Quattro stagioni

nedjelja, 12.10.2025.

THE CORPORATION

THE CORPORATION
THE CORPORATION- dokumentarni film autora Joel Bakana režisiran od strane poznatih kanadskih redatelja Marka Achbara i Jennifer Abbott snimljen 2003. godine prikazuje realnu sliku korporacije i njihovog utjecaja na sva područja našega života. Pritom bih se ujedno i trebali zapitati: “Jesmo li mi dovoljno svjesni koliko korporacije upravljaju našim životima, a da mi to ne znamo?“

Što je zapravo korporacija? Utječe li ona na nas a da mi to i ne znamo?
ODGOVORNOST I ISTINA U KORPORATIVNOJ KOMUNIKACIJI
Radi se o koristi manjine, onih koji vode korporaciju ili su na višem položaju, a na štetu većine populacije. Postoje brojni socijalni i ekološki troškovi koje društvo preuzima umjesto korporacija poput: zagađenja, klimatskih promjena, iscrpljivanje resursa i ugrožavanje radničkih prava. Korporacije bi trebale biti zakonski i moralno odgovorne za te posljedice, no u praksi često uspijevaju izbjeći odgovornost zahvaljujući moći i utjecaju koji imaju. Restrikcije koje bi se mogle uvesti bi trebale biti novčane te prilikom nanošenja bilo kakve štete za javno dobro, korporacije bi trebale biti i novčano kažnjene. Korporacije imaju pravo na vlastiti odabir rada i profit, ali postaje krivo kad se radi o narušavanju javnog dobra, opasnosti ljudskog zdravlja te narušavanja ljudskih prava i povrede radnika.

Da li bi korporativne komunikacije trebale biti regulirane zakonom ili bi regulativna odgovornost trebala biti delegirana od vlade ka samoregulativi poduzeća koja prodaju sebe, marketinških agencija koje „prodaju“ poduzeća i klijente kojima je ta promocija usmjerena?
Da bi se korporativne komunikacije pravilno regulirale i zaštitili interesi društva, potrebni su jasni zakonski i etički okviri te transparentnost u poslovanju poduzeća. Ključno je i međusobno povjerenje između poduzeća i klijenata, uz odgovorno i istinito komuniciranje. Osim toga, važnu ulogu imaju obrazovanje o medijskoj pismenosti i neovisni nadzorni mehanizmi koji osiguravaju da komunikacija služi javnom dobru, a ne samo profitu.

KAKO DOISTA GLEDAMO NA KORPORACIJE?
Korporacije same po sebi trebaju i moraju imati pravo komunicirati, ali naravno u tome svemu treba imati ulogu i zakon kako nebi došlo do ne reguliranih slučajeva. Također kada govorimo o oglašavanju ono može imati ovisno o osobe do osobe utjecaj na njeno mentalno zdravlje i sigurnost.
Etičnost Burson-Marstellera može biti problematična ako nastoje populaciji davati iskrivljene informacije odnosno oblikovane kako bi pridobili društvo na svoju stranu i naravno maksimizirali profit. Korporacije nastoje klijentima i kupcima prikazivati lažne promjene točnije “greenwashing” odnosno kao što se navodi u filmu što nam daje doznanja da možemo zaključiti kako maloljetne osobe rade prekomjerno i nehumano kao što prikazuju u filmu u zemljama trećeg svijeta. Zato razmišlajući o raznim utjecaja možemo primjetiti da je to oblik strukturalne manipulacije odnosno mijenjanja društvenih okvira kako bi im ušao u prilog.


PROMJENA STRUKTURE, NE POVRŠINE
Promatrajuči sa strane samo jednog običnog studenta mislim da bi poslovne organizacije u hrvatskom društvu bi se trebale više posvetiti smanjenju dobiti i smanjenju bonusu menadžera. Također menadžeri moraju shvatiti da odgovornost nije trošak već dugoročna investicija koja kasnije može imati sve veće povjerenje i reputaciju. Za kraj je potrebno spomenuti domaći primjer velike korporacije točnije u sektorima maloprodaje npr. Konzum čiji odnos prema društvenoj odnosi je više formalan nego stvaran.

12.10.2025. u 17:39 • 4 KomentaraPrint#

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  listopad, 2025 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Studeni 2025 (3)
Listopad 2025 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi