NIJE SLUGA VEĆI OD GOSPODARA NITI POSLANIK OD ONOGA KOJI GA POSLA! (Iv 13, 16)
MOLIMO KRUNICU PREČISTIM RUKAMA MARIJINIM!

GOSPA NAM JE DARUJE KAO SIDRO ZA NAŠ SPAS I SPAS CIJELOG ČOVJEČANSTVA!
ISUS: "RUKE MOJE MAJKE SU LUKA SPASENJA!
PO NJENIM RUKAMA SE SPUŠTAJU MILOSTI I BLAGOSLOVI,
DAROVI DUHA LJUBAVI“


KRUNICA PREČISTIM RUKAMA MARIJINIM

- Vjerovanje, Oče naš, 3. Zdravo Marijo (vjera, ufanje i ljubav)
Slava Ocu, O moj Isuse…
- Oče naš, 10 Zdravo Marijo i najava Otajstva nakon svake Zdravo Marijo

1. Koga si svojim prečistim rukama nosila i uspavljivala.
2. Koga si svojim prečistim rukama povijala i podizala.
3. Koga si svojim prečistim rukama učila hodati.
4. Koga si svojim prečistim rukama tješila kada je od svih napušten bio.
5. Čije su suze, krv i znoj kapale po tvojim prečistim rukama ispod Svetog Križa.
6. Čije mrtvo tijelo bijaše položeno na tvoje prečiste ruke.
7. Koga si svojim prečistim rukama na dan uskrsnuća u zagrljaj primila.

Na kraju krunice:

Pomolimo se…


Sveti Oče mi te molimo po prečistim rukama Marijinim udijeli nam milost vječnog spasenja, podaj umirućima milost svetog pokajanja i spusti na svoju svetu Crkvu svijetlo Uskrsnuća da bude jedno stado i jedan pastir. Amen

Veliča…

Zdravo Kraljice



ROSARIUM PURISSIMIS MANIBUS BEATA VIRGINIS MARIAE

In nomine Patris, et Filii et Spiritus Sancti.

Symbolum Apostolorum:
Credo in Deum, Patrem omnipotentem, Creatorem caeli et terrae. Et in Iesum Christum, Filium eius unicum, Dominum nostrum: qui conceptus de Spiritu Sancto, natus ex Maria Virgine, passus sub Pontio Pilato, crucifixus, mortuus et sepultus: descendit ad inferos; tertia die resurrexit a mortuis: ascendit ad caelos; sedet ad dexteram Dei Patris omnipotentis: inde venturus est iudicare vivos et mortuos.
Credo in Spiritum Sanctum, sanctam Ecclesiam catholicam, Sanctorum communionem, remissionem peccatorum, carnis resurrectionem, vitam aeternam. Amen.

Pater noster, qui es in caelis; sanctificetur nomen tuum; adveniat regnum tuum; fiat voluntas tua, sicut in caelo et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie; et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris; et ne nos inducas in tentationem; sed libera nos a malo. Amen.

Ave Maria, gratia plena; Dominus tecum: benedicta tu in mulieribus, et benedictus fructus ventris tui, Iesus. Sancta Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus, nunc et in hora mortis nostrae. Amen.

Gloria Patri et Filio, et Spiritui Sancto. Sicut erat in principio, et nunc et semper, et in saecula saeculorum. Amen.

Mysteria:

1. Quem manibus purissimis tuis portabas et dormire faciebas
2. Quem manibus purissimis tuis fasciabas et suscitabas
3. Quem manibus purissimis tuis incedere instruebas
4. Quem manibus purissimis tuis consolabas cum desolatus esset ab omnibus
5. Cuius lacrimae, sanguis et sudor stillabantur per manibus purissimis tuis iuxta Sanctam Crucem
6. Cuius corpus mortuum positum erat in manibus purissimis tuis
7. Quem manibus purissimis tuis in diem resurrectionis complexavit

Oremus:

Pater sancte, quaesumus per manibus purissimis Mariae, concede nobis gratiam salutis aeternae et moribondibus gratiam sanctae contritionis. Illumina Ecclesiam sanctam tuam luce resurrectionis ut fiant unus grex et unus pastor. Amen

Magnificat anima mea Dominum, et exultavit spiritus meus in Deo salvatore meo, quia respexit humilitatem ancillae suae. Ecce enim ex hoc beatam me dicent omnes generationes, quia fecit mihi magna, qui potens est, et sanctum nomen eius, et misericordia eius in progenies et progenies timentibus eum. Fecit potentiam in brachio suo, dispersit superbos mente cordi sui; deposuit potentes de sede et exaltavit humiles; esurientes implevit bonis et divites dimisit inanes. Suscepit Israel puerum suum, recordatus misericordiae, sicut locutus est ad patres nostros, Abraham et semini eius in saecula. (Lc 1, 46-55)
Salve, Regina, Mater misericordiae; vita, dulcedo et spes nostra, salve. Ad te clamamus, exsules filii Hevae; ad te suspiramus, gementes et flentes in hac lacrimarum valle. Eia ergo, advocata nostra, illos tuos misericordes oculos ad nos converte, et Iesum, benedictum fructum ventris tui, nobis post hoc exsilium ostende. O clemens, o pia, o dulcis Virgo Maria. Amen.



ROZANIEC NAJCZYSTSZYCH RAK MARYI

„Rece mojej matki sa przystania zbawienia.Przez jej rece wyplywaja laski,blogoslawienstwa i dary Ducha milosci!“ Jezus

Modl sie na normalnym/a moze i na franciszkanskim/ rozancu.
Wierze w Boga. Ojcze nasz,3 razy zdrowas Maryjo/wiara,nadzieja,milosc/ Chwala Ojcu,O Jezusie...

Ojcze Nasz,10 Zdrowas Maryjo,tajemnice odmawia sie po kazdej Zdrowas Maryjo laskis pelna....

1.Ktorego na swoich najczystszych rekach nosilas i Go usypialas
2.Ktorego swoimi najczystszymi rekoma zmienialas pieluszki i wychowywalas
3.Ktorego swoimi najczystrzymi rekoma uczylas chodzic
4.Ktorego swoimi najczystrzymi rekoma pocieszalas kiedy byl zostawiony przez
wszystkich
5.Na ktore najczystsze rece lzy,krew i pot padaly pod krzyzem
6.W ktore najczystrze rece bylo polozone cialo
8.Ktore w dniu Jego Zmartwychwstania Jego Przytulaly

Na koncu rozanca:

Modlmy sie:
Ojcze Swiety,prosimy Cie poprzez najczystrze rece Maryi daj nam laske wiecznego zbawienia.konajacym lake pokuty,a swojemu Kosciolowi daj Swiatlosc Zmartwychwstania zeby bylo jedno stado i jeden Pasterz.Amen!

Witaj Krolowo Matko Milosierdzia,zycie i slodyczy i nadziejo nasza witaj!
Do Ciebi wolamy....



ROSARY TO THE CHASTE MARY'S HANDS

You say the "Apostle's Creed", "Our Father", three "Hail Marys" ( faith, hope, love), "Glory Be to the Father".

For each mystery you say: Our Father, ten Holy Marys and repeat the mystery, and Glory Be to the Father. At the end you say "Hail, Holy Queen" and "Praises to the Name of Jesus."

Mysteries to the chaste Mary's hands:

1. Who You carried and put to sleep with thy chaste hands
2. Who You wrapped an raised with thy chaste hands
3. Who You taught how to walk with thy chaste hands
4. Who You comforted with thy chaste hands when he was abandoned by all
5.Whose tears, blood and sweat fell on thy chaste hands under the holy cross
6. Whose dead body was laid on thy chaste hands
7. Who You took in your chaste hands on the day of resurrection

Let us pray:
At the end of rosary you say: Holy Father we pray by the chaste Mary's hands for You to give us grace of eternal salvation, peace of holy repentance to those who are dying and lay on Your church a light of resurrection to make it one flock and one shepherd. Amen



Rosenkranz des Allerreinsten Hände Marias


1. Den Du mit Deinen allerreinsten Händen getragen und in den Schlaf gewiegt hast.
2. Den Du mit Deinen allerreinsten Händen gewickelt und aufgerichtet hast.
3. Den Du mit Deinen allerreinsten Händen gehen gelernt hast.
4. Den Du mit deinen allerreinsten Händen getröstet hast, wenn Er von allen verlassen war.
5. Dessen Tränen, Blut und Schweiss auf Deine allerreinsten Hände unter dem Heiligen Kreuz getropft haben.
6. Dessen totes Leib in Deinen allerreinsten Hände gelegen war.
7. Den Du mit Deinen allerreinsten Händen am Ostertag mit einer Umarmung empfangen hast.

Am Ende des Rosenkranzes:

Heiliger Vater, wir beten dich an durch allerreinsten Hände Marias, erteile uns die Gnade der Rettung in die Ewigkeit, gib den Sterbenden die Gnade des Heiligen Reue und lass das Licht der Auferstehung auf Deiner Kirche herabkommen, dass eine Herde und ein Hirt werde! Amen!


RÚŽENEC NAJČISTEJŠIM RUKÁM MÁRIINIM

Na počiatku sa modlí ako aj pri rúženci Panni Márii: Verím, Otče náš, tri Zdrava Mária (viera, nádej a láska), Sláva otcu. Pri každom tajomstve sa modlí: Otče náš – 10 Zdravas Mária a tajomstvá sa opakujú – Slava Otcu. Na konci sa modlia záverečné modlitby: Zdravas Král'ovná a pochvala Menu Ježišovom (Nech je zvelebený Boh).

