Hešteg pitamzaprijatelja https://blog.dnevnik.hr/pitamzaprijatelja

utorak, 10.12.2019.

Zar ti nije hladno?

Ovo pitanje slušam često ovih dana, ali to pitanje me prati već godinama u trenucima kad dolazi zima, odnosno hladniji dani. Nemam ništa protiv zime, zapravo ju i volim. Volim i snijeg, a posebno voziti autom po snijegu i ledu. Pogotovo na praznom parkingu "driftati".
Vrijeme Adventa mi je lijepo i čarobno, a i grad izgleda drugačije. Jedino što ne volim previše od zime su kratki dani (ili duge noći, ako vam je tako draže).

Astronomi bi vam rekli da je to posljedica kretanja Zemlje oko Sunca, i činjenice da je Zemlja, najvjerojatnije zbog sudara s drugim planetom, nagnuta 23 i pol stupnja.
Kad sam tu činjenicu još kao klinac prihvatio, više nisam imao razloga za loše raspoloženje po zimi, tako da to nije depresivno gledanje na mrak. Čak i volim šetati po mraku više nego po danu, ali mi nekako nedostaje onaj ljetni večernji sumrak iza 20h otprilike.

Jedan ovakav:




Moja borba protiv zime zapravo je krenula nesvjesno. Svaki put kad bi zahladilo, ja bih među zadnjima u društvu oblačio debelu zimsku jaknu. Do zadnjeg mogućeg trena bih ostajao u tenisicama i što lakšoj jakni. Naravno, natrpao bih par slojeva odjeće ispod, ali jakna bi ostala ona "lakša".

Ne popuštam dokle god mogu izdržati. Nisam još došao do ovog nivoa, ali tko zna sretan



Debele zimske jakne su muka i iz drugih razloga. Ogromne su i trapave za vješanje. Barem meni. Nadam se da ste vi uspješniji od mene u odlaganju, ali meni te zimske jakne redovito padnu s vješalica, ili skliznu na pod ako ih prebacim preko naslona u kafiću. To je posebno "zanimljivo" ako je pod mokar od snijega. A znate i sami da nema baš puno mjesta za odlaganje jakni u kafićima gdje su stolice i stolovi nagurani koliko god je moguće.

Jedno od rješenja za zimogrozne, i jedan od mojih planova, bi bilo otići do Australije ili Novog Zelanda preko naše zime, pa ovako dočekati božićne darove:



No, ako ni vi niste obožavatelji zime i dugih noći, izdržite još malo. Zimski solsticij, odnosno najkraći dan u godini, ove godine pada 22. prosinca i nakon toga dani postaju duži. Astronomski početak zime ove godine tako dolazi dan kasnije od onoga što smo učili u školi. A i proljeće nam već godinama dolazi 20. ožujka, tako da više ne vrijedi ono što su nas učili prije za početke godišnjih doba sretan Ljeto sljedeće godine počinje 20. lipnja, a jesen 22. rujna.


Lijepi pozdrav,

Mladen Bomoštar

10.12.2019. u 06:15 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2019 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Siječanj 2020 (2)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (3)
Listopad 2019 (3)
Rujan 2019 (4)

Opis bloga

Opis bloga... Uhhhhhh... Blog o svemu i svačemu :) Nadam se da ćete naći nešto korisno ovdje

Linkovi

https://www.facebook.com/pitamzaprijatelja