Riječanka&svijet

02.06.2005., četvrtak


Blogotalasanje
Posljednjih dana smo svi primjetili obavijesti na naslovnici Blog.hr-a o nadogradnjama servera. Nekoliko se dana «treslo brdo» u vidu otežanog pristupa uređivanju blogova i komentarima a danas se «rodio miš» : omogućeno je glasovanje sa omiljene blogove putem SMS-a za cijenu od 3,66 kuna + PDV po pozivu.
Uz ovu novinu, skraćene su i Cool i Almost Cool lista, pa će se na njima objavljivati samo blogovi koji su objavili postove u posljednjih cca 24 sata, Fresh lista je također nešto kraća.

Naravno, ovo je odmah izazvalo reakciju blogera. Pa i ovaj moj tekst je reakcija na ove promjene.
Većina se komentatora ove vijesti na naslovnici zgrozila nad cijenom glasa-SMS-a, a neki i činjenicom da se na taj način onemogućuje blogerima i čitaocima koji se nalaze izvan terirorija Hrvatske (jer je glasovanje moguće samo sa mobitela umreženih u nacionalne pokretne mreže). Bilo je i komentara koji dovode u pitanje daljnje postojanje Blog.hr-a kao jednog «free of charge» internetskog servisa.

Pa da malo pojasnim kakav je moj stav u svezi ovih promjena.
Ja sam postove na Blog.hr-u počela čitati negdje u lipnju prošle godine. Vrlo brzo sam se navukla na neke blogere od kojih većinu čitam i dalje, jer su još uvijek aktivni. Neki meni dragi pisci su odustali već davno, i jš uvijek nedostaju. Drugi su se uključili tijekom ove godine i postali moja svakodnevna lektira.
Blog sam otvorila u listopadu 2004.godine, i priznajem, prilično brzo došla na Almost Cool, pa i na Cool listu.
Ovdje na ovim stranicama se osjećam kući. Pisala sam do sada o mnogim temama, nekim aktualnim događanjima, pojavama u društvu (najčešće u zdravstvu, koje i najbolje poznajem), ali i o svojim intimnim brigama i veseljima.
Stekla sam svoj mali ali vrijedan krug blogoprijatelja, koji me redovito «posjećuju», dosta me ljudi čitalo i komentiralo. I ja sam nastojala posjećivati redovito moje drage blogere, no i svaki dan otvoriti poneko novo lice.
Ne, nismo se uvijek slagali u potpunosti. Znala sam se i sa nekim blogerima i žestoko počupati, ali zatim i kod nekih drugih tema u potpunosti podržavati i cijeniti njegovo/njeno mišljenje. Vjerujem da će se mnogi ovdje prepoznati.
Bilo je boljih i lošijih postova, boljih i lošijih komentara kod svih nas. Bilo je i degutantnih, odvratnih komentara, koji su me znali uzrujati i za koje mi je dugo trebalo da uopće shvatim koja je potreba nagnala nekog da legne u kaljužu i spusti se tako nisko da iz njega samo lijeva izmetina koja zaudara na mržnju...da shvatim da je to ona vrsta «ljudi» koji u ratovima postaju koljači – sitni, bijedni anonimusi pregaženi od mase, koijima oružje (ili tipkovnica) daje moć i pretvara ih na jedan dan od crva u lava.

Blog.hr je privatna domena. To sam nebrojeno puta ponovila. Na vlasnicima je da odluče što će i kako raditi, koje liste formirati i koliko naplatiti. Ne treba zaboraviti da je Blog.hr postao poprilično veliki «stroj» koji donosi zaradu, ali i njegovo održavanje košta. Zakoni tržišta kažu da je profit mjerilo uspjeha. Tko danas pak ne želi biti uspješan?
Na nama je da na to pristanemo ili ne.

Kako će većina na ove promjene reagirati ostaje da vidimo.
Ja samo znam da ću ovdje pisati i dalje. Dok to bude besplatno, odnosno «free of charge», jer besplatno u biti nije ništa u životu. Ne kažu Ameri uzalud «There's no free lunch...»...prije ili kasnije sve stigne na naplatu.
Čitati ću i dalje svoje omiljene blogere, za koje se nadam da će nastaviti pisati. Da li će me i dalje biti na nekoj od listi – i to ćemo vidjeti.
Na jednoj me, sigurna sam, neće biti..na onoj SMS-ovskoj. Jer, ne mogu zanijekati da mi je ego popriličan, no toliko hipertrofirao da bih si plaćala promidžbenu kampanju, nije...A ne gajim iluzije da će netko toliko «voljeti» moje pisanje da bi glasovao za mene, po toj cijeni. Naime, moji čitatelji su već pregazili odavno nemirne vode puberteta.

No, možda ne bi bilo zgoreg da se svatko od nas ponaosob pita : zbog čega uopće pišemo blog? I da si pokušamo iskreno odgovoriti...onako, samo sebi, ne mora nitko saznati...




- 17:30 - Komentari (27) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>