< | ožujak, 2017 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Biti nezaposlen je grozno. A ako te još k tome tvoja države šikanira, na način da ti zbog tvoje dobi onemogući mjere koje bi ti trebale pomoći da se zaposliš, onda to postaje još i više od toga. Upravo iz tog i samo iz tog razloga podnijeli smo zahtjev za ocjenu ustavnosti za Zakon o izmjenama i zakona o poticanju zapošljavanja kojim se određene mjere poticanja zapošljavanja ograničavaju samo na mlađe od 30 godina. U privitku ovom tekstu naći ćete čitav zahtjev (zahtjev za ocjenu ustavnosti), a ovdje ću ukratno obrazložiti zbog čega tražimo da Ustavni sud ocijeni i utvrdi protuustavnom odredbu kojom će stručno osposobljavanje biti onemogućeno onima starijma od 30 godina: 1) Jer je Hrvatska demokratska zemlja, članica Europske unije u kojoj diskriminacija, uključujući onu po dobi, nije dopuštena. Već godinama u Hrvatskoj i Europskoj uniji postoji čitav niz propisa, od Ustava, povelja, temeljnih ugovora, direktiva, uredbi i zakona kojima je cilj borba protiv diskriminacije. Tako je i naš Ustavni sud prije desetak godina ocijenio: „Ocjena je Ustavnog suda da za ograničavanje ostvarivanja prava na osobnu invalidninu životnom dobi korisnika u kojoj je invalidnost nastala (granica je navršena 18. godina života), kao što je to učinjeno člankom 55. ZSS-a, nema objektivnog i razumnog opravdanja. Budući da takva pravna situacija uzrokuje nejednakost među istim korisnicima, osporena zakonska odredba diskriminirajuće je naravi. Pored toga, mišljenje je Ustavnog suda, takvo različito postupanje protivno je javnom interesu i umanjuje važnost dobara zaštićenih Ustavom Republike Hrvatske.“. Imajući sve to u vidu, zakonodavcu mora biti jasno da ne može arbitrarno ograničavati prava građanki i građana Hrvatske zbog nekih njihovih osobina, kao što su spol, dob ili što drugo, a u predmetnom slučaje je predložena mjera upravo to: ograničavanje pristupa određenim pravima zbog dobi! 2) Jer se predlagatelj uopće nije potrudio objasniti zbog čega je postavio granicu od 30 godina kao kriterij za pristup određenom pravu. Kao što smo u zahtjevu naveli, potpuno smo svjesni da postoje situacije u kojima je građankama i građanima potrebno ograničiti njihova prava. Iz ovog ili onog razloga to se čini gotovo svakodnevno. Ali, kada se ta prava ograničavaju onda to mora biti nužno potrebno, a zakonodavac mora jasno obrazložiti razloge zbog kojih poseže za takvim korakom. Predlagatelji ovog Zakona uopće se nisu potrudili obrazložiti zašto mjeru ograničavaju isključivo na mlađe od 30 godina, a takvo postupanje nije dopušteno. Ili, ponovo, riječima Ustavnog suda: "Stoga ... i kod ovog pitanja treba ... ponoviti da je neprihvatljivo u demokratskom društvu utemeljenom na vladavini prava i zaštiti ustavnih prava podnositi Hrvatskom saboru prijedloge zakona koji ne sadržavaju dostatna i relevantna obrazloženja". 3) Jer se ovakvim prijedlogom zakona omogućava diskriminiranim građanima da tuže državu i dobiju naknadu štete. Kako je potpuno jasno da je diskriminacija u modernom, demokratskom društvu nedopuštena, tako je jasno da u takvom istom društvu moraju postojati mehanizmi koji građane štite od nje. Jedan od takvih mehanizama je naš Zakon o suzbijanju diskriminacije koji graanima jamči naknadu štete u slučaju diskriminacije, ali tu je i pravo Europske unije, odnosno, judikatura Europskog suda, koji je vrlo strog u takvim situacijama i jamči građanima zaštitu od diskriminacije kako od same Unije, tako i od propisa koje donose države članice: "Na nacionalnom je sudu, koji provodi postupak između pojedinaca, da osigura poštivanje načela nediskriminacije na temelju dobi, kojem je izričaj dala Direktiva 2000/78, ne primjenjujući, ako je potrebno, bilo koju suprotnu odredbu nacionalnog zakonodavstva". Da zaključim: ako Hrvatska želi biti moderna i demokratska država, a uvjeren sam da želi, tada je ovakve mjere i ovakve zakone potrebno izbjegavati. Moja zadaća i zadaća mojih kolega zastupnika je da se protiv toga borimo u Hrvatskom saboru, a kad nam ne uspije, kada ostanemo u manjini da borbu za prava građanki i građana Hrvatske premjestimo u Ustavni sud. Činili smo to do sada, činit ćemo i ubuduće! |