Ančici, mojem životnom sidru.
Eh, sestrice, i ne znaš koliko si me razveselila, kad si mi jučer rekla kako si (konačno) pročitala neke od mojih priča ...

'Stara kuća' je Sladovićeva vila, gđica Paulina je Mačkamama, Bebuške se sjećam ... a Agnieszka je izronila iz priča bake Aurele?

Sve znaš, sestrice ...




- 23:59 - Komentari (20) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




tempus fugit!
carpe diem.




2006 - 2018. by Rusalka.
zabranjeno korištenje objavljenih radova bez pristanka autora.


RUSALKA PUZZLE



SCORPIO

eighth sign of the zodiac,
introverted sign;
its element is water;
its quality is fixed;
its planet is Pluto;
its stone is Opal


Photobucket



ptičica

rusy on flickr

ruuuuuuu7@gmail.com





Hvala, Lazy, za taj lijepi Waltz!


Ed Bruce - Everything's A Waltz



We don't dance the two-step anymore
All we need's a small part of the floor
The band can go on playing almost anything it wants
When you fall in love everything's a waltz

Eyes are meant for looking into
Way up close
Arms were meant for holding
What you want the most
Lips were meant to say what bodies
Feel down in their hearts
When you fall in love
Everything's a waltz
...

Šteta, Lazy, što je tvoj account na Youtube suspended ...


...

Photobucket












moj_dragi_Lucky

Dragi moj Lucky, još uvijek te vidim, na ogradici vrtnoj sjediš. I u Rusalkinu srcu.

crnobijeli se debeljko
u šareniji vrt preselio
sad je na obali
nekog plavljeg jezerca.

na ogradici rusalkinoj
jedna sjena sjedi ...
ni bijela, ni crna,
sja u svim bojama duge.

znam kakva je
to kiša kapljice
gorke raspršila,
znam kakav je to tračak
sunca dugu obojio.

moj Srećko mi poruku šalje:
voljeti se ne boj, rusalko.

ne brini,
slatki moj debeljko,
krzneni.
uvijek ću voljeti tebe.

i bojat ću se,
uvijek ću se bojati ljubavi,
jer ljubav je krhka,
ma kako velika bila ...

al' nikad više pomisliti neću,
dragi moj sunčevi zračku,
najdraži moj
crnobijeli mačku,
da ljubiti ne mogu
i ne smijem.

na ogradici rusalkinoj
uvijek će jedna sjena sjediti,
ni bijela, ni crna,
i bijela i crna ...
i sjat će
u svim bojama duge.






Opis bloga


Rusalka živi u jezercu ... ali povremeno izlazi i na obalu.
Rusalka je naizgled "dobra" ... ali ponekada zna - potkačiti noktima.
Rusalka priča s ribama ... i žabama.
I vrijeba prolaznike ... da ih posjedne na svoju klupicu
(ne bojte se - ne onu na dnu jezerca).
Rusalkin vjenčić je od vodenog cvijeća.
Tu je ... iako je više ne kruni.


Rusalka se ogleda u vodi.
A krugovi na vodi
izobličuju njezin odraz.
Ili ga možda - uobličuju?

Ovdje ćete saznati:
Kako stvoriti vrtno jezerce i pomoći Majci prirodi u njegovu održavanju?

O zlatnim ribicama, žabama i lopočima.
O posjetiteljima vrta.
Ali i o čemu Rusalka razmišlja. Čega se sjeća. Čemu se nada.
O čemu mašta.
Kakve snove sanja.
Kakve slike voli.
Što čita i što je - već pročitala...
I - što tek namjerava pročitati.




Poklon Grofa V.:
dječak i vila


koliko malo godina
može imati dječarac
što sam trčkara
između busenova
i kamenova
između bunara
i taraba
i zbori sa sobom
mislima
samoću
djetinjstva
vazda zaigran i
s a m
jer igra je bila
njegova mašta
u kratkim hlačama
u plavim sandalicama
na nebu
bijeli oblak
još jedan
i dolje jedan
u vodenom krugu
što ga je baka zvala
j a r u g a
na njemu čudna
zelena stvorenja
s izbuljenim očima
i nečim u grlu
od čega je noću
odjekivala mahala
i pjevale sjene
pod pendžerima
u teglama
dok bi se najele
majčina cvijeća
i napile daha
s usnulih usana

u onoj vodi
življaše Vila
obrasla bijelim
ljiljanima
na glatkim
mesnatim
listovima
i kosa joj
se trskama
češljala
divna
čarobna
preduga
jednom je
dječaka bila
na suho prenijela
dok se zaigrao
u šetnji kliskim
dlanovima
jer mutna
bijaše pjesma
mulja
i pretužna
majčina
zazivanja
za tako preran
k r a j

a ona se stvorenja
čudna zelena
igraše noću
sjajnim nebeskim
draguljima
i svako bi malo
po jedna pala
s višnje modrine
u tihu vodu
djetinjstva
i bila bi od njih
vila tako sjajna
tako lijepa
urešena
dok je zorom
ne bi sastala
sanjivost
vilinska
kleta




.

Rusalkina zbirka žaba i riba