utorak, 31.10.2006.

Put (Nihat Krupic)

U Huseinovom životu mnogo toga je ličilo dobro izrežiranoj komediji. Za datum rođenja nije znao ali godina je bila ista kada je Musolini došao na vlast u Italiji, mjesto, tiho rudarsko seoce kraj Sane, gdje ljudi znaju šta je biti pod zemljom dva dana, kretanje u mejtaf i školu, njemački upad u Poljsku a prestanak školovanja kada je Tito rekao NE Staljinu.
Pratio ga je glas nemirnog dijeteta i kasnije velikog zavodnika. Gdje je Husein dolazio momci su dobro pazili na svoje cure, jer se teško moglo odoliti Huseinovim plavim očima i britkim jezikom koji je razoružavao sve djevojačke odbrambene linije. Oženio se mlad, dobio sina i preko noći nestao, ostavljajući mladu sa dijetetom u porodičnoj kući sa ostarjelim roditeljima. Mlada je čekala skoro dvije godine i kada se Husein nije vratio otišla svojima nazad.U međuvremenu Husein je lutao od grada do grada, radio građevinske poslove, bekrijo, dok se nakon deset godina takvog života nije zamorio pa oženio petnaest godina mlađu Zumru, napravio lijepu porodičnu kuću u Blagaju kod Bosanskog Novog i primirio se dobro po rođenju trećeg dijeteta. Život mu se sveo na rad čitave sedmice u novskoj građevinskoj organizaciji a preko nedelje privatno, tako da je obezbjedio familiji i sebi pristojan život.

Pred samu agresiju na Bosnu, Husein se penzionisao.
I to je prokomentarisao na njemu poznat način:
“ Moj radni vijek je trajao izgleda kao ova socijalistička Jugoslavija”.
Počeli su srpski mitinzi, mobilisanje, pa rat u Sloveniji, i u Hrvatskoj, kada Husein iznenadno odlučuje da sa familijom izbjegne put Njemačke. Noć poslije prelaska Save kod Šamca, srušiše i zadnji most koji je povezivao Bosnu i Hrvatsku.
U Bosni nastupi najveća tragedija u istoriji ove zemlje a Husein posta muhadžer u jednom selu kod Hanovera. Poslije 6 mjeseci Huseina i Zumru napustiše djeca, odoše za Ameriku, dok njih dvoje preuze stariji njemački bračni par u svoju kuću. Sve u svemu nije bilo loše, međutim Husein i Zumra su počeli da gube na kilaži jer su domaćini samo dvaput dnevno jeli a i to u manjim porcijama. Trpio je to Husein neko vrijeme dok ga glad nije natjerala da podukradom ide u trgovinu i kupuje sebi i Zumri malo jače obroke.
Poslije skoro pola godine, nestade i ušteđevine a Njemačka se napuni stotinama hiljada muhadžira iz Bosne. Odjednom pođoše Huseina i Zumru obilaziti neke dvije žene sa mahramama na glavama, donoseći im tanke knjižice napučene slikama nasmijanih i sretnih vjernika ispod bremenitih voćnjaka i žutih pšeničnihj polja. Huseina i nisu baš interesovale te slikovnice nego pune kese namirnica koji su oni donosili sa sobom te redovne večere koje su se održavale u jednoj dugačkoj kući, zatamnjenih prozora, uvijek subotom naveče. Prošlo je tako i pet mjeseci kada su te žene počele da pričaju kako ih je nova vjera spasila od sve nesreće i tuge, te kako su postale veoma sretne od kako su postale Jehovi svjedoci. Tada su im prvi put rekli da bi Husein i Zumra trebali razmisliti o prelasku na novu vjeru. Husein je i to prokomentarisao na svoj karakterističan način:
“Pogledajte mene, ja sam se rodio kao musliman, dali mi ime Husein, ko Sadamu i opet kao takav nisam dobar jer se ne molim svom Bogu, a možete tek misliti kako bi bio loš Jehov svjedok. A i ne ide, brate, Husein, pa svjedok, ne ide. Ne volim svjedočiti nikom”.
Dvije žene su to primile mirno i otišle. Poslije sedam dana se jedna od njih navrati sa pozivnicom za veliku svečanost u sljedeću subotu.

Dođe i subota predveče. Obukoše se Husein i Zumra najfinije šo su mogli, spremajući se za još jednu obilnu trpezu. Dođoše pred onu kuću i vidješe kako je sve okićeno već od ulaza, dok su u vrhu dvorane postavljeni počasni stolovi. Skoro neprimjetno ih domaćini dovedoše do pročelja gdje su sjedili još pet parova iz Bosne, uglavnom mješovitih bračnih partnera. Pođe ceremonija. Zatvoriše se vrata i prozori. Nastade skoro polumrak. Za binu izađe poveći čovjek koji je imao neku lentu preko ramena i bokova. Ta lenta je bila ukrašena nekim ordenjima i to nasmija Huseina jer se sjeti kako je nekoliko noći prije vidio Tuđmana na televiziji sa sličnom lentom u bijelom maršalskom odijelu.
I za čudo ,taj ugojeni gospodin na Huseinovom maternjem jeziku reče da su se okupili ovdje da na svečan način prime u svoje redove novu braću i sestre iz bivše Jugoslavije.

