Salmonela nije seksi za biznis
Vrapci su oguglali na pravilo struke: i u medijima koji imaju jak PR-odjel s alkemijskim zadatkom pretvaranja zutila u novinarstvo, barem se trecina uradaka svodi na krpe i zivotne pouke sponzorusa. (Op.a.: Drugim dvjema trecinama dominiraju sponzori.) Impreativ je zivjeti u realnom svijetu gdje se kruh zaraditi mora, a nadgradnja .... Iako su, po prirodi opskrbe kruhom, sponzoruse neprestano u potrazi za sjajnijim mecenom, najvaznije stranice medija u Hrvata povremeno naglase kako te cure zele nesto stvarno izuzetno posebno. Na primjer: "muskarca koji ce ih znati nasmijati". Uzgred, Vinko Bresan ili Zeljko Pervan vjerojatno bi na takvom konkursu poznatih Hrvata kotirali viskoko. A sad ozbiljno. Vecina zena, obicne neupadljive djevojke - ups! …nisam provjerila jesu li jos u vecini?! - zalazu se za druge kriterije. One snuju o do-zla-Boga dosadnim tipovima. Sama pomisao na momka saljivdziju izaziva im neugodno dizanje zeluca. Intimno osjecam nelagodu prema postavci da bi mi netko trebao biti redovito zabavan: kao da je arogantno. Nije me - a kako to ustvari prezaliti!? - priroda bas tako podarila da si mogu priustiti ambicije da mi frajer prsti od smisla za (balkanski?) humor te vozi tenk s beemve nakackom. No, kada sam vec kod ispovijedanja, cim vidim fotku razvikane koke uspjesnog dekoltea uz naslov "Ona samo zeli frajera koji ce je nasmijavati", pitam se zar joj samoj vec nije dovoljno komedije? Sve iz zavisti. Napominjem da, raspredajuci ovako, nisam zaboravila na zlatno pravilo novinarske struke koje zabranjuje da naslov ima dodirnih tocaka s pripojenim mu tekstom. Nije pozeljno ni da prilici stavovima koje je netko iznio novinaru, a ni samom misljenju autora. Od uradaka ciji naslovi odrazavaju stvarne izjave ili sadrzaj, urednik valjda pravi loptice koje nesmotrenom tekstopiscu ostave kvrgav pecat na celu "upozorenje pred odstrel". - Koji ti je ovo naslov!!? - vice urednik nakon sto je maldog novinara spucao zguzvanim A4. - "Ruzicasta pileca polenta - hit na trzistu unatoc upozorenjima". - Nemoj me pravit papkom! Ili ti stvarno mislis da ce ovaj naslov nesto prodat?! - Dobro, nije "breaking news", ali intervju o prehrani peradi i nalazima inspekcije u osnovi nije seksi. - To ti ja prican! Ne moze to bit u naslovu, ni u uvodu! Stavi nesto o Rozgi! O njenoj prehrani! O perju u suknji! - Mislite da se ona tako hrani? - Ma ne hrani se ona uopce. - Nego ste mislili da bi mogla imati kokosje perje iz Miljevaca, pa da to povezem? - E! Stavi u naslov da joj je ginekolog otkrija zarazu zbog tog perja u suknji! - Znamo li mi da ona koristi perje iz tih peradarnika? Ili bar nekih u blizini? - Mali, ti's uskoro poc doma ne pocnes li me brze svacat! Usput da ti recen, prije nega sta dodju do kupaca, ostaci bestija danas proputuju vise zemalja nego najveci avion iz kroacijine flote. Perje ti je dio iz Bangladesha, dio iz Austrije, malo iz Turske i nesto iz Miljevaca! Jesi me cuja!? - Jesam. … A da napisem ipak dermatolog?... Ginekolog je mozda preintimno? - Ti's dobit otkaz buden li ja ovako gubija vrime! - Dobro… staviti cu ginekologa. - I to ne jednog, bar dvojicu. Nije to bija obicni slucaj, nego komplicirani, masu pregleda, sumnjive bakterije, jel znas?! - Da. - Naravno, one ginekologe bez imena. Zastita osobnih podataka i privatnosti. - Jasno. - I nemoj mi slucajno spominjat suknju! Nadji kako se zove to sta ona nosi. - Hocu li onda od drugog paragrafa nastaviti s problemima u pilecem mesu? - Ne znan oce li bit mista za sve to danas. Vaznija je vijest sad ovo s Rozgom i zarazom. A moran stavit i dobru sliku. . Oznake: salmonela, trovanje, pravila |
Iseliti sretno iz Hrvatske
"Iako sve vani nije med i mlijeko" - kazuju tipicni sretnici koji su prije dva-tri mjeseca napustili Hrvatsku - "mi zivimo svoje snove". "Umjesto da doma propadamo" - naslucuje se nerijetko, ako nije izreceno. Kroz potonju godinu ili dvije, po velikim je novinama u Hrvata objavljen gotovo jednak broj clanaka o Rozgi koliko i o mladima koji su se spasili odlaskom iz drage nam domovine. Pada li to Rozgi popularnost ili je odlazak iz drzave seksi poput njenog osakacenog korzetica? Bilo kako bilo, cinjenica je da mladi "klikaju" i "lajkaju" poticanje iseljavanja. Kao domoljubna te drustveno odgovorna Hrvatica, odmah se pitam: "Kako bi ja to mogla unovciti?"
