Riječanka&svijet

20.02.2005., nedjelja


Hoće? Neće? Ahh…ipak neće! …I još par riječi o gay-bureku
Jesam li vas zbunila naslovom? Jesam? Sorry, nisam imala namjeru. Ovaj moj naslovni monolog odnosio se na proljeće. Koje nikako da dođe prije vremena i ugodno nas iznenadi…
Znam, znam, još je rano, ali jučer je bio tako lijep dan da sam se već razveselila…yesss, zimi je kraj!
Dan je bio sunčan, doduše malo prohladniji, puhao je lagani burin. U grad sam se spustila oko podneva, prošetala sam sa prijateljicom i njenim mužem i kćerkom po Korzu. Sjeli smo popiti kavu na terasi Corsa, i začudo, nije bilo nikakvih konobarskih ispada. Pa smo nas dvije lijepo i na miru tračale, jer joj je muž bio zaposlen jurcanjem za junioricom. Mala je prohodala odjednom, sa 14 mjeseci, a da prethodno nije ni pokušala puzati, a kada bi se, ne daj Bože iz sjedećeg položaja prevalila na trbuh, to je bilo popraćeno takvim urlicima kao da je netko kolje. I mojim cerekom, jer bih tada redovito prijateljici tumačila kao će joj kćer, kao prava Škorpijica (pogodite na koju blogericu sam pri tom mislila, hehehe), biti osoba koja neće ni pred kime puzati i čija će riječ biti uvijek zadnja. Kako sam ja poznata kao vještica, moja prijateljica V.već sada predviđa kako će joj klimakterij, koji će se kako izgleda, vremenski poklopiti sa kćerinim pubertetom, biti pakleno razdoblje života…
Kako je ponosni tata tada bio na brodu, njemu se očinsko srce razvlači poput ogromne palačinke gledajući malu kako hoda, pa sa velikim guštom jurca za njoj, dok je mamici kičma već odavno prebijena, u ovih mjesec dana, pa joj više oko ne suzi od miline dok kćer juri u trećoj po Korzu, pri tome neočekivano mijenjajući smjer pod najčudnijim samo njoj logičnim kutovima da je mladi tata par puta skoro nosom zaribao po čuvenim (nažalost, samo po lošem..njihovoj klimavosti i malverzacijama vezanim uz njihovo postavljanje) pločama kojima je popločeno Korzo.
Nakon ovog podnevnog jogginga, otišli smo kod njih na ručak, a poslije ručka je tatica gotovo samog sebe uspavao pri pokušaju uspavljivanja kćeri, no juniorica je i dalje spremno pjevala i smijala se, dok smo ja i majka pile kavu i jele kolač.

Bilo je već debelo popodne, kada sam otišla do obližnjeg DM-a po hranu za mačka (ponestalo mi tršćanskih zaliha, Silky nije baš oduševljen hranom koja se kupuje kod nas, morati ću drugi tjedan poduzeti put do Trsta, nema mi druge), i do jednog hiper-mega –makro marketa po nekoliko sitnica potrebnih za nedjelju. Naime, za nedjelju sam se dogovorila sa još tri prijateljice da dođu do mene popodne na malo žensko druženje i neku sitnu klopicu.

E, pa ukoliko je u subotu bilo dileme je li proljeće pred vratima ili nije, u nedjelju su se sve preostale sumnje raspršile. Već tijekom noći je počela bura, cijeli je dan bilo tmurno i hladno.
Išla sam odmah nakon jutarnje kave i brzinskog spremanja stana do mame, jer mi je obećala napraviti finu štrudlicu od jabuke, kakvu smo ona radi. Naime, ona sama radi vrlo tanko i fino razvučeno tijesto i nikada ne koristi već gotova kupovna tijesta. Kako ona tvrdi, a ja u nju ne sumnjam kada je o tijestu za štrudlu riječ, tajna je u brašnu, a ona za to koristi samo domaće brašno koja nabavlja u jednom malom privatnom mlinu u Istri.
Osim toga, ponudila se da će napraviti ručak za nas dvije (pohanu teletinu i kiseli kupus na salati), dok ja radim svoj piece de resistance : gay-burek. Je, dobro ste pročitali, hehehehe.
Naime, zna se da je burek (a samo sa mesom može biti burek) jedini pitac, a sve ostalo su pite. Dakle, ne može se za ono što mi nazivamo burekom sa sirom, reći burek, već jedino pita sa sirom ili sirnica. I tako sam ja jednom provalila u nekom društvu bosanske provenijencije (i začudo ostala živa, hehehe), što ako pomiješamo meso sa ostalim sastojcima, što je to onda, gay-burek? I tako je naziv ostao. Iako ovo što ja radim ima samo vrlo okvirnih zajedničkih momenata sa burekom, ipak je to slana savijača…
Za tijesto koristim gotovo tijesto za savijače, koje se kupuje smotano u rolici, koju razvučem i premažem sa malo masnoće. Prethodno na sitno sjeckanom luku i masnoći prodinstam miješano mljeveno meso, u koje dodam začine (sol, papar, malo bosiljka i timijana). Kada je smjesa gotova i ohlađena, dodam u nju svježeg sira, vrhnja, malo na kockice narezanog feta sira i na kraju jedno ili dva sirova istučena jaja da smjesu “povežu”. Nakon toga, smjesu ravnomjerno razmažem po tijestu i zarolam u oblik savijače, po površini namažem razmućenim žumanjkom i pečem oko pola sata na 180 stupnjeva Celzija.
Preporuča se poslužiti vruće (može se zagrijati u mikrovalnoj).

Cure su došle, bile su ,naravno, oduševljene mojim gay-burekom koje smo zalile ormoškim laškim rizlingom, a poslije smo uz kavu pojele vruću štrudlu od jabuke sa malo sladoleda od vanilije pored.
Lijepo smo se napričale, razmijenile nekoliko korisnih savjeta, nasmijale…i dan je potutnjao…
Ništa od proljetne garderobe sutra, kako stvari stoje….cijeloj zemlji se opet smiješi snijeg.



- 20:46 - Komentari (22) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>