studeni, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Siječanj 2009 (1)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Pumpkin

Image Hosted by ImageShack.us

Linkovi

free hit counter




Image Hosted by ImageShack.us

Čitam:

Redskin

ponedjeljak, 24.11.2008.

PUT POD NOGE MNOGE: Hum - najmanji grad na svijetu

Hum mi je ostao u sjećanju kao jedan od najdražih gradića u Istri koje sam kao mala tako rado i često posjećivala. Sada, nažalost, više nemam toliko vremena i zato sam se veoma obradovala kada sam dobila priliku ponovno posjetiti ovaj najmanji grad na svijetu smješten u meni najljepšoj regiji svijeta.
Bili smo presretni što smo potrefili idealan dan u ovo nepredvidljivo proljetno vrijeme, toplo je, sunčano sa laganim povjetarcem.

Središte glagoljaštva
Ulazimo kroz stara kamena gradska vrata koja svjedoče o tisućljetnom životu koji se ovdje odvijao. Na novijim vratima stoji natpis: Tom malom gradiću u pohode dođi, na kamenu tvrdu toplina vri. Doista, ovaj je gradić sagrađen na živoj stijeni.
Gradski trg je minijaturan: stotinjak metara dužine i tridesetak širine. Na njemu su skupljena sva obilježja renesansnog gradića. Stambene kuće građene su u tri uzastopna niza. Grad je imao kaštel u kojem je živio feudalac, bio je okružen zidovima i kulama, uz sam trg nalazila se gradska loža, župna crkva, zvonik kula, groblje s kapelom, razvijeni komunalni život… Imao je svoj statut, sve što čini jedan pravi grad. Eto, sve je tu kao na dlanu. Na tom malom prostoru stoljećima je trajao život, još od ilirskih vremena. Možemo ga pratiti po sačuvanim tragovima, posebno od doseljenja Slavena u 7. st i kasnije. U to je vrijeme služio kao jedna od obrambenih točaka bizantskog limesa stvorenog radi obrane od Avara.
Hum je jedno od najpoznatijih središte glagoljaštva. Dokaze nalazimo u brojnim glagoljaškim spomenicima u gradu i oko njega.

Gradić iz bajke
Kada ste već tu, bila bi grehota ne posjetiti i susjedna mjesta Roč i Kotle od kojih je ovo posljednje poznato po svojoj slavnoj vodenici koja je upravo nedavno obnovljena. Pokraj napuštenog sela protječe rijeka Mirna, padajući u slapovima preko stijena, dubeći u kamenu kotlaste udubine po kojima je selo i dobilo ime. Ugođaj je gotovo nestvaran – bjelina kamena i zeleni odsjaj vode, treperavo zelenilo obale i šum slapova, vodenica – upravo čudesno!
Do Roča se svakako prošetajte laganom uzbrdicom (samo 6 kilometara!) jer se duž cijelog puta proteže Aleja glagoljaša sa svojim spomenicima, klupicama i stolovima za odmor koji su uređeni u glagoljaškom stilu.
Roč je također jedno od najznačajnijih središta glagoljaštva. Zaštićen je kao spomenik kulture od izuzetnog značaja. Posebno su zanimljive dobro uščuvane i nedavno obnovljene gradske zidine sa 5 kula, dvoja gradska vrata, rimski lapidarij, tri crkve: sv. Antona, sv. Bartola i sv. Roka. Ne možemo se oteti dojmu da smo ušli u nekakav gradić iz bajke.
Sa Humšćine odlazimo puna srca, ispunjeni ljepotama gradića i pitoresknog krajolika. I već razmišljamo koji ćemo sljedeći krasni istarski gradić posjetiti. Nije nam lako jer izbor je zbilja velik.

- 20:31 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

Uvođenje spolnog odgoja u školstvo

U posljednje se vrijeme sve češće vode rasprave oko uvođenja spolnog odgoja u javno školstvo. Dok jedni pozdravljaju ovu inicijativu, drugi joj se oštro protive.
Za sada je odlučeno da će se program eksperimentalnog spolnog odgoja provoditi u 15 osnovnih i srednjih škola. Nakon toga odlučiti će se kako dalje; hoće li to postati obavezan predmet ili samo izborni i hoće li ga uopće biti.

