Houm pejdž

31.10.2006., utorak

Još jedan filigranski šal, jesen u Zagrebu i najnovija kapa / Another filigran scarf, autumn in Zagreb and the newest hat

Jučer mi je kolegica s posla donijela svoj uradak nadahnut ovim blogom - stvara se još jedan filigranski šal! Vuna je predivna, bit će ovo fantastičan šal, a naziv vune doslovce je i nju i mene oborio s nogu! Vuna se, naime, kao što možete vidjeti na slici, zove Jana :)
My friend from work yesterday showed me her new project inspired by this blog – another Filigran scarf is being knitted! This yarn is fabulous; please check the name of it – Jana, the same as my nick
vuna-jana

Jučer ujutro dok sam išla na posao nisam mogla odoljeti da ne snimim predivne prizore jutarnjeg Zagreba u ovu divnu šarenu jesen:
Yesterday morning I took some pictures of my town in this beautiful autumn:

lisce1 botanicki-vrt2

lisce2 krosnja

lisce3 nebo

lisce5 marulicev-trg

zivica lisce4

marulicev-trg2 tuzna-vrba

krosnja2 botanicki-vrt

Moj je sin dobio novu kapu. Pripadajući šal mogao bi biti dovršen do sutra bude li sreće. Planiram napraviti i rukavice. Bliži se zima.
This is my son’s newest hat. Hope that matching scarf will be finished until tomorrow, and I’m, also planning to knit matching gloves too. Winter is coming.
Kapa-jesen
- 09:40 - Komentari (16) - Link na ovaj članak

28.10.2006., subota

Bebi papučice / baby boots

Ovo su moje prve pletene papučice, prema Magritinim uputama, a namijenjene su mojem najmlađem nećaku :)
These are the first baby boots knitted by me. I made them for my youngest nephew :)
DSC03013
Ovu sam torbicu počela plesti još prošle zime, a danas sam je dovršila i namijenila jednoj simpatičnoj mladoj dami:
This little purse I've started to knit last winter, but I've finished it today. It's for a very nice young lady:
DSC03018
- 21:46 - Komentari (9) - Link na ovaj članak

26.10.2006., četvrtak

Pletenje je seksi!

Ne samo da je cool i in, pletenje je čak i seksi, sudeći prema komentaru koji je bloger Konj ostavio na Magritinom blogu ispod fotki na kojima nas četiri zajednički pletemo u javnosti:
Mlade žene s pletivom u rukama! Ura! Ženstvenost još nije umrla.;) Ovo je najseksi slika na mojblogu koju sam vidio do sada

Ja doduše u svojem prvom postu na ovom blogu jesam ustvrdila da mi je pletenje jedan od najženstvenijih poslova, ali nisam ni slutila koliko!
Hvala :)


- 13:55 - Komentari (8) - Link na ovaj članak

22.10.2006., nedjelja

Pletilje u akciji / Knitters In Action

Jučer smo se nas četiri sastale i plele u javnosti!
(Ovo je slika sa Sonjinog bloga):

Upoznala sam Son-Ju i Magrit, a Crnu Ofcu znam još od prošlogodišnjeg Velesajma kulture.
Magrit nam je svakoj donijela prekrasan dar:

Ja sam Son-Ju odmah nakon upoznavanja zašpotala što ona i novinarka nijegdje u članku nisu spomenule adresu mojeg bloga nakon što su maznule moj slogan i naslov ovoga bloga "Pletenje je cool". Son-Ja je pak nešto kasnije meni rekla da je mislila da sam ja jako ozbiljna gospođa u kostimiću i štiklama, pa se jučer baš iznenadila kad me vidjela :)
Sve u svemu, lijepo smo se provele iako smo, pokazujući Magrit Zagreb, pokazale sramotno nepoznavanje kulturno-povijesnih znamenitosti svojega grada. Nadam se da nam neće zamjeriti, naročito meni koja sam zadnja došla i prva otišla zbog obiteljskih obaveza :(
Ipak, vozile smo se uspinjačom:

U kojoj je Crna Ofca uspjela isplesti pokoji red svoje prve rukavice:

* * *
Počela sam plesti ovo nešto:

Kažem nešto jer još ne znam hoće li to biti torba ili stolnjačić :)
Ideju sam dobila na Berroccovom sajtu. Zove se jambalaya :)
Vrlo zgodna mustra:

Podsjeća na tkanje.

