Download
Trenutni projekti:
Zvjezdojedac


Zvjezdojedac stara verzija

Dovršeni projekti:
Char lovac


Potapanje mornarice


Sraz za astronome


Začarana tvrđava


Zli poligoni

spojeni ste na port:
free web counter
free web counter

NEXUS 64213 kao blog

četvrtak 30.08.2007.

Char lovac

Upravo dovrših Pascal verziju Char lovca. Ljudi su mi se žalili da im se igra ne pokreće, malo sam poštimao postavke kompajlera i sad radi. Stvar na mom računalu radi ok pod običnim command prompt-om Windowsa XP i u DosBox-u, trebala bi raditi normalno i na drugima računalima, ako ne, probajte s DosBox-om.

Kao što vjerojatno rekoh prije, planirao sam 8 nivoa za ovu igru ali sam zbog ubrzavanja izrade (zapravo, skoro cijeli kod je davno bio gotov, samo su se nivoi čekali, a za njih nisam imao puno inspiracije) skratio stvar na 5 nivoa. I zbog toga je igra ispala dosta loše balansirana. Količinski neprijatelja ima dovoljno, na nekim mjestima previše, ali prelako se uništavaju, čak i u otežanoj igri jer nisam predvidio da će oružja biti toliko jaka. To nije loše kada su u pitanju obični neprijatelji nego je glupo kod glavnih neprijatelja, npr. nosač lovaca po kojem bi se trebalo tući duže vrijeme, pada pod 3. udarcem cs lasera, za ne više od 1.2 sekunde. Druga stvar koja je slabo balansirana je cijena oprema, većini skupe opreme se ne može pristupiti osim ako se od ostale opreme uzmu samo osnovne stvari. To ni nije toliki problem kada se da preživjeti s srednjom klasom obrane ali kod oružja sam zeznuo stvar tako što nisam napravio osrednja oružja. Stavio sam slabo naoružanje za prve nivoe i jako naoružanje za zadnje nivoe, ali prije nego što igrač skupi dovoljno kredita za njih i poštenu obranu, mora se snalaziti s slabijom sposobnosti ofenzive. Pouka za sljedeći put: ipak raditi nivoe u grafičkom editoru a ne u tekstualnom.

Prekodiranje koda ove igre iz koda za Pascal u C je sljedeća faza PACENIDOKO (skraćeno od PAscal C-Eu NI DO KOljena) projekta. Vremenski to ne bi trebalo dugo trajati, ali računajući na faktor ljudske lijenosti, neću se upuštati u predviđanja. Kad bude, objavim. Kod za Pascal je pisan i kompajliran u Turbo Pascal-u verziji 7.0, a kod u C-u ću kompajlirati u Borland C-u, verziji 3.1. Razlike u izvedbi samog programa bi trebale biti minimalne, ali kod bi trebao biti znatno elegantniji u C-u u svim područjima osim rada sa stringovima (varijablama kojima se pamti tekst).

Zgoda koja mi se dogodila pri dovršavanju koda, Pascalov kompajler mi se počeo buniti da sam napravio prevelik kod :). Nikad nisam imao osjećaja za rad u ograničenju od 64 kB. Uz malo kopanja po opcijama našao sam način kako to zaobići bez izbacivanja svog pisanog teksta iz koda, isključio sam zaštitu od prekoračenja dosega varijabli. Zgodna caka koja je smanjila kod kojeg kompajler vidi (nakon što se dodaju ostale zaštite od grešak i još koješta) za skoro 10%.

Ovime bih se oprostio od programiranja u Pascalu. Živio u davno zasluženoj mirovini.

- 23:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja 26.08.2007.

