30

subota

lipanj

2012

Rasprava o etici

Neću o suđenju nego o Milanovićevoj izjavi na istu temu:
" Postoje etički opterećene situacije i etički neutralne situacije i da bi nešto imalo etičku komponentu mora postojati voljni element. Ovdje toga nema, to je nesreća kojoj je prethodilo, prema svemu što znamo, relativno normalno ponašanje onoga tko je štetu napravio, a to je gospodin Čačić, koji je to priznao."

Milanovićevo koketiranje s etikom pri opravdavanju Čaćića me podsjetilo na tezu J.J. Rousseaua o tzv. "plemenitom divljaku" i na neki način sam shvatila što mi je odbojno u tom (R.Č.) čovjeku, a vezano za slučaj nesreće.



Jean-Jaques Rousseau je zastupao tezu da je čovjek po prirodi dobar. Taj "plemeniti divljak" se poistovjećuje s drugim ljudima jer u njima prepoznaje vlastitu ljudskost. On prema svim ljudima ima pozitivan emotivan odnos, bez obzira na bliskost ili možda srodstvo prema tim ljudima. Ponašanje "plemenitog divljaka" je motivirano prirodnim osjećajem, a to je sućut, odnosno suosjećanje.

Upravo me Čaćićeva bešćutnost užasno zasmetala iako mislim da se nezgoda ovakve vrste svakome može dogoditi.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.