Eva Rotar je razgovarala o moralnom i etičkom pogledu na ovu temu s docentom Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu, teologom Tončijem Matulićem.
Koja je svrha spolnog odgoja?
Primarna svrha bi mu bila postići dobrobit djece i mladih s obzirom na sve relevantne činjenice i utjecaje kakvima su izloženi mladi, s kakvim sve informacijama raspolažu, kroz kakva sve iskustva prolaze, a i jedno i drugo je zapravo često puta neprimjereno njihovoj dobi i njihovoj psihološkoj, emocionalnoj i intelektualnoj zrelosti.

Kakav bi bio najbolji pristup toj temi?
Najbolji pristup bi bio onaj koji mogu realizirati roditelji koji poznaju cijelu osobnost i cijelu biografiju svoga djeteta. Oni to najbolje znaju, ili barem možemo umišljati da je tako.
Pri uvođenju spolnog odgoja trebalo bi svakako poštivati volju roditelja, što program spolnog odgoja i predviđa.Treba uzeti u obzir cjelovitost osobnosti djece i mladih. Treba paziti na dob djeteta i prema tome se ravnati na ono što je za njih, u njihovoj razvojnoj fazi najprikladnije i najurgentnije.
Ne bi se smjelo upasti u nekakve krajnosti kao što su materijalizacija, spiritualizacija, moralizacija, ekonomizacija ili isključivo psihologizacija spolnog odgoja nego bi sve ove komponente trebalo na jedan odmjeren i suvisao način ugradit u jednu cjelinu.

U vašoj knjizi spominjete kako bi ljudska spolnost trebala biti iščitavana i tumačena iz perspektive ljudske osobe.
Pa jasno. Jer ovdje se radi o ljudskoj spolnosti pa onda ne bi imalo smisla da ta odgojno-obrazovna aktivnost ide ispod te razine, da ide za određenom biologizacijom. jer spolnost je jedna vrhunska ljudska vrednota, ljudska spolnost je nešto presudno u okvirima cjelovite osobnosti.
Ovdje se ne smije raditi o primjeni nekakvih tehnika, nego o jednoj odgojnoj i obrazovnoj aktivnosti kojom će se mladim osobama pomoći da odrastaju i sazrijevaju na ljudski način. Treba im se pomoći da dosegnu razinu zrelosti, odgovornosti, samosvijesti, kritičnosti i svega onoga što vuče za sobom jedna zrela osobnost.

Ljudska osoba ne predstavlja jednu dimenziju ljudske spolnosti, već obrnuto, ljudska spolnost predstavlja jednu dimenziju ljudske osobe.

Koji su pravi razlozi neslaganja oko pristupa spolnome odgoju?
To nisu neslaganja oko spolnosti nego neslaganja oko temeljnog tumačenja i razumijevanja čovjeka kao osobe.
Za ozbiljne, savjesne i dobronamjerne ljude spolni odgoj nije i ne može biti predmet ideoloških sučeljavanja ili svrstavanja. Spolni odgoj je preozbiljna stvar da bi ga se degradiralo na razinu međusobnih svakodnevnih političkih zamjerki. Radi se o jednoj bitno dimenziji svake ljudske osobe koju trebamo pomno obujmiti i ispravno integrirati u cjelinu – ljudsku osobu.

Anketa provedena među srednjoškolcima pokazala je da oni žele spolni odgoj u školama i da ga smatraju korisnim.
Mladi nisu dovoljno upoznati sa svojom spolnošću. Jedine informacije o tome dobivaju putem medija, a pitanje je koliko su to relevantni podaci. Pojam seksualnosti se u medijima često iskrivljuje i time se mladima pruža pogrešna slika.
Razumljivo je da se edukativni proces u današnje vrijeme ne odvija samo u školi i drugim oblicima formalnog obrazovanja već i putem različitih neformalnih oblika kao što su mediji, ali nedopustivo je da jedan tako važan element osobnosti bude zanemaren od strane školstva.


- 20:19 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.