buddha u supermarketu

< listopad, 2004 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

buddha u supermarketu

Opis bloga 
buddha u supermarketu
by porto


na ovom blogu mogli ste pratiti moju potragu za buddhom po supermarketima u hrvata.
čak i nedjeljom, na dan gospodnji.

email Porto:
porto.blog@gmail.com

Blog opcije 
Technorati search
hr.digg|prijavi blog

Komentari On/Off

online

 blogovi
SFera




lighthouse


 Izbor objavljenih priča
PUTOVANJE NA ISTOK, istrakonska zbirka Dobar ulov* ŽIVJETI I UMRIJETI DALEKO OD LAS VEGASA, zbornik Kikinda Short 02 * ČARDAK NI NA NEBU NI NA ZEMLJI, sferakonska zbirka XIII krug bezdana * PRIJE KIŠE, istrakonska zbirka Krivo stvoreni * TRAMBULIN ZA SNOVE, zbirka Blog priče * TRI ŠTENCA ZA JELENU SRETENOVIĆ, zbrika Bundolo-offlline * DJEVOJKA KOJA ČITA NEBA * KOVAČI I ALKEMIČARI, zbornik Najkraće priče 2006. * PRIČA O ANĐELI NOVAK * HORVATOVA ZONA SUMRAKA, essekonska zbirka Priča o Anđeli Novak * MOJ PRIJATELJ PAS, Večernji list * MALA ZEMLJA ZA VELIKI ODMOR, Večernji list, essekonska zbirka Priča o Anđeli Novak * GOSPODAR GORE, SFerina zbirka Zagrob * IMA LI PILJAKA TAMO GORE, NA JUGU?, zbirka blog.sf * KRALJEVA PJESMA ZA KRAJ, zbirka Vamirske priče * IMA LI RAJA ZA TRKAČE? , Vijenac * NEBO NAD HERMINOM, Val * KUPLUNG SAJLA, Karlovački tjednik * DUGO TOPLO LJETO , portal Lupiga * NIZ RIJEKU, OFF VU * GRMLJAVINA GRADA, UV4 * * DOKTOR NIKO NEMA KOM DA PIŠE, UV4 * O AKVARIJSKIM RIBICAMA,Cosmopolitan * NAJSEKSI STVAR ŠTO JE IKADA OBUKLA, Cosmopolitan BUDDHA U SUPERMARKETU, DVD Agrest 3D *, I WISH YOU WERE HERE, Kameleon * JUTARNJI ZEN ŽANETE BAJS, Književna radionica Booksa * SHELLSHOCK, Ekran priče 01 * POKAZUJE LI OVAJ GRAD SVOJE ZUBE?, Ekran priče 01 * ON THE ROAD, Ekran priče 02 * CATCH THAT ZEPPELIN! Ekran priče 03 * SANAJU LI MURJACI EKLEKTIČNE SOVCE?, Ekran priče 03 *

Iz bibliografije:

Zbirka poezije
TRI DANA
Naklada MD, 2005.

Zbirka kratkih priča s bloga
BUDDHA U SUPERMARKETU
Naklada Ljevak, 2006.

* Wish you were here * Casablanca * On the road * Catch that zeppelin! * Šlauf za more tuge * Buddha u supermarketu * Volite li Jergovića? * Dugo u noć * Hey Ya!* Mjera tajne * Zar je dotle došlo, Denise? * Moj prijatelj Goks * Stric Atif * O akvarijskim ribicama * Voodoo instalater * Munchmallow! * Noć kad je ispadao Hamdija * Mnogo vike nizašto * Nebo nad Herminom * Bang Bang * Došljaci s Andromede * Shellshock * Pokazuje li još ovaj grad svoje zube? * Godine u kojima smo zakapali lonce pod lijeske * Doktor Niko nema kome da piše * Kao haljina kada se rašiva * Priča o bezglavom Turčinu * Samba Pa Ti * Moj prijatelj pas *

Zbirka kratkih priča
BRZ KAO BRUCE LEE
Hena Com, 2015.


Brz kao Bruce Lee

Buddha u supermarketu

Tri dana

 01.10.2004., petak

ZLATNI ZEZ

Već sam na Blogu pisao o tome kako smo mala kovrčava i ja po Pevecu tražili bambus roletnice za naš zen balkončino. A kakav bi to zen balkon bio da na njemu Porto ne uzgaja Bonsai drvca. O da, dobro ste čuli, bavim se bonsai drvcima.

Bonsai simbolizira Drvo Života koje se rasprostire unutar našeg mikrokozmičkog svijeta. Stoga i potraga za dobrim primjerkom iz kojeg ćete uzgojiti prekrasno drvce vodi~ u prirodu. Savim u duhu istočnjačke mudrosti, potraga za drvcem simbolizira potragu za samim sobom. Mnogo toga čini bonsai bonsaijem: veličina listića, raspored grana, korjenja, struktura debla, stil u kojem je formiran, posudica... sve u svemu važan je opći dojam i sklad. Vaše bonasi drvce odraz je vas samih. Ako ste vi sami u harmoniji sa svemirom i vaš bonsai odisat će harmonijom i skladom.

Umjetnost bonsaia tako može odražavati i tajnu prave mjere, relacije između čovjeka i svemira. U zapadnoj kulturi, ta je proporcija prvotno izražena od strane Vitruiviusa, a razradio ju je, pogađate u svom 'Zlatnom rezu' majstor Leonardo da Vinci tako da odražava hermetičku relaciju između mikrokosmosa i makrokosmosa. Zlatni rez pokazuje se isto u tzv. Fibonaccijevom nizu 1 1 2 3 5 8 13… u kojem je svaki broj suma svoja dva prethodnika, iznosi 1.618034 ili 38% naprema 62%. Upravo onoliko koliko je naša reprezentacija imala posjed lopte u utakmici protiv Švedske. Naravno, ta proporcija nije od jučer. Prepoznajemo je svugdje u prirodi od kad je svijeta i čovjeka u njemu, ona čini idealnu proporciju između dva objekta, dva zasebna djela iste cjeline. Krajnje pojednostavljeno ona iznosi 1:2/3. Primjenjuje se recimo u likovnoj umjetnosti kad slažemo harmoničnu kompoziciju. Razmještajući fokus duž simetrije zamišljenih linija postižemo estetski ugođaj koji godi našem oku bez obzira na asimetrično postavljeni objekt. Kod umjetnosti bonasia to možemo primijeniti praktično u svemu, npr. u odmaku debla od ruba posude, položaju prve grane u odnosu na deblo... itd. itd.

Da ne duljim, prošle nedjelje se održavao prvi Bonsai kup Zagreb u organizaciji Bonsai kluba Zagreb. Ali avaj !!! Nedavno se razboljelo jedno od mojih drvaca, Serissa Foteida ~ drvo sa tisuću zvijezda: ili je njene fine listiće zahaklao crveni pauk ili ju je punica krivo zalijevala dok smo bili na moru ili je doživjela šok kod premještanja. Nisam na vrijeme reagirao i sve u svemu počelo je otpadati lišće.

Ta Serissa je omiljeno stabalce moje žene. Njena ljubimica. Poistovjećuje se s njome, tepa joj i šalje puse u prolazu. Čak sam morao oblikovati jedan dio krošnje da bude nalik na punđicu balerine. O kako je samo tužna bila mala kovrčava kada sam joj saopćio da se mala Serissa neće natjecati zbog, jebiga, ~loše frizure. Odmah se sjetila da ja isto tako zapostavljam i nju, kao što sam zapostavio siroto napaćeno drvce. Isprva se durila i htjela ostati doma, no nekako sam je nagovorio da ipak ide sa mnom i pomogne mi u ocjenjivanju. Ako se ne več ne natječem, mogu barem biti član žirija. I dok sam se bavio ocjenjivanjem prekrasnih primjeraka svojih kolega, kontempliravši pri tome dugo, predugo, uočavajući u svakom drvcu svoju vlastitu unutrašnju ljepotu, mala kovrčava je postajala sve nervoznija.

Žene imaju sens da nanjuše one rijetke momente kad mi muški počinjemo istinski uživati. Kada nešto radimo ono sebi za dušu, kada se napokon poklope svi oni bitni momenti u našim ispraznim muškim životima kao npr. kada padamo u najslađi san onako s daljinskim u ruci... usred gledanja Voyagera.

- Daj ocjeni te biljketine i idemo odavle.
- Biljektine? Ovaj japanski Trozubi javor, iliti po latinski Acer Burgerianum star je 110 godina !!! I osim svog sadašnjeg gazde uzgajale su ga tri generacije japanaca !!!!

Ejh, dobro, njene ljubimice mojom krivnjom nema na izložbi i sad je smak svijeta pa kao da mi želi reći: evo, mene opće ne vidiš, a sve ove kurvetine mjerkaš, koketiraš s njima, gledaš im pod suknju i piljiš u sise. O zašto se žena mora identificirati sa svime? Sa šamponom za kosu, s običnim bonsai drvcem? Primjer drugi. Kolega je preda mnom s puno ljubavi zalio svoj prekrasni primjerak smreke, a ona je pukla i rekla mi: gladna sam, nahrani me !!!

I morao sam je voditi u kineski restoran, potrošiti dvije trećine kućnog buđeta za hranu u sljedećem tjednu. Nadam se da uviđate kako se proporcija 1:2/3 može primijeniti u svim segmentima života.

He he dragi moji, pravi bonsai majstor zna kako se dovesti u harmoniju sa svojim najdražim primjerkom.

- 17:39 - Ostavi POST! (20) - Isprintaj - # - prijavi hr.digg