HRT sux

Razlog prvi, ZF
Nedjeljni ritual: pohani kruh (pečenka kak ti neki zovu) za kasni doručak i jedna epizoda Battlestar Galactica-e. Pogledam na stranici HRT-a kad je točno, da ne bi bilo iznenadne izmjene termina i lagano se začudim: na HRT 2 nema Galactice, pogledam HRT 1, isto ništa, pogledam HRT-ov forum, kad ono ljudi se tamo već naveliko žale kako je serija nestala iz rasporeda (iz za ovu nedjelju i za sljedeću) bez ikakve obavijesti. Galactici je već bio mjenjan termin, i nimalo me ne bi začudilo da su to opet učinili, ali ovakvo što nisam očekivao. Publika ZF-a u Hrvatskoj je već naviknuta da se u termine takvih serija ugura sjednica sabora ili neki sportski događaj, ali te serije su uvijek bile prikazivane do kraja. Nadam se da će se udostojiti držati barem toga. Neka se nitko ne čudi što je korištenje blagodati torrenta normalna pojava u ovome kraju.

Razlog drugi, vijesti o informatičkim natjecanjima
Nešto što je zamjerka svakoj TV kuća u RH, ali ovo ide HRT-u jer ga plaćamo. Je ste li čuli kad za kratice DMIH, IOI ili ACSL? Možda, jedno veliko možda. Pitao me malo prije otac koji su bili rezultati IOI-a jer je vidio neku vijest na TV-u koja je bila tek toliko da su nešto rekli. Alo! IOI znači međunarodna informatička olimpijada i Hrvati u njoj postižu toliko dobre rezultate da je održana u Zagrebu. Zar je takvo što zaslužilo vijest nakon koje me osoba koja ne propušta niti jedan dnevnik pita koji su rezultati?!? Pa, nije ovo crna kronika da se pokaže na 2 minute i ode dalje. A o ostale dvije kratice da ne govorim, DMIH, osobno nikad nisam vidio da je komentiran na TV-u ili noviniama, ACSL je bio koliko toliko medijski pokriven, ali ljudi svejedno nemaju pojma što je to (a natjecanje tipa, odemo u SAD i poberemo dva 1. mjesta i jedno 2. u tri od tri kategorija).

Razlog treći, defalut
Uobičajeno smeće kao sapunice, Top Shop, sapunice, reklame i sapunice neću komentirati, već se dovoljno o tome govori. Ova prva dva razloga su povod ovog vanrednog posta.

Čestitao bih Goranu Žužiću na zlatu, Igoru Čanadiju na srebru i Domagoju Kusaliću, Relji Mediću, Filipu Pavetiću i Bruni Rahleu na bronci osvojenoj na IOI-u 2007.!

- 23:19 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak 16.08.2007.

Ascendancy - igra koju ste igrali a da niste to ni znali

Malo nakon prošloga posta, skinuh s abandonije igru pod imenom Ascendancy. I pošto je ta veoma nalik Master of Orion (u daljnjem tekstu MoO) serijalu, sljedećih par dana je otišlo u nepovrat. No ko što sam napisao u naslovu, ima u toj igri nečeg od prije poznatog, nečeg viđenog već prije u drugim igrama. Zapravo stvar je da su druge igre kopirale fore iz ove a meni se učinilo obratno jer sam one igrao prije.

Dakle, igra dolazi iz vremena koje je bilo zlatno doba turn based strategija (i arkada, al one nisu vezane za temu), par godina nakon izlaska prvog Civilization-a i MoO-a. Premda slijedi filozofiju MoO-a, razvija neke svoje ideje ali usprkos tome što je 3 godine novija od njega, zbog nekih nedostataka (kao što je loša umjetna inteligencija, bez obzira što je naknadno poboljšana) ne doživljava toliki uspjeh. E sad o igri kao takvoj...