Dragi mladi, agencija "Idite sretno" nudi sve sto vam treba za brzo i uspjesno iseljavanje. Pred vama su brojne opcije te personalizirana usluga. Izaberite iz nasih kataloga drzavu, kontakt osobe, strucnu spremu, poslodavca, jahtu za slijedeci odmor, boju naslonjaca u uredu, religiju buducih susjeda, blizinu shopping centra, kozmeticki salon za egzoticne kucne ljubimce… Samo je vasa masta granica. Slijedite svoje snove. Mi smo uz vas kako bi ih pretvorili u udoban zivot. Nakon tri GO-paketa, svaki slijedeci vam prodajemo s 10% popusta. "Idite sretno" su: 9 centara u Hrvatskoj, od cega 6 u Slavoniji. 32 vanjska suradnika iz: Drzavnog ureda za Hrvate izvan Hrvatske, Sveucilista dr. Vaso, Opus Dei, Caritasa, HHOa, WWFa, Skladgradnje, Hypo Banke, Udruge branitelja i HNSa. 3 regionalna ureda u inozemstvu: Cipar, Liechtenstein, Panama. Hvala nasim friskim emigrantima sto svojim svjedocenjima pridonose nasem uspjehu. Uspjesne iseljenike, sto srecu vrlo brzo nalaze van hrvatskih granica, cesto krasi zavidna samouvjerenost. Bar tako ispada kada novinari prenesu njihovu pricu. Nakon dva do tri tjedna "vani", oni suvereno opisuju nove sredine, ljude, obicaje i drustvene prilike. Covjek shvati ono u sto je dosad s pravom sumnjao: i najozbiljniji sociolozi i slicni ucenjaci zapravo prodaju "muda pod bubrege" kad provode nekoliko godina istrazujuci ono sto se za desetak dana dade spoznati. Nasi emigranti ukazuju nam, izmedju ostalog, na mogucnosti sto cekaju da dohrli jato duhom otvorenih, pristojnih, druzeljubivih i vrijednih Hrvata sklonih postivanju pravila. Da (!), takva nam je reputacija u Europi: prilicno razlicita od one koja prati nase balkanske susjede (da ne bude zablude ;-)). Mozete imati puno povjerenje u "Idite sretno". U nasem su timu samo najkvalitetniji suradnici. Potencijalni poslovni partner, koji je u vise od tri zemlje proveo dulje od cetiri godine, nije nalazio zgodnim konzultanski opisivati niti jednu od drzava. Tvrdio je da bi vjerojatno iznosio stereotipe (i svoje i tudje) te, naravno, vlastiti dozivljaj. I jedno i drugo bile bi iskrivljene slike te bi neposteno i povrsno bilo koristiti ih u savjetodavne svrhe. Tip nije razumio elementarne pojmove poslovanja. Povrsnost nam je uvijek dobro pristajala, a u 21. stoljecu je apsolutni hit. Prakticki se samo ona jos dobro prodaje. Stoga, ako naidjete na necije dubioze o (ne)odlasku iz svoje zemlje, ne uzimajte ih u obzir: - Zivot izvan prvotno zadane domovine moze biti sasvim lijep i ispunjen. - Kako se netko proveo "u tudjini", stvar je njegove osobnosti, obrazovanja i srece. - Svatko tko ima zelju i priliku, moze pokusati. Povratak ne znaci poraz. - Novac nije sinonim za srecu, mada - pored kvalitetnijeg kruha ili kolekcije koznih torbica - moze kupiti i nemalu kolicinu uzbudljivih trenutaka. - Kada se jednom iskorijenite iz svoga okruzenja, tesko cete se ikada vise igdje ukorijeniti. - Ako su nekada i naporni - obitelj, stari prijatelji i setnje po centru vaseg grada - imaju vaznu ulogu u vasem zivotu. Ako iselite na duze vrijeme, ljepotu i korist od sati provedenih s njima necete nadomjestiti. Postoje ljudi koji su izvrdali zamkama i sjano im ide u iseljenistvu. Njima bi vjerojatno bilo sjajno i kod nas. . Oznake: savjeti, inozemstvo, iseljenistvo |
< | prosinac, 2016 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |