Riječanka&svijet

15.04.2006., subota


Uskršnji dugi vikend
Napokon vikend! A što je još bolje, onaj praznički, za jedan dan dulji. Što je bolje od toga, osim godišnjeg? No, kako do prvih nekoliko dana godišnjeg moram brojati otprilike koliko i vatreni nogometni navijači do početka nogometnog prvenstva (pa i koji dan dulje), veselim se i ovim malim darovima kalendara - uskršnjem ponedjeljku i 1.svibnju, još jednom ne tako dalekom dugom vikendu sa neradnim ponedjeljkom.

Posljednji dani su mi bili ispunjeni - što radom, što drugim zadovoljstvima - tako sam četvrtak poslijepodne provela po shopping centrima u nabavci, a jučerašnje popodne sam se "zabavljala" nekoliko sati u stanici za tehnički pregled auta - kojeg sam obavila za tri minute, ali sam sveukupno dva i pol sata provela čekajući u redu, najprije da mi izdaju papire za tehnički pregled, a zatim da mi taj isti pregled upišu u evidenciju i produlje prometnu dozvolu. Razlog čekanju nije bila gužva, već novi kompjuterski program koji je, koliko sam uspjela shvatiti, poprilično pun raznoraznih nelogičnosti, pa su činovnice s razlogom šizile, jer ih je masovno usporavao. Nešto mi to jako sliči na jedan davni (prije nekoliko godina) pokušaj da se cjelokupno zdravstvo u Hrvatskoj umreži jedinstvenim programom koji bi značio manje papirologije te mogućnost uvida u zdravstvene kartone svih pacijenata - osiguranika HZZO-a, te na taj način bržu i lakšu informiranost o njegovim prethodnim bolestima, što ima masu prednosti, pa i ušteda, jer se ne bi ponavljalali nepotrebni pregledi i pretrage, ne bi se duplirala terapija i još puno toga dobroga. No, sve je ostalo na zamisli jer su Ministarstvo i HZZO "izabrali" (heee...nemojte me pitati kako, možete samo nagađati...) najgori od loših programa, i pri tome mu nabili cijelu nekoliko puta skuplju od njegove realne vrijednosti. Od toga nije, srećom, bilo ništa. Iako je zamisao o zajedničkoj bazi podataka bila jedna od boljih ideja u sklopu teoretiziranja o promjenama hrvatskog zdravstva na bolje.

Predvečer sam došla u Umag i odmah krenula u radnu akciju spremanja bakalara za večeru te, kako mi je na večeru došlo nekoliko umaških prijatelja, farbanje-jaja party. Umjesto planirane narančaste, u zadnji čas sam se predomislila i nabavila neku otkačenu svjetloplavu metalik boju - jaja su ispala zapanjujuće lijepa! Umjesto u košaricu, stavila sam ih na veliki stakleni tanjur, a ove godine nisam ni kuću puno kitila. Ukupno gledajući, cijeli moj ovogodišnji uskršnji styling ima nekakav techno-asketski look.
Jutros sam prošetala uz more, popila kavu na umaškoj špici (područje ispred obnovljene zgrade Sveučilišta, tik pored robne kuće), u kafiću "Centro caffe", pa sam nabavila na tržnici prekrasne šparoge za ručak (napravila sam ih simplex, s jajima) i u novoj pekarnici na mjestu nekadašnje zgrade Riječke banke, koja je nadomak našoj kući, još toplu pincu.
Dan, koji je bio relativno sunčan, no vjetrovit i hladnjikav, pokvario se u poslijepodnevnim satima, i sada samo što nije pala kiša.
A sada je vrijeme za kuhanje uskršnje šunke, povrća za francusku salatu, pripremanje mesa za sutrašnji ručak (peći ću janjetinu i mladi krumpir). Sutra nam na ručak dolazi jedno oveće društvance, od desetak ljudi. Kolače, srećom, ne moram raditi - moja susjeda, ona koja me povremeno hrani (sjećate se, pisala sam o njoj) spekla mi je orehnjaču i makovnjaču, od dviju mojih pacijentica dobila sam fine colombe (tradicionalni talijanski uskršnji kolač) prelivene čokoladom i punjene chantilly kremom, odnosno kremom od gianduije (mito, rekli bi mnogi - jest, ako to tako želite shvatiti, kažem ja...bilo je na Forumu.hr tj.na podforumu Zdravlje dosta polemika na ovu temu, uglavnom da sada ne prepričavam - većina je ustvrdila da ukoliko liječnik NAKON liječenja dobije od pacijenta kakav poklon ili znak pažnje, to je također mito! Pa sada...većina je ta koja determinira je li nešto pravilo ili iznimka - po toj logici ja sam: A)podmićena - primila sam colombe na poklon - i ne samo njih, već i dvije mirisne svijeće, ukrasna jaja na štapićima, bocu domaće rakije, domaću pincu; B) mitodavateljica - jer sam ženi na tehničkom pregledu kada sam plaćala račun pustila nekih 5 kuna sitniša, za kavu).

Dosta je škrabuckanja...ovo je ipak predpraznička večer, nije na mjestu puno polemizirati i politizirati, no ne mogu ne osvrnuti se na jedno - jeste li čitali u novinama danas o najnovijem biseru Crkve u Hrvata? - "prijedlogu" msgr.Ivana Kordića, generalnog vikara Krčke biskupije, koji je od gradskih vlasti grada Krka tražio da se centar grada proglasi "čednom zonom" u kojoj će se valjda, uvesti mudžahedinski zakoni pa se turisti neće smjeti šetati oskudno obučeni i, nedaj Bože, u kupaćim kostimima. Jest da nas ti isti turisti hrane, no nema veze, neka stave čador i zar ako žele potrošiti koju kunu na sljadoljed krčki.
Ako ne, neka idu na neke druge, liberalnije turističke destinacije, poput Turske, gdje takvih nebuloza, Islamu kao dominantnoj religiji usprkos, nema. Turska je, naime, svjetovna država.
(Ah da, jedna mala napomenica, namjenjena prije svega onima koje će ova moja opaska (ponovno) razgnjeviti u toj mjeri da me počnu pljuvati i prijetiti mi...prije nego što se obrušite u svom dobro znanom i prepoznatljivom pljuc-pljuc stilu, pročitajte malo na jednom našem poznatom portalu online novina, što vox populi kaže na ovu istu temu).

Dakle, vrijeme je od praznika, uživajmo, volimo i budimo nasmijani i zadovoljni, u društvu onih koje volimo!

Sretan Uskrs!


- 19:38 - Komentari (29) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>