Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Pater Luka Rađa
Molitve
Vitraj-Spectrum Glass Studio
koliko vas sad gleda blog:


Najbolji blog 2007

BLOG JE OSVOJIO 1. MJESTO !

NAUČI MOLITI KRUNICU
-KRUNICA-

MOLI JE SVAKODNEVNO

_BANNER_
  POSJETI   MOJ   BLOG








ICCRS
Image Hosted by ImageShack.us
By ordulj at 2007-06-29
















































































































Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic



rijec_zivota

06.02.2008., srijeda

Još jedna pjesma ...
VJEČNE ISTINE

Život kratak, smrt je stalna,
Ja joj ne znam dan ni čas!
Ako vrijeme gubim sada,
Može propast i moj spas!

Imam samo jednu dušu,
Nju mi dade vječni Bog,
Propadne li ona ludo,
Nema većeg zla tog!

Bog me vidi Bog će sudit:
Ili pako, ili raj!
Il u paklu strašan oganj,
Il u raju divan sjaj!

Sve se jednom svršit mora,
Samo vječnost ostaje!
Vječna slava spašenima,
Vječna muka za sve zle!

Raspeti moj spasitelju,
Duši mojoj sada daj :
pokajanje, oproštenje,
Poslije smrti vječni raj!

Biti vođen
DATI SE VODITI

Isus govori:
Ovo je vječni život
da upoznaju tebe.

Upoznati tebe,
Jedinstveni, strašni Bože,
koji prolaziš našim životom
U odjelu straha i pogibli
i nalaziš se tamo odakle na nas užas vreba.
Tebe upoznati,
upasti usred straha
I tebe uhvatiti

Ovo je vječni život
da upoznaju tebe
u mrkloj sudbini tvoga Sina

Hvala ti brate patniče što za mene moliš
Što i mjesto mene govoriš
Što ja ne bih mogao prenijeti preko usana:
Budi volja tvoja

Hvala ti što se mrkla volja,
Koje se bojim, u tebe pretvara
U dobrotu koja će me voditi
Hvala ti što si učinio
Što meni ne uspijeva
Da se tvojoj volji prepustim.

Ti me tražiš od svojih
da budu jaki kao ti
Slabima ti daješ svoju snagu
Onima što se opiru svoju poslušnost
Od straha ukočenima svoju slobodnu volju

I meni govori:
budi volja tvoja
U noći vjerujem u tvoje lice
i zahvaljujem ti što me vodiš.

JORG ZINK : «KAKO DANAS MOLITI»




Jutro
JUTRO

Slavimo te, Gospodine,
Ti si jutro i večer,
Početak i svršetak vremena.
Zahvaljujem ti za noćni mir
I za svjetlo novoga dana .
Tebi pripada tijelo i duša,
Od tebe dolazi sve što se događa.

Gospodine, Isuse Kriste, svjetlo svijeta,
Ti si put kojim danas idem,
Ti si istina koja me vodi,
Ti si život koji nalazim.
Daj mi svoju ljubav
Da te promatram u ljudima.

Daj mi strpljivosti i ravnodušnosti
I sačuvaj me u svojoj ljubavi.

Gospodine, stvoriteljski Duše,
Probudi moje osjećaje i misli;
Daj mi mašte i jasnoće,
Osjetljivu savjest,
Pravu riječ koja pomaže
I brižljivo djelovanje,
Da stvorim nešto korisno
I ovaj dan neće biti izgubljen.

Gospodine, sveti Bože,
Primit ću što mi šalješ;
Uspjeh i neuspjeh, radost i patnju.
Molim te za sve
Koji ovaj dan počinje u brizi,
U strahu i u patnjama.
Prati nas i štiti nas. Čuvaj nas.
Zahvaljujem ti za svoj novi dan.

Blagoslovio nas i sačuvao nas
Svemogući i milosrdni Bog,
Otac, Sin i Duh Sveti.