* * *

Yesterday we've met and knitted in public! Magrit came to visit us, so we spent nice afernoon knitting, talking and walking in Zagreb's Old Town.


- 11:19 - Komentari (14) - Link na ovaj članak

19.10.2006., četvrtak

Spiralni šal

Kad sam na Sandrinom blogu ugledala ovaj šal, morala sam ju žicati upute:
Zbilja je štosan, em zato što me podsjeća na makarone koje obožavam, em zato što je neobičan, em zato što ga je Sandra tako majstorski isplela i poslužila na tanjuru, mljac!
Evo dokle sam ja dospjela:


Upute

Naniži 22 očice. Početni red: 1. očicu prebaci na desnu iglu, štrikaj pravo 10 očica (o.), krivo 11o.
1.red: Prebaci 1.o., pravo 8o., umotaj i okreni (u&o), krivo do kraja reda
2.red: Prebaci 1.o., pravo 6o., u&o, krivo do kraja reda
3.red: Prebaci 1.o., pravo 4o., u&o, krivo do kraja reda
4.red: Prebaci 1.o., pravo 4o., (pleti skupa umotanu o., pravo) 3 puta, krivo do kraja.

Ova 4 reda se ponavljaju do iznemoglosti, nedostatka vune ili jednostavno što prestaje biti zanimljivo.

Neka objašnjenja:
Umotaj i okreni: očicu koja slijedi prebaci na desnu iglu, nit pletiva prebaci sprijeda (do tada je bila otraga - nikako preko igle), vrati prebačenu očicu na lijevu iglu, nit pletenja prebaci otraga, okreni cjelokupni rad - dakle, ispuštena očica je umotana s niti pletenja.

Pleti skupa umotanu očicu: očicu koja je bila umotana (i neštrikana) preštrikaj pravo, nit koja ju je umotala (ili omotala) podigni lijevom iglom, prebaci preštirkanu očicu na lijevu iglu također. Umotani dio prebaci preko očice koju si preštikala pravo!

- 09:02 - Komentari (15) - Link na ovaj članak

18.10.2006., srijeda

Filigranski šal - upute

Kad sam prije nešto više od godinu dana počela plesti ovaj šal, odlučila sam otvoriti pletački bog i svoju radost podijeliti sa svim ljudima dobre volje. Bod sam našla u jednoj staroj knjizi koju mi je bila posudila moja draga susjeda Darinka. Zbog neobičnog prediva kojima sam ga plela, bod i šal nazvala sam filigranskim.
Iako zahtijeva nešto više spretnosti nego običan glatki bod, tehnika nije teška i vrlo se brzo napreduje.
Ovako izgleda moj gotovi filigranski šal:
sal_gotov

Upute

Prvih šest redova pletite svaki red sve očice pravo. Svaki sedmi red pletite ovako:
7. red
Namotajte nit triput na iglu, a sljedeću očicu pletite pravo. Ponavljajte to do kraja reda.
(Jedna očica pravo nakon namatanja:)
skolafiligranski2
(Jedna očica pravo nakon drugog namatanja:)
skolafiligranski3
8. red
Sljedeći se red plete tako da se one niti koje smo namotali oprezno ispuste s igle, a očica se plete pravo. To se također ponavlja do kraja reda, dakle namotana nit se skine, očica se plete pravo.
(Skidanje namotane niti s igle:)
skolafiligranski5
(Pletenje sljedeće pravo:)
skolafiligranski4
Vidjet ćete kako se pletivo spušta i kako dobivate lijepe okomite niti koje ovom bodu daju prozračnost.
Ovaj šal pleten je na 40 očica iglama br. 5.

