Riječanka&svijet

28.09.2005., srijeda


Jesenja shema
Danas poslijepodne, za promjenu, nisam radila. Kako je dan bio ugodno topao, a kroz naoblaku se naziralo sunce, bilo mi je nekako žao ostati kod kuće, pa sam se nakon ručka (odmrznula sam si teleće pečenje i napravila salatu od mahuna koje sam sinoć skuhala) zaputila do grada. Čak sam i ponovno izvukla iz ormara japanke, jednu malo svečaniju varijantu od brončane i srebrne kože sa šarenim kristalima. Stavila sam i majicu sa kratkim rukavima te tanku dugačku suknju. Iako sam uzela sa sobom jeans jaknicu, gotovo mi nije trebala. Bilo je ugodno toplo, ali sam je na kraju ipak obukla, samo da je ne moram nositi u ruci.

Nisam otišla u shopping, jer su mi financije ovaj mjesec malo «tanje», a moram i pomalo isprazniti zamrzivač.
Ali sam zato otišla nabaviti literaturu za predstojeće, kako meteorolozi prognoziraju, kišne dane. Uzela sam dvanaesti slučaj dr. Kay Scarpetta, «Muhu zunzaru» Patricie Cornwell (u originalu «Blow Fly»; ja sam našla verziju na talijanskom jeziku, pod nazivom «Calliphora»), «Osmog povjerenika» Renata Baretića i «Viruse» Borivoja Radakovića. Da mi se nađe, do ponedjeljka...
Poslije sam se našla na kavi sa jednom prijateljicom, a kasnije nam se pridružila i gospođa Vanda, moja bivša susjeda, jako dobro držeća 55-godišnjakinja, već dva puta udovica, koja je bila u shoppingu i naletjela slučajno na nas.

Gospođa Vanda je jedna jako osebujna žena. Porijeklom sa sela iz Istre, vrlo se mlada udala za dosta starijeg čovjeka i doselila u grad. Rodila je ubrzo dvije kćeri, i već je u četrdesetoj godini postala baka. No, muž joj je bio opak – čula sam priče, a i ona sama mi je pričala, o tome kako ju je muž tukao, maltretirao i često usred noći izbacivao iz kuće dok su kćeri još bile bebe. Alkohol ga je, na sreću brzo dokrajčio, pa je sa 28 godina postala udovica. No, imala je sreće i ubrzo je u Istri upoznala Berta, Triještina starijeg od nje dvadesetak godina. Njega sam i ja upoznala, jer su kada bi bili u Rijeci, stanovali kat iznad mog podstanarskog stana. Berto je bio faca – svako bi jutro pjevao operetne i operne arije pored otvorenog prozora. Ubrzo nakon što sam se doselila smo se sprijateljili, pa su mi Berto i Vanda postali neka vrsta zamjenskih roditelja. Nebrojeno puta su me zvali na ručak (Vanda fantastično kuha), znali bi po cijele noći kartati (uvijek sam mogla Berta dobiti na pokeru, to ga je dovodilo do ludila), Vanda koja je školovana krojačica mi je skrojila i sašila par prekrasnih stvarčica; ja sam hranila njihovu perzijsku mačku kada bi oni bili na putu, išli bi zajedno na izlete (Berto mi je uvijek dao da vozim njegov novi BMW tako da može popiti koju čašu vina). Često su i puno putovali – Berto je u mladosti radio u Australiji, dobro je financijski stajao, a Vandu je obožavao i nastojao joj je nadoknaditi sve što je u mladosti propustila. Imao je fantastičan odnos sa njenim kćerima, obje je odškolovao, Vandine unuke su ga obožavale.
No, bilo je prelijepo da bi potrajalo – prije nekoliko godina, kada sam ja već odselila iz njihove zgrade, Berto se razbolio od multiplog mijeloma i ubrzo umro.
Vanda je ostala sama. No, ona nije prestala živjeti. Našla si je posao u Italiji, čuva jednog starca dva tjedna u mjesecu. Kupila si je novi auto i 30 godina nakon položenog vozačkog ispita krenula je ponovno u auto-školu. Sada se već vozika i na dulje relacije. Izlazi, udružila se sa nekom grupom umirovljenika, i baš ovaj vikend imaju neku feštu na Krku.
Povremeno se čujemo telefonom, pa se nađemo i popijemo kavu. Pitala sam je nedavno, kako stoji sa dečkima. Vragolasto mi se nasmijala – doista izgleda prekrasno za svoju dob, i uvjerena sam da ima dosta udvarača. Znaš, rekla mi je, imala sam u životu jako puno sreće, jednog lošeg muža i jednog divnog. Ne treba sreću vući za nos...Djeluje zadovoljno i sretno, uvijek je nasmijana, živih mladenačkih plavih očiju...i baš je puno volim!

Kada sam se vratila iz grada stavila sam prati rublje, i sada čekam da se opere da ga mogu izvjesiti sušiti.
Pa ću malo provrtiti kanale na televizoru – nastupila je jesenska shema, pa kako izgleda, možda bude štogod gledljivo.
E,da...ima još nešto! Bacila sam oko na jednog dobrog komada. Kako izgleda, i on je bacio oko na mene. I još jedna sitnica – ima ravno 10 godina manje od mene. Ah, kao da je to problem! Hmmm...situacija izgleda obećavajuće – možda ovo bude jedna bogata, plodna jesen, after all...


Update 29.09. u 12,25 :

"Popapala maca" prvih 6 komentara, sorry (nisam ih ja izbrisala, nestali su u bespućima Interneta...)


- 21:25 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>