Jorg Zink: « Kako danas moliti»




Propovjed...
Zajednica Dobri pastir, Ozdravljenje kroz Božju Riječ, Vlč.Dražen Radigović

Jedan svećenik ispričao je zanimljivu priču. Naime, bio je pozvan u kuću umiruće starice da se za nju pomoli. Starica je živjela u velikom siromaštvu, teško bolesna i neishranjena. Svećenik je na zidu iznad njenog kreveta zapazio uokviren čudan stari papir. Starica mu se hvalila da je prije mnogo godina služila groficu. To su bile najljepše godine njezina života, budući da je nju grofica jako voljela i poštivala. Poslije grofičine smrti, dobila je nešto darova i ovaj papir. Tada ju je svećenik upitao: «Gospođo, znate li vi što je to? Jeste li ovo ikad pročitali?» -«Ne, nisam. Ja sam Vam, naime, nepismena. Ali na uspomenu na dragu groficu, uokvirila sam papir i stavila ga iznad svog kreveta. Tada joj je svećenik rekao:»Gospođo, ovo je OPORUKA kojom ta grofica Vama ostavlja u nasljedstvo sve svoje imanje. Čestitam Vi ste jedna od najbogatijih žena na svijetu!!»
Zašto je umirala u siromaštvu?
Jer je bila nepismena!!
I danas su mnogi kršćani nepismeni! Zovu se Božja djeca. Kao Božja djeca, mi smo baštinici neba: čitavo nebo nam pripada. A živimo kao najveći prosjaci, poraženi i potlačeni od đavla, i takvim životom sramotimo svog Oca nebeskog. Zašto živimo daleko ispod svojih mogućnosti? Zato što si nikad nismo uzeli vremena da pročitamo oporuku koju nam je naš Otac nebeski napisao! Koja je to oporuka?
- Božja Riječ.
Isus kaže: da ćemo, slušajući Njegove riječi, upoznati Istinu, i Istina će nas osloboditi. Čitanje Biblije je jedan od temelja duhovnoga života.
U ovom Vam članku svjedočanstvom Dereka Princa želim pokazati kako silan utjecaj Božja Riječ može imati na čovjekov život. Princ je propovijedao biblijsku poruku spasenja po čitavom svijetu, u mnogim denominacijama, i od samog pape Ivana Pavla ll za svoje je djelo dobio priznanje. Za vrijeme ll.svj. rata doživio je veliko obraćenje. Služio je kao bolničar u Sanitetu Britanske vojske, te se i sam razbolio, dobivši kronični ekcem kože.
Neki ljudi imaju krivo da obraćenjem više neće imati problema, tj. da će biti pošteđeni. No, to nije istina. Primiti Isusa za svoga Spasitelja, ne znači ne imati više nikakvih problema. Prije su problemi dolazili – i ti si se s njima morao boriti u svojoj ljudskoj snazi, a sada, kad problemi dođu, možda još veći nego prije, sada imaš Isusa uza se, a Isus je veći i jači od svih tvojih nevolja i svih negativnih okolnosti!
Tako se i Derek Princ u početku razočarao. Mislio je: kako je to moguće – sad kad imam Isusa – da se razbolim? I skoro se pokolebao u vjeri. No, onda je počeo čitati Božju Riječ. I jednog dana je došao do teksta koji je promijenio njegov život. Taj je tekst kasnije nazvao: «Božja bočica sa lijekom!
«Sine moj, pazi na moje riječi,
prigni uho svoje mojim besjedama,
ne gubi ih nikad iz očiju,
pohrani ih usred srca svog.
Jer su život onima koji ih nalaze,
I ozdravljenje svemu tijelu njihovu.!
(Izreke 4,20-22)
Njegov su pogled zaokupile posljednje riječi:» ozdravljenje svemu tijelu njihovu!» rekao je:»ukoliko imam zdravlje u svom čitavom tijelu, tada zapravo više nema mjesta za bolest! A to mi upravo Bog ovdje obećava! I to je ono što mi je sada najpotrebnije!» ponovno je i ponovno čitao te riječi i o njima razmišljao, a tada je zapazio činjenicu da je to zdravlje za one koji NALAZE Božje riječi!! Shvatio je da se tu ne radi o običnom čitanju Biblije, kao što se čitaju novine, ili neke druge knjige.
ODLUČIO JE UZIMATI BOŽJU RIJEČ DOSLOVCE KAO LIJEK!
ISPRAVNO UZIMANJE LIJEKA
1. pazi na moje riječi
2. prigni uho svoje mojim besjedama
3. ne gubi ih nikad iz očiju
4. pohrani ih usred srca svoga

