TheMudri

26.03.2007., ponedjeljak

Stigme

Svako malo malo, iza kakvog zagasitog ugla
U krajićku oka…proguta me tmina

Ugledam u srcu oštru tamu šušteću…

Godinama već pokušavam je shvatiti
Godinama znadem misliti o njoj

I kao da sam u tome napredovao…

Kao da otkrivam dio po dio
I kidam znanjem ta zmajeva krila
Te bodlje i panđe, taj plamen i riku

Što je crnilo nego strah
Što je praznina nego strah…
Što je strah?!?
Temeljni, takvošću obavijen strah svirepi,
To je pitanje…

Zadnje što sam saznao
O sebi u trenutcima najveće ranjivosti
Jeste to da želim svijet, želim SVE
A dobiti mogu samo komadić
A i njega samo malo po malo…
Te i njega samo, uz veliku hrabrost
Ne uz strah, ne uz tminu…

Ja lijepim se za tuđe riječi
Lijepim se za tuđe slike
Tuđe živote želim znati i doživjeti
A drugi…čine mi se na svome mjestu
Bez titraja, bez tmine…

Taj osjet ništavnosti
Taj uzdah maloće
Ta potreba za veličinom u svim smjerovima
Katkada me samo steže za grlo i srce…

Na mnoge načine oslikao sam i definirao svoju tminu
Svoje rane što kao stigme sa vremenom prokrvare

Bio je to…strah sami, strah od straha.
Sestre i braća straha koji vežu obiteljske veze
Uz sva poniženja i neuspjehe…
Kroz veličinu neostvarenu, neostvarivu.
Kroz strah od ljudi, uvijek strah od sebe,
Strah da ne možeš, ne smiješ, ne trebaš
Biti onaj tko znaš da mogao bi…

Moji strahovi su religijski
Moji strahovi su egzistencijalni
Oni su psihološko kemijski
No koliko god da ih ima
Ja tražim i želim taj pratemelj
Prauzrok, prakorijen…
Želim sami mrkli mrak ispirati solju, jodom
Želim ga gledati u oči i razvezati ga kao mašnu

Toliko je misli, oblika i rješenja vezano za taj
Isti osjećaj koji sam i danas osjetio kako izranja
I u trenu plimom potapa one kule odveć blizu vodi…

Pokušavam svoj strah, svoju tmniu i tu posebnu bol
Tumačit kao puke suze ega
Rečem si da patim od sindroma Boga
Jer želim da svi me vole
Svi me štuju
Svi vjeruju u me…
I k tome…da doista imaju zašto.

I kada čak i nađem isti odsjaj tmine i tog sakralnog drhtaja
U očima, u riječima, u životu nekog drugoga…
Možda bi mi lakše i smislenije trebalo biti…
Ali nije…
Beskrajno čudo!

Bez prisuća tog mračnog, melankoličnog samoporaza i
Svega što iz njega cvate, a zapažam već godinama,
Bez prisuća njegovoga pobijediti mogu gotovo sve,
Pa i kada se čini teško i nemilo…

Dok kada se prišulja i sjedne negdje izmeđe pluća, srca, želudca i uma,
Taj avet ledeni…
Tada mi sa neba kišit mogu darovi
Kišit mogu poljupci, ljubav i divni događaji;
Svi do zadnjeg okaljani, svi odbijaju se o me
I puta ne nalaze do uma, do srca
Rastaču u krvi tamnoj i tope se…
Od njih samo glas razuma ostaje, koji govori:
Vidi dobrote, vidi ljepote, veseli im se…
Sve je toplo, a ti u bundi cvokoćeš…

Što god rekao, mislio, činio
Glasi drugih ljudi
Glasi aveta mojih
Znaju duh o beton potlačiti

I dođe uvijek iznova taj mrak-taj avet što vješto izmiče
I dalje izučavam fenomene i uzroke
I dalje raspodjeljujem subjekt i objekt
I vezu obrazlažem
No taj žrvanj mrvi svako čulo i osjećaj drugi
Svaku drugu boju podriva
Svaku snagu, svaku vjeru ledi svojom tminom

Taj pratemelj samo ime ima koje nadjenem mu,

I dalje ću ga loviti, u oči da ga pogledam
I dalje ne znam, je li doista jedan
Te postoji li doista temelj iz kojega sva tmina isijava

Na tragu sam mu, njušim mu otiske stopala
Jer zajedno smo tu; ono i ja…
Čak i protuotrov što djeluje katkad u svome znanju imam
Vjerujem tad sebi na djelo i riječ
Kako njemu za vjerovati nije…

No tko još može osjećaju vjerovati
Kad je upravo osjećaj ono što od njega imam…
Osjećaj je temelj taj,
Temelje možeš srušiti
Al nikada temelj temelju pronaći…
















<< Arhiva >>