Pripadan tebi

srijeda, 14.11.2007.

DAN GRADA

Image and video hosting by TinyPic


U čast Sv. Ivana, zaštitnika grada Trogira, 14. studenog se slavi Dan grada.
Naš povjesničar Ivan Lucić navodi da je sv. Ivan došao u Trogir između 1062. i 1064. za vrijeme vladavine Petra Krešimira IV. Trogirski biskup radio je na crkvenim reformama: uvođenje latinskog jezika, pitanje celibata, nošenje brade u katoličkih svećenika. Oko toga su se okupile dvije struje: jedna koja je podržavala Rim i druga koja je podržavala Grke. Na strani Rima bio je i naš sv. Ivan.
Ivanovom zaslugom u Trogiru je 1064 osnovan i prvi Benediktinski ženski samostan.


Image and video hosting by TinyPic


Pomogao je ustoličenju Kolomana što je Trogiru donijelo privilegije kao što su neplaćanje poreza, udio u prihodima od gradske luke i sl.
Spominju se i brojna čudesa još za života sv. Ivana, recimo brodolom kod Planke, kao i jedno proroštvo.
Ivan je predskazao opustošenje i razaranje grada koje se dogodilo iza svečeve smrti negdje oko 1123. Tada su grad napali Saraceni i neke venecijanske galije. Nakon rušenja grada zametnuo se trag njegova groba. Svetac se sam pobrinuo da se njegovi posmrtni ostaci pronađu. Prikazao se u snu starcu Tudoru.
Vračajući se umoran iz polja, starac Tudor imao je običaj odmoriti se na mjestu Gubava kamenja. Zvalo se tako jer su polja bila prekrivena kamenim gromadama koje su stršile iz zemlje. Danas je taj predio prekriven kućama. Na tom mjestu danas se nalazi kapelica u čast Sv. Ivana i Tudora podignuta 1906.


Image and video hosting by TinyPic


Sv. Ivan se starcu Tudoru prikazao tri puta. Treći put Tudor ga je upitao: A šta ću reč, di je tvoje tilo pokopano, ako me zapita biskup?
Dobio je odgovor: U crkvi sv. Lovrinca, mučenika, di nađu granu javora zadivenu u zemlju!
I treći put otišao je Tudor k biskupu. Ovaj put su otišli kopati na označeno mjesto. Kamen ispod kojeg se nalazilo tijelo mogao je podignuti samo Tudor. Dignuli su sv. Tilo, postavili ga u škrinju od cipresova drva i položili u mramorni grob u istoj crkvi.
Trogirani su svom zaštitniku u čast izgradili glamuroznu kapelicu, najljepši renesansni spomenik u Dalmaciji, djelo Nikole Firentinca, Andrije Alešija, Ivana Duknovića i njihovih škola.


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic


Svake godine na 5. svibnja Trogir slavi godišnjicu prijenosa moći odnosno ostataka sv. Ivana Trogirskog u današnju njegovu kapelu.
Na sam blagdan trogirski trgovci i obrtnici stavljali su u izloge svojih radnji slike Sv. Ivana kako bi na taj način uveličali dan Grada.
Na Dan grada održava se velika procecija oko grada uz svečanu sv. misu kojoj obično prisustvuju i veliki crkveni velikodostojnici iz splitske nadbiskupije.