od toga dana počeo je čitati Bibliju 3 puta dnevno, nakon svakog obroka, kao što se obično uzima neki lijek. Prije čitanja, rekao bi; «Bože, ti si rekao da su ove Tvoje riječi lijek mom čitavom tijelu i ja ih sada uzimam kao lijek, u Isusovo Ime!» radeći tako ustrajno, iz dana u dan, Božju lijek je počeo djelovati u njegovom tijelu, te je, otprilike nakon 6 mjeseci POTPUNO OZDRAVIO OD TE NEIZLJEČIVE KOŽNE BOLESTI!
Kasnije je kao propovjednik ovo svjedočanstvo snimio na video kazetu. Ta je kazeta došla do jednog mladog čovjeka u Londonu, koji je bolovao od iste bolesti. Kada je čuo njegovu poruku na kazeti, odlučio je i on svakodnevno čitati Božju riječ i hraniti se njome. I već nakon dva, tri tjedna bio je potpuno zdrav! Takvu silnu snagu ima Božja riječ kad uđe u tvoje srce:
ONA JE OZDRAVLJENJE ČITAVOM TVOM TIJELU!

1. UPUTA. PAZI NA MOJE RIJEČI!

Moramo razumijeti da Bog, kada nam govori, zahtijeva nepodijeljenu pažnju. Veliki problem današnjice je bolest koju možemo nazvati:»Bolest podijeljene pažnje!» Ljudi u isto vrijeme rade dvije, tri stvari zajedno. Isto tako je kod nas u crkvama veliki problem RASTRESENOSTI, pogotovo za vrijeme čitanja Božje riječi! Da bi Božja riječ donijela ploda u našem životu, od presudne je važnosti SLUŠANJE!
KLJUČ ZA IZLIJEČENJE JE SLUŠANJE!
Važno je što slušamo i kako slušamo!
U Knjizi Izlaska 15,26 Bog preko Mojsija ovako progovara svome narodu:
«Budeš li ZDUŠNO SLUŠAO glas Jahve, Boga svoga, vršeći što je pravo u njegovim očima, budeš li pružao uho njegovim zapovijedima i držao njegove zakone, nikakvih bolesti koje sam pustio na Egipćane, na vas neću puštati. Jer Ja sam Bog koji dajem zdravlje!»
Riječ ZDUŠNO znači slušati Božju riječ s potpunom pažnjom, pazeći da ti ni jedna riječ ne padne na zemlju, nego u tvoje srce. Jer tvoje srce je mjesto gdje Božja riječ treba biti posijana, ako želiš da ona donese plod!
Čitamo u poslanici Rimljanima 10,17 da vjera dolazi od slušanja Božje riječi!
Ovi su stihovi za Dereka Princa bili od velike važnosti. Dok je ležao, bolešću prikovan za svoj krevet, unatoč kolebanju zbog nepromijenjenog zdravstvenog stanja, Derek Princ je svakodnevno čitao Božju riječ, prema uputama. I nakon određenog vremena, vjera je sve više i više počela rasti u njegovom srcu, poput nabujalog potoka, dok konačno nije postala toliko jaka da je oslobodila Božju iscjeljujuću silu u njegov život. Kroz vjeru koju je primio preko Božje riječi, Derek Princ je ozdravio.
I ti možeš živjeti u porazu i siromaštvu, a možeš poput Dereka Princa i mnogih drugih odlučiti uzeti Božju riječ za ozbiljno, odlučiti biti prijatelj Božje riječi, da ju čitaš, čuvaš u svom srcu i o njoj razmišljaš. I Bog će te kroz sve veću vjeru, sve više uvoditi u baštinu svoga Kraljevstva.
Dragi brate i sestro,
NEKA TI BOŽJA RIJEČ BUDE U SRCU I NA USTIMA… JER ONA TI JE ŽIVOT I SPASENJE!





