Instrukcije, škola, roditelji...

14.03.2011.

Zanimljiva tema na tv-u (za ne povjerovati): učenje djece, odnosno još gore - učenje roditelja s djecom. Što je meni totalno neprihvatljivo. I naravno sveprisutno plaćanje instrukcija i to navodno u nekoj ludoj statistici od preko 70% (tako su spominjali u emisiji).

S jedne strane postoji (ne znam da li je to samo u Zagrebu ili i u drugim većim gradovima) pritisak roditelja na djecu da svi budu odlikaši, pa u tom nastojanju plaćaju instrukcije i u nižim razredima osnovne škole, roditelji uče s djecom, čitaju/pišu lektire (sami, bez djece) i sl. Naravno, priznajem da je gradivo opširno, da je gradivo neprilagođeno djeci i nastavnicima (dio udženika čak ni nisu napisali nastavnici već neki "stručnjaci"), da nam ni svi nastavnici nisu dovoljno kopetentni ili motivirani...

Da li nastavnici mogu smanjivati i/ili povećavati obim gradiva ovisno o generaciji djece ili profilu u razredu, da li nastavnici smiju kreativno mijenjati gradivo, da li nastavnici vole svoj posao ili ih je vrijeme pregazilo, pitanje je sad...

Naravno, ne treba braniti ni djecu. Kad bi se smanjilo vrijeme što provedu na facebook-u i inim društvenim mrežama i online igricama.. A i kad nisu na njima vrti im se u glavi film koji ih dekoncentrira u učenju.

I da - i nekad su se upisivale gimnazije (makar se to nije tako zvalo), ali za to nije bilo potrebno max broj bodova + još par bodova za razna natjecanja. Ispada da imamo super pametnu djecu koja onda nakon upisa (srednje) moraju na dodatne instrukcije, naravno uz plaćanje.

O psihozi učenja tri dana pred maturu - nećemo.

<< Arhiva >>