Kada se pokrene, početni izbornik nudi, uz uobičajene opcije za započinjanje, nastavljanje i spremanje igre, i spomena vrijedan tutorial. Fora u tom tutorialu je što nije animacija ili tekst koji sam priča o nečem pa kad odete igrat sve pozaboravljate, nego skripta koja klika umjesto vas, pokazuje vam kako na stvarnom sučelju igre idu stvari. Kad pokrenete novu igru ili učitate neku od prije, sučelje koje iz kojeg kreće vaša vladavina je sučelje za pregled galaksije. U prvi mah se prepoznaju sličnosti s takvim sučeljem u Master of Orionu 3 , 3D mapa, neke poveznice između zvijezda (koje prethodni MoO serijali nisu imali) i po koji sitni detalj. Poveznice između zvijezda (star lane-ovi kak su ih nazvali u obje igre) su zapravo domišljata fora, pogotovo za umjetnu inteligenciju, naime, kada bi mogli doći sa bilo koje zvijezde na bilo koju, to isto bi mogao i neprijatelj. Zbog toga morate imat obranu raspršenu na više mjesta a i algoritmi umjetne inteligencije se kompliciraju. Sa star lane-ovima, pogotovo ak iz svake zvijezde izlaze 1 do 3, kao što je slučaj u ove dvije igre, s neprijateljem će te biti povezani preko svega 2-3 zvijezde, dakle, ne može vam doć od bilo kud, a umjetna inteligencija svodi se na šablona algoritam.

Kada se spustite na neku od svojih kolonija, da vidite kak stvari stoje ako ste igrali Galacic Civilisations 2, opet će te se naći na poznatom
. Kao i u toj igri, na planetima su polja raznih boja koje znače da li možete graditi na njima i koje su zgrade učinkovitije na njima. Ono što je malo zeznuto u ovom dijelu igre, možete naručiti gradnju na samo jednom polju istodobno, što zna bit jako zamorno kada imate planet s 30-ak polja i želite ga maksimalno iskoristiti. Druga stvar koja je pomalo iritantna u radu s kolonijama je to što na prvi pogled ne znate koliko čega proizvodite pa morate klika okolo po ikonama koje tobože služe tome da vam dočaraju tu informaciju, al slika nije brojka. Civilization serijal je također posudio nešto odavde, naime, u ovoj igri možete istražiti projekte koji se ne grade kao obične zgrade već pretvaraju industriju u nešto drugo, npr. znanstveni napredak. Civilization II i III imaju to u obliku da industriju pretvarate u kapital a u Civilization IV industriju možete pretvarati osim u kapital i u kulturu, i znanstveni napredak (možda i u još nešto, ne sjećam se). Fora mi je ideja i mogućnost pretvaranja industrije u poboljšanje diplomatskih odnosa, to je stavka koju do sada nisam vidio u niti jednoj drugoj igri.

Ok, sad imamo industriju i znanosti (neću puno o znanosti pisat, svodi se da odaberete što ćete istraživat i odete radit neš drugo), sad nam još samo vojska fali.
Tu dolaze brodovi koje kao što je običaj u 4x žanru dizajnirate sami. Dizajniranje se vrši tako da na slobodna polja stavljate opremu koju želite i svaki komad opreme zauzima jedno polje, vrlo slično gradnji zgrada na koloniji. Nema kompliciranja s "ovo zauzima tolko i tolko mjesta" i kombiniranje koje oružje po kvaliteti i kvantiteti daje najbolji rezultat. Čudi me što skoro nijedna igra nije iskopirala ovu ideju, jedino gdje sam to prije vidio je bilo u Fragile Alliance ali ta igra je pala duboko u zaborav. Invazija na planete je vrlo jednostavna, stavite na brod modul za invaziju, dođete u orbitu željene planete i naredite invaziju na isti način kao i kolonizaciju, nema shema tipa "ja imam tolko i tolko marinaca, on ima tenkove" pa ko je jači. To je u jednu ruku dobro, jer je jednostavno, a u drugu ruku loše jer je prejednostavno i ne možete tehnološkim razvojem poboljšavati sposobnost napad i obrana u takvim borbama.

Ako ste se ipak odlučili ne pucat na prvi brod ili koloniju koja nije vaša, tu je mogućnost diplomacija. Izgledaju li vam ti krugovi poznati od nekud? Da da, Civilitazion III
, a i mogućnosti su skoro u rangu s tom igrom, al kažem skoro jer u Ascendancy-iju nemate novac i specijalne resurse kojima možete trgovati. Trgovanje tehnologijama je malo zeznuto jer ako obje strane pristanu, dolazi do razmjene svih tehnologija između obje strane, ne možete birat što hoćete dat a što ne tako da trgovina skoro nikad nije 1:1.