Vjetar do Boga
VJETAR DO BOGA

Gospodine,
Ti si nam obećao
Poslati Duha svojega
Da mognemo ljubiti, vjerovati i naći mir.

Dok ti danas zahvaljujem,
Svjestan sam da nemam riječi zahvale
Nego da si je ti stavio u mene,
Nezahvalna čovjeka.

Dok se pred tobom klanjam,
Spoznajem da ti se ne predajem vlastitom snagom,
Nego da se ti u meni pregibaš
I da u tom poučavaš moje okorjelo srce.

Dok stojim pred tobom,
Spoznajem da to nije izraz moje vjernosti
Koja ne siže daleko
Nego da me ti držiš.

Dok samo tebe slušam,
Spoznajem da to nije moja nezavisnost
Koja me oslobađa od drugih glasova,
Nego sloboda koju mi ti darivaš.

Dok se samo na te oslanjam,
Shvaćam
Da si ti skinuo moje brige i tjeskobe
I da mir i pouzdanje od tebe dolaze.

Radovati se mogu. Ne nalazim razrješenja za to.
Znam samo: to je znak tvoga Duha.
Mogu izdržati s ljudima, i spoznajem:
To je tvoje čudo u meni.

Molim te, Gospodine,
Ne prepusti me u meni.
Daj mi svoj Dar.
Hvala ti. Amen.





Tvoja ljubav Bože
SAMO TVOJA LJUBAV BOŽE

LUTAO SAM OVIM SVIJETOM,
SAM BEZ CILJA I BEZ NADE ,
UMORAN OD SVOJIH RANA,
UMORAN OD SVIH LUTANJA.
SVE DOK ME TVOJA LJUBAV
BOŽE NIJE DOTAKLA,
SVE DOK ME TVOJA LJUBAV BOŽE,
NIJE PODIGLA IZ BLATA.

NIJE BILO PRIJATELJA,
NIJE BILO NIKOG,
RUKU DA MI PRUŽI,
MOJU BOL DA PODIJELI.
SVE DOK ME TVOJE BOLI
NISU ISCIJELILE,
SVE DOK ME TVOJE SVJETLO NIJE,
SVE MOJE RASTJERALO TMINE.

SAMO TVOJA LJUBAV MOŽE
UČINITI DA SVE PROCVJETA!
SAMO TVOJA LJUBAV MOŽE
UPALITI NOVA SVJETLA.
SAMO TVOJA LJUBAV BOŽE
SAMO TVOJA LJUBAV BOŽE

NEMA TAKVE PJESME,
NEMA TAKVE RIJEČI,
KOJIMA BIH MOGAO,
HVALU TI IZREĆI.
NEKA TI ŽIVOT MOJ,
O BOŽE, BUDE HVALA!
NEKA TI ŽIVOT MOJ,
O BOŽE BUDE PJESMA, KOJA
NEMA KRAJA!