TAJOMSTVÁ RÚŽENCA NAJČISTEJŠIM RUKÁM MÁRIINIM

1. Ktorého si svojimi načistejšimi rukami nosila a uspávala
2. Ktorého si svojimi načistejšimi rukami povíjala a zdvíhala
3. Ktorého si svojimi načistejšimi rukami chodit' učila
4. Ktorého si svojimi načistejšimi rukami tešila, ked'od všetkých opustený bol
5. Ktorého slzy, krv a pot kvapkali pod svätým križom po tvojích najčistejšich rukách
6. Ktorého mrtve telo položené bolo do tvojich najčistejšich rúk
7. Ktorého si svojimi načistejšimi rukami na deǹ zmȓtvychvstania do náruči prijala

Na konci ruženca:

Svätu Otče, na prihovor najčistejšich rúk Panni Márii, udel'nám milost' večného spasenia, daruj umierajucim milost' svätého pokánia a spusti na svoju Cirkve svetlo Zmrtvychvstania aby bolo jedno stádo a jeden pastier. Amen.


CORONCINA ALLE MANI PURISSIME DI MARIA

“Le mani della mia madre sono un porto di salvezza! Per mezzo delle sue mani ci giungono grazie, benedizioni e doni dello spirito d'amore“ (Gesu mio)

Si prega con i grani del rosario.

- Credo, Padre Nostro, 3 Ave Maria (fede, speranza e amore) Gloria,

Gesu mio...

- Padre nostro, 10 Ave Maria e annuncio del Mistero [Ave Maria piena di grazia il Signore è con te, tu sei benedetta tra le donne e benedetto il frutto del tuo seno Gesu; che con le tue purissime mani ecc]

I misteri sono:

1. Che sulle tue purissime mani hai portato e cullato.
2. Che con le tue purissime mani hai fasciato e sollevato.
3. Al quale con le tue purissime mani hai insegnato a camminare
4. Che con le tue purissime mani hai consolato quando era stato abbandonato
5. Il cui sangue, lacrime e sudore è gocciolato sulle tue purissime mani sotto la Santa Croce
6. Del quale le tue purissime mani accolsero il corpo esanime
7. Che tu con le tue purissime mani hai abbracciato nel giorno della Risurrezione.

Alla fine della coroncina si dice:

Preghiamo:
Santo Padre noi ti preghiamo per l'intercessione delle purissime mani di Maria di donarci la grazia dell'eterna salvezza, dona ai nostri defunti la grazia del santo pentimento e fa scendere sulla tua Santa Chiesa la luce della Resurrezione affinché sia un solo gregge e un solo pastore. Amen



Броеница на пречисти ръце на Мария

„Ръцете на моята майка са пристанище на спасението. Чрез нейните ръце се изливат благодати и благослови, даровете на Духа на любов! „(Исус)

Моли се на обикновена (може и францисканска) броеница
Верью, Отче наш, 3x радвай се (вяра, надежда и любов) Слава на Отца, О Исусе…

Отче наш, 10 Радвай се, тайна се казва след всяко Радвай се..
Плодът на твоята утроба Исус….

1. Когото си на своите пречисти ръце носила и си го приспивала
2. Когото със своите пречисти ръце си повивала и възпитавала
3. Когото със своите пречисти ръце си учила да ходи
4. Когото със своите пречисти ръце когато е бил от всички
изоставен си утешавала.
5 Чиито (на когото) сълзите, кръв и пот капеха върху твоите
пречисти ръце под кръста.
6. Чието мъртво тяло бе положено в твоите пречисти ръце.
7. Когото в деня на неговото възкресение си прегърнала.

На края на броеница:

Да се помолим:
Свети Отче, ние те молим, чрез пречисти ръце на Мария да ни дадеш благодатта на вечното спасение, на умиращите благодатта на покаяние, а на своята Църква да спуснеш блясъкът на Възкресението за да бъде едно стадо и един Пастир. Амин!

Здравей Царице…



ROSAIRE MAINS IMMACULEE DE MARIE

„Mes mains mere sont port du salut.Par ses mains vers la bas grace el la benedictione, cadeaux Esprit d'amor“ (Jesus)

(Priez a Notre Dame du rosaire perles)

Faites le signe de la Croix

Recitez: le Credo, un Notre Pere, Je vous salut, Marie (la Foi, l'Esperance, et la Charite), Gloire au Pere O mon Jesus

Le mystere du Rosaire:

1. Que voules-vous pourifier les mains et portait et fait de s' endormir
2. Que voules-vous pourifier les mains se balancait et soulevees
3. Que voules-vous pourifier le mains d'apprendre a mrcher
4. Que voules-vous pourifier le mains vos mains console lorsque tous les a ete abondonne
5. Dont les larmes, le sang et la sueur coulent sur vos mains purifier, en dessous de la Sainte Croix.
6. Dont le cadavre a ete prevue pour purifier vos mains
7. Qui voulez – vous purifier vos mains sur le jour de la Resurrection a recu une accolade

A la fin du Rosaire:

Prions: Sain Pere, nous vous demandons de purifier les mains de Marie nous accorde la grace du salut eternel, donne la grace repentir et de mourir qouttes sanite a son Eglise et la lumiere de la Resurrection etre un seul troupeau et un sel pasteur. Amen.

Salve Regina



KRUNICA ZA PREČISTITE RACE NA MARIJA


- Veruvanje, Otecu naš, 3. Zdravo Marijo (vera, nadež i ljubov), Slava na Otecot, O moj Isuse...

- Otecu naš, 10. Zdravo Marijo i najava Otajstva posle sekoja Zdravo Marijo

1. Kogo so svoite prečisti race noseše i zaspivaše.
2. Kogo so svoite prečisti race povivaše i krevaše.
3. Kogo so svoite prečisti race učeše da odi.
4. Kogo so svoite prečisti race tešeše koga od site napušten beše.
5. Čii solzi, krv i pot kapea po tvoite prečisti race pod Svetiot Krst.
6. Čie mrtvo telo beše položeno na tvoite prečisti race.
7. Kogo so svoite prečisti race na denot na voskresnuvanjeto vo pregratka primaše.

Na krajot od krunicata:

Da se pomolime...

Sveti Otecu nie te molime preku prečistite race na Marija da ni podeliš milost za večno spasuvanje, da im podadeš na onie koi umiraat milost za sveto pokajuvanje i da spuštiš na svojata sveta Crkva svetlo na Voskresnuvanje da bide edno stado i eden ovčar. Amin.


Zdravo Kralice....


“DUART E NËNËS SIME JANË SHTEG SHPËTIMI! PËRMES DUARVE TË SAJA LËSHOHEN HIRET DHE BEKIMET, DHURATAT E SHPIRTIT TË DASHURISË” (Jezusi)

Rruzarja i ka 7 mistere dhe mund të lutet në rruzaren françeskane

- Besoj, Ati ynë, 3 Të falemi Mari (feja, shpresa dhe dashuria), Lavdi Atit, O Jezusi im.

- Ati ynë, 10 Të falemi Mari dhe shpallja e misterit pas çdo Të falemi Mari


1. Të cilin me duart tua tejet të pastra e ke bartur dhe vënë në gjum.

2. Të cilin me duart tua tejet të pastra e ke mbështjellur dhe rritur.

3. Të cilin me duart tua tejet të pastra e ke mësuar të ecë.

4. Të cilin me duart tua tejet të pastra e ke ngushëlluar kur ka qenë i braktisur prej të gjithëve.

5. Lotët e të cilit, gjaku dhe djersa kanë pikuar nëpër duart tua tejet të pastra nën Kryqin e shenjtë.

6. Trupi i vdekur i të cilit ishte i vendosur në duart tua tejet të pastra.

7. Të cilin në ditën e ringjalljes e ke marrë në përqafim me duart tua tejet të pastra.


Në fund të rruzares:

Të lutemi.

Atë i shenjtë, ne të lusim që përmes duarve tejet të pastra të Marisë të na japësh hirin e shëlbimit të amshuar, atyre që janë duke vdekur hirin e pendimit dhe derdhe në Kishën tënde të shenjtë dritën e Ringjalljes që të jetë një grigjë dhe një bari i vetëm. Amen.

Të falemi Mbretëreshë


TRIJUMF BEZGREŠNOG SRCA MARIJINA JE ZAPOČEO!

Neka ovih sedam godina koje nas dijele od 100- te(1917-2017) obljetnice
od ukazanja ubrzaju naviješteni trijumf Bezgrješnog Srca Marijina
na slavu Presvetoga Trojstva (Papa Benedikt XVI.)

