petar pan (music man)

petak, 16.03.2007.

Pjesme koje govore (1)

S nečim moram početi. A na početku svega je broj jedan.

Ovo neće biti posebno dorađeni prijevodi, nemojte očekivati neko pjesničko uplitanje s moje strane. Zadržavam pravo osobnog doživljaja pjesme, pa kojiput prijevod neće biti idealan, ako mi se učini da onako bolje funkcionira.
Nemam namjeru ništa posebno pametovati. Samo bih volio da netko obrati pažnju na te pjesme radi njih samih, one to zavrjeđuju. Patetičan sam, jel da? Žao mi je, ne mogu si pomoći. Muzika mi previše znači. Evo, opet sam patetičan. Možda ću drugi put biti malo smireniji, sad imam tremu. A što ako se nikome ne svidi? Ako najčešća reakcija bude: «pa koje sad taj Jeff Buckley?» ili «daj, ne davi nas s nekim Randyjem Newmanom»? Baš lijepo, sad sam još i paranoičan.

Evo je. Prva pjesma. Nisam uspio na radio.blogu naći originalnu verziju koju Harry Nilsson izvodi na albumu Aerial Ballet iz 1968., pa sam se odlučio za vrlo sličnu obradu izvanredne Aimee Mann koju je snimila za jedan od mojih omiljenih filmova, briljantnu Magnoliju genijalnoga P. T. Andersona. (Nemojte mi reći da niste gledali taj film?!) Svi koji su imali sreću gledati film znaju da pjesma kojom počinje nemože biti pretjerano sretna, a njezina tema izoliranosti, rascjepljenosti, razdvojenosti i usamljenosti savršeno ocrtava čitavu radnju.

S obzirom da malo ljudi zna Harryja Nilssona (nema ga ni u Rock enciklopediji Zlatka Galla, što je njegova greška, da ne kažem sramota), vrijedi ga spomenuti u jednu - dvije rečenice. Njegovi najveći hitovi su Everybody's Talking (iz filma Ponoćni kauboj) i Without You. Poznat je kao pjevač izvanrednoga raspona glasa, ali ga nije koristio na način koji to rade hvalisavci bez duha (kao npr. Celine Dion i Michael Bolton, bljak!). Čovjeka, nažalost više nema, preminuo je 1994. Zanimljivost povezana s njim tiče se Beatlesa. Upitani jednom prilikom od strane novinara tko je njihov omiljeni američki pjevač Lennon i McCartney jednoglasno su uzviknuli: «Nilsson!». Lennonov odlazak od Yoko također je povezan s Nilssonom, ali ne bih širio priču, da vas ne udavim.



pjesma: Jedan (One)
izvođač: Aimee Mann
autor: Harry Nilsson
možete je naći na albumu: Magnolia (soundtrack)

jedan je najusamljeniji broj koji ćeš ikada biti
dva može biti loš kao jedan
to je najusamljeniji broj poslije broja jedan

NE je najtužnije iskustvo koje ćeš ikada upoznati
da, to je najtužnije iskustvo koje ćeš ikada upoznati
zato jer jedan je najusamljeniji broj koji ćeš ikada biti,
jedan je najusamljeniji broj koji ćeš ikada upoznati

Jednostavno više ništa ne valja otkako te nema
sada trošim svoje vrijeme
samo smišljajući jučerašnje rime

Jedan je najusamljeniji broj
jedan je najusamljeniji broj
jedan je najusamljeniji broj
koji ćeš ikada biti
mnogo, mnogo gori od dva

jedan je broj podijeljen s dva






- 16:29 - Komentari (7) - Isprintaj - #