Kako provjeriti razumije li učenik pročitano:
SUBJEKT pitanja:
O kome se radi u priči/pjesmi?
Kako se zove glavni lik?
Koje se osobe pojavljuju u priči?
VRIJEME pitanja:
Kada se dešava radnja?
U koje doba dana?
Kojeg datuma?
U koje godišnje doba?
Koje riječi nam govore u koje vrijeme se dešava radnja?
MJESTO pitanja:
Gdje se dešava radnja?
Na kojem se mjestu nalaze osobe u priči?
Koje riječi nam govore o tome gdje se dešava radnja?
RADNJA pitanja:
Što se događa u priči?
Što rade osobe u priči?
O čemu razgovaraju osobe u priči?
Što je rekla određena osoba u priči?
RAZLOG pitanja:
Zašto se osoba tako osjeća?
Zašto se taj lik tako ponaša?
Što je naljutilo/razveselio tu osobu?
Što muči likove u priči?
OPIS pitanja:
Kako je u priči opisan neki krajolik, neko mjesto?
Kako je u priči opisana određen lik?
Koje su osobine glavnog lika?
kako se ponaša lik u priči?
Kako se taj lik osjeća?
Dobra pomoć je podcrtavanje konkretnih informacija u tekstu različitim bojama.
Da čitanke to dopuštanju, bilo bi zanimljivo podcrtavati na sljedeći način.
crveno - imena likova
plavo - riječi koje nam govore kada se odvija radnja
zeleno - riječi i rečenice koje nam govore gdje se dešava radnja
ljubičasto - rečenice i riječi kojima su opisani likovi u priči (izgled, osobine, osjećaji)
Post je objavljen 22.04.2015. u 17:26 sati.