Hešteg pitamzaprijatelja https://blog.dnevnik.hr/pitamzaprijatelja

četvrtak, 16.01.2020.

Zemlja izlazećih oblaka

Japan je oduvijek bila zemlja koja je fascinantna nama zapadnjacima. Drugačija kultura, drugačiji pogled na život i okolinu, pa čak i drugačija slova. Pretpostavljam da i sami imate neku viziju Japana. Automobili, motori, tehnologija, Godzila, manga, samuraji, Hirošima i Nagasaki, gejše, katane... Toliko toga o Japanu znamo iz opće kulture, ali koliko je moguće nama zapadnjacima upoznati Japan?! Koliko je moguće upoznati Japan iz fotelje?!

S obzirom da vjerojatno nemamo dovoljno novaca za dugotrajno istraživanje egzotičnih zemalja, preostaje nam najčešće putovati iz fotelje. Oduvijek mi je bilo besmisleno otići negdje na jedno popodne, ili par dana. Ako želite vidjeti neki grad, upoznati ljude i otkriti tamošnju kulturu, jedna kratka tura po trgovima i muzejima sigurno nije dovoljna. Zato sam se odavno odlučio "putovati" svijetom uz pomoć dokumentaraca.

O Italiji sam, na primjer, puno saznao uz seriju s Alex Polizzi, o Egiptu uz Bettany Hughes, a putovanja pajtonovca Michaela Palina da i ne spominjem. Mnoge fotografije i uspomene s njegovih putovanja, uz knjige i DVDe, možete pronaći na njegovoj stranici posvećenoj putovanjima:

https://www.palinstravels.co.uk/


No Japan sam posebno želio otkriti s ljudske strane. Saznati što stvarno ljudi misle, kako žive i kako gledaju na svijet. Koliko ima istine u našim predrasudama?!
Za otkrivanje takvog Japana sam prije par godina pronašao seriju NHK Cycle Around Japan. Što stranac na biciklu može vidjeti prolazeći kroz Japan?! Nevjerojatan krajolik, i ljudi koji vrlo brzo prihvate gaijina koji želi saznati više o njihovom kraju, hrani ili poslu. Pogotovo kad znaju pričati japanskim jezikom. Pronašao sam i playlistu NHK Cycle Around Japan na YouTubeu, pa možete pogledati dio tog serijala

NHK Cycle Around Japan playlista


Kad sam već spomenuo pričanje stranih jezika, prije par godina sam upoznao djevojku koja je naučila euskaru, odnosno baskijski jezik. Ispričala mi je svoja nevjerojatna iskustva s putovanja po Baskiji, gdje su ljudi bili oduševljeni činjenicom da stranac priča njihovim jezikom na koji su oni osobito ponosni. Ispričala mi je i kako je u jednom mjestu pozdravila tamošnju baku i pitala ju za uputstva, no kad je baka saznala da je ona strankinja koja priča njihovim jezikom, nije ju htjela pustiti dok nije ušla u kuću i pojela i popila nešto. Na odlasku joj je rekla da može doći u posjetu kod nje kad god želi. Čarobno iskustvo koje ostaje kao uspomena za cijeli život. Pa čak i meni koji sam to čuo iz druge ruke sretan

Još riječ dvije o Japanu, i zašto je tema ovog teksta. Britanski voditelj James May je proveo neko vrijeme na dalekom istoku, i na svojstven način snimio dokumentarnu seriju James May: Our Man in Japan. Šest sati japanskog maratona je iza mene, i May nije razočarao. Jedna scena je i inspiracija za naslov ovog teksta sretan Naravno da se u šest epizoda može saznati nebrojeno puno stvari o Japanu koje možda niste znali. Toliko ih je da nema smisla ni pokušati nabrajati u ovom tekstu. Uglavnom, najiskrenija preporuka za gledanje.

James May: Our Man in Japan tralier


Samo šest epizoda je na žalost snimljeno, ali možda bude druga sezona snimljena jednog dana. Nadam se...

Dok čekam možebitnu drugu sezonu, saznao sam da je vani nova epizoda sedme sezone serijala NHK Cycle Around Japan, pa idem saznati nešto više o Tottoriju sretan

Sajonara,

Mladen Bomoštar

16.01.2020. u 07:51 • 1 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2020  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Siječanj 2020 (2)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (3)
Listopad 2019 (3)
Rujan 2019 (4)

Opis bloga

Opis bloga... Uhhhhhh... Blog o svemu i svačemu :) Nadam se da ćete naći nešto korisno ovdje

Linkovi

https://www.facebook.com/pitamzaprijatelja