Pozdrav iz Rima
Nisam mislio da će ono što sam govorio na Radio Mariji biti objavljeno iako su me mnogi pitali kada ću izdati knjigu na temelju emisija Molitveno iskustvo koje uspješno vodi dr.Marica Čunčić. Duboko sam zahvalan što me dr.Čunčić pozvala da budem gost njezinih emisija jer sam tako i putem radija mogao navijestiti Gospodina Isusa Krista i posvjedočiti što Krist i danas čini. Uz to su me prigodne teme prisilile da o njima malo više rezmišljam.
Knjiga obuhvaća pet radio emisija i četiri članka koji su objavljeni u našim katoličkim listovima u vremenskom razdoblju od prosinca 2003 do prosinca 2005 godine. U tekstovima ove knjige nešto sam dodao, promijenio i prilagodio pisanoj riječi. Većina ovih sadržaja nije nova, vjerojatno je čitateljima poznata iz drugih knjiga, članaka, audio i video kaseta. Da što više i bolje pomognem ljudima, čitao sam knjige, slušao i gledao kasete domaćih i stranih karizmatika. Sve se to u emisijama ispreprelo s mojim osobnim molitvenim iskustvima, radom s ljudima, duhovnim obnovama, i s onim što je Gospodin činio pred mojim očima u dušama. Bio sam očevidac mnogih čudesnih ozdravljenja i oslobođenja u ime Gospodina Isusa, na čije ime će se prignuti svako koljeno, nebesnika, zemnika i podzemnika. I svaki će jezik priznati: Isus Krist jest Gospodin! - na slavu Boga Oca (Fil 2, 10-11).
Govorio sam o Duhu Svetom i njegovim darovima. Zatim sam pisao o molitvi tj. o važnosti molitve i kako živjeti od molitve svaki dan. Budući da često govorim o ozdravljenjima i preprekama za ozdravljenje, tu navodim i razloge zašto Isus želi da budemo zdravi i to podkrepljujem citatima iz Sv. pisma. Vjerujem da će se mnogi čitatelji tu pronaći i okoristiti knjigom da svoje životno kormilo usmjere prema svjetioniku-Isusu Kristu.
Promatrajući teško duhovno stanje našega naroda, često vjernike u svojim govorima hrabrim i potičem riječima da ne smijemo sjediti skrštenih ruku već u Ime Isusovo uzeti duhovnu vlast koju nam je Isus ostavio u zalog i krenuti u borbu za kraljevstvo Božje. Govor o trorstrukom poslanju naviještanja Evanđelja, molitve za osobođenje od đavla i za ozdravljenje, odnosi se na sve krštenike, a osobito na nas svećenike.
Nezaobilazna su i svjedočanstva ljudi koje je Isus po molitvi ozdravio. Ovdje je objavljen samo dio. Posjedujem mnogo više potvrda, otpusnih pisama liječnika i brojne štake od onih kojima više ne trebaju jer su čudesno ozdravili. Isus nije zaboravio svoj narod, ali je često narod zaboravio Njega. On i danas svojom ljubavlju liječi!
Molim Gospodina da preko ovih tekstova donese obilne duhovne plodove onima koji ih budu čitali.
Zahvalan sam svima koji su na bilo koji naćin sudjelovali u pisanju i objavljivanju ove knjige. Posebno zahvaljujem autorima članaka, knjiga, audio i video kaseta, voditeljima duhovnih vježbi, obnova i seminara, od kojih sam učio moliti i voditi molitvene susrete.
N a sve suradnike i čitatelje zazivam Božji blagoslov!

fra Ivo Pavić; Rim, Uskrs 2006





Moj Bog i ja
MOJ BOG I JA,
KROZ ZLATNA ŽITNA POLJA,
IDEMO KO PRIJATELJA DVA!
RUKA U RUCI,
GLASOVI NAM ZVONE,
MOJ BOG I JA
POLJEM KORAČAMO!


ON PRIČA MI,
O GODINAMA PROŠLIM,
I PLANOVIMA DIVNIM NEBESKIM!
KAD SVE JE BILO
ŽELJA TEK I SNOVI,
DA STVORI ME
I SEBE DA MI DA!

MOJ BOG I JA
KORAČAT ĆEMO VJEČNO,
I DIJELITI SVE ŽIVE RADOSTI!
ZEMLJA ĆE PROĆI
I SVE ŠTO JE NJENO,
A BOG I JA
PRODUŽIT ĆEMO PUT!




O Svjetlu
Boje otopljene pred Svjetlom

Bjež, noći, tmino, oblače,
Već ide svjetlo, nebo sja!
O varav svijete smutljivi,
Krist dolazi:iščezavaj!

Sunčanom zrakom taknuta
Po zemlji tama trga se,
Stvar svaka boju dobiva
U svjetlu zvijezde žarane.

O Kriste, srećo jedina,
Prostodušno i čisto te
Sa plačem, pjesmom molimo:
Pomozi duhu našemu!

Pun svijet je boja lažljivih,
Osvijetli ti nam pravi lik,
Ti pravo svjetlo blaženih,
Sjaj nama licem prejasnim.

Nek bude, Kriste, Kralju blag,
Sa Ocem tebi slava sva
Ko tješitelju Presvetom
I sada i u sve vjekove.Amen.

(iz Liturgije časova)





Djela milosrđa
SEDAM DUHOVNIH DJELA MILOSRĐA


1. Dvoumna savjetovati

2. Neuka poučiti

3. Grešnika pogrditi

4. Žalosna i nevoljna utješiti

5. Uvredu oprostiti

6. Nepravdu strpljivo podnijeti

7. Za žive ( i mrtve ?) Boga moliti





Cvat voćke
Ljudski život je kao biljka. Kratko traje , a ako je dobar , ima svoj dobar plod.

Image and video hosting by TinyPic


SVETI PETAR I PAVAO
(misa bdijenja)
Dj 3, 1-10; Ps 19; Gal 1, 11-20; Iv 21, 15-19

Nakon doručka upita Isus Šimuna Petra: " Šimune Ivanov, ljubiš li me više nego ovi? " Odgovori mu: "Da, Gospodine, ti znaš da te volim!" Kaže mu: "Pasi jaganjce moje!" Upita ga po drugi puta: "Šimune Ivanov, ljubiš li me?" Odgovori mu:"Da, Gospodine, ti znaš da te volim!" Kaže mu:"Pasi ovce moje!" Upita ga treći put: "Šimune Ivanov, voliš li me?" Ražalosti se Petar što ga upita treći put: "Voliš li me!" pa mu odgovori: "Gospodine, ti sve znaš! Tebi je poznato da te volim." Kaže mu Isus: "Pasi ovce moje!" "Zaista, zaista, kažem ti: Dok si bio mlađi, sam si se opasivao i hodio kamo si htio; ali kad ostariš, raširit ćeš ruke i drugi će te opasivati i voditi kamo nećeš." A to mu reče nagovješćujući kakvom će smrću proslaviti Boga. Rekavši to doda: "Idi za mnom!" (Iv 21, 15-19)