A sad trk po neku zanimljivu vunu, konac, svilu ili što vam se god svidi, pa ispletite jedan filigranski sebi ili počnite stvarati jedinstveni božićni dar nekome koga volite :)

* * *

Nakon objavljivanja uputa ovim su bodom ispleteni sljedeći šalovi:
Moj sivi šal od debele vune:
salsivi
Detalj:
salsividetalj
Mama je Bee isplela svileni šal:
dea_sal
Mama Lily555 isplela je ovaj bijeli šal svojoj kćeri:
milica-sal
Blogerica pdp svojoj je prijateljici isplela šal, a poklonu je pridodala još i kapu i rukavice:

- 11:10 - Komentari (11) - Link na ovaj članak

17.10.2006., utorak

The Show Must Go On

Dobro jutro, blogosfero!
Mama je krenula na zračenje. Opet. Nadam se da će ipak krenuti na bolje.
Sinoć i preksinoć liječila sam živce pletenjem, a ovo je rezultat:

Ovdje se vidi kakva je zapravo boja trake. Jedna od slika snimljena je s blicom, a jedna bez. Ne znam više koja je koja:


A sad jedna od meni najdražih pjesama:

Queen
The Show Must Go On

Empty spaces - what are we living for?
Abandoned places - I guess we know the score.
On and on!
Does anybody know what we are looking for?

Another hero - another mindless crime.
Behind the curtain, in the pantomime.
Hold the line!
Does anybody want to take it anymore?
Show must go on!
Show must go on!
Inside my heart is breaking,
My make-up may be flaking,
But my smile, still, stays on!

Whatever happens, I'll leave it all to chance.
Another heartache - another failed romance.
On and on!
Does anybody know what we are living for?
I guess i'm learning
I must be warmer now.
I'll soon be turning round the corner now.
Outside the dawn is breaking,
But inside in the dark I'm aching to be free!

Show must go on!
Show must go on! Yeah!
Ooh! Inside my heart is breaking!
My make-up may be flaking!
But my smile, still, stays on!
Yeah! oh oh oh

My soul is painted like the wings of butterflies,
Fairy tales of yesterday, will grow but never die,
I can fly, my friends!

Show must go on! Yeah!
Show must go on!
I'll face it with a grin!
I'm never giving in!
On with the show!

I'll top the bill!
I'll overkill!
I have to find the will to carry on!
On with the,
On with the show!

Show must go on.
- 08:17 - Komentari (10) - Link na ovaj članak

16.10.2006., ponedjeljak

Kakva je situacija

Dragi moji blogeri, hvala vam svima od srca za riječi utjehe i podrške! Otkako sam se posljednji put prijavila u blogeditor i priopćila vam lošu vijest, nisam se približila tipkovnici do sad.
U petak smo u Dubravi na hitnoj sjedile od podne do iza 17 sati. Najprije je bio ručak, pa se pokvario rendgen, pa su bili majstori, pa je bilo hitnijih slučajeva... Uglavnom, iza 17 sati doktor nas je pozvao, mene odveo u stranu i rekao mi da je to vjerojatno posljedica njene osnovne bolesti (karcinom), a te sam se faze najviše bojala i nadala sam se da neće nastupiti. Rekli su da oni tu sad ne mogu ništa nego joj pro forme staviti 'osmicu' i poslati je doma. Osim ključne kosti puklo je i rebro. Vjerojatno od kašljanja. Od tada pa do jutros ležala je bojeći se pomaknuti em zato što ju bole prijelomi, em zato što se boji da joj još nešto ne pukne.
Jutros sam je odvela k onkologu, gdje ju je preuzeo moj brat, a ja sam otišla na posao i sad čekam da mi jave što kaže onkolog. Nadam se da će je barem par dana ostaviti u bolnici dok malo ne dođe k sebi ili dok joj bar to malo ne zaraste.
***
Onaj tekst o raku dojke neki dan nisam stavila slučajno. Da je moja mama prije četiri godine samo mjesec dana ranije bila išla na mamografiju, ovo se sada vjerojatno ne bi događalo.

