< | ožujak, 2021 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
O AUTORU
blog je kreiran 25.10.2014. u 13:49h
dizajn: Sjena duše
dr Zlatan Gavrilović Kovač-na Wikipediji HR
dr ZLATAN GAVRILOVIĆ KOVAČ (Dubrovnik, 25.01.1959.) živi u Adelaide-Australija, hrvatski je politički književnik, filozof i pjesnik, diplomirao je pomorsku školu u Splitu i stekao zvanje mornaričkog časnika 1977. Studij sociologije i filozofije pohađa na zadarskom Filozofskom fakultetu i Filozofskom fakultetu u Zagrebu, diplomirao je na ovim odsjecima 1986. Doktorsku dizertaciju brani na Filozofskom fakultetu u Sarajevu pod mentorstvom akademika Muhameda Filipovića 1989. pod naslovom “Filozofske pretpostavke suvremene znanosti” (ili o filozofiji Nikole Kuzanskog). Jedan je od autora famozne “Bijele knjige” zbog čega je bio proskibiran u javnosti. Bio je glavni i odgovorni urednik "Studentskog lista" i časopisa "Pitanja", od 1982. do 1985. Školsku godinu 1990./91. provodi na stručnom usavršavanju iz teoloških studija na International Christian University u Beču, ali se ratnih prilika nakon 6 mjeseci vraća u domovinu. Radio je kao klinički pedagog u Psihijatrijskoj bolnici Vrapče u Zagrebu od 1991. do 1994. i kao urednik na australskoj multietničkoj radio stanici 5 EBI FM u Adelaideu, od 1999. do 2003. Zadnjih 25 godina suradnik je hrvatskih književnih portala i dopisnik iz Australije. Objavio je preko 55 znanstvenih i stručnih knjiga političke tematike kao i prijevode s engleskog i ruskog jezika, kao i samostalne zbirke poezije i zajedničke zbirke s drugim autorima u digitalnom obliku na portalu: http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php
Živi i radi u Adelaideu u Australiji.
dr Zlatan Gavrilovic Kovac (Dubrovnik 25th of January 1959) lives in Adelaide South Australia, is Croatian political writer, philosopher and poet. He graduated Maritime School in Split and became a naval officer in the year 1977 Studies of sociology and philosophy he attending in the Zadar Faculty of Philosophy and the Faculty of Philosophy in Zagreb. He graduated from these departments in the year 1986. PhD thesis defended at the Faculty of Philosophy in Sarajevo under the mentorship of Academician Muhamed Filipovic 1989 with the title Philosophical assumptions of modern science (or the philosophy of Nicholas of Cusa). He is one of the authors of the famous "White book" from 1984 and therefore was belittled publicly. He was editor in chief of the student newspaper 'Studentski list' and magazine "Questions" from 1982 to 1985. School year 1990/91. he attends vocational training from theological studies at the International Christian University in Vienna, but the war situation returns to his homeland after six months. He worked as a clinical pedagogue at the Vrapce Psychiatric hospital in Zagreb from 1991 to 1994 and as an editor at the Australian Multiethnic Radio Station 5 EBI FM in Adelaide, from 1999 to 2003. Last twenty years he is an associate of the Croatian literary portal and correspondent from Australia. He has published over 50 scientific and professional books of political themes and many books of poetry. He is translating from english and russian languages.
Izdane knjige:
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 1. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic1.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic2.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 3. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic4.php
SUZE OD KAMENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic3.php
SRCE OD PAPIRA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic5.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 4. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic6.php
OKOVANO VRIJEME I.DIO (praxix o filosovima)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic7.php
OKOVANO VRIJEME II (Kako su Zlatana...)
http://www.digitalne-knjige.com/p129.php
OKOVANO VRIJEME III (Raspad države)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic9.php
OKOVANO VRIJEME IV (Nautički dnevnik)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic10.php
RAZGOVORI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic11.php
BIJELA GOLUBICA (Zbirka poezije)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic12.php
AUTOBIOGRAFIJA I DRUGE PRIČE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic13.php
POLEMIKE
http://www.digitalne-knjige.com/p170.php
KRITIKE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic15.php
ESEJI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic16.php
KNJIŽEVNA KRITIKA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic17.php
JAKARINA KOSA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic18.php
ČIME SMO NEZADOVOLJNI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic19.php
MIJENE MJESECA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic20.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic21.php
FILOZOFIJA I KONAČNI SVIJET
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic22.php
AGAMEMNON
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic23.php
VELIKA IMENA HRVATSKE ZNANOSTI I FILOZOFIJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic24.php
RAZGLEDNICA IZ AUSTRALIJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic25.php
SLAVENSKO PITANJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic26.php
POVIJESNA LUTANJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic27.php
Prijevod putopisa, trilogija:
1. knjiga trilogije: PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic28.php
2. knjiga trilogije PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic29.php
3. knjiga trilogije PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic30.php
RUSKA ZORA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic31.php
i ZAJEDNIČKA ZBIRKA POEZIJE POEZIJA SVEMIRA - Željka Košarić-Safiris, Jadranka Varga i dr. Zlatan Gavrilović Kovač
ISBN 978-953-8100-54-3
http://www.digitalne-knjige.com/poezijasvemira.php
ZNANOST I POEZIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic32.php
LAŽI I OBMANE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic33.php
CRVENI KOKOT
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php
NEBO MAKOVIMA OBASUTO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic35.php
DNEVNICI - 1. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic36.php
DALJINE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic37.php
DNEVNICI - 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic38.php
DNEVNICI - 3. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic39.php
DNEVNICI - 4. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic40.php
SUVREMENI HRVATSKI REALIZAM
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic41.php
KAPI ROSE - Zajednička zbirka: Anđa Jotanović, Željka Košarić-Safiris, Tanja Repinac, Jadranka Varga i dr Zlatan Gavrilović Kovač
ISBN: 978-953-354-062-7
http://www.digitalne-knjige.com/kapirose.php
PISMA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic42.php
UZ KOZMOLOGIJU ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic43.php
KOZMOLOGIJA I FILOZOFIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic44.php
KOZMOLOŠKA DOMIŠLJANJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic45.php
5EBI-FM ADELAIDE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic46.php
ČOVJEK I KOZMOLOGIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic47.php
NEKI POJMOVI KOZMOLOGIJE ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic48.php
SUVREMENI HRVATSKI REALIZAM 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic49.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOGA PRSTENA 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic50.php
U POTRAZI ZA ISTINOM
https://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic51.php
SIN EZRA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic52.php
OSOBITOST REALNOG
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic53.php
FEMINIZAM, KNJIGA O JEDNOM APSURDU
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic54.php
KLJUČEVI DVORCA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic55.php
UKRAJINA, KNJIGA O BESMISLENOM RATU
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic56.php
knjiga koja je poshumno izdana, a napisao je moj otac ALEKSANDAR GAVRILOVIĆ - BRODSKI DNEVNIK
http://www.digitalne-knjige.com/agavrilovic.php
UKRATKO O GLAVNOM
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic57.php
BLOGOVI, KOJE PRATIM
zajedno protiv plagijata
DIGITALNE KNJIGE
Magicus.info
Sandra Vulin
Webstilus
Sjena duše
lanterna duše - Wendy.Tanja
Peki
Safiris
...
...
Zlatan
ANDERSON O LITERATURI
- 05:33 -
Komentari (3) -
Isprintaj -
#
Ne postoji u australskom realizmu direktnih estetičkih raspravljanja koliko je nama poznato, mada se može reći da je cijela ova filozofija nastala u estetičkoj maniri romanticizma. Postoji evidencija kod Andersona, da se on zanimao za literarna pitanja kao što je slučaj sa raspravom Classicism versus Romanticism iz 1932.. Klasicizam se obično smatra hladnim i formalnim u onosu na daleko topliju živuću atmosferu romanticizma. On je uglavnom prema Andersonu usmjeren na statičku koncepciju stvari za razliku od dinamičke kakvu karakterizira pozicija romantizma. Ovo stajalište ne može biti bolje tumačeno od egzeplarne tvrdnje Williama Archera koji je napisao da ‘’Shakespeare nije imao ideju niti koncept progresa’’. Bez obzira da li je on imao tu ideju ili nije ovo mišljenje nije nevažno. Shakespeare možda nikada nije imao mišljenje o tim problemima, ali tu ideju - ako je ona dovedena kod njega do priznanja - on bi trebao odbaciti kao što je svi veliki umjetnici moraju odbaciti. Ova ideja involvira vjerovanje, da svi procesi nužno okončavaju u jednom procesu i da je ovaj proces usmjeren prema boljem. Ili ona involvira ideju jedinstva i finaliteta. Ovo ne bi trebalo biti razumijevano u smislu da progres slijedi neizbježno ili da je barem riječ o jednome procesu opstrukcije. Radije bi trebalo biti razumijevano da sadrži momente napretka kao principe momenta moći kao što je to na primjer ‘’Život’’ koji u sebi sadrži i snagu opstrukcije progresa. Znači mi smo u borbi sa svijetom i životom i to bez obzira da li smo na strani anđela i bogova ili smo protiv njih. Ako smo na strani anđela to znači da smo napunjeni principima samoga života, a to znači dakle biti jedno sa svime koji jesu takvi. Nasuprot ovome stoji uvjerenje koje se pripisuje Shakespearu u njegovoj tvrdnji da on ne vjeruje u progres, što je jedno stajalište koje je karakteristično za cijeli klasicizam, da dakle sve stvari ne rade zajedno i da nema finaliteta, nema pobjede u životnoj drami i borbi života, nego suprotno tome, postoje mnogi procesi čije se događanje postiže nezavisno. Romantizam i klasicizam dakle oboje djeluju sa procesom ali dok romantizam ima u vidu progres kao i jedinstvo samoga duha klasicizam djeluje sa njim jednostavno kao i sa sobom također, na početku i na kraju, do izvjesnih granica vremena. Klasični pisac uzima u obzir materiju koju sažima u postavci ‘’s one strane dobra i zla’’, on predstavlja neke teme koje se pojavljuju pod određenim uvjetima a to je ono što Anderson izražava sudom ‘’Ovdje je x’’. Ova stvar (x) s obzirom na njenu vlastitu prirodu, s one strane svakog jedinstva ili svrhe je ono što klasični pisac predstavlja u svome radu i čineći to on slijedi samo liniju svoje umjetnosti. Međutim, mogu se slijediti i političke ili socijalne linije, one linije koje nosi sam život i iz njih kao i iz samog života graditi jedno jedinstvo umjetnosti i životnoga djela U razmatranju klasičnih radova umjetnosti sama umjetnost ima formu i strukturu, nitko ne govori da klasicizam jest imitacija stvarnosti, on ima izvjesnu formu, on sadrži jednu izvjesnu formu kao model. To drugim riječima znači, ako govorimo o formi ili strukturi jedne stvari i ako je pokušamo aplicirati na drugu, da klasicizam 18. stoljeća je uglavnom imitativan na svoj jedinstven način. Klasični radovi daju nam strukturu stvari i događaja, ali ne njihovu konstrukciju, njihovu građevinu kao što to daje romantička umjetnost. Ovdje umjetnik pokušava graditi svoje teme koje idu zajedno sa životom i do kraja uvijek na način da je kraj mnogo više važan nego početak, Dok u smislu objektiviteta klasična umjetnost ima tendenciju podizanja artističke individualnosti na viši stupanj što je psihološki od značenja ali nije sa stajališta same umjetnosti „Hence we are more likely to think of the production of the romantic artist as “the work of so and so”, in contrast with the appreciation of the impersonal austerity of form of the classical work. For it is no merit in an artist that his effort is seen when we contemplate his work, however much this striving may appeal to our own romantic aspirations.“ Znači, Anderson se opredijelio za romantičnu umjetnost kao uzor umjetnosti i u tom smislu je on zapravo slijedio Hegela protiv kojeg je cijelo vrijeme polemizirao. Kao što je poznato baš je Hegel u svojoj Estetici forme učinio predmetom opširnoga istraživanja pa onda govori o umjetnosti na početku gdje duh još nije samostalan i slobodan, pa onda govori o klasičnoj umjetnosti koja prikazuje same bogove i anđele kao oduhovljene individue, a tek je romantička umjetnost učinila, da se duh udubi u sama sebe pa je onda sadržaj romantike apsolutna unutrašnjost. Pa u neku se ruku Anderson ovdje vratio na Hegelove pozicije i na taj način doveo u pitanje svoj odnos prema idealizmu i idealističkim filozofijama. To drugim riječima znači, da suvremeni realizam ne može negirati filozofske zasade i doprinose filozofija koje su mu prethodile u njegovim potragama za smislom i istinom ljudskoga života. |