Čitanje s razumijevanjem:

22.04.2015.

Kako provjeriti razumije li učenik pročitano:

SUBJEKT pitanja:
O kome se radi u priči/pjesmi?
Kako se zove glavni lik?
Koje se osobe pojavljuju u priči?

VRIJEME pitanja:
Kada se dešava radnja?
U koje doba dana?
Kojeg datuma?
U koje godišnje doba?
Koje riječi nam govore u koje vrijeme se dešava radnja?

MJESTO pitanja:
Gdje se dešava radnja?
Na kojem se mjestu nalaze osobe u priči?
Koje riječi nam govore o tome gdje se dešava radnja?

RADNJA pitanja:
Što se događa u priči?
Što rade osobe u priči?
O čemu razgovaraju osobe u priči?
Što je rekla određena osoba u priči?

RAZLOG pitanja:
Zašto se osoba tako osjeća?
Zašto se taj lik tako ponaša?
Što je naljutilo/razveselio tu osobu?
Što muči likove u priči?

OPIS pitanja:
Kako je u priči opisan neki krajolik, neko mjesto?
Kako je u priči opisana određen lik?
Koje su osobine glavnog lika?
kako se ponaša lik u priči?
Kako se taj lik osjeća?

Dobra pomoć je podcrtavanje konkretnih informacija u tekstu različitim bojama.
Da čitanke to dopuštanju, bilo bi zanimljivo podcrtavati na sljedeći način.

crveno - imena likova
plavo - riječi koje nam govore kada se odvija radnja
zeleno - riječi i rečenice koje nam govore gdje se dešava radnja
ljubičasto - rečenice i riječi kojima su opisani likovi u priči (izgled, osobine, osjećaji)








<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.