< | studeni, 2019 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
O AUTORU
blog je kreiran 25.10.2014. u 13:49h
dizajn: Sjena duše
dr Zlatan Gavrilović Kovač-na Wikipediji HR
dr ZLATAN GAVRILOVIĆ KOVAČ (Dubrovnik, 25.01.1959.) živi u Adelaide-Australija, hrvatski je politički književnik, filozof i pjesnik, diplomirao je pomorsku školu u Splitu i stekao zvanje mornaričkog časnika 1977. Studij sociologije i filozofije pohađa na zadarskom Filozofskom fakultetu i Filozofskom fakultetu u Zagrebu, diplomirao je na ovim odsjecima 1986. Doktorsku dizertaciju brani na Filozofskom fakultetu u Sarajevu pod mentorstvom akademika Muhameda Filipovića 1989. pod naslovom “Filozofske pretpostavke suvremene znanosti” (ili o filozofiji Nikole Kuzanskog). Jedan je od autora famozne “Bijele knjige” zbog čega je bio proskibiran u javnosti. Bio je glavni i odgovorni urednik "Studentskog lista" i časopisa "Pitanja", od 1982. do 1985. Školsku godinu 1990./91. provodi na stručnom usavršavanju iz teoloških studija na International Christian University u Beču, ali se ratnih prilika nakon 6 mjeseci vraća u domovinu. Radio je kao klinički pedagog u Psihijatrijskoj bolnici Vrapče u Zagrebu od 1991. do 1994. i kao urednik na australskoj multietničkoj radio stanici 5 EBI FM u Adelaideu, od 1999. do 2003. Zadnjih 25 godina suradnik je hrvatskih književnih portala i dopisnik iz Australije. Objavio je preko 55 znanstvenih i stručnih knjiga političke tematike kao i prijevode s engleskog i ruskog jezika, kao i samostalne zbirke poezije i zajedničke zbirke s drugim autorima u digitalnom obliku na portalu: http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php
Živi i radi u Adelaideu u Australiji.
dr Zlatan Gavrilovic Kovac (Dubrovnik 25th of January 1959) lives in Adelaide South Australia, is Croatian political writer, philosopher and poet. He graduated Maritime School in Split and became a naval officer in the year 1977 Studies of sociology and philosophy he attending in the Zadar Faculty of Philosophy and the Faculty of Philosophy in Zagreb. He graduated from these departments in the year 1986. PhD thesis defended at the Faculty of Philosophy in Sarajevo under the mentorship of Academician Muhamed Filipovic 1989 with the title Philosophical assumptions of modern science (or the philosophy of Nicholas of Cusa). He is one of the authors of the famous "White book" from 1984 and therefore was belittled publicly. He was editor in chief of the student newspaper 'Studentski list' and magazine "Questions" from 1982 to 1985. School year 1990/91. he attends vocational training from theological studies at the International Christian University in Vienna, but the war situation returns to his homeland after six months. He worked as a clinical pedagogue at the Vrapce Psychiatric hospital in Zagreb from 1991 to 1994 and as an editor at the Australian Multiethnic Radio Station 5 EBI FM in Adelaide, from 1999 to 2003. Last twenty years he is an associate of the Croatian literary portal and correspondent from Australia. He has published over 50 scientific and professional books of political themes and many books of poetry. He is translating from english and russian languages.
Izdane knjige:
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 1. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic1.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic2.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 3. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic4.php
SUZE OD KAMENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic3.php
SRCE OD PAPIRA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic5.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA 4. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic6.php
OKOVANO VRIJEME I.DIO (praxix o filosovima)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic7.php
OKOVANO VRIJEME II (Kako su Zlatana...)