OBEĆANJE PRESVETOM TROJSTVU PO PREČISTIM RUKAMA MARIJINIM

Oče, Sine i Duše Sveti, duboko ti se klanjam
i po prečistim rukama Djevice Marije Majke Crkve, posvećujem ti cijeli svoj život.
Pred tvojim licem danas obećajem, da ću nastojati slijediti Isusa Krista kao svoga jedinog Učitelja,
živjeti u skladu s njegovom riječi u Evanđelju,
te u zajedništvu tvoga Duha s braćom i sestrama, u tvojoj Crkvi častiti tvoje Ime.
Želim se uvijek klanjati Tvome licu koje je toliko pogrđivano psovkama,
nečednim ponašanjem i nedostojnim pristupanjem Presvetoj Euharistiji.
Isuse, u snazi tvoga Duha želim te slijediti, i svojim životom pružati zadovoljštinu
tvome Ocu i utjehu našoj nebeskoj Majci.
Želim osobito častiti prečiste ruke Tvoje Majke
koja te niti jednog trenutka nije napustila
nego ti je u svetoj poniznosti i poslušnosti služila
i bezuvjetno ljubila. Po Marijinim prečistim rukama,
tebi se Isuse potpuno predajem i posvećujem!
Po njezinom primjeru obećajem da ću biti poslušan poticajima Tvoga Duha i vršiti volju nebeskoga Oca.
Obećajem Isuse, da ću sve više čitati Tvoju Riječ,
redovito moliti u zajedništvu s braćom i sestrama,
slaviti Tvoje sveto Ime, živeći u čistoći srca, misli i osjećaja.
Želim osobito častiti Prečiste Ruke Majke Marije,
barem jednom tjedno klanjati se Tebi u presvetom Oltarskom Sakramentu,
mjesečno pristupati sakramentu sv. Ispovijedi i redovito sudjelovati na sv. Misi.
Obećajem poslušnost svetoj i katoličkoj Crkvi i njezinim zakonitim poglavarima jer
NIJE SLUGA VEĆI OD GOSPODARA NITI POSLANIK OD ONOGA KOJI GA POSLA.

Na slavu Trojedinoga Boga, na čast blaženoj Djevici Mariji i našim zaštitnicima! Amen!


PREČISTE RUKE MARIJINE SU LUKA SPASA ZA ČOVJEČANSTVO - ŠKOLA MOLITVE, SLAVLJENJA I BLAGOSLIVLJANJA

utorak, 12.04.2011.

SLOBODA KAO TEMELJNO OBILJEŽJE ČOVJEKOVA DOSTOJANSTVA


Sloboda je bitno obilježje ljudskosti i čovjekova dostojanstva. Često se shvaća kao sposobnost i mogućnost da se nešto „može činiti“, osobito se to zapaža u zapadnoj kulturi budući da ona slobodu promatra kao moć posjedovanja i raspolaganja materijalnim dobrima. Za nas je sloboda bitno vezana za materijalnu dimenziju i smatramo slobodnim onog čovjeka koji raspolaže svojim kapitalom, ljudima, častima. Na osobnoj razini sloboda je označena kao mogućnost osobne odluke u odnosu prema drugima. Zbog toga se u našoj zapadnoj kulturi zanemaruje bitno obilježje čovjeka kao „osobe“ te ga se promatra u njegovoj „ulozi“ ili još gore u njegovoj produktivnosti ili funkciji. Sloboda je temelj ljudskog određenja! Ljudi koji nisu istinski slobodni ne mogu se odnositi prema drugima u pravoj slobodi. Zanimljiva je činjenica da kad je Isus Židovima otvoreno rekao: „Kad uzdignete Sina Čovječjega, tada ćete upoznati da Ja jesam“ (Iv 8, 29), mnogi su mu povjerovali. Tada je Isus snagom riječi i Duha očitovao da je On Bog koji Jest poput njegova Oca kad se Mojsiju objavio kao Jahve! Kad Isus bude uzdignut na križ, kad bude raspet, izranjen, gol, gladan i žedan, tada će oni upoznati da On jest. I kasnije Isus nastavlja objavljivati sebe onima koji su povjerovali: „Ako ostanete u mojoj riječi, uistinu, moji ste učenici; upoznat ćete istinu i istina će vas osloboditi“ (Iv 8, 31).
Ovo je na neki način vrhunac Isusove nauke. Znači uputiti se u njegovu školu koja ima za cilj upoznavanje Istine. Samo onaj koji prihvaća Božje riječi postaje dionik Istine koja ga vodi u slobodu. Postavlja se pitanje kako to da Isus bira križ koji je najsramotnije i najbolnije mjesto u židovskom mentalitetu za očitovanje svoje božanske naravi i za objavljivanje same Božje biti? Često se puta govori da ljudska sloboda mora proizlaziti iz mogućnosti vlastitog i osobnog izbora. Isus je na križu prikovan, lišen slobode kretanja, gladan, žedan, gol i napušten od velike većine svojih apostola i sljedbenika. Lišen je svega. Čak će u dinamici bezuvjetne ljubavi svoju Majku predati svome učeniku Ivanu. Molit će svoga Oca da oprosti njegovim mučiteljima. Prije negoli će predati svoj Duh u ruke Očeve molit će Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio. Isus na križu apsolutno ništa ne posjeduje. On je potpuno siromašan i do kraja ponižen, čak i od Oca napušten ali u njemu nema nikakvog znaka tame i zla, laži i očaja. Njegova je žrtva savršena i bezuvjetna. Isus na križu je definitivno očitovanje božanske slobode koja živi i djeluje u odnosu osoba Presvetoga Trojstva. Zbog toga on govori „Kad uzdignete Sina Čovječjega, tada ćete upoznati da Ja jesam“. Bog jest! Samo ono što proizlazi iz Božje biti i njegova stvaralaštva opstoji i živi. Bog svjedoči: “nek' se znade od istoka do zapada da izvan mene sve je ništavilo." Ja sam Jahve i nema drugoga“ Najveće zlo koje se čovjeku može dogoditi je da ne bude ono što je on u svojoj biti – slobodan i istinit. Čovjek gubi svoj identitet kad dopušta da ga životne situacije ili osobe oblikuju po svojoj mjeri ili mu nameću ulogu koja mu ne pripada. To su sve znaci ništavila i propadanja! Isusovo uzdignuće na križ je definitivna Božja ponuda čovjeku da pronađe vlastiti identitet i dostojanstvo u muci, smrti ali nadasve u uskrsnuću. Isus na križu čovjeku nudi novo rođenje. On s križa čovjeku daje novi put istinske slobode na kojem dokida svaki antogonizam, pohlepu, oholo nadmetanje, egoizam. Čovjek pred Isusovim križem uči biti istinski slobodan jer Isus ne iskorištava drugoga u vlastite ciljeve nego se u potpunosti daruje drugima. To je vrijednost potpune slobode koja se očituje u bezuvjetnoj ljubavi prema drugoj osobi. Čovjek u svojoj naravi pozvan je biti slobodan od stvari a iznad svega je pozvan boriti se kako bi sačuvao vlastiti identitet ljudskosti koja je po svojoj naravi upućena na drugoga, na usrećivanje osoba s kojima živi i djeluje. Pad prvih ljudi sastoji se u nesposobnosti korištenja vlastite slobode i poštivanja objektivnih zakonitosti koje je Bog postavio u stvoreni svijet. Kad se te zakonitosti ne poštivaju nastaje nered. Papa Benedikt u svojoj knjizi „U početku stvori Bog“ na novi način osvjetljuje dinamiku pada prvih ljudi: „ U vrijeme kada je izvješće o raju zadobilo svoj konačni literarni oblik, golema je bila opasnost da Izrael od onih religija preuzme ono što je fasciniralo osjetila i duh i da tako iščezne i padne u zaborav onaj Bog obećanja i stvaranja koji se činio tako dalekim. 'Vidje žena da je stablo dobro za jelo, za oči zamamljivo, a za mudrost poželjno“ (Post 3, 6). Zmija je u onoj religioznosti bila simbol mudrosti koja vlada svijetom i plodnosti u kojoj čovjek uranja u božansku struju života, osjećajući na trenutke da je stopljen s njegovom božanskom moću. Tako zmija postaje i simbol privlačnosti ovih religija za Izrael nasuprot tajanstvenosti Boga Saveza. U ogledalu Izraelove kušnje Sveto pismo predstavlja Adamovu kušnju, bit kušnje i grijeha u svim vremenima općenito. Kušnja ne počinje s nijekanjem Boga, s padom u otvoreni ateizam. Zmija ne niječe Boga. Štoviše, ona započinje s prividno posve smislenim informativnim pitanje, koje u sebi zapravo sadrži podvalu i čovjeka uvlači u prijevaru, izvlači ga iz povjerenja i uvlači u nepovjerenje:“Zar ne smijete jesti ni s jednog drveta u vrtu“. Papa govoreći o prekršaju Saveza kojim je čovjek opečaćen samim stvaranjem, promatra noviju i suvremenu povijest u svjetlu Objave sv. Pisma: „Što to znači, vidimo danas puno jasnije na drugoj varijanti, tehničkoj. No to je varijanta iste misli i iste stvari jer i riječ techne na njemačkome znači 'umjetnost' i dolazi od 'moći', umjeti. Stoga je i ovdje pitanje: što smije tehnika? Dugo vremena se držalo jasnim: ona svije ono što može. Jedina pogrješka koju on spoznaje jest umjetna pogrješka. Robert Openheimer pripovijeda da je za njih, atomske fizičare, kada se pojavila mogućnost atomske bombe – 'technically sweet', tehnička draž, bila njihova fascinacija, poput magneta koji su morali slijediti. Htjeti ono što je tehnički moguće, umijeće, i ostvariti ga. Posljednji zapovjednik Auschwitza, Hos, u svome je dnevniku zapisao da je logor za uništenje bio mjesto nečuvena tehničkoga učinka. Trebalo je uvažavati red vožnje propisan od ministarstva, kapacitet krematorija o određenu temperaturu, i sve uskladiti da besprijekorno funkcionira – sve je to tvorilo fascinantan i dobro razrađen program koji je kao takav opravdavao sama sebe. No po posljedicama ovoga principa trebali bismo danas konačno uvidjeti da je to prijevara Sotone koji želi uništiti čovjeka i svijet. Trebali bismo uvidjeti, kaže Papa, da se čovjek nikada ne može povući u prostor pukoga umijeća. Sve što čini, čini samome sebi. Zbog toga je mjerio koje je uvijek prisutno on sam, stvorenje, dobro i zlo, i ako zaniječe to mjerili. Vara sama sebe. Ne postaje slobodan, nego se suprotstavlja istini. A to znači: razara sebe i svoj svijet. Gledajući odatle, možemo upravo reći: najdublji je sadržaj grijeha taj da čovjek hoće zanijekati svoju stvorenost jer ne želi prihvatiti mjerilo i granicu koji su u njoj uključeni. Ne želi biti stvorenje, ne želi nikakvo mjerilo, ne želi biti ovisan. Svoju ovisnost o Božjoj stvaralačkoj ljubavi tumači kao otuđenje od sama sebe. A otuđenje od sama sebe je ropstvo kojega se čovjek mora osloboditi. Tako sam čovjek želi postati Bog…Za onoga koji bi htio biti Bog, drugi postaje ograničenje, suparnik, prijetnja“.
Vrlo je zanimljivo svjedočanstvo flamanskog svećenika Flora Hofmansa, profesora teologije u Santiago de Chile:
„Godinama, koje su se činili kao stoljeća, imao sam san. Već kao dječak:
Sjedio sam na zemlji potpuno sam.
Potpuno sam.
Gledao sam sebe kako sjedim na toj velikoj kugli.
Tada je to počelo.
Stalno vraćanje te strašne more,
Kugla se počela vrtjeti. Sve brže i brže.
Drveće se lomilo. Brda su propadala.
More je ispiralo dubine.
Vjetar je urlikao u mojim ušima: Pusti! Pusti! Pusti!
Nisam pustio. Pripijao sam se čvrsto uza zemlju ustima i rukama i nogama.
Jer bojao sam se! Što će biti od mene u ovom svemiru, u ovoj tamnoj noći?
Nikad, nikad…
Dok se nisam probudio. Mokar od znoja i straha. S trideset i devet. Ostavio – pustio sve! Otprilike prije šest godina. Ne u snu. Ali po danu. Usred stvarnosti. I osjećao sam. Sad je gotovo sa mnom, sad se može bilo što dogoditi. Žalost ili radost, što bilo. Ja sam olabavio kontrolu. Predao sam se Božjoj volji u nečemu što je postajalo sve jasnije, nečemu što se odnosilo na život i smrt.
Povučen u samu prazninu, izgubio sam svaki nadzor, izgubio tlo pod nogama. Takvo što može učiniti samo budala. Moglo se izgubiti život. Sve postaje strano. Čovjek uistinu osjeća da je izgubio vrijeme. Da je izgubljen. Mora biti spašen, rođen nanovo iz krvi i mraka.
I kad se otišlo toliko daleko, sve je postalo novo, čak i cvijet, leptir. Ili ljuljanje trski na vjetru.
Ali prije svega On.
Uistinu, radi se o „sve ili ništa“. Nebo ili pakao za čovjeka. On postaje ili čovjek ili neljudsko biće. Pogotovo nakon utjelovljenja Sina Čovječjega stojiš pred izborom punim nade, Jedanput! Kasnije vidiš da je sve usmjeravalo k ovom životu, kao što je Stari zavjet usmjeren k Novom zavjetu. Kao noć k danu. Kao gubitak života k pobjedi života.
Ovo pišem za one koji to znaju, da bi se sa mnom radovali u Gospodinu. I za one kojima to tek predstoji, da ne bi uzmaknuli, jer Gospodin je pastir i u noći. On provodi kroz mračne doline, a tamo kamo tvoje srce uistinu čezne može se stići jedino kroz njih.
Orkan njegove ljubavi obrušava se na zemlju, grabeći, privlačeći i dovikujući: ostavi sve, predajte se, u ime Božje, predajte se svi zajedno“ . (W. Stinissen, Moj život u Tvojim rukama, Naklada sv. Antuna, Zagreb, 2008, str. 105-106)
Čovjek postaje istinski slobodan kad se otvara i prepušta Božjemu planu u svome životu. U trenutku kad kaže: Bože neka mi bude kako je tvoja volja, on postaje spreman za suradnju s Bogom i prima pomazanje Duha Svetoga za jedinstveni plan u svijetu. Takav se čovjek više ne može izmiriti s osrednjošću već uz pomoć Božje milosti prihvaća dinamiku pšeničnog zrna: „Zaista, zaista kažem ako pšenični zrno pavši na zemlju ne umre, ostaje samo, ako li umre donosi obilan rod“( Iv 12, 24).