Image and video hosting by TinyPic


E sad, idemo dalje.
Sve je ovo lipo, divno, krasno.
Ali mene je iživciralo šta se blagdan Sv. Ivana koristi kao predizborni skup.
I moje mišljenje bi bilo isto da je u pitanju bilo koja druga stranka.
Živcira me to šta se novac rasipa na kojekakve pizdarije tipa otvaranje škole koja usput radi već cilo polugodište i predaje nekakvih ključića, otvaranje otvorenih mostova, otvaranje otvorenih radova…..
Zašto me to živcira?
Zato šta su moje cure ovo lito radile nešto za Turističku zajednicu, ustvari za Grad, koji nije bio u stanju curama isplatit nekih 500 – 600 kuna.
I šta su one od toga naučile?
Ništa osim toga da im je bilo pametnije da su išle na kupanje!!!!
I da prostite, živo me se *ebe oće li ovo pročitat ko od njih, mislim da neće jer su nepismeni! Ako triba ja ću i svoju sliku petat za one koji ne znaju ko san! Problem je samo šta se ne volin slikavat.
Ljuta sam jer nam kojekakva guba može s*ebat život u roku odma!
Ljuta sam jer ti netko može samo tako ne isplatit teško zarađeni novac ! I da se razumimo u pitanju je renomirana, dobrostojeća pomorska agencija!
Ljuta sam jer se otkaz može uručit samo tako, kako nekome padne napamet!
Ljuta san jer na pijaci, usrid moga Trogira sa razglasa trešti, bolje rečeno kriješti Thompson!
Ljuta san jer ……..jer je čarobnica pobigla i pretvorila se u vješticu!
Skužajte na grubin ričima, ali stvarno san iživcirana, a i sv. Ivan će me razumit, jer osta je bez pravih vjernika radi novokonponiranih!!!! A uz to mora slušat raznorazna *ranja na pijaci!
A sad san ljuta i na sebe jer od kad san otvorila blog rekla san neću pulitiku u butigu a sad san se dala iznervirat i skoro cili post posvetila politici.
I iskreno, umorna sam, moram razmislit…… moram se odljutit…..
Jer ljuta san još na neke stvari.
Ali za danas je dosta prosipanja otrova!!!
Razmišljam do daljnjeg.......
...... Razmišljam.......


Jutros je Sv. Ivan prolija suze nad mojim Gradom!

- 07:19 - Ostavi trag (40) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Siječanj 2020 (3)
Prosinac 2019 (3)
Siječanj 2019 (1)
Kolovoz 2018 (1)
Srpanj 2018 (3)
Travanj 2018 (1)
Siječanj 2018 (1)
Prosinac 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Svibanj 2016 (1)
Siječanj 2016 (1)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (1)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (2)
Listopad 2014 (2)
Rujan 2014 (1)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (7)
Veljača 2014 (4)
Siječanj 2014 (2)
Prosinac 2013 (7)
Studeni 2013 (3)
Listopad 2013 (5)
Rujan 2013 (6)
Kolovoz 2013 (7)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (6)
Svibanj 2013 (8)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (11)
Veljača 2013 (8)
Siječanj 2013 (5)
Prosinac 2012 (7)
Studeni 2012 (9)
Listopad 2012 (9)
Rujan 2012 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Malo priče o meni, malo o Gradu, moru, povremeno grintanje, radost i smijanje i sve uglavnom popračeno fotografijom.

    mojeciovo@net.hr

Moja lista

Sličice

  • "Fotografija je jedini medij koji svojim samim nastajanjem ima status autorskog djela.
    U momentu pritiska na okidač osoba koja je pritisnula okidač postaje autor fotografije i njegovo je djelo pod zaštitom Zakona o autorskom pravu.
    Osoba koja javno koristi autorsko djelo dužna je pri svakom korištenju naznačiti autora.
    Fotografija je uvijek autorsko djelo pa prema tome ne mora biti posebno označena da bi bila zaštićena, ona je uvijek zaštićena."







  • ŽELJA

    Želio sam te danima, želio godinama
    i želja je bivala sve veća, a nada sve manja
    i umirao sam pomalo od želje i beznađa
    i umro sam sasvim i više me nema,
    a želja je moja uvijek živa ostala
    i bez mene živi, u zraku izgubljena.

    Nikola Milićević



    LJUBAV

    Zgasnuli smo žutu lampu,

    Plavi plašt je pao oko tvoga tijela.
    Vani šume oblaci i stabla,
    vani lete teska bijela krila.

    Moje tijelo ispruženo podno tvojih nogu.

    Moje ruke svijaju se, žude, mole.

    Draga, neka tvoje teške kose
    Kroz noć zavijore, zavijore

    kroz noć
    Kose moje drage duboko šumore
    kao more.

    A. B. Šimić



    ZVIJEZDE U VISINI

    Ne ljubi manje koji mnogo ćuti
    on mnogo traži, i on mnogo sluti,
    i svoju ljubav (kao parče kruva
    za gladne zube) on brižljivo čuva
    za zvijezde u visini
    za srca u daljini.

    Ćutanje kaže: u tuđem svijetu
    ja sanjam još o cvijetu i sonetu,
    i o pitaru povrh trošne grede,
    i o ljepoti naše svijetle bijede,
    i u zar dana i u plavet noći
    snim: ja ću doći, ja ću doći.

    Tin Ujević