Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pljs

Marketing

Ascendancy - igra koju ste igrali a da niste to ni znali

Malo nakon prošloga posta, skinuh s abandonije igru pod imenom Ascendancy. I pošto je ta veoma nalik Master of Orion (u daljnjem tekstu MoO) serijalu, sljedećih par dana je otišlo u nepovrat. No ko što sam napisao u naslovu, ima u toj igri nečeg od prije poznatog, nečeg viđenog već prije u drugim igrama. Zapravo stvar je da su druge igre kopirale fore iz ove a meni se učinilo obratno jer sam one igrao prije.

Dakle, igra dolazi iz vremena koje je bilo zlatno doba turn based strategija (i arkada, al one nisu vezane za temu), par godina nakon izlaska prvog Civilization-a i MoO-a. Premda slijedi filozofiju MoO-a, razvija neke svoje ideje ali usprkos tome što je 3 godine novija od njega, zbog nekih nedostataka (kao što je loša umjetna inteligencija, bez obzira što je naknadno poboljšana) ne doživljava toliki uspjeh. E sad o igri kao takvoj...

Kada se pokrene, početni izbornik nudi, uz uobičajene opcije za započinjanje, nastavljanje i spremanje igre, i spomena vrijedan tutorial. Fora u tom tutorialu je što nije animacija ili tekst koji sam priča o nečem pa kad odete igrat sve pozaboravljate, nego skripta koja klika umjesto vas, pokazuje vam kako na stvarnom sučelju igre idu stvari. Kad pokrenete novu igru ili učitate neku od prije, sučelje koje iz kojeg kreće vaša vladavina je sučelje za pregled galaksije. U prvi mah se prepoznaju sličnosti s takvim sučeljem u Master of Orionu 3 , 3D mapa, neke poveznice između zvijezda (koje prethodni MoO serijali nisu imali) i po koji sitni detalj. Poveznice između zvijezda (star lane-ovi kak su ih nazvali u obje igre) su zapravo domišljata fora, pogotovo za umjetnu inteligenciju, naime, kada bi mogli doći sa bilo koje zvijezde na bilo koju, to isto bi mogao i neprijatelj. Zbog toga morate imat obranu raspršenu na više mjesta a i algoritmi umjetne inteligencije se kompliciraju. Sa star lane-ovima, pogotovo ak iz svake zvijezde izlaze 1 do 3, kao što je slučaj u ove dvije igre, s neprijateljem će te biti povezani preko svega 2-3 zvijezde, dakle, ne može vam doć od bilo kud, a umjetna inteligencija svodi se na šablona algoritam.

Kada se spustite na neku od svojih kolonija, da vidite kak stvari stoje ako ste igrali Galacic Civilisations 2, opet će te se naći na poznatom
. Kao i u toj igri, na planetima su polja raznih boja koje znače da li možete graditi na njima i koje su zgrade učinkovitije na njima. Ono što je malo zeznuto u ovom dijelu igre, možete naručiti gradnju na samo jednom polju istodobno, što zna bit jako zamorno kada imate planet s 30-ak polja i želite ga maksimalno iskoristiti. Druga stvar koja je pomalo iritantna u radu s kolonijama je to što na prvi pogled ne znate koliko čega proizvodite pa morate klika okolo po ikonama koje tobože služe tome da vam dočaraju tu informaciju, al slika nije brojka. Civilization serijal je također posudio nešto odavde, naime, u ovoj igri možete istražiti projekte koji se ne grade kao obične zgrade već pretvaraju industriju u nešto drugo, npr. znanstveni napredak. Civilization II i III imaju to u obliku da industriju pretvarate u kapital a u Civilization IV industriju možete pretvarati osim u kapital i u kulturu, i znanstveni napredak (možda i u još nešto, ne sjećam se). Fora mi je ideja i mogućnost pretvaranja industrije u poboljšanje diplomatskih odnosa, to je stavka koju do sada nisam vidio u niti jednoj drugoj igri.

Ok, sad imamo industriju i znanosti (neću puno o znanosti pisat, svodi se da odaberete što ćete istraživat i odete radit neš drugo), sad nam još samo vojska fali.
Tu dolaze brodovi koje kao što je običaj u 4x žanru dizajnirate sami. Dizajniranje se vrši tako da na slobodna polja stavljate opremu koju želite i svaki komad opreme zauzima jedno polje, vrlo slično gradnji zgrada na koloniji. Nema kompliciranja s "ovo zauzima tolko i tolko mjesta" i kombiniranje koje oružje po kvaliteti i kvantiteti daje najbolji rezultat. Čudi me što skoro nijedna igra nije iskopirala ovu ideju, jedino gdje sam to prije vidio je bilo u Fragile Alliance ali ta igra je pala duboko u zaborav. Invazija na planete je vrlo jednostavna, stavite na brod modul za invaziju, dođete u orbitu željene planete i naredite invaziju na isti način kao i kolonizaciju, nema shema tipa "ja imam tolko i tolko marinaca, on ima tenkove" pa ko je jači. To je u jednu ruku dobro, jer je jednostavno, a u drugu ruku loše jer je prejednostavno i ne možete tehnološkim razvojem poboljšavati sposobnost napad i obrana u takvim borbama.

Ako ste se ipak odlučili ne pucat na prvi brod ili koloniju koja nije vaša, tu je mogućnost diplomacija. Izgledaju li vam ti krugovi poznati od nekud? Da da, Civilitazion III
, a i mogućnosti su skoro u rangu s tom igrom, al kažem skoro jer u Ascendancy-iju nemate novac i specijalne resurse kojima možete trgovati. Trgovanje tehnologijama je malo zeznuto jer ako obje strane pristanu, dolazi do razmjene svih tehnologija između obje strane, ne možete birat što hoćete dat a što ne tako da trgovina skoro nikad nije 1:1.

Zadnji koncept igre je (ne, nije špijunaža, to ovdje nažalost nema) pobjeđivanje. Navodno svaka rasa ima svoji cilj. Pošto sam igrao samo s jednom rasom i to onom koja ima bonus da joj svaka invazija uspije, i nisam dobio poruku da sam igru završio na ikoji drugi način. Ako ćete igrat igru, ovaj dio ćete morati istražiti sami.

U konačnici, igra je jedno drugačije iskustvo. Po mom mišljenju tvorci ove igre ostavili su je nedorečenu programski ali lijepo izvedenu idejno što se lijepo vidi u klasicima kojima je bila uzor.

Slike iz Civilization III i Galactic Civilization II preuzete su i prerađene sa službenih stranica tih igara, ostale su djelo igrača. Znam da slike malo zbunjeno tjeraju tekst, al valjd će te se snać.

Post je objavljen 16.08.2007. u 22:08 sati.