U ljudskoj nemoći, duhovnoj smrti i očaju, nudi se Božja riječ kao neizrecivo blago, svjetlo nade i povjerenja. Bog iz svoje ljubavi poziva čovjeka na život u punini, ali ne želi čovjeka prisiliti na Njegovu ljubav već želi da čovjek u slobodi prihvati njegovu ljubav kao suputnik i suradnik, kao njegovo dijete. Sloboda je temeljno obilježje Božjega stvaralaštva i njegove kreativnosti. Stoga čovjek posjeduje moć odlučivanja i slobodnog izbora. Nakon najvećeg dara – dara života što ga je Gospodin udijelio čovjeku, sloboda je zasigurno jedna od najvećih i najuzvišenijih čovjekovih kvaliteta. Bog savršeno i bezuvjetno ljubi čovjeka. Učinio ga je dionikom tolike slobode da može izabrati nešto što se protivi samom njegovu Stvoritelju, a na koncu i njemu samome i to je zlo i grijeh. Dok se današnji čovjek muči i bori u vlastitoj slobodi, jer je ne zna pravilno i odgovorno koristiti, Bog mu daruje svjetlo u svojoj riječi, pokazujući mu put prema svjetlijoj budućnosti i uspjehu. U tom smjeru nam i ovaj evanđeoski tekst daje veliko svjetlo:
Jerihonski slijepac Bartimej (Mk 10,46)
„Dođu tako u Jerihon. Kad je Isus s učenicima i sa silnim mnoštvom izlazio iz Jerihona, kraj puta je sjedio slijepi prosjak Bartimej, sin Timejev. Kad je čuo da je to Isus Nazarećanin, stane vikati: "Sine Davidov, Isuse, smiluj mi se!" Mnogi ga ušutkivahu, ali on još jače vikaše: "Sine Davidov, smiluj mi se!" Isus se zaustavi i reče: "Pozovite ga!" I pozovu slijepca sokoleći ga: "Ustani! Zove te!" On baci sa sebe ogrtač, skoči i dođe Isusu. Isus ga upita: "Što hoćeš da ti učinim?" Slijepac mu reče: "Učitelju moj, da progledam." Isus će mu: "Idi, vjera te tvoja spasila!" I on odmah progleda i uputi se za njim“.
Isus je prošao zemljom čineći dobro. Upućen je prema Jeruzalemu gdje će izvršiti djelo spasenja. Tako je posjetio Jerihon koji se smatra najstariji grad u svijetu. To je prvi grad na koji su izraelci naišli preko Jordana, i prvi grad Obećane zemlje, a nalazi se nekoliko desetaka kilometara od Jeruzalema. To je zadnji grad - utvrda kojeg su izraelci osvojili nakon povratka iz Egipta i to na čudesan način - klicanjem izraelskog naroda i kruženjem oko gradskih zidina. Ovaj događaj su Sveti oci često uzimali za primjer pouzdane i ustrajne molitve.
Isus je ušao taj grad, kojeg je Jošua prokleo tako da izraelci nisu ništa smjeli uzeti za sebe iz toga grada nakon što su njime prošli ali će biti proklet i onaj koji ga bude ponovno bude gradio. (Još 6, 26-27). U tom je gradu Isus naviještao Kraljevstvo Božje. Marko ne govori kakva je djela u njemu Isus činio, ali je sigurno da je i tamo liječio bolesne, tješio tužne (dva slijepca kod Mt; Lk govori o Jerihonu u zgodi o Zakeju i čovjeku koga su ga razbojnici pretukli). Isusa je pratilo silno mnoštvo koje je svjedočilo što je Isus činio i govorio. Svi su upućeni prema Jeruzalemu, jer je Pasha već bila blizu. Dok je izlazio iz Jerihona kraj puta sjedio je slijepi prosjak Bartimej. Svetom Marku evanđelistu bilo je važno ne samo napisati ime slijepom prosjaku nego ime njegova oca Timeja, njegovo socijalno stanje i način kako živi. Mnogi su učeni ljudi, pismoznanci, farizeji, upravitelji ostali bezimeni u evanđeljima. Bartimej proseći pri ulazu u grad sjedi kraj puta, smješten između dvaju gradova Jerihona i Jeruzalema: Jerihon je zadnji grad utvrda staroga svijeta kojeg Izrael napušta iz ropstva a Jeruzalem, mjesto Božjeg prebivališta i obećanja u kojem će se dogoditi za par dana savršeni čin objave i očitovanja Božje ljubavi prema čovjeku. Provodeći svoje vrijeme proseći kraj puta, čini se da Bartimej nije bio religiozan, tim više što su židovi takve hendikepirane osobe smatrali grešnicima, (Jer 31,8; Iv 9, 1-2). Upravo ova dramatična životna stvarnost slijepog prosjaka Bartimeja slika je mnogih ljudi, muškaraca i žena koji žive negdje kraj puta, koji su marginalizirani iz bilo kojeg razloga. To je slika onih koji svoju vjeru doživljavaju samo usput i površno. Ali i onih koji su izgubili svako dostojanstvo bez imalo nade i povjerenja da će ga jednom ponovno steći. Oni smješteni kraj puta očekuju bar malo pažnje, vedar pogled dobrote i nježnosti onih koji su i sami možda izgubljeni na putovima traženja smisla i radosti života. Upravo ovaj prizor ostavlja nam vremena i načina za promišljanje nad svojim osobnim životom kad smo se i mi htjeli nahraniti mrvicama pažnje i ljubavi ili trenutačnim užitkom smješteni u prašini sitnih zadovljstava sve dok nismo susreli Isusa koji se zaustavio čuvši našu molitvu i čežnju srca.
Bartimej je čuo da Isus prolazi sa svojim učenicima i silnim mnoštvom. Tu je Isus, u njegovoj blizini! Jedinstvena prilika za njega, u ovom trenutku se može riješiti cijeli njegov život i njegova životna situacija. On je prosjak, slijep ali nije gluh! Upravo je ovo temeljna činjenica koja je silno važna za život. Puno je teže bit gluh negoli slijep! U biblijskom smislu imati uho za Božju riječ, jedni za druge znači ući u radost spasenja, biti dionik zajedništva i pjesme slave koja zahvaća čitavi ljudski život. Zato i psalmist kaže: „Ako danas glas mu čujete, ne budite srca tvrda“( Ps 94, 7), zatim „da poslušam što mi to Gospodin govori“ ( Ps 85,9) ili ono što sv. Luka u Djelima apostolskim govori o poslanju Filipa: „Mnoštvo je jednodušno prihvaćalo što je Filip govorio slušajući ga i gledajući znamenja koja je činio Dj 8, 6“ Slijepi Bartimej je čuo da Isus ide tim putem i počeo je vikati. Posebnost ovog prosjaka je u tome što je odmah reagirao u Isusovoj blizini, počeo je vikati zazivajući ga kao kraljevskog potomka i Sina Božjega budući da mu upravlja svoju molitvu kao grešnik i potrebnik Božjega milosrđa. U njemu prepoznaje Mesiju – Spasitelja. Isus je onaj koji spašava! Ovaj usklik: „Smiluj mi se“ kod Mk samo se dva puta pojavljuje (Padavičar: Mk 9, 14 -29), što pokazuje važnost molitve. Bartimej prepoznaje autoritet Isusa ali i svoje granice i nemogućnosti, zna da se njegov život i budućnost nalazi u Isusovim rukama. To je ujedno i krik onoga koji je doživio duboku potrebu za oslobođenjem, za promjenom života i drugačijim načinom gledanja. Upravo ovaj krik bit će način molitve mnogih pustinjaka kako bi došli do molitve srca (Ruski hodočasnik!). On u sebi krije vapaj čovjeka staroga zavjeta koji je čeznuo za spasenjem po Božjem milosrđu a ne po vršenju zakonskih propisa. Bartimej je slika svih ljudi koji čekaju svjetlo: dolazak Spasitelja i bezuvjetnog dara milosrđa i spasenja.
Na njegov vapaj: „Sine Davidov, Isuse smiluj mi se“ mnogi su ga ušutkivali ali on je još jače vikao. Uvijek su za Isusom išli bolesni, siromašni ali jednako tako i mnoštvo ljudi koji su ga slušali i pratili. To je mnoštvo išlo ispred Isusa, oni imaju svoj cilj – put prema Jeruzalemu i nisu htjeli da ih itko ometa na tom putu. Na duhovnoj razini, ljudi koji idu ispred, pa čak i ispred Isusa ima duboko značenje. To su ljudi koji su stekli neko duhovno iskustvo, navikli na Isusovu prisutnost, njegov nauk i djelo. Oni vide pred sobom svoj cilj i zbog toga Bartimeja žele ušutkati, ne žele da ometa Isusa u njegovom hodu prema Jeruzalemu. Ali je Bartimej još jače vikao: „Sine Davidov smiluj mi se“. Na tu molitvu Isus se zaustavio. Na tom putu ostvarenja volje svoga Oca, Isus ima vremena i srca zaustaviti se na mjesto gdje je Bartimej boravio, upravljajući svojim učenicima naredbu: Pozovite ga! Upravo kod ovog posljednjeg Isusov čuda udjela imaju njegovi učenici. Oni su Crkva koja i danas ima ulogu dovoditi ljude k Isusu. Oni upravljaju svoje riječi prosjaku sokoleći ga: „ustani, zove te“. To su riječi puni nade, koje podižu čovjeka na novo dostojanstvo.
Od velike su važnosti riječi: „On baci sa sebe ogrtač, skoči i dođe Isusu“ One su odgovor i znak da su Isusove riječi našle dobro tlo u srcu prosjaka Bartimeja, odgovor na uslišanu molitvu. Kad je čuo da ga Isus zove on je bacio sa sebe ogrtač. Plašt ili ogrtač ima veliko i važno značenje u Bibliji. On nije samo dio odjeće nego se on povezuje sa samim identitetom, osobnošću koja ga nosi. Poznati su biblijski tekstovi koji se na različite načine povezuju sa plaštem i često se puta uspoređuje s pravednošću i korektnim životom u vjeri. (Ilija – Elizej; Job – njegov pravedan život je kao plašt koji ga je pokrivao; Izr 30, 4 – Moć je Božja takva koja vode na zemlji ovija svojim plaštem; Ps 104,2, „Gospodin je svjetlošću ogrnut kao plaštem“; Otk 19, 13: Ivan vidi čovjeka – Riječ Božju koji je ovijen plaštem). Plašt je neophodan dio odjeće, osobito u pustinjskim predjelima, gdje su noći vrlo hladne ali i danju služi kao zaklon od sunca. Kod židova, ali na Istoku općenito, svaki čovjek, bio bogat ili siromah, posjeduje plašt od kojega se nikako nije odvajao. U mnogim narodima je on sastavni dio čovjeka. On čovjeku označava sve! Tako je i plašt pokrivao tijelo i život slijepa prosjaka Bartimeja ali mu je bio i zaštita da koliko toliko zaštiti sebe od pogleda, prezira, dobacivanja, srama ili tjeskobe. Na Isusov poziv od baca takav ogrtač! Na tom putu mu takav plašt postaje prepreka. On se diže, skoči i dođe do Isusa. Ove tri radnje koje čini slijepi prosjak : bacanje ogrtača, skakanje, i prilaženje Isusu obuhvaća cjelokupni naš život i odgovor na Božje prilaženje nama po utjelovljenju. Osloboditi se svega što nas otežava na putu – mogu to biti i pozitivne ljudske stvarnosti kojima smo vezali sebe i ne možemo u slobodi disati i koje nas čine tromima i nepokretnima. Skočiti znači biti spreman, catch the moment, u duhovnom smislu se taj trenutak označava kao kairos – milosni trenutak, za razliku od kronos – bilježenje vremena u materijalnom i fizičkom smislu. I najvažnije sve te radnje imaju jedan cilj – doći do Isusa. Doći do Isusa znači u sebi imati svijest da je On prvi došao radi nas „Još dok smo mi bili u grijesima – on je za nas umro“. Doći do Isusa znači imati sigurnost da nas je On čuo, da je u masi prepoznao naš glas i vapaj i u toj nutarnjoj otvorenosti približiti se Isusu koji nas raširenih ruku oproštenja, ljubavi i blagoslova želi zagrliti. Nakon tih koraka učinjenih u povjerenju, dolazimo do Isusa sposobni stupiti u razgovor s njim. Božja je inicijativa uvijek ona koja svemu prethodi. Isus pita: Što hoćeš da ti učinim? – „Učitelju moj, da progledam“. Bartimej Isusa najprije promatra kao svoga Učitelja. On je Mudrac koji svojim znanjem raspršuje svako neznanje i zabludu koja potamnjuje život čovjeka. Isus je pravo Svjetlo koje osvjetljuje ne samo vanjski pogled nego onaj nutarnji. Samim pitanjem „Što hoćeš da ti učinim“ Isus ga je zagrlio i pokazao svoju ljubav da je tu za njega, da ga skloni sa granice puta i postavi na Put svjetla i radosti. Tek nakon ispovijesti vjere i nutarnjeg poklonstva govori svoju nakanu „da progledam“. Zbog toga Isus njemu daje pečat, potvrdu: „Idi, vjera te tvoja spasila“. Isus ga u potpunosti potvrđuje kao čovjeka, kao dionika božanskog života koji u njemu živi – vjera te tvoja spasila! Vjera je svjetlo! Po vjeri se otvaraju oči uma! Prošle nedjelje (4. korizmena – A), slušali smo u evanđelju po Ivanu, kako Isus govori farizejima: „Radi suda dođoh na ovaj svijet: da progledaju kji ne vide, a koji vide, da oslijepe!“ Čuli to neki od farizeja koji su bili s njime(sa ozdravljenim slijepcem!) pa ga upitaju: „Zar smo i mi slijepi?“ Isus im odgovori: „Da ste slijepi, ne biste imali grijeha. No vi govorite: 'Vidimo' pa grijeh vaš ostaje“. Čovjek koji je zatvoren u vlastitom pogledu, znanju, iskustvu, grijehu, on ne dopušta da ga obasja svjetlost istine. Bartimej u otvorenosti srca moli: Učitelju, da progledam! I on prima svjetlo! Isus ga šalje, idi vjera te tvoja spasila. I kaže sv. Marko: „I on odmah progleda i uputi se za njim!“. Ovo je događaj vjere i svjetla. Ovo je novost života. Bartimej ostavlja svoje mjesto, kraj puta, i kreće za Isusom, prema metropoli, prema središtu, ali s Isusom, da i on bude dionik svega što se ima dogoditi u planu spasenja.
U dinamici ovog otvaranja svjetlu istine i putu prema istinskoj slobodi može nam pomoći događaj povezan s prorokom Ilijom, prototipom proroka i nositeljem objave Božje u Starom i Novom Zavjetu. Ilijina povijest može biti pogled prema dubljem traženju slobode na osobnoj razini i prepoznavanju zdravih i slobodnijih odnosa s našim bližnjima. Isus govori Samarijanki: „ali dolazi čas - sada je! - kad će se istinski klanjatelji klanjati Ocu u duhu i istini jer takve upravo klanjatelje traži Otac. Bog je duh i koji se njemu klanjaju, u duhu i istini treba da se klanjaju."( Iv 4, 24)