- 09:14 - Komentari (11) - Link na ovaj članak

13.10.2006., petak

Petak 13.

Htjela sam vam napisati puno lijepih stvari, nisam praznovjerna i mislim da je ovaj dan isti kao i svi ostali, ali očito sam se prevarila.
Maloprije me nazvala mama i rekla mi je da je u krevetu slomila ključnu kost. Htjela se malo pridići i čuo se zvuk poput pucanja stakla. Doktorica ju šalje u bolnicu na kirurgiju, pa ja sad jurim tamo. Držite nam fige!
- 12:02 - Komentari (16) - Link na ovaj članak

11.10.2006., srijeda

Čarape / Socks

Pletenje čarapa fino napreduje. Jedna je već gotova, a skoro će valjda i druga. Nadam se da će se mami svidjeti. Ova je vuna vrlo zanimljivo 'ispredena', naime riječ je o cjevčici ispletenoj od vrlo tanke mješavine vune (50%) i sintetike, pa je vrlo elastična i zapravo idealna za čarape:

Vjerojatno me hvata staračka amnezija jer ja stalno mislim kako su ovo moje prve čarape, a neki dan mi tata kaže da je na tavanu našao neke čarape do iznad koljena koje sam isplela još u srednjoj školi. I stvarno, sad se maglovito prisjećam kako sam nekad davno stvarno bila isplela jedne takve, i to u više boja.
*
Jutros me ugodno iznenadio ovaj prizor ispred Elektrine zgrade:

Oduševljenje je trajalo sve dok nisam došla na posao i potražila izvor smrada koji se šitio uredom - našla sam ga na svojoj cipeli kojom sam putem ugazila u pseći izmet. Očito ovaj pribor za čišćenje psećih izlučevina s javnih površina i dalje služi samo kao ukras :(

Sock knitting is progressing very well. First sock is finished, and I hope another will be done soon. I hope my mother will like it. This wool is very interesting; it's actually knitted tube, and is very elastic, ideal for socks!
*
Today, early in the morning, I stepped into dog's s*it. It’s fascinating because it happened next to this lovely tool for dog owners.

- 09:26 - Komentari (10) - Link na ovaj članak

10.10.2006., utorak

Vesta na okrugloj igli / Cardigan on circular needles

Blogerica i pletilja pdp piše da ima tehničkih problema s pletenjem veste. Zato sam odlučila crtežom objasniti kako ja to radim s minimalnim šivanjem i maksimalnim užitkom :)
Prednjica i leđa pletu se u komadu do pazuha. Važno je brojanje očica jer morate točno odrediti mjesto gdje ćete umetnuti rukave. Dakle, ako leđa imaju 80 očica, prednjica 2x40 očica, sve zajedno imat ćete 160 očica. Nakon 40 očica zdesna umetnut ćete prvi rukav, a 80 očica dalje (nakon ukupno 120 očica) drugi rukav:
leda-prednjica
To mjesto označim tako što tu zavežem nit konca ili vune u kontrastnoj boji. Važno ga je označiti jer ćete tu početi oduzimanje za ranglan rukave:
sledja
Ovako to izgleda sprijeda. Ovdje je nacrtano oduzimanje za V izrez, a možete, naravno, početi oduzimati i malo kasnije za klasični okrugli ovratnik:
sprijeda

My blogging pal and knitter pdp had some technical problems with cardigan, so I decided to make pictures of my way in cardigan knitting :)
I hope every knitter will now understand how I deal with cardigans.

- 09:18 - Komentari (9) - Link na ovaj članak

02.10.2006., ponedjeljak

Dugačka zelena vesta

Napokon je gotova.
vesta-rasirena
Još malo straga:
vesta-ledja-zatvorena
I iz profila:
vesta-profil
- 10:45 - Komentari (23) - Link na ovaj članak