PO SVOJ ZEMLJI RAZLIJEŽE SE JEKA NJIHOVA
Danas Sveta Crkva slavi blagdan Sv.Petra i Pavla, dvojicu apostolskih prvaka. Sv.Petar je rođen u Betsaidi na jugozapadnoj obali Genezaretskog jezera. Petar potječe iz ribarske siromašne obitelji, od oca Jone i majke Ivane. Po zanimanju je bio ribar; bio je žestoke i vatrene naravi, ali iskren i vjeran, jednostavan i neobrazovan čvojek; ali čovjek duboke vjere.
Riječima današnjeg Evanđelja Isus je postavio Petra za vrhovnog poglavara svoje crkve; i kao što Kristove Crkve neće nikada nestati, ni vrata paklena neće je nadvladati, tako isto neće nikada u Kristovoj Crkvi neststi Petra i njegove vlasti. On će u svojim zakonitim nasljednicima upravljati Crkvom do svršetka svijeta. Na njegovim zakonitim nasljednicima, a to su rimski biskupi počiva Petrov ugled i Petrova vlast zaštićena božanskim riječima: "Tko vas sluša, mene sluša, tko vas prezire, mene prezire."
Sv.Petar radi svete vjere Kristove bio je mučen i raspet na križ usred carskog grada Rima 67.god. Na Vatikanskom brežuljku je raspet naglavce na križu, jer nije smatrao dostojnim da umre kao njegov božanski Učitelj Isus Krist.
Sv.Pavao apostol rodio se u gradu Tarzu od židovskih roditelja. Otac mu se zvao Šimun, a bio je ugledni i poznati trgovac i strogi farizej. U Tarzu a kasnije i samom Jeruzalemu stiče naobrazbu a osobiti je bio oduševljen za Mojsijev zakon koga je revnovao svim svojim bićem. Držao je da samo židovi imaju pravo na vječno blaženstvo; zato je prezirao svakoga tko nije bio židovske vjere. Svom je žestinom bio protiv kršćana i progonio ih je. Tako jednom progoneći kršćane pred Damaščanskim doživio je Savao čudesan preokret. Od Savla postaje Pavao, od ljutog farizeja postaje kršćanin, od bijesnog progonitelja kršćana neumorni apostol Kriatov. On je tada postao najveći misionar onoga vremena. Bio je izabrana posuda, u kojoj Božja milost nije ostala zatvorena, nego se preko njega razlila na sve narode i upoznala ih s blagom vijesti Evanđelja. Umro je mučeničkom smrću svjedočeči ljubav prema Kristu, kad su mu krvnici odsjekli mačem glavu na Apijskoj cesti 67.god. izvan zidina grada Rima.
Na grobovima te dvojice apostolskih prvaka sagrađene su dvije najljepše crkve na svijetu, Sv.Petra usred grada Rima i Sv.Pavla pokraj grada Rima.



Petar ; -poziv, -prvenstvo
Unatoč svom klasičnom prijevodu, ime Kefa što ga je Krist dao Šimunu (Mt 16, 18; Iv 1, 42; Usp. 1 Kor 1, 12; 15, 5; Gal 1, 18), znači prije "stijena" nego "kamen". Po milosti tog novog imena-ono izražava zadaću što mu je odsad doznačena - Šimun / Petar je dionik trajne čvrstine i nepokolebljive vjernosti Jahve i njegova Mesije. Na tome se temelji njegov izuzetan položaj. Petar je izabran ne možda zbog svoje osobnosti, koliko god ona bila privlačna, niti zbog neke zasluge (makar iz vremena prije njegove zataje). Taj dar izabranja i veličina koja iz njega slijedi počivaju na poslanju što mu ga je Krist povjerio i što ga je on imao ispuniti u vjernosti i ljubavi (Iv 21, 15)
Šimun je bio jedan od prvih koje je Isus pozvao da ga slijede (Iv 1, 35-42). Sinoptici nastoje Petrovo prvenstvo čak vremenski transponirati i prikazati Petra kao prvozvanog učenika (Mt 4, 18-22). Bilo kako bilo, Petar među učenicima zauzima prvorazredno mjesto, prvi je na listi apostola (Mt 10, 2) ili u skupini trojice povlaštenih (npr. Mt 17 ,1); u Kafarnaumu Isus obično odsjeda u Petrovoj kući (npr. Mk 1, 29); Petar govori u ime ostalih (Mt 16, 22; 18, 21; 19, 27), osobito u svečanom času kad priznaje isusovo mesijanstvo (Mt 16, 16; Iv 6, 68); Petar se posebno spominje u poruci što je anđeli o uskrsnuću povjeravaju svetim ženama (Mk 16,7); Ivan mu prepušta da prvi uđe u grob (Iv 20, 1-10); a napokon, što je najvažnije, uskrsli se Krist ukazuje Kefi prije nego se očituje Dvanaestorici (Lk 24, 34; 1 Kor 15, 5). Svagdje su u NZ ističe Petrova prednost. Ali njome ipak nisu isključeni ni njegovo mukotrpno istraživanje Božjeg nauma, ni kolegijalna odgovornost apostola, ni inicijative jednoga Pavla. Premda je Pavao svjestan svog naročitog poziva (Gal 1, 15), pa čak i onda kada podsjeća na nesporazum u Antiohiji (Gal 2, 11-14), gdje se bojažljivi Petar okljevalački ponio gledom na jedan prktičan slučaj, Pavao se obraća Petru kao onomu čiji se autoritet (vlast) proteže na svu Crkvu.