1Ahab ispriča Izebeli sve što je Ilija učinio i kako je mačem poubijao sve proroke. 2Tada Izebela posla Iliji glasnika s porukom: "Neka mi bogovi učine sva zla i neka nadodadu, ako sutra u ovo doba ne učinim s tvojim životom kao što si ti učinio sa životom svakoga od njih!" 3On se uplaši, ustade i ode da bi spasio život. Došao je u Beer Šebu, koja je u Judeji, i otpustio ondje svoga momka. 4A sam ode dan hoda u pustinju; sjede ondje pod smreku, zaželje umrijeti i reče: "Već mi je svega dosta, Jahve! Uzmi dušu moju, jer nisam bolji od otaca svojih."5Zatim leže i zaspa. Ali gle, anđeo ga taknu i reče mu: "Ustani i jedi." 6On pogleda, kad gle - kraj njegova uzglavlja na kamenu pečen kruh i vrč vode. Jeo je i pio, pa opet legao. 7Ali se anđeo Jahvin javi i drugi put, dotače ga i reče: "Ustani i jedi, jer je pred tobom dalek put!" 8Ustao je, jeo i pio. Okrijepljen tom hranom, išao je četrdeset dana i četrdeset noći sve do Božje gore Horeba. 9Ondje je ušao u neku spilju i prenoćio u njoj. I gle, eto k njemu riječi Jahvine: "Što ćeš ti ovdje, Ilija?"10On odgovori: "Revnovao sam gorljivo za Jahvu, Boga nad vojskama, jer su sinovi Izraelovi napustili tvoj Savez, srušili tvoje žrtvenike i pobili mačem tvoje proroke. Ostao sam sam, a oni traže da i meni uzmu život." 11Glas mu reče: "Iziđi i stani u gori pred Jahvom. Evo Jahve upravo prolazi." Pred Jahvom je bio silan vihor, tako snažan da je drobio brda i lomio hridi, ali Jahve nije bio u olujnom vihoru; poslije olujnog vihora bio je potres, ali Jahve nije bio u potresu; 12a poslije potresa bio je oganj, ali Jahve nije bio u ognju; poslije ognja šapat laganog i blagog lahora. 13Kad je to čuo Ilija, zakri lice plaštem, iziđe i stade na ulazu u pećinu. Tada mu progovori glas i reče: "Što ćeš ovdje, Ilija?" 14On odgovori: "Revnovao sam veoma gorljivo za Jahvu nad vojskama, jer su sinovi Izraelovi napustili tvoj Savez, srušili tvoje žrtvenike i mačem poubijali tvoje proroke. Ostadoh sam, a oni traže da i meni oduzmu život." 15Jahve mu reče: "Idi, vrati se istim putem u damaščansku pustinju. Kad dođeš, pomaži ondje Hazaela za kralja aramskog. 16Pomaži Jehuu, sina Nimsijeva, za kralja izraelskoga i pomaži Elizeja, sina Šafatova, iz Abel Mehole, za proroka namjesto sebe.

