Riječanka&svijet

26.03.2005., subota


Moj uskršnji post
Eto, još nekoliko sati pa će biti Uskrs! Ove godine mokar i kišovit, no kako je Cvjetnica bila sunčana, ovo je za očekivati. Naime, moja nona i mama su stalno ponavljale da jedan od blagoslova mora biti mokar – ako ne Cvjetnica, onda Uskrs ili barem Pasquetta, odnosno nedjelja nakon Uskrsa.
Od jučer smo mama i ja u Umagu. Ja sam nešto ranije završila s poslom, otišla kući po stvari i nahranila Silkyja, misleći da ćemo odmah krenuti. No, moja Kraljica Majka je zaključila da će za Uskrs ipak morati kupiti još par “sitnica” – rezultat je bio da smo još dva sata obilazile megahipermakromarkete po Škurinju, i u Umag došle tek iza 17 sati. Putem je padala kiša, a kada smo stigle, dočekala nas je gusta, prava londonska magla, tako da sam se jedva sparkirala u dvorištu.
Kada smo iskrcale sve stvari (trebam li spomenuti da je auto ležao na cesti), kada smo sve otvorile da se prozrači, i kada je klima zagrijala dnevni boravak, nakon večere (gratinirani kapešanti in forno) mama se proglasila umornom, zalegla na kauč ispred TV-a, a ja sam krenula u radnu akciju. Stavila posteljinu, prebrisala kuhinju i kupaonicu, uključila centralno (prethodno sam propuhivala neke vražje ventile koje se začepljuju ako se dugo ne koriste, nije mi peć htjela zapaliti, grrrrr), poukljičivala osvježivače zraka, zagrijala vodu , raspakirala maminu i moju garderobu, posložila namirnice i još masu sitnica…uglavnom oko 3 sata sam bila gotova.

Nakon tuša, zaspala sam kao beba. Probudio me telefon oko podneva. Javila se mama, zvali su naši prijatelji da provjere jesmo li stigle i vrijedi li dogovor za uskršnji ručak. Kada sam se spustila u kuhinju, sve je mirisalo po pečenoj pinci i orehnjači. Mama se rano digla i odmah zamijesila pincu i pustila je da se diže, bila u među vremenu kod stare susjede na kavi i u dućanu po neke sitnice koje smo zaboravile.
Nakon doručka, ja sam otišla do mojih prijateljica i vratila se kući maloprije.
Sada nas čeka kuhanje šunke i farbanje jaja. Moja mama kuha uvijek šunku kasno navečer, tako da je za uskršnji doručak još svježa i ne presuha. Ima jedan recept za šunku već godinama, kojeg je dobila od jednog poznatog opatijskog šefa kuhinje, sada već nažalost pokojnog : šunkica se stavi kuhati u hladnu vodu, kojoj se ne smije dozvoliti da zaključa. Temperatura treba stalno biti nadomak vrenja, oko 96 stupnjeva Celzija, no ne smije uzavrijeti – čim počnu mjehurići oduzme se nekoliko decilitara te vode te nadomjesti istom količinom hladne. Kuha se dva do tri sata, ovisno o veličini komada šunke. A ako se kuha cijeli but, treba i 5-6 sati.
Pincu, za razliku od svega ostalog, ne znam raditi. Mama je nekoliko puta pušta da se digne, a tijesto stavi i muškatni oraščić, i grožđice i kandirane korice od limuna i naranče i pinjole. Peče je u jednom starom loncu sa kojeg je otpala ručka i koji izgleda katastrofično, ali kojeg tegli na relaciji Rijeka – Umag i koji je nezamijenljiv. Kada se tijesto po ne znam koji puta digne u loncu, škarama ga nekoliko puta “štucne” da dobije oblik biskupske kape, i premaže žumanjkom razmućenim u mlijeku.

Da ne bi ispalo da baš ništa ne radim, pripremila sam uskršnju košaru. To je lijepa velika košara od trske sa velikom žutom mašnom ukrašenom breskvinim cvijetom, vrlo nalik ovoj na slici no bez ručke. Unutra sam stavila slamu, ukrasna jajašca, zečiće i piliće, a tu će biti i jaja, kada ih (kako sam krenula, ako…hehehehe) pofarbam. U predsoblju sam napravila prekrasno uskršnje drvo (naravno, nisam sa sobom uzela kameru, sada sam se sjetila toga), od grana amula u prvom cvatu, ukradenih od susjeda (kiša je i magla, nema nigdje žive duše), na koje sam objesila mašnice, ukrasna jaja i zečiće.

Eto, sve je spremno za jedan mirni, kišni a opet topao i prekrasan Uskrs. Drukčiji od ostalih, poseban i drag, bez velike gužve i pune kuće. Ja i moja ptičica koja se lijepo oporavlja i upravo se dere iz kuhinje da dođem već jednom kuhati ta jaja…

Želim vam svima jedan prekrasan Uskrs, koji će u vama probuditi proljeće ljubavi, novih nadanja, nove sreće i blagostanja, koji će potaknuti u vama rijeke dobrih emocija i beskrajnu pozitivnu energiju, koji će izroditi plodovima svih vaših skrivenih želja i čežnji…

E da…nemojte zaboraviti noćas pomaknuti sat unaprijed, prelazimo na ljetno računanje vremena..


UPDATE (u kasne sate) : jaja su ispala prekrasna! Rabila sam neke guste boje u ampulicama, pa sam svakom jajetu dala nekoliko "ruka" boje - efekt je da su jaja nalik na malahit, zelenkasta sa crveno smeđkastim šarama, sjajna. Plus, nisam nijedno polupala (ma jesam jedno, ali smo ga odmah pokrkali,u biti samo je puklo prilikom kuhanja pa nije ni išlo u "postupak", hehehe)!


- 20:40 - Komentari (38) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>