Zadnji koncept igre je (ne, nije špijunaža, to ovdje nažalost nema) pobjeđivanje. Navodno svaka rasa ima svoji cilj. Pošto sam igrao samo s jednom rasom i to onom koja ima bonus da joj svaka invazija uspije, i nisam dobio poruku da sam igru završio na ikoji drugi način. Ako ćete igrat igru, ovaj dio ćete morati istražiti sami.

U konačnici, igra je jedno drugačije iskustvo. Po mom mišljenju tvorci ove igre ostavili su je nedorečenu programski ali lijepo izvedenu idejno što se lijepo vidi u klasicima kojima je bila uzor.

Slike iz Civilization III i Galactic Civilization II preuzete su i prerađene sa službenih stranica tih igara, ostale su djelo igrača. Znam da slike malo zbunjeno tjeraju tekst, al valjd će te se snać.

- 22:08 - Komentari (3) - Isprintaj - #

nedjelja 05.08.2007.

Potapanje mornarice gotovo

Uploadana konačna verzija "Potapanja mornarice". Godina i tri dana rada. Bilo bi ravno godinu dana da nisam došo do spoznaje da nisam nikad probo Master of Orion 2 sa super špijunskom rasom :). Nego, to što je projekt dovršen, ne znači da ga se ne može nadograđivati. Dakle, ako netko ima prijedloge, kako za mape tako i za dodatne cake u igri, nek mi se slobodno obrati.

Edit, slike požara:






- 19:08 - Komentari (1) - Isprintaj - #

četvrtak 02.08.2007.

Praznici

Vratih se s ljetovanja u Bilu (kraj Primoštena) i to vratih se s iskustvima ko da sam bio u ratu, požar i šivana noga. Požar, usprkos tome što je ogolio dobar dio raslinja iznad i oko sela, bio je, moram priznati, više spektakularno nego li zastrašujuće iskustvo. Sve je krenulo u utorak (24.7.) u 5h u jutro kad je došo gazda i preporučio nam da se spakiramo i idemo iz stana zbog onog što se vidilo kroz prozor. Plameni jezičci bilo su na 50 metara (op. procjena autora) od nas i Boga mi, spakirali smo sve svari i ispraznili frižider za 20 minuta. Na putu smo zastali da prigrizemo nešto i razmislimo kamo ćemo. Dim je išao preko ceste nedaleko od nas i čak je dobrano prekrio more. Dok smo stajali, gledali smo kak dolaze vatrogasna kola i kako interveniraju kanaderi. Stvarno uzbudljiv prizor gledati avione u letu iz takve blizine. Stavit ću slike čim ih "razvijem". Ozljeda na nozi koju sam u početku spomenuo, zbila se ovaj ponedjeljak, izlazio sam iz mora prek kamena koji je puko poda mnom tak da sam pokupio duboku porezotinu na desnoj potkoljenici od kamena do. Tak da neko vrijeme tom nogom neću smjet pod vodu, neću moć se puno kretat i izgleda da mi neće bit druge no li družiti se s elektronikom do koje se pokušavam odviknut.

Potapanje mornarice jest dovršeno sa strane koda. Priručnik je pri kraju i kad ga završim uploadam konačnu verziju što bi trebalo biti do kraja tjedna. Ovo obećanje je ozbiljnije od onog prethodnog koje je glasilo da će cijela stvar bit gotova danas (koje se nije ispunilo zbog nečeg što se zove Master of Orion 2 :) ).

- 23:58 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

< kolovoz, 2007 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Mjesto di uglavnom pišem o svojim radovima. Vrijeme objave posta: četvrtkom u 23:59
Upload folder
binarije:
Projekti na box.net-u
alati:
Binarni editor
ToDo
slike:
photobucket.com
Zrnce mudrosti

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."

- Antoine de Saint-Exupry