http://www.digitalne-knjige.com/p129.php
OKOVANO VRIJEME III (Raspad države)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic9.php
OKOVANO VRIJEME IV (Nautički dnevnik)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic10.php
RAZGOVORI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic11.php
BIJELA GOLUBICA (Zbirka poezije)
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic12.php
AUTOBIOGRAFIJA I DRUGE PRIČE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic13.php
POLEMIKE
http://www.digitalne-knjige.com/p170.php
KRITIKE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic15.php
ESEJI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic16.php
KNJIŽEVNA KRITIKA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic17.php
JAKARINA KOSA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic18.php
ČIME SMO NEZADOVOLJNI
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic19.php
MIJENE MJESECA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic20.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic21.php
FILOZOFIJA I KONAČNI SVIJET
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic22.php
AGAMEMNON
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic23.php
VELIKA IMENA HRVATSKE ZNANOSTI I FILOZOFIJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic24.php
RAZGLEDNICA IZ AUSTRALIJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic25.php
SLAVENSKO PITANJE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic26.php
POVIJESNA LUTANJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic27.php
Prijevod putopisa, trilogija:
1. knjiga trilogije: PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic28.php
2. knjiga trilogije PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic29.php
3. knjiga trilogije PUTOVANJA MARCA POLA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic30.php
RUSKA ZORA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic31.php
i ZAJEDNIČKA ZBIRKA POEZIJE POEZIJA SVEMIRA - Željka Košarić-Safiris, Jadranka Varga i dr. Zlatan Gavrilović Kovač
ISBN 978-953-8100-54-3
http://www.digitalne-knjige.com/poezijasvemira.php
ZNANOST I POEZIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic32.php
LAŽI I OBMANE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic33.php
CRVENI KOKOT
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic34.php
NEBO MAKOVIMA OBASUTO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic35.php
DNEVNICI - 1. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic36.php
DALJINE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic37.php
DNEVNICI - 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic38.php
DNEVNICI - 3. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic39.php
DNEVNICI - 4. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic40.php
SUVREMENI HRVATSKI REALIZAM
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic41.php
KAPI ROSE - Zajednička zbirka: Anđa Jotanović, Željka Košarić-Safiris, Tanja Repinac, Jadranka Varga i dr Zlatan Gavrilović Kovač
ISBN: 978-953-354-062-7
http://www.digitalne-knjige.com/kapirose.php
PISMA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic42.php
UZ KOZMOLOGIJU ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic43.php
KOZMOLOGIJA I FILOZOFIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic44.php
KOZMOLOŠKA DOMIŠLJANJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic45.php
5EBI-FM ADELAIDE
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic46.php
ČOVJEK I KOZMOLOGIJA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic47.php
NEKI POJMOVI KOZMOLOGIJE ZLATNOG PRSTENA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic48.php
SUVREMENI HRVATSKI REALIZAM 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic49.php
KOZMOLOGIJA ZLATNOGA PRSTENA 2. DIO
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic50.php
U POTRAZI ZA ISTINOM
https://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic51.php
SIN EZRA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic52.php
OSOBITOST REALNOG
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic53.php
FEMINIZAM, KNJIGA O JEDNOM APSURDU
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic54.php
KLJUČEVI DVORCA
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic55.php
UKRAJINA, KNJIGA O BESMISLENOM RATU
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic56.php
knjiga koja je poshumno izdana, a napisao je moj otac ALEKSANDAR GAVRILOVIĆ - BRODSKI DNEVNIK
http://www.digitalne-knjige.com/agavrilovic.php
UKRATKO O GLAVNOM
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic57.php
BLOGOVI, KOJE PRATIM
zajedno protiv plagijata
DIGITALNE KNJIGE
Magicus.info
Sandra Vulin
Webstilus
Sjena duše
lanterna duše - Wendy.Tanja
Peki
Safiris
...
...
Zlatan
ŠTO JE TO KOZMIČKI NESVJESNO?