Sv. Ilija, okrijepljen hranom koju mu je anđeo donio, išao je četrdeset dana i četrdeset noći sve do Božje gore Horeba. Nakon napornog hoda Ilija je stigao na Božje brdo Horeb i ušao u pećinu. Bježeći od kraljice Jizabele koja ga želi ubiti, umorio se i sklonio u pećinu, na Božjemu brdu. Kad je stigao u pećinu Bog ga pita: „Što ćeš ti ovdje Ilija?“ Bog želi s Ilijom razgovarati ali Ilija nije voljan i spreman za dijalog s Bogom, pa mu tjeskobno i razočarano kaže: „Revnovao sam gorljivo za Jahvu, Boga nad vojskama, jer su sinovi Izraelovi napustili tvoj Savez, srušili tvoje žrtvenike i pobili mačem tvoje proroke. Ostao sam sam, a oni traže da i meni uzmu život“ . Dok Ilija svoja junačka djela nabraja Jahvi, čak i to da se za njega borio, u pećini se skriva. Ilija razgovara s Jahvom ali iz pećine, iz svoje zaštite i skloništa. Njegova uspješna djela su mu zaslijepila pogled jer je revnovao za Jahvu, i ostao je sam u strahu.
Ilija je bio opterećen Bogom, na teret mu je bio i Izrael, a na kraju bio je opterećen i samim sobom. Ilija nije bio spreman za dublju suradnju s Bogom. Nije znao prepoznati Jahvinu blizinu i njegovu silnu ruku koja ga je vodila. Još nije naučio pravila Božjega govora i djelovanja. Njegovo proročko djelovanje nije bilo potpuno slobodno, ono ide iz njegova „ega“. Zato mu Jahve govori: „Iziđi i stani u gori pred Jahvom, evo upravo Jahve prolazi“ . Ilija se, kao nekoć Adam, sakrio pred Bogom, ali i od ljudi bježi. Adam se radi grijeha i straha sakrio, a Ilija se krije radi straha ali i radi svojih uspjeha i trofeja. Ilija je išao vlastitom snagom i umijećem. On je revnovao za Jahvu i njegov dom, ali nije revnovao s Jahvom u njegovom domu. Zbog toga je ostao sam, ali je sam jedino u svojim očima, u svojim iskustvima. Ilija osjeća samoću, napuštenost i strah. To su znaci najdubljeg poraza. Zato ga Jahve poziva da iziđe i stane u gori pred njega, jer on prolazi, želi Iliju sresti onakvim kakvim on jest, a ne u pećini njegova straha, nesigurnosti i površnih uspjeha. Ovaj Ilijin izlazak iz pećine podsjeća na slavni izlazak Izraela iz ropstva. Svi su miljenici Božji doživljavali takav izlazak, prijelaz iz pustinje! To je prostor mističnog Božjeg djelovanja i istinskog susreta s čovjekom. Poznat je susret Mojsija i Boga koji zajedno prolaze kroz Crveno more. To je PASHA Božja i njegova naroda. To je i mistično – realno oslobađanje svih onih koji će trebati proći vlastitu pashu skidanja staroga čovjeka. To je preslika one Pashe koju će Sin Čovječji ostvariti u svome tijelu. To je pasha koja je potrebna svim ljudima da bi se nanovo rodili i ušli u slobodu istinske ljudske i božanske ljubavi. Svoju Pashu Ilija prolazi na Božjem brdu. On izlazi iz pećine a Jahve prolazi...
Tek je sada Jahve na djelu, sad On nastupa. Bog djeluje na jedinstven način ali ne kako to Ilija očekuje. Svi su predznaci Jahvina dolaska bila predigra. Bili su to znaci Ilijine pripreme radi njegovih predodžbi o Bogu, osvetniku i rušitelju koji stoji samo uz neke ljude, neku grupu, ideje ili ideologije. Sva ta Božja očitovanja bila su Iliji prepreka u spoznavanju Boga onakvim kakav jest. On je u znacima tražio Jahvu, ali ih Jahve nadilazi. On je njihov tvorac. Ilija se nije htio riješiti pobjedničke pjesme vlastitog sebeljublja i samodostatnosti. Iako Ilija još uvijek nosi prepreke u svojim spoznajama o Jahvi, on je ipak i dalje tražitelj lica Njegova. Revnovao je za dom Božji, poubijao je Baalove svećenike, bježao od poganskoga svijeta. Svi ti uspjesi doveli su ga do samoće, do okrenutosti prema sebi, do pećine. Ilija je duboko razočaran, jer je mislio sam spasiti Izrael, vratiti ga Bogu ali mu nije uspjelo. Nosi li današnji čovjek, svaki od nas, u našem zanimanju, životu i djelovanju stvarnosti? Mislimo li da smo prepušteni samima sebi i da smo jedini koji ispravno radimo? Ilija se dosada borio sam! On se borio sam s poganima, ali i samim sobom! Bog se kroz čitavo to vrijeme skrivao. U hodu pred licem Božjim Ilija je trebao prepoznati i slijediti tu Božju želju i pedagogiju. Trebao je sve ostaviti, svoje pobjede, uspjehe, ljude, pa čak i slike o Bogu. Trebao je ostaviti znakove Božjega očitovanja ali i hvaljenja sebe. Trebao je ostaviti i sliku o sebi kao žrtvi. Jesmo li mi današnji kršćani spremni na takav iskorak prema istinskoj slobodi, prema iskustvu vlastite Pashu kako bismo iskusili Božje očitovanje i primili njegovu slavu? Zato Ilija čuje glas koji ga pita: „Ilija što ćeš ovdje? Trebali bismo svi skupa čuti Isusov glas prije svakog našeg liturgijskog ali i prijateljskog susretanja:"Ako dakle prinosiš dar na žrtvenik pa se ondje sjetiš da tvoj brat ima nešto protiv tebe, ostavi dar ondje pred žrtvenikom, idi i najprije se izmiri s bratom, a onda dođi i prinesi dar“
U Iliji je bio prisutan strah. On je iz straha pobjegao na brdo Horeb. Na kraju, Ilija razotkriva u potpunosti sebe, očituje svoj strah za život: „ostadoh sam, a oni traže da i meni oduzmu život“ . Bio je opterećen i uvjetovan svojim nastojanjima, svojim željama, pa i svetim željama. Njegova proročka služba je bila zatomljena tjeskobom, depresijom, nemirom, vlastitim željama i planovima te samoćom. Bog je ispred sebe pustio prirodne pojave: silan vihor, koji je drobio brda i lomio hridi, potres i oganj , Vjerojatno je Ilija u tom stanju htio takvo očitovanje Božje koje bi opravdalo njegov strah i njegovu revnost. Ali događa se sasvim drugačije: „šapat laganog i blagog lahora. Kad je to čuo Ilija, zakri lice plaštem, iziđe, i stade na ulazu u pećinu“ . Na brdu Horebu, nakon što je Ilija ostao sam, mogao je čuti šapat laganog i blagog lahora. U tom je susretu na Horebu Ilija naučio Božju pedagogiju, naučio je slušati Božji govor. Kroz slušanje tihog Božjeg govora, naučio je sebe zakloniti. To je novost u Ilijinom svijetu. Ovo je točka susreta Boga i čovjeka. Samoća i spoznaja sebe jesu životni ambijent u kojemu se Bog objavljuje. I ovdje se pojavljuje plašt, pred Božjom objavom pravednosti, ljubavi i dobrote, Ilija pokriva lice svojim plaštem jer mu se nutrina razotkrila. Bog je Misterium! Samoća je most preko kojeg Bog prilazi čovjeku kako bi ga učinio dionikom njegove prisutnosti i miline. Bog se objavljuje u šapatu blagog lahora a Ilija odgovara svojim izlaženjem iz pećine, svoga „ega“, straha i skrivanja. Dok se Bog objavljuje u svojoj tajanstvenosti blagim lahorom čovjek se skriva od njegova Lica, pokriva se plaštem. Dok se Bog objavljuje, čovjek se skriva. Šutnja i molitva su prostori duha u kojima se događa dinamika između Boga koji se objavljuje i čovjeka koji mu se klanja. Dok se jedan otkriva, drugi se skriva. Kad se čini da se pronađu, onaj drugi se već sakrio. Kad se čovjeku čini da se pronašao, on se zapravo izgubio. On se tada Bogu sakrio, a i sebi i drugima.
Čovjek se pronalazi kad mu se Bog objavljuje, kad mu govori. Čovjek upoznaje sebe i svoje djelovanje kad posluša Božji glas. Tada nastaje razgovor, dijalog između Boga i čovjeka. To je dijalog u slobodi, mistično događanje susreta Boga i čovjeka. U takvo događanje pozvan je svaki čovjek . Svi mi!
Brdo Horeb i pećina jesu za Iliju mjesto sazrijevanja i susreta s Bogom. On plaštem prekriva svoje lice jer ne može gledati lice Božje. On ga čuje, sluša, po tihom šapatu laganog lahora. Ovaj dijalog između Boga i čovjeka jest njihovo prožimanje u zajedništvu.
Jedino u snazi Duha Svetoga naše okupljanje, naša djelovanja postaju baštinom jer se događa u slobodi i istini, događa se u ime Kristovo jer po njemu učimo poštivati pravila međusobne otvorenosti. Isus Učitelj čini da čovjek uživa u blagodatima dinamične Božje prisutnosti. Zbog toga se naše djelovanje treba temeljiti na Kristovoj prisutnosti i poslanju tako da „ontološko jedinstvo s Kristom bude živo u svijesti i u djelovanju: sve ono što činim, činim u zajedništvu s njim i upravo to čineći, ja sam u Njemu“( J. RATZINGER, La comunione nella Chiesa, San Paolo, Milano 2004. Str. 181).
Samo se u ovom smjeru može govoriti o pravoj slobodi i kreativnosti istinske ljubavi koja omogućuje stvarnje mentaliteta poštovanje i međusobne tolerancije.
To neprestano izlaženje iz „svojih pećina“ jest promatranje slave lica Kristova koje nas vodi prema drugima. Stoga svakodnevno nastojanje u svjetlu Božje riječi nije samo puko zalaganje oko međusobnom poštovanja nego i put prema prihvaćanju slave koju je Otac dao Isusu a on ju daje onima koji su spremni zakoračiti u beskraj slobode nakon proživljene Pashe vlastitoga sebeljublja, straha i nepovjerenja.(R.P.)

- 10:44 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< travanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

01/2012 - 02/2012 (3)
12/2011 - 13/2011 (23)
11/2011 - 12/2011 (6)
10/2011 - 11/2011 (4)
09/2011 - 10/2011 (8)
08/2011 - 09/2011 (8)
07/2011 - 08/2011 (12)
06/2011 - 07/2011 (26)
05/2011 - 06/2011 (26)
04/2011 - 05/2011 (24)
03/2011 - 04/2011 (10)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

I OVOM PORUKOM VAM ŠALJEM POZIVNICU DA SVATKO OD VAS ZAUZME SVOJE MJESTO; JER SRCE MOJE MAJKE KUCA ZVUKOM KOJI ODZVANJA VJEČNOŠĆU PJEVAJUĆI MOJE IME.. ISUS!!!
JA SAM SVJETLOST SVIJETA I TKO U MOJOJ SVJETLOSTI NE HODI, U TAMI BIVA IZGUBLJEN!

BDIJEM NAD VAMA I TRAŽIM SRCA OTVORENA ZA PUNINU MOJE LJUBAVI I ISTINITOST MOJE RIJEČI,
KAKO BIH VAM DAROVAO OČI SVOGA SVETOGA DUHA ŠALJUĆI VAS U DALEKA PROSTRANSTVA TAME
PO KOJIMA LUTAJU IZGUBLJENA, OD MENE LJUBLJENA SRCA!

TO JE PUT VJERE, POŽRTVOVNOSTI I PONIZNOSTI!

VJEROM SLIJEDITE ONO ŠTO VAM BIVA OTKRIVENO PO OČIMA MOGA DUHA!

POŽRTVOVNOST JE RODILJA LJUBAVI MOGA PRESVETOGA SRCA KOJA OTVARA VAŠE RUKE
KAKO BISTE MOGLI PRIGRLITI SLABOSTI VAŠIH BLIŽNJIH,
ZATIM IH ZATVARA SKLOPLJENE U MOLITVU, KAKO BI NJIMA TKALI POKRIVAČE KOJI ĆE IH SAČUVATI OD HLADNOĆE NJIHOVIH SRDACA, JER NE UPOZNAŠE MOJE LJUBAVI!

PONIZNOŠĆU JE ZAČETA HRABROST KOJA VAS DRŽI JAKIMA KADA SE NAĐETE POPUT ZRNCA PIJESKA PRED NJIHOVIM VELIČINAMA
I KOJA USTRAJAVA U ČEKANJU KADA ĆE SUNCE PRAVEDNOSTI OBASJATI SVAKO ZRNCE ILI ČESTICU CVJETNOG PELUDA INAČE NEVIDLJIVOGA.
A KAKO LI JE VIDLJIVO POD SVIJETLOM SUNČEVIH ZRAKA!
TADA I ONO NAJMANJE BIVA OTKRIVENO KAKO PLEŠE POD KRILIMA VJETRA.
MOŽE LI ONO ŠTO JE VELIKO I TEŠKO PREPUSTITI SE PLESU I GIBANJU POVJETARCA ILI JE NAVIKNUTO NEPOMIČNO STAJATI
IŠĆEKUJUĆI OLUJE I POTRESE KOJI ĆE IH TEK POMALO POMJERATI!

ČOVJEČANSTVO JE U VELIKOME NEMIRU, ŽURBI, ZBRCI I POMUTNJI;
PA SE NE OSVRĆE VIŠE NA ŠUM LAGANOG POVJETARCA KOJI NOSI PRIJATELJSKI OSMIJEH I SRDAČAN STISAK RUKE.

NE PRIGIBA SE NA DUGINE BOJE JUTARNJE ROSE KOJA SE NUDI KAO OGLEDALO OBITELJSKOGA GNIJEZDA!
NE OTVARA SE PREMA MIRISU CVJETNIH POLJA KOJA PRUŽAJU SIGURNOST I ZAŠTITU POVJERENIH TAJNI!
ONO ŠTO ČINI JEST: DA SE OGLUŠUJE NA ŠAPAT RIJEČI ŽIVOTA VJEČNOGA!

ZATO VAM DARUJEM RUKE MOJE MAJKE KOJE BI VAS GRLILE I VODILE KA IZVORU SPASENJA!

DARUJEM VAM RUKE LJUBLJENE MAJKE
KOJA VAM SVOJIM MOLITVAMA VEZE RUHO NOVOGA ŽIVOTA KOJIM VAS ŽELIM ZAODJENUTI!