Iz rječnika biblijske teologije; KS, ZG 1993.g.

Pavao; -svjedok i apostol Isusa Krista
Kršćanski život prema Pavlu bitno je obilježen Duhom. Duh Sveti je temelj nove kršćanske egzistencije, on je prostor slobode koju je krist omogućio (usp.Gal 5,1) zato su u Pavla sinonimni izrazi "biti u kristu" i "biti u Duhu". Duh je kriterij raspoznavanja pripadnosti Kristu: "Ali vi niste u tijelu, već u Duhu, ako zbilja Duh božji prebiva u vama. Ako tko nema Kristova Duha, nije Kristov" (Rim 8,9). Pavlu je jako važno naglasiti da je to Kristov Duh koji nastavlja njegovo djelo spasenja (Rim 8,3s), pa on čak može reći: "Gospodin je Duh!" (2 Kor 3, 17) - Gospodin je u svojoj zajednici nazočan po svome Duhu!
Pored te naglašene kristološke utemeljenosti stvarnosti Duha, apostolu je jednako tako važna i eklezijelna dimenzija te stvarnosti. Duh ne stvara samo odnos pojedinca i Gospodina, već i pojedica međusobno: "Uistinu, mi smo svi - bilo Židovi, bilo Grci, bilo robovi, bilo slobodnajci - kršteni jednim Duhom u jednom tijelu. I svi smo napojeni jednim Duhom" (1 Kor 12,13 ). Prema tome zajednica nije samo skup pojedinaca koji svaki za sebe vjeruje i ima iskustvo Duha, već Duh Sveti po naravi svoga djelovanja od samog početka stvara jedinstvo i zajedništvo.
Pavao koristi Grčki pojam ekklesia tou theou, "Crkva Božja", jednako i za pojedinu kršćansku zajednicu kao i za cijelu Crkvu. On kad piše pojedinoj zajednici, uvijek misli na cijelu Crkvu (npr. 1 Kor 1,2).
Prema Pavlu, onaj tko zazivlje ime Gospodina našega Isusa Krista, a to je moguće samo u Duhu Svetom (1 Kor 12,3), pripada Crkvi i čini Crkvu. Dakle, Crkva je zajednica onih koji vjeruju u Krista, koje Duh Sveti okuplja i povezuje u jedno. Crkva prema Pavlu, ali to vrijedi i za cijeli NZ, jeste zajednica Božjeg naroda posljednih vremena, okupljena iz Židova i pogana i otvorena svim narodima. Ona je začeta u Isusovom navještanju i djelovanju, rođena je u njegovoj žrtvi na križu, a pojavila se u javnosti izlijevanjem njegova obećanog Duha.

Iz knjige "Pavao-svjedok i apostol Isusa Krista" Ivan Dugandžić; KS,ZG 2002 god





- 13:46 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Svibanj 2013 (1)
Siječanj 2013 (1)
Listopad 2011 (1)
Rujan 2011 (4)
Kolovoz 2011 (2)
Prosinac 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (2)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Ožujak 2010 (1)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (2)
Studeni 2009 (2)
Rujan 2009 (3)
Kolovoz 2009 (17)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (2)
Siječanj 2009 (1)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (1)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (1)
Srpanj 2008 (6)
Lipanj 2008 (2)
Svibanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (2)
Veljača 2008 (5)
Siječanj 2008 (4)
Prosinac 2007 (5)
Studeni 2007 (10)
Listopad 2007 (14)
Rujan 2007 (19)
Kolovoz 2007 (28)
Srpanj 2007 (63)
Lipanj 2007 (18)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv