SLUČAJ AMY CONEY BARRETT

14.10.2020.



Htio sam reći par riječi o tom slučaju sutkinje Amy Coney Barrett koja se ovih dana preslušava u američkom Senatu. Na pitanje demokratske senatorice Dianne Feinstein o pravu na pobačaj za kojeg smatra, da je demokratsko pravo progresivnog svijeta Amy nije dala nikakav precizan odgovor. Međutim, obično se uzima kako je istina, da je Trump mnogo dobio nominacijom religiozne osobe koja pripada konzervativnom pokretu u okviru Katoličke Crkve i koja je u jednom svom predavanju rekla, da je njena karijera samo sredstvo do cilja, a cilj je izgradnja Kraljevstva Božjeg. Ona je majka sedmero djece od kojih je dvoje posvojeno sa Haitija. Nagađa se da će ovo imenovanje Trumpu donijeti glasove kršćanske desnice za sutkinju za koju mnogi smatraju, da bi mogla dovesti u pitanje pravo na pobačaj, pravo na zdravstvenu zaštitu i prava LGBT osoba. Vjerojatno tih prigovora ima mnogo više od ovdje navedenih, ali se zadržimo samo na spornom dijelu tog preslušavanja koje je na dnevni red postavilo pitanje prava žena na pobačaj, jer tobože one ne odlučuju o sebi i svom tijelu, nego to radi netko drugi pa je onda normalno da se takav čin ozakoni kao legalan.

Ima različitih abortusa i suvremena medicina razlikuje spontani, izazvani, abortus radi izbora spola, nesigurni abortus, prema gestacijskoj dobi i metodi, prema osobnim i socijalnim faktorima, ali razlikuje i tzv. abortus ilegalis i abortus kriminal. Ovaj ilegalni abortus je ukratko rečeno onaj koji se izvodi bez suglasnosti sa zakonodavstvom zemlje, dok je kriminal, ukratko, onaj koji se iz ovih ili onih razloga drži kriminalnim djelom. Nema nikakve sumnje, da su ova posljednja dva u uskoj vezi, iako naravno ne moraju biti. Nema nikakve sumnje, da odluku na abortus žene treba vidjeti u svakom pojedinačnom slučaju i vjerojatno naše mišljenje zavisi od svakog tog pojedinačnog slučaja sasvim suprotno, da bi pravo na abortus bilo generalno pravo žena (i muškaraca), prirodno pravo, jer mu je svrha upravo neprirodna kao što su mu i razlozi (i uzroci u dobroj mjeri) neprirodni.

Prema tome, ja se slažem sa sutkinjom Amy Coney Barrett, da pravo na abortus nije političko pitanje i da od njega ne treba praviti političke kampanje, nego da je prije svega medicinsko i pravno pitanje u suglasju sa zakonodavstvom zemlje, a u Ustavu Amerike jasno stoji da čovjek ima pravo, isto toliko, na život kao i na slobodu.

Sutkinja Barrett je i inaugurirana od strane Trumpa sa riječima da ‘’voli američki Ustav’’ i da je njena dužnost kao suca Vrhovnog suda postupati primjereno postojećim zakonima zemlje prema tome da ona samo slijedi volju umnog zakona koji je kao moralno načelo istakao imperative: ‘’Ne čini drugom ono što ne želiš da drugi tebi učini.’’ ili ‘’Čini drugom ono što želiš da drugi tebi učini.’’ (zavisno od toga koje se Evanđelja čita u Novom zavjetu).

Prema tome, jasno je kako je izbjegavanje odgovora na ovo pitanje izbjegavanje diskusije o samom američkom Ustavu kojeg nitko ne želi dovoditi u pitanje i ja se slažem sa gospođom Barrett, da na ova pitanja moramo sebi odgovoriti mi sami sasvim suprotno mišljenjima, da bi jedan životni akt trebali ozakoniti kao legalni akt. Sam život postavlja pitanja kao što sam život nudi i odgovore, a nekada i ne.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.