U tom momentu se sva sala okrenu pred Huseinovim očima i stolica se pođe ljuljati pod njim.Tijelo mu se oduze i odjednom se pred očima stvori slika iz ranog djetinjstva.
Sjedio je u mejtafu sa ostalom seoskom djecom i ponavljao naglas suru Kafirun za hodžom, koji je ustajao sa vremena na vrijeme i pogledavao vani na prelijepi bosanski seoski pejzaž.

“Bismillahi rrahmani rrahim”-
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog
“Kul ja ejjuhel kafirun.-
Reci: “O Vi nevjernici,
La e’abudu ma ta’budun.-
Ja se neću klanjati onima kojima se vi klanjate
Ve la entum abidune ma e’abud-
A ni vi se nećete klanjati Onome kome se ja klanjam
Ve la ene abidun ma0 abedutum –
Ja se nisam klanjao onima kojima ste se vi klanjali
Ve la entum’abidune ma e’abud. –
A i vi se niste klanjali Onome kome se ja klanjam
Lekum dinukum ve lije din.” –
Vama ---vaša vjera, meni ---moja!

Vama vaša vjera, meni moja, bubnjalo je u Huseinovoj glavi dok ga ne trže Zumra za ruku i reče:
“ Huseine, zovu te za binu”.
Dođe Husein sebi, pogleda Zumru, zgrabi je za ruku i povika:
“Otvaraj vrata, hoću zraka, gušim se.”
Skupa sa ženom dotrča do izlaza, okrenu se u zabezeknutu masu svijeta i tiho izusti :
“Vama vaša vjera, meni moja.”

Poslije ovoga događaja u Huseinovom životu sve se uozbilji i posta drugačije. Srećom po njega, ne prođe dugo a bosanska Armija oslobodi Sanski Most i Husein se spakova sa Zumrom, pa nazad u Bosnu.
Danas Huseina možete naći često u sanskoj džamiji među prvima u safu, a u pauzi između namaza kada pođe šala između džematlija obavezno ga pitaju:
“Huseine, gdje si prije bio”?,
On isto tako odgovara: “Bio sam tu blizu, međutim umjesto prečice, napravi ja poveliku turneju, srete neke svjedoke i opet dođe nazad među vas, gdje mi je uvijek mjesto bilo.
Ko bi rekao da sam istinu o sebi našao u stranoj zemlji i među tuđim ljudima!!!”

- 08:31 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Musafira do sad:





Opis bloga

Zanimljive priče koje sa sobom nose puno
po(r)uka...
Hajmo, inšaAllah (ako Bog da), izvucimo po(r)uku...


Hvala Tebi Gospodaru

Hvala Tebi Gospodaru
što mi dade ruke dvije
i što imam ovo srce
u grudima što se krije

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što mi razum podari
koji samo Tvojom Moći
zlo od dobrog odvoji

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što me tako lijepog stvori
i dade mi jezik ovaj
koji Tebi hvalu zbori

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Odabrani stih

KAD BIH ZNALA


Kad bi znala Gospodaru Svjetova
Koja dova od nas ti je najdraža
Svakim trenom ja bih Ti je učila
Svakim dahom njome bih Te slavila

Kad bi mogla svijet bi probudila
Da Te voli…da Ti se pokorava
Ali i ja griješnica sam velika
Tvom rahmetu život svoj sam predala

Sama sebi štetu sam nanosila
Grijehe griješnim rukama sam grlila
I sad grlim al ne hrlim za njima
Jer bezgrješnik od insana ne ima

Da sam samo liska u Tvom Dzennetu
Sto će vječno da boravi u Njemu
I da vidim Tvoje sve džennetlije
Što iskreno vjerovaše u Tebe

Da sam gnjezdo ptica Tvojih zelenih
Što živote svoje nisu žalili
I što rane njihovi su ukrasi
U džihadu sto postaše šehidi

Da sam grana koja će im pravit hlad
Ili trava koja će ih milovat
Kaplja rose s kojom će se umivat
Ili kamen pokraj vječnih izvora

Da sam nitna odijelu Džennetskom
Ili treptaj na pogledu mu’minskom
Osjet kojim osjetiće mirise
Što pronose tvoje časne hurije

Ja Te molim o ljepoto vječita
Otvori i nama vrata Dženneta
I s mirisom da nam duša pohita
Kad pozoveš i nas s ovog svijeta

Svjedočenje

Vjetrovi njišu krošnje sve
Allahovu volju svjedoče

Kapljice kiše zikre sve
Allahovu Milost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Lagane snježne pahulje
Allahovu blagost svjedoče

Visoke čvrste planine
Allahovu svemoć svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Gromovi jaki svjetlite
Allahovu snagu svjedoče

Mu'mini Kur'an kad uče
Allahovu mudrost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah


BUJRUM



eXTReMe Tracker