DARUJEM VAM RUKE MAJKE KOJA VAS SVE ŽELI PRIVINUTI NA TOPLINU PLAMENA LJUBAVI NJENA BEZGREŠNOGA SRCA!

RUKE KOJE SU ISPRUŽENE PREMA SVAKOME OD VAS, SPREMNE DA SVOJIM DLANOVIMA OBUJME LICE SRAMA I
PREKRIJU GA MIRISNIM DAHOM MAJKE KOJA LJUBI!

DARUJEM VAM RUKE MAJKE KOJE VAS ŽELE CJELIVATI I
POMAZIVATI VAŠE RANE MELEMOM ČISTOĆE KOJOM SU OKRUNJENE!

PREČISTE RUKE ČIJI VAM SE DLANOVI OTVARAJU I NUDE
KAO MEKANI JASTUCI NA KOJIMA SAM I SAM POČIVAO!

PRIHVATITE PREČISTE RUKE MOJE MAJKE!!!

TE SU RUKE LUKA SPASENJA!!
ONE SU UTOČIŠTE NEOGRANIČENOG PROSTORA!

I OVOM PORUKOM VAM ŠALJEM POZIVNICU
DA SVATKO OD VAS ZAUZME SVOJE MJESTO;
JER SRCE MOJE MAJKE KUCA
ZVUKOM KOJI ODZVANJA VJEČNOŠĆU PJEVAJUĆI MOJE IME.. ISUS!!!


Ova stranica je posvećena PRESVETOME TROJSTVU OCU, SINU I DUHU SVETOME!
Ima za zadaću ŠIRENJE POBOŽNOSTI PREČISTIM RUKAMA MARIJINIM!
Želi biti od pomoći svima koji žele slijediti Isusa Krista kao svoga Učitelja, nastojeći živjeti u skladu s Evanđeljem.
Želi svojim zalaganjem biti poticaj za molitvu i klanjanje presvetom Licu Isusovom koje je toliko pogrđivano psovkama, nečednim ponašanjem i nedostojnim pristupanjem Presvetoj Euharistiji.Ovom stranicom se želi molitvom i poticajem dati zadovoljštinu Ocu nebeskome i utjehu našoj nebeskoj Majci.
Nastojat će se osobito častiti prečiste ruke Majke Marije koja niti jednog trenutka nije napustila Isusa Krista nego ga je u svetoj poniznosti i poslušnosti služila i bezuvjetno ljubila. Po Marijinim prečistim rukama, ovom stranicom želi se pomoći onima koji se žele potpuno predati i posvetiti Isusu i Mariji u snazi istine i ljubavi Duha Svetoga!
Na osobiti se način želi promovirati čitanje i osluškivanje Božje riječi, redovito se moliti u zajedništvu s braćom i sestrama, te slaviti sveto Ime Božje,
živeći u čistoći srca, misli i osjećaja. Želi se osobito častiti Prečiste Ruke Majke Marije, barem jednom tjedno klanjati se Isusu u presvetom Oltarskom Sakramentu, mjesečno pristupati sakramentu sv. Ispovijedi i redovito sudjelovati na sv. Misi. Promovirati i nauku Katoličke Crkve i moliti za njezine zakonite poglavare JER NIJE SLUGA VEĆI OD GOSPODARA NITI POSLANIK OD ONOGA KOJI GA POSLA!

Na slavu Trojedinoga Boga, na čast blaženoj Djevici Mariji i našim zaštitnicima! Amen!

Sv. Franjo i sv. Klaro, molite za nas!
Sv. Faustino, moli za nas!
Sv. Padre Pio, moli za nas!
Sv. Terezijo Avilska, moli za nas
Sv. Leopolde, moli za nas!
Sv. Judito, moli za nas

Sv. Antune Padovanski, moli za nas
Sv. Ivane Apostole, moli za nas
Bl. Alojzije Stepinac, moli za nas
Bl. Ivane Pavle, moli za nas

MOLIMO SVAKODNEVNO MOLITVU ZA BLAGOSLOV NAŠIM OBITELJIMA, ZA ZDRAVLJE DUHA, DUŠE I TIJELA I ZA NAŠU DOMOVINU
MOLITVE KLANJANJA I ZADOVOLJŠTINE NEBESKOM OCU PO MUCI SPASITELJA ISUSA I PREČISTIM RUKAMA MARIJINIM

1. Sveti Nebeski Oče mi te molimo i klanjamo se ponizno presvetim ranama Isusa Krista koje je zadobio krunjenjem trnovom krunom i prikazujemo Ti na poseban način duboku ranu pored Njegova desna oka koje bijaše zatvoreno za sve one koje je Sotona zaslijepio svojim lukavstvom i sjajem ovoga svijeta.

- Mi te molimo po bolima i Prečistim Rukama Blažene Djevice Marije.

2. Sveti Nebeski Oče mi te molimo i klanjamo se ponizno presvetim ranama Isusa Krista koje je zadobio po padovima ispod teškoga križa. Prikazujemo Ti na poseban način duboku ranu na Njegovom desnom boku za sve one koji su prignječeni utjecajem Zloga u njihovim obiteljima i za sve one koji su se svojevoljno predali njegovom nauku. Da im po potocima Predragocjene Krvi koja je potekla iz te rane izliješ rijeke Tvoga Milosrđa i blagoslova.

- Mi Te molimo po bolima i Prečistim Rukama Blažene Djevice Marije.

3. Sveti Nebeski Oče mi te molimo i ponizno se klanjamo presvetim ranama Isusa Krista i prikazujemo ti na poseban način bolnu ranu Tvojega Sina na desnoj nozi pored koljena za sve one koji se pod padovima i bremenom zemaljskoga života ne mogu podići i nastaviti putem spasenja radi proklinjanja, zavisti i ljubomore.

- Mi Te molimo po bolima i Prečistim Rukama Blažene Djevice Marije.
4. Sveti Nebeski Oče mi Te molimo i ponizno se klanjamo presvetim ranama Isusa Krista i prikazujemo ti na poseban način Njegovo iščašeno rame i bolno istezanje i pribijanje desne ruke na križ za sve one koji su pozvani i izabrani u Presvetom Srcu Tvoga Sina da im udijeliš milost ustrajnosti i zaštitiš od svakoga zla. Molimo Te da bolni vapaj Tvoga Sina pri pribijanju Njegove desne ruke rasprši sve paklene sile koje su okružile Tvoju Crkvu.


- Mi te molimo po bolima i Prečistim Rukama Blažene Djevice Marije!

Pomolimo se
Sveti Oče pogledaj na rane svoga Ljubljenoga Sina! Pogledaj molimo Te, i po snazi Njegove žrtve, po zagovoru i Prečistim rukama Blažene Djevice Marije, oslobodi nas od svake zablude i krivovjerja. Oslobodi nas sveti nebeski Oče od svakoga zla u tijelu, duhu i duši. Amen.

Na kraju se izmoli:

- VJEROVANJE za potvrdu i učvršćenje naše vjere

- OČE NAŠ da prihvatimo Boga kao svoga milosrdnog Oca koji nas je iz ljubavi stvorio

- ZDRAVO MARIJO u znak zahvalnosti za sve milosti koje su se spustile po Marijinim prečistim rukama i snagom njenog majčinskog zagovora

- SLAVA OCU duboko klanjajući se PRESVETOM TROJSTVU i NERAZDJELJIVOM JEDINSTVU



PUTNIK

Ova priča je torba koju putnik sa sobom nosi...
Smjestio je u najdragocijenije, za put do cilja!
Ova priča je knjiga, žićem ispisana.
Za život i sreću tvoju!
Ova priča je dar, što iz torbe je uzet…
A možda je dar, ipak torba za one,
što na put su krenuli, usput zastali, i umorni...zaspali!

Ili...
Ovaj dar je malo svjetlo, za one, što sjaj oka o izlogu okačiše,
zapanjeni, tjeskobni pred izlogom umorni zaspaše.
…I dugo snivahu…!
I ... prišao im Putnik. Probudio ih i zaželio put svjetla...
kao Svjetlo!

Ali i put i Putnik su dar,
tebi i meni...svima, jer i mi smo zaspali!

Spoznasmo da je put sreće samo onaj kad na dlanu ti kap držiš!
Kad putniku žednom ti utažiš žeđ!
I tako suputnika nađeš!

Idući putem, upoznaješ svijet...
...i spoznaš da je...
svijet torba, u kojoj puno toga stane.

Kad unutra, malo bolje proviriš, gle, u njoj se skrio Put,
...skrila se Istina i Život tvoj, svih ljudi!

Budi putnik i ti! Hodaj naprijed!
Ne zastaj na putu!
Nikada!
Već hodaj, jer putnik si i ti!

S Putnikom ćeš braću i sestre naći! I onda ćeš stići!
Jer na tom putu ti sam nikad nisi!
I kad torba ti se teškom čini, tad put će ti se skratit!
Do Vrta, punog plodova ćeš stići!
I tvoj brat, i tvoja sestra, i torba tvoja...
makar prazna bila, jer sve svoje dao si svima!
Tad uberi plodove sreće!
U Vrtu… za buduća vremena!

Al pazi, samo one, što moći ćeš ih ljud'ma dati!

Jer plodove, što u torbi ćeš ih htjeti skriti, za se ih nećeš naći.

Znaj prazna je torba tvoja...i ne tuguj!
Jer Kruh te blagoslova čeka...
od Putnika da na dar za putnike ti primiš.(R.P.)