piskaralo Tixi

četvrtak, 30.09.2010.

žmirkavo jutro

Photobucket

sunčano je, a ja
šmrcam,
kišem
i žmirkam
na oblak sunca
i na blic fotoaparata

- 14:44 - Komentari (12) - Isprintaj - #

utorak, 28.09.2010.

1+2+3

1. scena

- Minival?
- Ne!
- Nego?
- Šišanje!

2. scena

- Režem?
- Da!
- Sigurna?
- Nemoj me više pitati!
- Moram! Režem?
- Aha!
- Sigurna?
- Jesam!

3. scena

I tako sam se ošišala!

- 19:35 - Komentari (13) - Isprintaj - #

nedjelja, 26.09.2010.

yabba dabba doo

Photobucket

na kraju ljeta, odletjele su latice suncokreta

Photobucket

i već su crvene bobice narova pokucale na vrata

Photobucket

kada smo na nedjeljni izlet ( i ručak ), otputovali do malog mjesta Svinišće, koje je samo 7 km udaljeno od Omiša, jer tu se nalazi neobična konoba po imenu «Kremenko»

Photobucket

čekajući ručak zaigrali smo na balote

Photobucket

no, malom je dječaku draži nogomet

Photobucket

uz igru i smijeh, tik tak je došlo i vrijeme ručka

Photobucket

ambijent konobe je uređen u Kremenko stilu, a mi smo dobili stol ispod same stijene….
iako je većina toga kameno i drveno, jedna je prostorija prava riznica drvenih i starinskih predmeta, a u njoj se nalaze:

Photobucket

kameni televizor

Photobucket

karte na kamenim pločama

Photobucket

pegla i mlinac za kavu

Photobucket

vaga

Photobucket

lonac za ručak

Photobucket

luster od češera

Photobucket

i raznorazni fenjeri

Photobucket

najveću pažnju plijeni ovaj Kremenko autić koji se jedva vidi, jer je mama ponijela samo teleobjektiv

Photobucket

poslije ručka, ponovno smo zaigrali na balote…a tu je i dječje igralište, s vrtuljkom, ljuljačkama, klackalicama, no glavni je ipak crveni tobogan

Photobucket

ovdje je tako lijepo i sigurno ćemo se s nekim drugim godišnjim dobom vratiti

- 20:51 - Komentari (10) - Isprintaj - #

četvrtak, 23.09.2010.

blogerska kavica

Koračajući puteljkom koji vodi od vrtića do kuće.

- Jesu i tvoji prijatelji bili u vrtiću?
- Da!
- Igrali ste se?
- Da!
- A, jesi ti danas ručao u vrtiću?
- Da!
- Ti si moj mali Pinokio!
- Da!
- I mama je došla po tebe, zar ne?
- Daaaaaa!
- Znaš, mama se jutros našla s tetom Gustirnom!
- Da!
- I teta Gustirna mi je dala vrećicu, u kojoj je dar za tebe!
- Da!
- Jesi ti moj mali «da»?
- Da!

Photobucket

strpljivi prstići

Photobucket

znatiželjni prstići

Photobucket

tu je psić Piko

Photobucket

evo, sad ga i vi možete vidjeti

Photobucket

tu je i Pikov prijatelj Smješko, on je majmunčić

Photobucket

baš je super ova «vau vau» priča…..hvala teta Gustirna….šaljem ti veliki nasmijani ljubac trubac

- 21:12 - Komentari (15) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 20.09.2010.

photo godišnji...četvrti dio

na povratku smo se zaustavili u predivnoj zelenoj priči

Photobucket

još u autu, povikali smo «pa, pa patkice»

