PUT DO DJEČJEG SRCA

27.11.2007., utorak

TABLICA RAZVOJA: UČENJE

2 godine



- Istražuje zašto se stvari događaju i uvijek iznova ponavlja svoja istraživanja. Promatra i zaokuplja se aktivnošću.

- Prepoznaje sebe na fotografijama i u ogledalu. Oponaša, igra se jednostavnih igara pretvaranja i govori o predmetima kao da su živi: 'zločesti stolac', 'mjesec me vidi'.

- Pamti jednostavne pjesmice i pridružuje se radnji. Primijetit će ako izostavite stranicu prilikom čitanja omiljene knjige.

- Voli izlete i nova iskustva.

- Može podijeliti igračke u nekoliko temeljnih kategorija, poput slagalica i plišanih životinja, no ne može razvrstati u manje grupe, primjerice: medvjediće i zečiće. Spojit će crvenu šalicu s crvenim tanjurićem.

- Razumije da se stvari kupuju novcem, no ne razumije vrijednost novca.





2,6 godina



- Brblja, izmišlja jednostavne priče, sjeća se jučerašnjih događaja i važnijih zbivanja iz udaljenije prošlosti. Situacije potiču prisjećanja – kada se vrati na mjesto koje je posjetilo prije više mjeseci, sjetit će se da je na tom mjestu, primjerice, vidjelo kako se ruši stablo. Svih tih mjeseci od prošlog posjeta stablo možda nije spomenuto nijednom.

- Ponavlja stvari kako bi samo sebi pomoglo da ih upamti no u tome nije odveć sustavno. Moguće je da će uspoređivati dva predmeta po visini i komentirati koji je viši no ne uvijek točno.

- Govori kao da dijelite zajedničke misli i iskustva te kao da sve počinje od njega.

- Razvrstava stvari i na temelju najmanjih svojstava.

- Vjeruje da je smrt prolazna. Moglo bi misliti da se ružne stvari događaju zato što je zločesto. Vjeruje da ako je A uzrokovalo B, onda i B uzrokuje A, pa ako se ono udarilo u stolac i stolac se udario u njega.

- Djetetovo razumijevanje uzročno – posljedičnih veza ovisi o tome koliko je što blizu nečega. Na primjer, ono misli da buka motora pokreće automobil.





3 godine



- Lako može složiti slagarice s 4 – 6 dijelova, a nakon vježbe će nastaviti s onima od 10 i više. Uživat će u slagalicama – osobito onima s većim dijelovima.

- Pamti kamo ste odložili njegove stvari – uživat će tražeći vaše ključeve. Iako nije sustavno, sjećat će se gdje ih je vidjelo.

- Uživat će pričajući o tome što ste radili. 'Šetnja' kroz njegova iskustva pomoći će mu naučiti kako može samo ispričati priču.

- Moći će u znakovima na ulici raspoznati prvo slovo svoga imena.

- Komentirat će jučerašnje događaje.





3,6 godina



- Uživa graditi no ne planira unaprijed pa se tornjevi prevrću i predmeti ne spajaju po planu. Prilično je frustrirano kad mu ne uspijeva.

- Govori kao da dijelite ista iskustva, opisujući što je radilo u vrtiću kao da ste i vi bili ondje.

- Pretpostavlja da vi možete vidjeti isto što i ono (iako ste okrenuti prema njemu).

- Brblja i objašnjava što misli zašto se nešto dogodilo.





4 – 5 godina



- Počinje razumijevati stajališta druge osobe u odnosu na svoje pa razumije da mora objasniti što se dogodilo ukoliko vi niste bili prisutni.

- Može povezati dvije ili više stvari i donijeti zaključak.

- Igra jednostavne društvene igre no nema strategiju. Odlično pamti gdje su ostavljene stvari stoga mu igre u kojima je potrebna ta sposobnost odlično idu (npr. memory).

- Zna brojati i zna da je tri više od dva, ali ne shvaća da je šest više od pet. Dvije ili više radnji može koordinirati u jednostavnu vještinu.

- U stanju je samo nešto izgraditi, počinje s planiranjem unaprijed.

- Pripovijeda šale, no ne razumije zašto su smiješne. Onima koje samo smišlja nedostaje smiješni dio.





5 – 6 godina



- Uzima u obzir što drugi ljudi vide i osjećaju no još uvijek ne upotrebljava strategiju. Moglo bi početi razumijevati šale.

- Počinje slagati stvari po redu (od najmanjih do najvećih) i u stanju je razvrstavati stvari prema više kategorija – npr. prema boji i obliku.

- Raspoznaje slova i jednu ili dvije riječi, prepoznaje ih na ulici i u knjigama.
- Pokažete li mu kako, moći će napisati svoje ime. Znat će brojati do deset no još uvijek neće razumjeti da je devet više od osam.

- Može istraživati: 'Što bi se dogodilo kad bih…' , pažljivo promatrajući i nudeći objašnjenja.

- Pamti što se dogodilo jučer. Priča i o događajima iz dalje prošlosti.

- Radnje izvodi s više sustavnosti i metodičnosti.

- Logika mu ostaje jednostavna: i dalje je uvjereno da u visokoj uskoj čaši ima više soka nego u niskoj širokoj.





- 10:04 - Reci što ti je na srcu (0) - Stavi blizu srca - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Komentari DA/NE?

Put do dječjeg srca?

DA!
Pomoć kod putovanja do dječjeg srca, ali ne samo do njega!!



"BITNO JE OČIMA NEVIDLJIVO.
SAMO SE SRCEM DOBRO VIDI."

(Mali princ
Antoine de Saint-Exupery)




Ako netko želi reći nešto od srca k srcu može to učiniti na sljedećoj adresi:

djecjivrtic@gmail.com




free web counter
Visit Now




srce traži put




Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


RAZLIČITI PUTOVI

Neka te blagoslovi Gospodin i neka te čuva!

Neka te Gospodin licem svojim obasja, milostiv neka ti bude!

Neka pogled svoj Gospodin svrati na te i mir ti donese!


(knjiga Brojeva 6, 24 - 26)