- 13:23 -
Komentari (1) -
Isprintaj -
#
slika: internet Mene su ljudi pitali kako ja to shvaćam to “kozmičko nesvjesno” i kako se ono razlikuje na primjer od instikata pa ako se malo bolje pogledaju i najjednostavnije definicije onda se vidi da su instinkti: “Latinski instinctus: pobuda, nadahnuće; nagon sposobnost životinja da na vanjske podražaje odgovore unaprijed određenim radnjama.” “Definicija i razumijevanje instinkta mijenjali su se kroz stoljeća. Rani ga pisci objašnjavaju kao naravni izvor biološki značajnih pojava. Tako je Toma Akvinski pisao da je razum u životinje usadila narav. R. Descartes smatrao je instinkt izvorom sila koje upravljaju ponašanjem, a njega je stvorio Bog tako da ponašanje bude prilagodljivo okolnostima. U Strastima duše, napisanim između 1645. i 1646., Descartes je raspravljao o uobičajenom suvremenom vjerovanju da ljudsko tijelo sadrži animalnu dušu. Vjerovalo se da je ova animalna duša svjetlost i lutajuća tekućina koji brzo kruži živčanim sustavom između mozga i mišića i služi kao metafora za osjećaje, poput visoke ili loše duše. Vjerovalo se da ta animalna duša utječe na ljudsku dušu ili strasti duše. Descartes je razlikovao šest osnovnih strasti: čuđenje, ljubav, mržnju, volju, radost i tugu. Sve su te strasti, tvrdio je, predstavljale različite kombinacije izvornog duha i utjecale na dušu da hoće ili želi određene postupke. Tvrdio je, na primjer, da je strah strast koja pokreće dušu da bi u tijelu generirala odgovor. U skladu sa svojim dualističkim učenjima o razdvajanju duše i tijela, pretpostavio je da neki dio mozga služi kao spojnik duše i tijela i izdvojio je pinealnu žlijezdu kao spojnicu. Descartes je tvrdio da signali prolaze od uha i oka do pinealne žlijezde, kroz animalnu dušu. Stoga različiti pokreti u žlijezdi uzrokuju razne animalne duše. Ustvrdio je da se ovi pokreti u pinealnoj žlijezdi temelje na Božjoj volji i da ljudi trebaju željeti i voljeti stvari koje su im korisne, ali također je tvrdio da animalne duše koji se kreću po tijelu mogu iskriviti naredbe iz pinealne žlijezde, pa su ljudi morali naučiti kontrolirati svoje strasti. Descartes je unaprijedio teoriju o automatskim tjelesnim reakcijama na vanjske događaje koji su utjecali na refleksnu teoriju 19. stoljeća. Ustvrdio je da vanjski pokreti poput dodira i zvuka dopiru do kraja živaca i utječu na animalne duše. Toplina od vatre utječe na mjesto na koži i pokreće lanac reakcija, a animalne duše dopiru do mozga kroz središnji živčani sustav, a zauzvrat se one vraćaju mišićima kako bi odmaknuli ruku od vatre. Kroz ovaj lanac reakcija automatske reakcije tijela ne zahtijevaju proces razmišljanja.” izvor: http://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=27549 To je dakle teorija refleksa i ona se razlikuje od njegova razumijevanja instinkta kao izvorom sila koje upravljaju ponašanjem, a njega je stvorio sam Bog. U tom smislu instinkti bi više značili neku unutrašnju životnu silu koja ima neku svrhu i koju je moguće pronaći u svim stupnjevima organskog, ali je također primjerena i takozvanom anorganskom svijetu, jer i njega karakterizira kretanje i karakteristike živog, jer je na način neke organizacije i rasta. Inače ne bi bilo moguće govoriti o tome kako je svekoliki Svijet jedna cjelina nalik ljuskama crvenog luka koja je svaka jedan zaseban podsistem i sve ono što se događa u jednom podsistemu ima svoj odraz u drugom podsistemu koji mu je supsumiran. Mi smo to nazvali “kozmičko nesvjesno” imajući na umu cjelokupni božanski plan ili svrhu koja se manifestira i u