Photobucket

i one se vole igrati skrivači

Photobucket

no, tu i tamo treba protegnuti plivajuće kožice

Photobucket

pozdravili smo se s patkicama i krenuli u razgledavanje

Photobucket

da vam otkrijemo gdje smo

Do polovice 20.st. rijeka Gacka je bila gospodarsko i društveno središte života cijele regije. Taj značaj davale su joj «malenice» - vodeni mlinovi, podignuti na njenim vrelima i ponorima. Majerovo, Tonkovićevo vrilo, Klanac vrilo, vrilo Pećina i Malinišće krase vijenci drvenih mlinica, pilana , stupa i koševa, tradicionalnog graditeljstva na vodi. Mlinice su bile sagrađene i na ponorima Gacke, naročito na skeli u Švici, na njenom nekadašnjem slapu.
«Malenice» su bile okupljališta ljudi i središte društvenog života. Na red se znalo čekati danima, a u toj dokolici razmjenjivale su se vijesti, pričale priče, razvijala se usmena narodna književnost, dok su «mlinari» - vlasnici mlinica «mlinarskim kruhom» hranili one koji su čekali na red. Za vrijeme duljih sušnih razdoblja kada su presušivali potoci na mlinarenje na Gacku dolazilo se iz udaljenih krajeva Gacke, Like i Krbave. U suvremenim uvjetima života «mlinice» su izgubile svoju prvotnu ulogu i poprimile turističku.


Photobucket

mama kaže kako je tu baš idilično

Photobucket

mene više zanimaju ove tračnice

Photobucket

no, mama kaže kako vlakić odavno spava

Photobucket

ove kapljice naprosto mame na kupanje

Gacka je rijeka ponornica duga 61 km sa svojim pritokama, a izvire ispod Godače i Venca u Sincu.
Rijeka je dugačka 61 km iako je prije izgradnje hidroelektrane bila dugačka čak 100 kilometara. Proteže se od svog izvora Tonković vrilo te se polako spušta niz područje Gackog polja primajući brojne pritoke. Odlikuje ju je čista bistra voda koja unatoč krševitom kraju relativno sporo teče. Prosječna temperatura ljeti iznosi 10,8° a zimi 7,9°. Dubina rijeke varira od jednog metra pa do 10 metara na najdubljim dijelovima. Po svom kemijskom sastavu, voda je prilično tvrda, blago alkalna te obiluje kalcijevim solima što pospješuje rast vegetacije oko rijeke te je bogata kisikom. Od 9,1 do 13,5 mg/L. Dno rijeke je muljevito. Rijeka Gacka obiluje podvodnim speleološkim nalazištima i vrelima. Prva istraživanja započinju u drugoj polovici XX. stoljeća a do tada, podvodni svijet Gacke je bio potpuna nepoznanica. Majerovo vrelo se speleološki smatra najbogatijim, te se u zadnje vrijeme njemu posvećuje posebna pozornost. Smatra se da je preko polovice podvodnih prolaza i kanala Gacke još uvijek neistraženo.


Photobucket

još samo da otkrijem gdje ima vode

Photobucket

pih, i lavor je prazan i suh

Photobucket

ljepota starih zanata

Photobucket

mama kaže kako će mi naštrikati šal za zimu

Photobucket

klupka vune nisu raspoložena za druženje

Photobucket

mama je kupila vreću krumpira, a ja ću se pobrinuti za šljive

Photobucket

od kad sunce ima latice?

Photobucket

uzgajalište pastrva

Photobucket

sad nam već želučići pjevaju, pa smo krenuli do restorana na Tonkovićevo vrilo

Photobucket

mama baš i nije ljubitelj prepariranih životinja, no ja sam još mali i svaki me susret veseli

Photobucket

no, zato mamu vesele druge gluposti, kao ovaj stari štednjak na drva….kako se samo razveselila kad je otkrila da na njemu piše «gorenje»

Photobucket

i po suncu i po kiši, žubori priča starih vremena

kraj

- 11:02 - Komentari (16) - Isprintaj - #

srijeda, 15.09.2010.

photo godišnji...treći dio

što mama obeća, mama i ispuni….išli smo vidjeti konje
dočekao nas je dječak Marin i njegova prijateljica, koji ljetne praznike provode na malom hipodromu


Photobucket

ova se ljepotica odaziva na ime Pakra

Photobucket

oho, i tebe je mama obukla u smeđu boju

Photobucket

ipak, najljepši od svih je Fanto

Photobucket

osim konja tu raste i pekmez od kupina


dva dana kasnije uslijedila je trka konja

Photobucket

mama, vidi koliko ih ima, mogli bi jedan ponijeti kući

Photobucket

evo ga Marin i njegova prijateljica

Photobucket

mi smo došli na početak druge trke

Photobucket

bez greške

Photobucket

uupppssssss

Photobucket

mama neumorno škljoca, ni ne sluti kako će joj se uskoro isprazniti baterija

Photobucket

kako li je samo sretan i ponosan ovaj ljepotan

Photobucket

baš se dobro zabavljamo, no tu zabavi nije kraj

Photobucket

stigao je pravi kauboj

Photobucket

ide to njemu u čučnju

Photobucket

i stojećke

Photobucket

a može i puta tri

Photobucket

na pijesku mogu i ja, samo da mi mama kupi kaubojski laso
a pošto nije, ispraznila joj se baterija…; )))

slijedi još jedan nastavak

- 23:40 - Komentari (11) - Isprintaj - #

nedjelja, 12.09.2010.

photo godišnji...drugi dio

prema Fineri

Photobucket

nimalo zainteresirani za morske prolaznike

Photobucket

pernati sklad

Photobucket

oaza tišine

Photobucket

vatromet kamenčića soli

Photobucket

slane pahulje

Photobucket

osmijeh plave dubine

na kraju se naboralo more, smrknulo nebo, pa ništa od fotografija otočića Finere, na kojem uz galebove i kuniće obitavaju krave


kad nismo na plaži, onda skićemo po selu

Photobucket

mirisni snjegović

Photobucket

kompot od bresaka

Photobucket

buduće glavice kupusa

Photobucket

individualizam


ili se zabavljamo u i oko kuće

Photobucket

hej Micko, sad ću ti pokazati kako se spava

Photobucket

samo ti spavaj, ja ću čuvati tvoj repić

Photobucket

cvijet na cvjetiću

Photobucket

kornjača Silver istražuje vrt

Photobucket

loše si se sakrila kreketušo mala

Photobucket

iz vrta ravno u staklenke, domaća šalša po nonićevom receptu


ili se hladimo u bazenu

Photobucket

ja mogu kao mama, pa čak i jače i više

Photobucket

zeleni napuhanko

Photobucket

a ovo su mamine, kako ih ja zovem bubamare

nastavak slijedi

- 19:22 - Komentari (17) - Isprintaj - #

petak, 10.09.2010.

photo godišnji...prvi dio

vožnja barkom

Photobucket

opet smo u najdražoj ližnjanskoj lučici, a od kad su je proglasili ribarskom, puna je ribarskih brodova

Photobucket

na izlazu iz lučice morski su dlanovi puni brodića

Photobucket

što li se skriva u vrši?

Photobucket

i mi ćemo iskušati ribarsku sreću, a dok čekamo da se što god i upeca…

Photobucket

kupanje u plavim dubinama s nonićem

Photobucket

zalazak sunca u dječakovim očima

Photobucket

a tu je i večerica


popodne u lučici

Photobucket

čekajući izletnike sunča se na valovima

Photobucket

koliko valova stane u kanticu?

Photobucket

koliko se tu sitnica skriva

Photobucket

može se i sjedeći istraživati

Photobucket

pa to je kamenčić

Photobucket

a na njemu spava morski pužić

Photobucket

još jedna spavalica

Photobucket

joj, kako je blijed ovaj jogurt…..tako, izvali se na ručnik i malo se sunčaj

Photobucket

imam svoju riječ za raka: «njam njam»

Photobucket

ni nonić se ne boji njam njama

Photobucket

da ste samo vidjeli koliko je uzalud protestirao

Photobucket

srećom, djevojčica ga nije stigla uloviti i u ručnik umotati

Photobucket

ribari se igraju kašetama, kao ja lego kockicama

Photobucket

ukrcavanje s brodića na brod

Photobucket

idemo još malo protegnuti noge

Photobucket

pa kao i sunce, na spavanje

nastavak slijedi

- 11:03 - Komentari (20) - Isprintaj - #

utorak, 07.09.2010.

kako smo ja i ja provele popodne

- Izaberi boju!
- Crvena. Ne! Žuta.
- Neodlučna si.
- Događa se.
- Izvoli balon.
- Ti mi ga napuši!
- A, što ćeš ti raditi?
- Gledati more.
- Od tvojeg pogleda neće biti slanije!
- Ne gunđaj, nego puši!
- Evo ga!
- Neću tako!
- Što je sad?
- Neću balon bez trakice!
- Dodaj mi je.
- Ne znam gdje je držiš!
- Na radnom stolu.
- Stol je na drugom kraju sobe!
- Prava si ljenčina!
- Nisam, već gledam more!
- Ma, koliko god ga ti gledala, neće biti dublje!
- Prestani pričati i zaveži trakicu za balon!
- Izvoli!
- Hm!
- Što ti sad ne odgovara?
- Hoću i priču!
- Molim?
- Što će mi balon bez priče.
- Nemam ni jednu priču o balonu!
- Izmisli je!
- A, što ćeš ti raditi?
- Gledati kako more upija plavu boju našeg pogleda!

- 11:08 - Komentari (11) - Isprintaj - #

petak, 03.09.2010.

bilo je ljeto...

možda početak jeseni
dan bez oblaka
sanjarila sam uz čokoladnu kuglicu
sunce se lijepilo za majicu kratkih rukava
bilo je ljeto
možda početak proljeća
na zelenoj klupici sunčala sam koljena
nebo se izležavalo na mojem lijevom ramenu
bilo je ljeto
i bio je stih
ili sam to ipak bila
samo ja

- 11:30 - Komentari (14) - Isprintaj - #

srijeda, 01.09.2010.

crtić, ups vrtić

S jutrom je za malog dječaka osvanula nova priča. U njoj stanuju neke druge igračke, novi prijatelji i prijateljice, te dvije tete. Nova se priča rimuje sa crtić, a ime joj je vrtić, točnije «Vrtuljak». Dječakova me nova priča, podsjetila na jednu moju, staru priču. Kad sam je otvorila, dvaput sam se iznenadila. Pod prvo, napisana je prije pune tri godine, a činilo mi se kako je ipak nešto mlađa. Pod drugo, kad sam je prvi put napisanu pročitala, čitala sam je očima odgojitelja, a danas očima roditelja. ; ))


Uz sitnu kišicu prisluškujem, pa dodajem pola teglice mašte

- Tata! - vikne iznenada četverogodišnji dječak, lagano poskakujući uz svoga oca, prateći njegove duge korake.
- Da, sine? – odgovara otac, pogledavajući prema cesti: čvrsto drži dječaka za ruku, jer promet je gust, a cesta skliska od laganih, ali dosadnih, jutarnjih kišnih kapi.
- Ja ne bih išao danas u vrtić! - odlučno izjavi dječak.
- Isto si govorio i jučer, a kada sam došao po tebe, ti si gradio svemirski brod i morao sam te čekati u garderobi dobrih dvadeset minuta. Sjećaš se?
- Aha. Ali danas bih baš želio ostati s tobom kod kuće - kaže dječak.
- Ne može! - ne gledajući ga, nervozno vikne otac. - Sine, imam puno posla! Uostalom, tebi bi sa mnom kod kuće bilo dosadno!
- Ne bi! Crtati ću! - predloži dječak.
- Baš kao i zadnji put, kada si pošarao pola mojih spisa s posla, a nakon toga ih ukrasio mrljama soka i čokolade! – oštrim ga glasom podsjeti otac.
- Biti ću u svojoj sobi i gledati crtiće. Molim... - Dječakove usne lagano zadrhte: na samom je rubu plača.
- Ne dolazi u obzir! - grubo ga prekine otac. - Ovako ili onako gledaš previše crtića, a to nije dobro za tvoje male oči!
- Pa i ti, kad dođeš s posla gledaš televiziju - kroz suze vikne dječak.
- Kad budeš velik kao ja, gledaj televiziju cijeli dan! A do tada, će biti onako kako ja kažem! - mrzovoljno kaže otac.
- Tata...molim te...biti ću dobar… - Niz dječakovo lice teku potočići suza.
- Ne! Ideš u vrtić i točka! Tamo ćeš se lijepo igrati s prijateljima! Da nemam toliko posla, ja bih išao danas u vrtić – kaže otac ljutito, ali se na kraju, ipak nasmiješi svojim riječima.
- A što bi ti tata radio u vrtiću? - upita dječak sumnjičavo, brišući suze u rukav jakne.
- Igrao bih se sa kockicama, onim malima, koje i ti voliš. Kako li se već zovu?
- Lego kockice! – procijedi dječak kroz zube.
- Ili bih se igrao kuhara, u onom vašem kutiću, gdje vi djeca kuhate!
- U kutiću kuhinje! Pa ti tata zbilja ništa ne znaš! - dječakovo se lice ozari. - Ja idem u vrtić, a ne ti!
- Ali ja želim ići u vrtić - javi se otac, pa napravi grimasu, kao da će zaplakati.
- Ne može! - dječak mu se veselo nasmije.
- A zašto ne? – upita otac i namršti se uvrijeđeno.
- Jer bi tebi tata, u vrtiću bilo dosadno!

- 19:09 - Komentari (11) - Isprintaj - #