zemaljskom području kroz djelovanje Geine sintetičke sile kao što je to na primjer pojava vrlo snažnih ciklona u karipskom arhipelagu u zavisnosti od preleta nebeskih objekata unutar orbite Mjeseca. Prema tome kozmičko nesvjesno nije svedivo niti na reflekse, niti na instinkte niti na svijest niti na rast, nego sadrži sve te karakteristike koje povezuje unutrašnja životna sila koja ima svoju svrhu. Ukoliko je riječ o instinktima onako kako ta pitanja promatra suvremena etologija, onda se mi slažemo sa školom teleološkog ponašanja koju je u prvom redu zastupao McDougall, a kasnije Tolman koji su postulirali jedan vanprirodni faktor: “instinct” je promatran kao agens koji ne treba prirodnog tumačenja niti mu je ono pristupačno. “Instinkt razmatramo, ali ga ne objašnjavamo.” Uz takav pojam instinkta vezivala se i predodžba o njegovoj nepogrešivosti. Tako su se odbijala sva mehanicistička tumačenja ponašanja. Svrhovit let insekata prema svjetlu razmatra se kao učinak instikata, a mogućnost mehanicističkog tumačenja pomoću tropizama dopušta se samo tamo gdje su te životinje krajnje nesvrhovito ulijetale u plamen. Životinje slijede neku svrhu, a nju je smislio njihov izvanprirodni i nepogrešivi instinct, a onda je Konrad Lorenz “…pokazao da je životinja i te kako u stanju težiti cilju svrhovitim i promjenjivim ponašanjem pa ipak da se taj cilj ne smije izjednačiti sa teleonomnim smislom ponašanja”, da bi 1961. godine došao do toga da“…prirođeno i stečeno ne definiraju se isključivanjem bilo jednog ili drugog, nego porijeklom informacije koja se tiče vanjskog svijeta i koja je preduvjet svakoj esencijalnoj prilagođenosti.” U ovoj diskusiji o kauzalnim mogućnostima integracije životnih pojava polazi se od tri pretpostavke: 1) razumjeti prirodne pojave znači objasniti ih uzrocima 2) cilj prirodo-znanstvenog objašnjenja bioloških fenomena je njihovo svođenje na fizikalne sklopove i zakone 3) biološki fenomeni su takvi prirodnii fenomeni koji u usporedbi sa neživim imaju određene karakteristike kao što su rast, razmjena materije, razmnožavanje, sposobnost regeneracije, reagibilnost na nadražaje i sve to odlikuje živo. Međutim, za Driescha ove fizikalne karakteristike ne iscrpljuju živi bitak čije energetski uvjetovane pojave omogućuju entelehiju. Fenomeni kao samoregulacija i restitucija, razmnožavanje i razvitak od nižih ka višim stupnjevima različitosti ne mogu bez ostatka biti pojmljeni energetski odnosno iz konstelacije najmanjih djelića, nego u manifestaciji entelehije i svojevrsnoj prevazi osobina koje vrijede kao specifični karakteri životnosti, prije svega restitucija, razvitak, nasljedstvo, djelovanje nad drugim osobinama živog tijela. Odatle pored kauzalnosti koja je karakteristična za anorgansku prirodu postoji i kauzalnost cjeline kao specifičan način povezivanja organskog postojanja, ali cjeline se također pojavljuju i u anorganskom. U tom smislu u polemici sa Drieschom oduvijek su važnu ulogu igrala ukazivanja na cjelovitu strukturu i načine reagiranja kristala i koloida. Znači “kozmički nesvjesno” je zajednička karakteristika svih stupnjava organskog, ali također i neorganskog svijeta koji pokazuju, da je svekoliki naš Kozmos sistem svrha i da te svrhe progovaraju u svakom biću i svakoj stvari bez obzira na njihov položaj u svijetu ili pak mjesto u hijerarhiji sa namjerom, da čovjeku govore ono što je za čovjeka “najbolje” što njemu u krajnjoj instanci omogućuje i olakšava preživljavanje u svijetu kojeg priprema i oblikuje prema vlastitoj volji i prema svojim vlastitim silama. |